RIP-ketju

  • 2 897 090
  • 11 672

Analyzer

Jäsen
Mulle Hakulinen oli yksi kovimmista. Toivoin aina tähän päivään asti, että hän tekisi vielä laadukkaan levyn, joka breikkaisi kunnolla ja hän saisi enemmän henkilökohtaistakin yöhön liittymätöntä arvostusta. Sen hän olisi ansainnut.

Yksi aliarvostetuimpia taiteilijoita. En pidä siitä millä tyylillä miehestä nyt muisteloita kerrotaan medioissa. Kun katson ja kuuntelen näitä nykyisiä nuoria ylituotettuja artisteja, niin kyllähän Jussi paini aivan eri sarjassa heti paukusta uransa alkaessa. Mies oli nero.

Viikottaisessa kuuntelussa ollut Jussin tuotantoa tähän asti ja nyt menee sitten tiiviimpään soittoon lähiviikoiksi. Lepää rauhassa Jussi. Legenda.
 

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
RIP Jussi Hakulinen.

Ei lisättävää edellä olleisiin viesteihin. Haluan yhden Jussin biisin nostaa esille, näiden klassikoiden lisäksi. Kuulin tämän biisin, olikohan Yön Tampere- talon konsertissa syksyllä 2009. Olin ihan että ohhoh, mikä biisi. Huikea liveveto tuolloin Jussilta ja Yöltä. Biisi on Jussin soolotuotantoa, ja on nimeltään Motti. Makuasioita toki, mutta näiden klassikkobiisien lisäksi tämä on mulle Se biisi Jussin tuotannossa.
Motti on mestariteos. Kertoo sodan traumoista niin käsinkosketeltavasti, että huhhuh.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mice

Tuamas

Jäsen
Hakuline.

Itselle se kaikista suurin ja tärkein lauluntekijä Göstan ohella.

Tyyppinä tuli jonkin verran tutustuttua yhteisen urheiluharrastuksen sekä yhteisten tuttujen kautta.
Tinkimätön ja tosissaan kaikessa mitä teki, hyvin perusporilaisella tavalla ylpeä ja arvonsa tunteva, olematta koppava.

Itselle Hakulisen laulamat Yön kappaleet olivat oikeastaan sivuseikka, vaikka niitä onkin aina ollut pienessä nousuhumalassa hieno fiilistellä, näistä Parrasvalot on jopa liian osuva molempien Yön voimahahmojen kohtalon kautta.

Läheisimpiä itselle ovat aina olleet sekä Kinskyn aikana tehdyt kappaleet, joista mainittakoon Gladiaattori ja Valtaa ja Voimaa, jotka ovat sopiva sekoitus rosoa ja yksinkertaisuutta että ennen kaikkea Hakulisen soolokappaleet.

Näistä soolokappaleista mainittakoon vanhemmista Vaaleanpunainen Majatalo ja Antaa Virran Viedä Vaan sekä ehkä omasta mielestäni paras Hakulisen albumi, eli viimeiseksi jäänyt levy Tähtipölyä.
Tähtipölyä- levyltä löytyvät ne kaksi parasta kappaletta joista toinen on äärimmäisen hieno ja koskettava sodanjälkeisestä Suomesta kertova Motti ja toinen hiukan psykedeelinen sekä toiselle suomalaisille tärkeälle Aku Ankalle silmää vinkkaava Rahat vai Kolmipyörä?

Viimeinen Varietee oli tarkoitus mennä katsomaan, nyt valitettavasti viimeiseksi livenä nähdyksi keikaksi jäi muutama vuosi sitten ollut yksityiskeikka.

Yksi suurimmista on poissa.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kevyet mullat Jussi Hakuliselle. Kyllähän joku Joutsenlaulu on suomalaisessa musiikissa niin klassikko kuin vain voi olla.
Saimaa muuten teki tuosta biisistä todella kovan version Matka mielen ytimeen-levylle. Jopa Hakulinen itse kehui sovitusta hienoksi.

”Sovituksia vastaan minulla ei ole sinänsä mitään, kunhan Joutsenlaulun tekstiä ei pätkitä. Niin huolella minä sen tarinan tein. Saimaa-yhtyeen Joutsenlaulu-sovitus on esimerkiksi todella hieno, ja jätin Matti Mikkolan päätettäväksi miten sovituskrediitit merkitään. Minä en ole sitä sovitusta tehnyt, mutta hyväksyin sen mielelläni.” näin Hakulinen totesi Saimaan versiosta Helsingin Sanomissa vuonna 2017.

Onhan tämä nyt kova.


 

Analyzer

Jäsen
RIP Jussi Hakulinen.

Ei lisättävää edellä olleisiin viesteihin. Haluan yhden Jussin biisin nostaa esille, näiden klassikoiden lisäksi. Kuulin tämän biisin, olikohan Yön Tampere- talon konsertissa syksyllä 2009. Olin ihan että ohhoh, mikä biisi. Huikea liveveto tuolloin Jussilta ja Yöltä. Biisi on Jussin soolotuotantoa, ja on nimeltään Motti. Makuasioita toki, mutta näiden klassikkobiisien lisäksi tämä on mulle Se biisi Jussin tuotannossa.

Tämä biisi on tosiaan aivan huikea. Kannattaa laittaa kuunteluun, jos ei tuttu.

Toinen hyvä vähemmän kuulluista ” Kun nuoruus katoaa”. Tämähän oli tarinan mukaan se biisi, johon Lindholmin ja Hakulisen välit lopullisesti katkesivat. Jussi oli saanut aina aiemmin mukana ollessaan valita yhden(!) biisin keikkalistalle ja tällä kertaa hän oli valinnut kyseisen biisin. Biisi on Jussille itselle tärkeä ja omaelämänkerrallinen. Se ei Ollille käynyt, koska biisi on liian pitkä ja tuntemattomaksi jäänyt. Jussihan tästä sitten suuttui ja siihen loppui yhteistyö lopullisesti. Porilaiset.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Kiitos Vesku kaikista Uuno elokuvista..
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kyllä käy kova kato suomalaisessa viihdemaailmassa. Tätä uutista osasi odottaa ja silti se tuli yllätyksenä. Lepää rauhassa, Vesa-Matti. No more pain.

Kaikista hänen lukuisista leffarooleistaan kaksi on jäänyt minulle eniten mieleen: Jake elokuvassa Pojat sekä Jouko Takkusen rooli elokuvassa Pahat pojat. Turhapuroista en koskaan perustanut.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Oho, no nyt meni Suomen mittakaavassa iso, iso nimi. Rip.

Onko nyt kaikki Uunon päänäyttelijät mullan alla?
Uuno, spede, sörselssön, vaimo, appi-ukko, anoppi jne.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt kaatui iso puu.

Lepää rauhassa, Vesa-Matti Loiri.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Nyt lähti kyllä iso nimi. Lepää rauhassa Vesku.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt lähti mahtava taiteilija pois keskuudestamme. Koville ottaa minullakin, ihailin Vesa-Matti Loiria kuitenkin paljon. Onneksi kerran olin edes Loirin joulukonsertissa, se oli upea kokemus. Kevyet mullat vaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Loirin kaatumiset on jotain legendaarista. Pojat, Uuno ja Speden kanssa tehdyt muut hölmöilyt. Lisäksi tietysti musiikki. Uunoja katseltiin aina Suomen lomilla.

Kevyet mullat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös