RIP-ketju

• 3 067 715
  • 12 291

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Just tässä lähiaikoina kirosin, että miksi pitää Uuno elokuvia näyttää joka vuosi kaikki läpi useita kertoja, mutta nyt sanoisin, että varatkaa vaan vaikka kolme kanavaa ja tuutatkaa niitä kuukauden putkeen repeatillä. Yksi suurimmista ellei se suurin on nyt poissa. Lepää rauhassa Vesku.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ei saatana. Eihän tässä ehdi edes toisia laittaa multaan, kun seuraavat jo kaatuu. Hyvää matkaa suurin taiteilija!

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen jollain tavalla jopa iloinen, että Loiri lähti nyt. Tavallaanhan tätä alettiin pohjustamaan jo monia vuosia sitten kun miehen terveys alkoi prakaamaan, ja kuten nyt lehdistä näkee niin siellä on näköjään ollut artikkelit ja videot jo julkaisua vaille valmiina odottamassa tätä uutista. Mutta, Loiri sai tämän takia itse kuulla monet kerrat ja eri suista, miten tärkeä, pidetty ja arvostettu ihminen hän oli, ennen lähtöään. Terveys huononi huononemistaan pikkuhiljaa, välillä tuli parempiakin jaksoja mutta hyvä että mies ei kuitenkaan joutunut liian kauaa ongelmistaan kärsimään.

Nyt on mentävä, mutta ei yksin.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tässä Loirilta upea esitys Yle areenassa joka kuvastaa sitä, että Loiri oli paljon paljon enemmän kuin Turhapuro. Loiri oli mielestäni paras taiteilija koskaan Suomessa, niin monipuolinen ja hyvä kaikessa mitä teki.

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Uuno-leffat eivät itselleni ole koskaan olleet ns. kova juttu, mutta kyllä nyt lähti kovan luokan _taiteilija_.

Ehkä suurin viihdetaiteilija Suomessa koskaan, kun mietitään nimenomaan kokonaisuutta.

Edit: legenda-termin käyttö on harmittavasti kokenut viime vuosina inflaation, mutta Vesku jos kuka on Legenda isolla L:llä.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ja taas mennään. Tuntuu että taitaa lapsuus loppua kun miestä ja naista kaatuu päivittäin.

Kiitos, Vesku. Uuno sukupolvikokemuksena on kiistaton, oma suosikkini elokuvatuotannosta kuitenkin länkkäri Hirttämättömät. Vielä sitäkin suurempi taiteellinen ansio on minusta 1. Loiri/Leino levy, sitä tulee kuunneltua tasaisin väliajoin, toki ansiota kuuluu myös Eikalle ja säveltäjille. Alla koko levy esitettynä.

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kyllähän tämä on kansallisella tasolla historiallinen päivä. Loiri oli yksi suurimmista.
Tämä on totta. Veskulle pitäisi kyllä järjestää oma nimikkopäivä liputukselle ja kalenteriin. Sen verran iso nimi suomalaisessa viihdemaailmassa. Kovin!!

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään pitää katsoa ainakin yksi Uuno.
Subilla on menossa uusintakierros ja mm tänään sieltä tulee Uuno muuttaa maalle. Viime viikolla näytettiin ainakin Armeija ja Epsanja.

Minulle Uunot ja Spede Showt ovat se juttu. Nämä on tietysti kaikki hyllyssä DVD:lläkin. Musiikkipuolesta en niin innostunut ole, mutta 80-luvun lopussa julkaistu joululevy kuuluu kuitenkin säännölliseen kuunteluun aina joulun pyhinä.

Huh, on tämä hurja viikko tällä saralla.

RIP Loiri.

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt lähtee kovia kavereita samalla kyydillä.

Just katsoin viikonloppuna pitkästä aikaa Uunoja ja mietin että Tuuran perhekkin on ollut jo jonkun tovin haudassa. Nyt lähti sitten uunokin.

Lepää rauhassa Vesa-Matti Loiri.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
”Ruislinnun laulu korvissani
Tähkäpäiden päällä täysi kuu
Kesä-yön on onni omanani,
Kaskisavuun laaksot verhouu
En ma iloitse, en sure, huokaa,
Mutta metsän tummuus mulle tuokaa
Puunto pilven, johon päivä hukkuu
Siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu
Tuoksut vanamon ja varjot veen
Niistä sydämeni laulun teen

Sulle laulan neiti, kesäheinä
Sydämeni suuri hiljaisuus
Uskontoni, soipa säveleinä
Tammenlehvä-seppel vehryt, uus
En ma enää aja virvatulta
Onpa kädessäni onnen kulta
Pienentyy mun ympär' elon piiri
Aika seisoo, nukkuu tuuliviiri
Edessäni hämäräinen tie
Tuntemattomahan tupaan vie.”

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on totta. Veskulle pitäisi kyllä järjestää oma nimikkopäivä liputukselle ja kalenteriin. Sen verran iso nimi suomalaisessa viihdemaailmassa. Kovin!!

Olen sitä mieltä itsekin, että suomalainen viihde ansaitsisi liputuspäivänsä. Vesa-Matti Loirin syntymäpäivä 4. tammikuuta olisi ihan hyvä valinta tuoksi päiväksi.

Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on se uutinen, mitä on jo aika pitkään odottanut ja "pelännyt". Koskettaa kyllä kovasti henkilökohtaisesti. Itselleni Vesku tulee varmaankin aina olemaan se suurin kaikista. Herra, jonka nauruun ja juoksuaskelien ääneen tuli nuoruudessa nukahdettua satoja kertoja.

Tämä päivä, jos jokin, on suuren suomalaisen aikakauden loppu. Tällä päivämäärällä loppui ainutlaatuinen tunteiden tulkinta, loppui Uunon aikakausi, loppui kaatuilut... Ja vaikka Veskun omissa kirjoissa Uunoilu ja kaatuilu ei korkealle noussutkaan, niin se ei muuta omaa kokemustani. Uunot olivat mielestäni isompia, kuin mitä Vesku itsekään tuskin ymmärsi. Uunot opettivat ainakin minua nauramaan itselleni...ja myös toisille(hyvässä mielessä) ja sitä lääkettä sotien jälkeisen ajan vanhempien kasvattamat lapset varmasti tarvitsivat.

Lepää rauhassa Vesku.

Fordél

Jäsen
Tätä uutista olen "odottanut" ja pelännyt jo jonkin aikaa. Uutinen Loirin kuolemasta pysäytti minut ja varmasti koko Suomen.

Maamme historian suurin, karismaattisin ja monipuolisin viihdetaitelija on poissa. Ei tule mieleen toista henkilöä Suomesta, joka pystyi yhtä uskottavasti näyttelemään niin komiikkaa kuin draamaa. Siihen päälle vielä todella hieno ura musiikin parissa ja eri urheilulajeissa. Loiri oli todellinen monilahjakkuus, jonka ansioluettelo on aivan käsittämätön. Loiri jätti saappaat, joita ei yksi ihminen pysty täyttämään.

Kaiken surun keskellä kaksi asia lohduttaa: Loiri oli sinut hänen matkansa päättymisen kanssa ja hänen mittavan taiteellisen uran tuotokset elävät ikuisesti ja ovat osa suomalaista kulttuuriperintöä.

Kiitos kaikesta Vesku!

Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
GOAT! Harvemmin YLEn toimittaja murtuu kyyneliin kesken suoran radiolähetyksen. Sekin yhtenä osoituksena, miten suuresta hahmosta puhutaan.

RIP Vesku!

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uuno-leffat eivät itselleni ole koskaan olleet ns. kova juttu, mutta kyllä nyt lähti kovan luokan _taiteilija_.

Taitelija, sekä myös poikkeuksellisen monilahjakas ihminen.

Ajattelin joskus, että jos jostain syystä päätyisin Veskun juttusille, niin ripittäisin häntä siitä, että on vähän epäreilua olla hyvä niin monessa asiassa, kun suurin osa meistä ei yllä edes yhdessä asiassa lähelle samaa tasoa. Olisin ehkä myös kysynyt, että jos olisi saanut valita vain yhden näistä lahjoistaan, niin mikä se olisi ollut? Näytteleminen, laulaminen, soittaminen, joku urheilulajeista?

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy