RIP-ketju

• 3 071 219
  • 12 301

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Sen mitä nyt noita uutisia on lukenut niin ilmeisesti 5kuollut tässä onnettomuudessa.
Kobe + 4. Yksi varmaankin lentäjä joten en usko että ainakaan kaikki lapset olisivat olleet kyydissä.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivon todella, ettei lapsia/lapset ollut mukana. Onnettomuudet, joissa menee yhdessä kokonaisia nuoria perheitä ovat erityisen surullisia.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kylläpäs nyrjähti sydän kun tämä tieto tuli. Bryant oli ihan helvetin kova stara, myös meikäläiselle jonkin sortin fanituksen kohde.

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Juu minäkään en koripalloa seuraa, mutta tuli kyllä samanlainen tuntemus kuin oman lajinsa legenda Colin McRae lähti samoissa merkeissä niin nyt sitten koripallo legenda ja aivan liian aikaisin. Kevyt mullat Kobe!

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga

Ilmeisesti ainakin yksi tytär ollut kyydissä

Tällaisissa tapauksissa ois kyllä parasta olla seuraamatta uutisointia, vaikkapa nyt seuraavan 24 tunnin aikana.

Kaikilla kauhea kiire saada ensimmäisenä tietoa ja "tietoa" julki. Ensin meni kaikki tyttäret, sitten ei ainuttakaan ja nyt on mennyt yksi - jos on.

Ikäviä hommia.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Huhuh, RIP. Koripalloa en juurikaan seuraa, mutta Kobe Bryant on tottakai nimi jonka kaikki urheilua seuraavat tietää. Legenda.

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Aivan liian nuorena kuoli. Vetää kyllä hiljaiseksi.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämän kokoluokan starba ja tuossa iässä niin onhan tämä aika shokeeraavaa vaikkei lajia seuraakaan. Tytär vielä mukana.... hiljaiseksi vetää.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huhhuh, oli aikanaan tämän nuoren koripalloa harrastaneen pojan idoli. Omalla pihalla tuli leikittyä Bryantia kun nakutteli palloa koriin.

R I P

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Harvoin nämä tuntemattomien ihmisten kuolemat liikuttaa, mutta tämä kolahti kyllä vähän. Yksi kaikkien aikojen parhaista koripalloilijoista ja itselleni ehkä jopa se kaikkien aikojen ykkönen. RIP Black Mamba.

A Siente

Jäsen
Viestistä annettu rikepiste. Joskus olisi fiksuinta olla ihan vain kirjoittamatta mitään.
Ekan kerran kuulen koko tyypistä. Yllättävän isot otsikot revitään kuolemasta. Olihan siellä muitakin uhreja, mutta mitäpä niistä välittämään.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Ekan kerran kuulen koko tyypistä. Yllättävän isot otsikot revitään kuolemasta. Olihan siellä muitakin uhreja, mutta mitäpä niistä välittämään.

Vertautuu siihen, jos nyt vaikka Jaromir Jagr tai Gigi Buffon kuolisi. Otsikoiden määrä ei yllätä yhtään, jos on edes hieman itseään sivistänyt. Se, että et ole kuullut Bryantista kertoo vain sen, että ehkä olisi aika ottaa pää pois perseestä. Monille 80-90-lukujen taitteessa syntyneille ehkä se suurin idoli koripallon saralla ja NBA:n kasvot koko 2000-luvun ennen eläköitymistään.

Hienosti kuitenkin ratsastit paikalle jeesustelemaan.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tahdo aiheuttaa kenessäkään närää tällä, olen kyllä jonne pahimmasta päästä, mutta kun kuulin Bryantin kuolemasta, minulla ei ollut aavistustakaan kenestä puhuttiin. Nimi Kobe Bryant ei sanonut minulle oikeastaan mitään: kuulosti kyllä hieman tutulta, muttei sanonut silti mitään.

Ei tuosta kannata huonoa omaatuntoa kokea, ja vielä vähemmän muiden pahoittaa mieltään, etenkin kun kirjoitit muuten hyvin asiallisen ja fiksun kirjoituksen. Ihmisellä on kuitenkin rajallinen kapasiteetti seurata ympäröivää maailmaa, ja ne asiat, jotka eivät ole itselle tärkeitä, sisältävät väkisinkin aukkoja. Tämä koskee niin kaltaisiasi "jonneja" kuin kaltaisiani keski-ikäisiä setiä.

Minulle kävi samalla tavalla Aviciin kuoleman kanssa. Kerroin rehellisesti kyseessä olleen minulle täysin tuntemattoman nimen, ja korostin tuolloin, että kyse ei ole vähättelystä, vaan ainoastaan omasta tietämättömyydestäni. Minä kun en ole kuunnellut radiota oikeastaan yhtään kahteenkymmeneen vuoteen, ja oma musiikkimakuni oli täysin toisenlainen. Muuten kirjoitin mielestäni asiallisesti. Mutta kyllä tuokin riitti siihen, että joku pahoitti mielensä.

Kaipa tuo mielensäpahoittaminen juontaa juurensa Helsingin Sanomien Nyt-liitteen ikivanhaan ja väsyneeseen vitsiin, jossa ns. turhia julkkiksia vähäteltiin "ja enää pitäisi tietää, kuka on..."-fraasilla. Tuolta tuo levisi keskustelupalstoille nimenomaan lyömäaseeksi esim. vastustajan tähtipelaajaa kohtaan. Tämän vuoksi joillain kai saattaisi tulla alitajuinen reaktio siitä, että kyse on samasta provoilusta, ja siksi näitä melensäpahoittajia kohtaa näissä tilanteissa.

Mitä Bryantiin tulee, niin tuttu nimi minulle, vaikka en koripalloa seuraakaan. Mutta en minäkään hänen urastaan olisi mitään osannut sanoa. Tiesin kuitenkin merkittäväksi kaveriksi. Hiljaiseksi vetää, kun kyseessä oli vain pari vuotta minua vanhempi kaveri. Ja perheessä oli useampi lapsikin. Myöskään muita onnettomuudessa kuolleita unohtamatta...

edit: perkeleen puhelin ja rajallinen kieliopin ymmärrys

edit2: näemmä yksi perheen lapsista oli mukana. Tekee uutisen vielä yhden pykälän surullisemmaksi.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Bryantin yhden ottelun piste-ennätys NBA:ssa on 81 pistettä. Uransa viimeisessä ottelussa Kobe pussitti 60 pistettä.
Tuo yli 80 pinnaa on kyllä jäänyt ikuisesti mieleen, ei vaan pysty käsittämään miten tuo on edes mahdollista. Harvoin vetää tuntemattoman kuolema näin surulliseksi ja nimenomaan vaimon ja lasten puolesta.

Hankala käsittää miten iso asia tämä on Amerikan tummaihoiselle väestölle. Koris on siellä niin iso kulttuuria ja Kobe on varmasti ollut niin monelle se kaikista suurin idoli.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy