Ohoh, vai on Avicii menehtynyt. Olen ollut aika uutispimennossa viimeaikoina, joten luin jutusta vasta eilen. Surullinen homma, kun nuoren miehen tie noin pysähtyy.
Olin tietoinen, että päihdeongelmaa on ollut taustall ja maksakirroosit ei ole mikään leikin asia ja kertoo siitä, missä tilanteen on ajauduttu. Osa kestää paremmin viinaa kuin toiset. Syitä en tietysti lähde arvailemaan, että mitä on tapahtunut tässä kohtaa, mutta päihdeongelmat on kyllä sellaisia, että niiden kiroista ei ihan helposti päästä irti ja niiden aiheuttamat vahingotkin voi olla pitkäkantoisia joskus.
Varsinaisesti Aviciin musiikki ei edusta elektronisessa musiikissa sitä laitaa mistä kaikkein eniten pidän, mutta olen miehen musaa kuitenkin kuunnellut, etenkin tuossa muutama vuosia sitten jopa suht paljonkin. Sentään olen vähän kaivautunut poterosta viimeaikoina tykkäämään elektronisen musiikin puolella sellaisestakin johon yhteen maailman aikaan olisi kohdistanut pelkästään halveksuntaa. Erittäin hyvä melodiataju hänellä oli ja taitavasti tehtyjä kappaleita useita, mikä ei sitten ole lainkaan ihme, että keräsi menestystäkin. Modernia toimivaa ja tyylikästä tanssimusaa ja poppiakin ja varmasti olisi vielä ollut lisää annettavaa genrelle. Uskon kyllä, että monet noista biiseistä tulee soimaan eri yhteyksissä vuosien päästäkin monien dj:en toimesta.
Edit. Haimatulehdukseen Avicii sairastuikin vuosia sitten, eikä suinkaan maksakirroosiin. Voisi tietysti aina tarkistaa faktat. No, vakava tila silti ja kertoo omaa kieltään.