Noni, nyt sitten, kuka eka ehtii sanomaan että mikä Stella, kuka Marja, nevahööd, minä kuuntelen parempaa musiikkia ja olen jollain kummallisella logiikalla omassa ajatusmaailmassani hienompi ihminen kuin te jotka tiesitte kuka tämä vastakuollut oli.
Sen verran turha viesti, ettei oikeastaan pitäisi edes huomioida. Pakko se silti on, sillä tunnen jonkinlaisen piston sydämessäni, kun kerroin Aviciin kohdalla, että kyse oli minulle tuntemattomasta nimestä.
Minä en ainakaan tällaisella kommentilla ole koskaan tarkoittanut itseni korottamista jonkun mystisen paremman ihmisen rooliin, ja on aika outoa, että tuollaisen johtopäätöksen voi omassa mielessään tehdä. Joillakin ihmisillä on ilmeisesti vaan outo tapa ottaa henkilökohtaisena loukkauksena se, että heidän suosikkiartistinsa ei olekaan kaikille tuttu. Minun kohdallani Avicii oli tuntematon nimi pitkälti siksi, että kuuntelen täysin toisenlaista musiikkia. En kuuntele edes radiota, koska sieltäkään en omaa musiikkimakuani vastaavaa kuunneltavaa löydä. En silti ole parempi ihminen, enkä edes luule olevani. Mutta valitettavasti toisinaan kuulee väitteitä, että marginaalimpaa musiikkia kuuntelevat henkilöt eivät oikeasti pidä kuuntelemastaan musiikista, vaan he haluavat vain esittää olevansa parempia ihmisiä. Yeah.
Mitä tulee Stellaan, niin tuttu bändi toki. Musiikki oli minusta ihan kuunneltavaa, vaikka mistään suuresta suosikistani ei voikaan puhua. Bändi muistaakseni vaikutti alkuun Mikseri.net -sivustolla, missä itsekin pyörin silloin kun musiikkiympyrät olivat ajankohtaista. Siksi bändin uraa tuli seurattua ainakin sivusilmällä.
Surullista on, että noin nuori ihminen kuolee äkillisesti ja yllättäen. Itsekin olen 38-vuotias, joten kyllä tämä pistää miettimään omankin elämän rajallisuutta. Yllättävän paljon omaakin ikäluokkaa on jo poistunut joukostamme. Tällainen aina ikään kuin avaa silmät.
Osanotot omaisille.