RIP-ketju

  • 2 888 664
  • 11 653

scholl

Jäsen
Kyllä esim Vargas Llosasta tuli oikeistolainen, kun hän pettyi Castroon, mutta yleisesti ottaen taidat olla oikeilla jäljillä. Palkituilla pitää olla joku yhteys demareihin. Esim. Günter Grass tuki Willy Brandtia. Poliittinen toiminta katsotaan kirjailijalle eduksi kunhan se on sosiaalidemokraattista.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Portnoyn tauti löytyy omasta kirjahyllystäni, samoin muutama muukin Rothin teos. Monet Rothin kirjoista ovat aika työlästä luettavaa, mutta siksi mielestäni myös lukijaa palkitsevia.

Myös kuin. Portnyon tautiin tuli tutustuttua lukioikäisenä kultaisella 1980-luvulla. Rinta on myös vallan mainio teos.
RIP vaan Philip Roth.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Nyt tuli kyllä aikamoinen pommi :(
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

JKyykka

Jäsen
Ohhoh. Stella ei kuulunut millään tavalla omiin suosikkeihini, mutta vaimo on kovastikin tykännyt heidän musiikistaan, joten itsekin on sitä melko lailla tullut kuunneltua. Hyvä ääni Tahvanaisella kyllä oli.

R.I.P.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Stella on salainen paheeni ja häävalssi aivan häikäisevän upea biisi.

Osanotot omaisille.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noni, nyt sitten, kuka eka ehtii sanomaan että mikä Stella, kuka Marja, nevahööd, minä kuuntelen parempaa musiikkia ja olen jollain kummallisella logiikalla omassa ajatusmaailmassani hienompi ihminen kuin te jotka tiesitte kuka tämä vastakuollut oli.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Stella oli minulle kova juttu.

Niin kova että kun juuri äsken vilkaisin MTV3 Uutisten tekstitv:n auki ja bongasin sanat "Stella-yhtyeen..:" aloin innostua että tuleeko comeback vai mitä. Kunnes luin lauseen loppuun. Tuo comeback uutinen oli näin jälkikäteen aika naivia sillä Stella jostain kumman syystä ei kunnolla breakannut vaikka on ollut osa minun elämääni sen ensilevyistä asti.

Marja Tahvanaisen heleä ääni ryyditettyinä ilmavilla rock kitarilla tarjoiltuna elämänmakuisilla sanoituksilla ja viimeistelyillä sovituksilla teki Stellasta ison yhtyeen ainakin minulle henkilökohtaisesti. Ehkäpä sen takia minun häissäni soi Stellan Aamun Kuiskaus akustisena versiona häävalssina.

Marja Tahvanainen lauloi useita upeita Stellan kappaleita. Aamun Kuiskauksen ohella Viimeisen Kerran, Tästä Syksy Vasta Alkaa, On Maailma Meille Avoinna tai Puolet Sinusta ovat olleet elämäni soundtrackia kauan senkin jälkeen kun Stella pisti pillit pussiin ja Marja keskittyi opettajan hommiin. En tunne häntä mitenkään omakohtaisesti mutta sanotusten perusteella hän on saanut lapsen joskus vuoden 2011 Jokin On Muuttumassa levyn tienoilla. Joka taas tarkoittaa sitä että joku nuori lapsi menetti eilen äitinsä.

Ei kiva.

Stella - Aamun Kuiskaus (Video) - YouTube
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Noni, nyt sitten, kuka eka ehtii sanomaan että mikä Stella, kuka Marja, nevahööd, minä kuuntelen parempaa musiikkia ja olen jollain kummallisella logiikalla omassa ajatusmaailmassani hienompi ihminen kuin te jotka tiesitte kuka tämä vastakuollut oli.

En tiedä, mutta ensimmäistä kertaa kuulin hänestä ja bändistä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Siskon suosikkiartisti ja hänen musiikkiaan silloin kauan sitten vähän pakostakin joutui kuuntelemaan. Muutamat biisit jäivät mieleen ihan hyvinäkin.

Kevyet mullat.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Noni, nyt sitten, kuka eka ehtii sanomaan että mikä Stella, kuka Marja, nevahööd, minä kuuntelen parempaa musiikkia ja olen jollain kummallisella logiikalla omassa ajatusmaailmassani hienompi ihminen kuin te jotka tiesitte kuka tämä vastakuollut oli.

Minä voin sen verran tulla vastaan, että tiesin kyllä Stella-yhtyeen, mutta en laulajan nimeä. Sanon myös sen, etten pitänyt hänen äänestään yhtään. Väitän kuuntelevani parempaa musiikkia. Se ei kuitenkaan tee minusta muita hienompaa ihmistä tai tuonikäisen ihmisen kuolemasta yhtään vähäpätöisempää. Onhan se ahdistavaa, miten suurinpiirtein samanikäiseni kuolevat sairauskohtauksiin. Täytyy varmaan siivota kämppä, jos vaikka minun vuoroni on vielä tänään.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oli kyllä pysäyttävä uutinen.

Viimeksi Vain Elämää katsoessa oltiin vaimon kanssa molemmat sitä mieltä, että olisi hieno nähdä Marja Tahvanainen siinä ohjelmassa.

Stella oli yksi niistä bändeistä jonka paluuta toivoin.

Lepää rauhassa Marja.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En tiedä, mutta ensimmäistä kertaa kuulin hänestä ja bändistä.
Tämä on kyllä jännä juttu, kun kuulee kuolinuutisia sellaisia populaarigenren artisteja koskien, jotka tuntuvat olevan kovin monille tuttuja, vaikka omalla kohdalla ovat uppo-outoja. Ensin kuukahti se ruotsalainen levyjä soitellut jamppa, ja nyt lähti joku Tahvanainen. Ehkä olisi pitänyt tuntea, en tiedä. No, minulla on ikää 47 vuotta, taidan vaan olla ihan hävyttömän vanha käpy. Jotenkin mielenkiintoista huomata, missä kohden omat intressit ja erilaisten yleisöjen kiinnostuksen kohteet kulloinkin leikkaavat ja ovat leikkaamatta.

Mutta yhtä kaikki, levot vaan myös tälle Tahvanaiselle ja osanotot läheisilleen. Tulee aina yhtä ikävä ja epäreilu tunne, kun joku lähtee ennen aikojaan. Eipä sitä näin suht terveenä ja voimiensa tunnossa juuri kukaan käsitä, että lähtö voi tulla kenelle tahansa vaikka tänään, jos oikein huonosti käy.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, mulla on ikää 47 vuotta, taidan vaan olla ihan hävyttömän vanha käpy.
Ikä on vain numero, itse olen 60-luvulla syntynyt ja tiedän Stellan musiikkia. Avciinkin tiesin nimenä mutta yhtään biisiä en toki olisi osannut nimetä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noni, nyt sitten, kuka eka ehtii sanomaan että mikä Stella, kuka Marja, nevahööd, minä kuuntelen parempaa musiikkia ja olen jollain kummallisella logiikalla omassa ajatusmaailmassani hienompi ihminen kuin te jotka tiesitte kuka tämä vastakuollut oli.

Sen verran turha viesti, ettei oikeastaan pitäisi edes huomioida. Pakko se silti on, sillä tunnen jonkinlaisen piston sydämessäni, kun kerroin Aviciin kohdalla, että kyse oli minulle tuntemattomasta nimestä.

Minä en ainakaan tällaisella kommentilla ole koskaan tarkoittanut itseni korottamista jonkun mystisen paremman ihmisen rooliin, ja on aika outoa, että tuollaisen johtopäätöksen voi omassa mielessään tehdä. Joillakin ihmisillä on ilmeisesti vaan outo tapa ottaa henkilökohtaisena loukkauksena se, että heidän suosikkiartistinsa ei olekaan kaikille tuttu. Minun kohdallani Avicii oli tuntematon nimi pitkälti siksi, että kuuntelen täysin toisenlaista musiikkia. En kuuntele edes radiota, koska sieltäkään en omaa musiikkimakuani vastaavaa kuunneltavaa löydä. En silti ole parempi ihminen, enkä edes luule olevani. Mutta valitettavasti toisinaan kuulee väitteitä, että marginaalimpaa musiikkia kuuntelevat henkilöt eivät oikeasti pidä kuuntelemastaan musiikista, vaan he haluavat vain esittää olevansa parempia ihmisiä. Yeah.

Mitä tulee Stellaan, niin tuttu bändi toki. Musiikki oli minusta ihan kuunneltavaa, vaikka mistään suuresta suosikistani ei voikaan puhua. Bändi muistaakseni vaikutti alkuun Mikseri.net -sivustolla, missä itsekin pyörin silloin kun musiikkiympyrät olivat ajankohtaista. Siksi bändin uraa tuli seurattua ainakin sivusilmällä.

Surullista on, että noin nuori ihminen kuolee äkillisesti ja yllättäen. Itsekin olen 38-vuotias, joten kyllä tämä pistää miettimään omankin elämän rajallisuutta. Yllättävän paljon omaakin ikäluokkaa on jo poistunut joukostamme. Tällainen aina ikään kuin avaa silmät.

Osanotot omaisille.
 

Ferris

Jäsen
En tunne häntä mitenkään omakohtaisesti mutta sanotusten perusteella hän on saanut lapsen joskus vuoden 2011 Jokin On Muuttumassa levyn tienoilla. Joka taas tarkoittaa sitä että joku nuori lapsi menetti eilen äitinsä.

Olen ollut siinä ymmärryksessä, että Stellan sanoituksista vastasi biisien säveltäjänkin toiminut yhtyeen kitaristi Janne Sivonen? Tämä on jäänyt siitä mieleeni, kun tekstit sopivat niin hyvin naisen tekemiksi/laulamiksi teksteiksi ja sitten jostain artikkelista selvisikin että eivät olleet Tahvanaisen vaan Sivosen käsialaa. Näin siis muistelisin asian menneen, täytyy vielä googlettaa jos jotain faktaa löytyisi muistikuvan tueksi.

Itse olen aina tykännyt Stellan musiikista ja taitaa levyhyllystä löytyä kaikki levytkin. Kerran ehdin nähdä keikalla, Kuopion Rockcockissa. Olivat tuolloin jäähyväiskiertueellaan ja kyseinen keikka tais olla viimeinen ennen Joensuussa soitettuä kiertueen päätöskeikkaa.

Edit: Ohessa uudelleen julkaistu Karjalaisen juttu, jossa mielestäni hienosti käydään läpi Stellan vikaa keikkaa ja musiikkia. Samassa jutussa on noista sanoituksista juttua ja maininta, että Sivonen niitä on tehnyt (Inka Nousiaisen kanssa), tosin suoraan naisten laulettaviksi.

Edit2: Oikeassa olit, 8v poika jäi kaipaamaan äitiään.

Laulaja ja muusikko oli naimisissa Stella-yhtyeen basistinTuomas Tahvanaisen kanssa. Pariskunnalle syntyi vuonna 2010 poikalapsi.

Joensuulaisen Stella-yhtyeen solisti Marja Tahvanainen on poissa - "Taivas sinut korjaa, rikki tänne jään"
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuka oli Kate Spade.

Joku julkkis taas tappanut itsensä. Ei se kai vain helppoa ole olla julkisuudessa, vaikka siihen alunperin halusi. Vai halusiko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös