Kourujärven Ponnistus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Pat Quinnin arvostan kyllä todella korkealle. Siinä oli charmia ja äijämäisyyttä samassa paketissa. Vähän kuin Don Cherry + the everything.
Kyllä hiukan mieleni pahoihin, kun Urheiluruutu huomioi Tihonovin isolla jutulla, mutta Quinnia ei edes mainittu.
Jääkiekkoa paljon ja pitkään seuranneet tietävät sekä Tihonovin että Quinnin, jos siis ovat seuranneet sekä IIHF:n MM- että NHL-kiekkoa.Tihonov oli huomattavasti läheisempi nimi mattimeikäläisille, kun taas tuulitakeista kukaan ei edes tiedä kuka on Pat Quinn. Suomeen nyt on pesiytynyt tämä tähtikultin ja Pohjois-Amerikan palvominen niin vahvasti, että kaikki nämä jenkkiliigat ovat suorastaan jumalallisia ja fanipojat itkevät kyyneleitä, kun joku 70 vuotias valmentaja kuolee vakavaan sairauteen.
Suomeen nyt on pesiytynyt tämä tähtikultin ja Pohjois-Amerikan palvominen niin vahvasti, että...
Ikävä uutinen. Kaunehimmat levot HuuHaalle.RIP Martti Huuhaa Innanen. Martti lähti viimeiselle matkalleen eilen keskiviikkona, 83-vuotiaana.
RIP Martti Huuhaa Innanen. Martti lähti viimeiselle matkalleen eilen keskiviikkona, 83-vuotiaana.
Itse pidän Innasesta enemmän kuvataitelijana, ja kävinkin varta vasten Tampereella katsomassa Innasta Suomesta -näyttelyn, Werstas.fi.Innasen taidenäyttely oli jokunen vuosi sitten Tampereella. Harmittaa edelleen, etten ehtinyt sielä käydä. Kaverini kertoi näyttelyn olleen hyvä. Innasen taidetta kuvasti kaverini mielestään hyvin se, että kyseessä oli ainoa taidenäyttely, missä hän oli nähnyt ihmisten nauravan niin avoimesti.
"Huuhaa" Innanen oli tietyllä tavalla melkoinen nero, joka osasi monessakin mielessä kierolla tavalla piruilla hyvän maun rajoissa suomalaisen kansan syvien rivien toisinaan varsin rajoittuneelle taiteellisuudelle. Mutta sen hän teki tyylillä. Itse arvostan varsinkin hänen parodioivia iskelmiään, ehkä etenkin siksi, että olen itsekin toisinaan vääntänyt kieli poskessa vastaavanlaista materiaalia kaverini kanssa, ja tunnen suurta hengenheimolaisuutta tässä Innaseen. Innanen vieläpä onnistui menestymään tuolla saralla, mikä on hieno saavutus. Parodia on silloin kaikkein onnistunein, kun se on selvästi tunnistettavissa vitsiksi, mutta suuri yleisö ottaa silti sen tosissaan.
Innasen taidenäyttely oli jokunen vuosi sitten Tampereella. Harmittaa edelleen, etten ehtinyt sielä käydä. Kaverini kertoi näyttelyn olleen hyvä. Innasen taidetta kuvasti kaverini mielestään hyvin se, että kyseessä oli ainoa taidenäyttely, missä hän oli nähnyt ihmisten nauravan niin avoimesti.
Innasen yksi lengendaarisimmista lausahduksista on (Wikisitaattien mukaan): "Jos minua kuoltuani sanotaan koko kansan taiteilijaksi, kuohuu vitutukseni vaahtona hautakummun kukkapuskille saakka. Silloin mikään ei ole mennyt perille". Siksi en kutsu miestä koko kansan taiteilijaksi, vaan vain suureksi neroksi.