Mainos

Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 451 144
  • 7 230

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi, NJD, Barça
Aika lailla satavarma olen, että kyseisiä namiskoja ei ollut aiemmin. Liekö lisätty samalla kun kausaritarjous on bannerista poistettu. Ehkä silleen.

Ja riittääkö se, että saa jättää yhteystiedot? Jos ne ostohousut on jalassa niin sillon pitää myydä. Eikä viikon päästä. Tai lomien jälkeen.

Edit. Pointsit kuitenkin nopeasta reagoinnista/saman asian tiedostamisesta.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Aika lailla satavarma olen, että kyseisiä namiskoja ei ollut aiemmin. Liekö lisätty samalla kun kausaritarjous on bannerista poistettu. Ehkä silleen.
Siitä kausikorttibannerista, joka on nyt poistunut käytöstä. tosiaan puuttui tuo "lue lisää" -painike. Sehän oli samanlainen banneri kuin tuo harmaa kuva kannattajista. Ihmettelin samaa aiemmin kanssa, mutta eipä silloin jaksanut siitä sen kummemmin mitään lähteä vääntämään. Että näin.

Olisihan se hyvä, jos joku hoitaisi noita kausareita heinäkuussa. Outoa, että jos henkilö tekee ostopäätöksen heinäkuun ensimmäisellä viikolla, niin kyseinen henkilö joutuu odottamaan kuukauden ennenkuin asia etenee mihinkään. Tuo tehty ostopäätös voi muuttua, ja onhan se hieno saada kortti lompakkoon mahdollisimman nopeasti. Naiset tykkää mikäli miehellä on lomakossa tavaraa, toki miehet pitää miehistä myös joilla on tavaraa.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Mahtaisiko jollakin olla tietoa, että järjestyykö ensi kaudellakin kuljetuksia kotipeleihin Hyvinkään suunnalta?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Piti valita itselleni 1-vuotishääpäivälahjaa Kerhoshopista ja huomasin kauhukseni, että eihän tuolla ole pelaajamukeja. Eikä myöskään valtaosaa tuotteista, joilla kyseistä kategoriaa kuvataan.

Valikoima lisäksi häkellyttävän suppea, tarjolla esimerkiksi vain yhtä mallia oleva lippis! Eihän nuoret tuollaista lippistä edes käytä ja aiemmin tuotteita oli mielestäni paljon enemmän.

Huomenna laitan toimistolle asiasta tiedustelua, koska ei tuolta oikein löydy kuin huppari minkä voisi hankkia.

Eikä edes kuvaa miltä näyttää logo-muki oranssina... Juha Alenin pelaajamuki kuluu, vaikka kuinka käsin pesee ja suojelee, niin kohta on edessä investointi. En kyllä muista mistä pelaajasta tuo tuli hankittua, Laatikaisesta ei oikein kehtaisi mukikaupoille lähteä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi, NJD, Barça
Hitusen on jäänyt sellainen kuva, että myyntipuolella voisi olla tekemistä. Mutta ei pelkkää negaa, toimisto on taas auki.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Hitusen on jäänyt sellainen kuva, että myyntipuolella voisi olla tekemistä.
Hankalaa toki määrittää objektiivista mittaria, mutta lieköhän Kerho myynnin ja markkinoinnin osalta tällä hetkellä jumbosijalla koko sarjassa? Henkilöstömitoituksen ja myyntipuolen resurssien osalta luultavasti ainakin.

Voisi olettaa, että ainoastaan Sport haastaa Kerhon tosissaan, mitä em. asiaan tulee, mutta sielläkin on taustalla verrattain turvallinen, stabiili ja vauras talousalue vailla isompaa kilpailua sponsorieuroista ja kumppanuuksista, jolloin kevyempikin myynti ja jalkatyö riittänee. Ja jopa Vaasassa on onnistuttu vastikään kauppamaan myyntipäällikkö-myyjä-tiimillä jäähallin nimi, puoli joukkueellista nimikkopelaajia yrityksille jne. jne.

Vaan turha kai näitä on murehtia, edes osakkeenomistajana ja kausikorttilaisena, kun tilanne on, mikä on. Itse asiassa nykyinen rosteri alkaa näyttää erinäisiä taustoja vasten miltei hämmästyttävän hyvältä...
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
No sehän oli juuri yksi syy urheilujohtajan palkkaamiseen, että toimari pääsee enemmän myyntihommaa pyörittää. Annetaan nyt vähän vielä aikaa uudelle kokoonpanolle kuin pari päivää, ennen kuin lopullisesti tuomitaan.

Ja jos vähän karrikoidusti sanotaan, minulle ja Kerholle on aika lailla yksi lysti, miltä fanituote myynti näyttää, jos yritysmyynti on kunnossa. Nämä kuitenkin tuo sen 80-90 % myyntituloista.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi, NJD, Barça
Onhan se toki totta, että yritysmyynnistä ne tulovirrat tulevat ja sielläkin tietysti keskittyminen kannataa olla suurimpien virtojen äärellä. Silläkin puolella on vaan ollut ainakin edustamani putiikin osalta kuulemma hyvin, hyvin hiljaista. Saattaahan se toki olla, että olemme niin pieniä murusia virrassa, ettei olla listan kärkipäässä, mutta jokin yhteydenotto edelliskauden päättymisen jälkeen olisi saattanut olla paikallaan. Meiltä näistä yhteistyökuviosta vastannut henkilö jää itse kohta lomille ja niiden jälkeen on jo kaikki harjoituskotipelit pelattu, elofestitkin juhlittu ja tosipeleihin pari viikkoa aikaa. Toivottavasti muut ovat ostaneet em. tapahtumat täyteen.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ja jos vähän karrikoidusti sanotaan, minulle ja Kerholle on aika lailla yksi lysti, miltä fanituote myynti näyttää, jos yritysmyynti on kunnossa. Nämä kuitenkin tuo sen 80-90 % myyntituloista.
Näin se varmasti kerholaisessa sielunmaisemassa on. Joko tai. Itsellä alkaa mielikuva vahvistua, että vaikka koko muu urheilubisnestä tekevä maailma menee toiseen suuntaan, HPK on päättänyt jo muutaman vuoden itsepintaisesti laiminlyödä ja ylenkatsoa nykyaikaisen urheilumarkkinoinnin ja sosiaalisen median päälle. Investointeja näiden suhteen ei ole nähty Kerhossa riittävän kannattavaksi tehdä.

HPK:n brändi (+Ritarihalli) on päässyt kulumaan aika nukkavieruun kuntoon.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Investointeja näiden suhteen ei ole nähty Kerhossa riittävän kannattavaksi tehdä.
Äläs nyt! Juurikin Kannattajien organisaatiosta ryöstivät somen puolelle kaverin jelppaamaan alkavasta kaudesta lähtien. Itse odotan tällä puolella aktiivisempaa meininkiä.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Tarkoituksenani ei ollut missään nimessä sanoa, että kaikki hyvin. Myyntiä ja markkinointia voi ja pitää aina kehittää. Hieman vaan ravistelin, koska yhden mukin puuttumisesta lähti keskusteluketju siihen suuntaan, että myynti kokonaisuudessa on perseestä ja organisaatiossa ei ole tarpeeksi tekijöitä.

Varmasti homma pitäisi kehittyä, kun toimari pääsee keskittymään varsinaiseen lestiinsä. Tuosta organisaatiosta ja rooleista taas en usko että juuri kellään ulkopuolisella on asiasta reaalista käsitystä. Jokainen rekrytointi on investointi ja lähtökohta on että se investointi myös tuottaa jotain yritykselle. Se että jossain palkataan joku yhteys- tai myyntipäällikkö, ei automaattisesti tarkoita sitä, että myös Kerhon tulisi niin tehdä tai että joku tekee hommat paremmin näin tekemällä. Joka tapauksessa hommat pitää edelleen keskittää siihen kohtaa, mistä jää viivan päälle eniten katetta. Valitettavasti me fanit liian usein toivomme saavan sen 80-90% johdon huomiosta, mutta tuomme vain sen 10-20 % tulosta.

Katsotaan nyt mitä uus johto-organisaatio ja hallitus saa aikaiseksi. Tuomion aika tulee kyllä, mutta sen aika ei ole vielä.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Onhan se toki totta, että yritysmyynnistä ne tulovirrat tulevat ja sielläkin tietysti keskittyminen kannataa olla suurimpien virtojen äärellä. Silläkin puolella on vaan ollut ainakin edustamani putiikin osalta kuulemma hyvin, hyvin hiljaista. Saattaahan se toki olla, että olemme niin pieniä murusia virrassa, ettei olla listan kärkipäässä, mutta jokin yhteydenotto edelliskauden päättymisen jälkeen olisi saattanut olla paikallaan. Meiltä näistä yhteistyökuviosta vastannut henkilö jää itse kohta lomille ja niiden jälkeen on jo kaikki harjoituskotipelit pelattu, elofestitkin juhlittu ja tosipeleihin pari viikkoa aikaa. Toivottavasti muut ovat ostaneet em. tapahtumat täyteen.
Tämähän vaikuttaa perin kummalliselta kun esim parin kauden taakse verrattuna nimenomaan HPK:n myyntiosaston vahvuus on nykyään + 2 henkilöä? Viime elokuussahan sinne palkattiin asiakkuuspäällikön (Hanski Savolainen) ja myyntipäällikön (Sami Matinkari) lisäksi myyntineuvottelijaksi Sini Saarinen, häntä tosin ei liiga oy yhteystiedoista löydy joten onko enää remmissä mukana? Vieläköhän se Hanski jatkaa vai onko mainitsemasi hiljaisuus merkki siitä että Hanskilta on rukkaset tippuneet?
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tämähän vaikuttaa perin kummalliselta kun esim parin kauden taakse verrattuna nimenomaan HPK:n myyntiosaston vahvuus on nykyään + 2 henkilöä? Viime elokuussahan sinne palkattiin asiakkuuspäällikön (Hanski Savolainen) ja myyntipäällikön (Sami Matinkari) lisäksi myyntineuvottelijaksi Sini Saarinen, häntä tosin ei liiga oy yhteystiedoista löydy joten onko enää remmissä mukana? Vieläköhän se Hanski jatkaa vai onko mainitsemasi hiljaisuus merkki siitä että Hanskilta on rukkaset tippuneet?
Käsittääkseni Saarinen lähti yhtä nopeasti kuin tulikin. Huhujen mukaan Hannu"one more year"Savolainen jatkaa.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
.. myyntineuvottelijaksi Sini Saarinen, häntä tosin ei liiga oy yhteystiedoista löydy joten onko enää remmissä mukana? Vieläköhän se Hanski jatkaa vai onko mainitsemasi hiljaisuus merkki siitä että Hanskilta on rukkaset tippuneet?

Saarisen pesti taisi loppua jo joskus lokakuussa, eli kovin pitkää tarinaa ei hän ehtinyt luomaan. Hanski toki jatkaa.

Ja jos vähän karrikoidusti sanotaan, minulle ja Kerholle on aika lailla yksi lysti, miltä fanituote myynti näyttää, jos yritysmyynti on kunnossa. Nämä kuitenkin tuo sen 80-90 % myyntituloista.

Näin se varmasti kerholaisessa sielunmaisemassa on. Joko tai.

Ei nyt ihan pelkästään joko tai, mutta eihän se tyhmää ole laittaa ensin yhtä asiaa kuntoon, ennen kuin alkaa sähläämään muuta. Parempi olla edes kokeilematta, ettei käy vahinkoa ja osu paska tuulettimeen.

Itsellä alkaa mielikuva vahvistua, että vaikka koko muu urheilubisnestä tekevä maailma menee toiseen suuntaan, HPK on päättänyt jo muutaman vuoden itsepintaisesti laiminlyödä ja ylenkatsoa nykyaikaisen urheilumarkkinoinnin ja sosiaalisen median päälle.

Mutta ihan vakavissaan, niin kyllähän tuolla sosiaalisen median puolella on rutkasti käyttämätöntä potentiaalia markkinoinnin osalta. Ei sieltä nyt mitään satoja tuhansia varmaankaan ole saatavilla, mutta ei nyt oikein olisi varaa olla ottamattakaan jokaista mahdollista puroa.

Ihan pelkästään mitä tulee fanituotteiden markkinointiin. Esimerkiksi viime kaudelta löytyy instagramista kokonaiset kolme mielikuvituksellista kuvaa tuotteista. Kaksi laitettu jouluna ja yksi joskus keväällä.

Hämeenlinnan Pallokerho on Instagram: “HPK TUMPUT SAAPUIVAT juuri sopivasti lumimyrskyn keskelle! Myynnissä heti hintaan 17€/pari illan Kerho-shopin joulunavauksessa! Pelaajat…”

Hämeenlinnan Pallokerho on Instagram: “Vieläkö lahjavinkki olisi tarpeen? HPK huppari lämmittää mukavasti talven tuiskussa! Kaikkia kokoja saatavilla 110cm – 3XL! Kerho-shop…”

Hämeenlinnan Pallokerho on Instagram: “Kerho-shop tarjous tänään perhepelissä: Kaikki lasten senttikokoiset vaatteet -30%!!! Tämä lasten pitkähihainen t-paita vain 17,50€ (norm…”

Ei nyt mikään maapallon kovin markkinointiguru tarvitse olla, että tämä puoli saataisiin edes hieman eteenpäin.

Tähän päälle vielä yritysten tuominen mukaan erinäisiin juttuihin, mutta eiköhän nämä tästä pikkuhiljaa. Toivottavasti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No sehän oli juuri yksi syy urheilujohtajan palkkaamiseen, että toimari pääsee enemmän myyntihommaa pyörittää. Annetaan nyt vähän vielä aikaa uudelle kokoonpanolle kuin pari päivää, ennen kuin lopullisesti tuomitaan.

Ja jos vähän karrikoidusti sanotaan, minulle ja Kerholle on aika lailla yksi lysti, miltä fanituote myynti näyttää, jos yritysmyynti on kunnossa. Nämä kuitenkin tuo sen 80-90 % myyntituloista.
Mutta ihan vakavissaan, niin kyllähän tuolla sosiaalisen median puolella on rutkasti käyttämätöntä potentiaalia markkinoinnin osalta. Ei sieltä nyt mitään satoja tuhansia varmaankaan ole saatavilla, mutta ei nyt oikein olisi varaa olla ottamattakaan jokaista mahdollista puroa.

Ei nyt mikään maapallon kovin markkinointiguru tarvitse olla, että tämä puoli saataisiin edes hieman eteenpäin.

Tähän päälle vielä yritysten tuominen mukaan erinäisiin juttuihin, mutta eiköhän nämä tästä pikkuhiljaa. Toivottavasti.
Nyt pitää osata erottaa kaksi asiaa mitkä menee jatkuvasti suurella osalla ihmisiä sekaisin. Myynti ja markkinointi ei ole samoja asioita. Jos me puhutaan yritysmyynnistä, niin Kerho tarvitsee jostain oikeasti myyjän, se on se henkilö joka hoitaa tuon yritysmynnin kuntoon, eli siis soittaa sinne firmoille, juurikin siis niille entisille ja uusille, löytää ne rahalähteet, miten voisi tehdä yhteistyötä ja paukuttaa ne diilit lukkoon. Minä vasta tuossa katselin yhtä kaveria, joka paukutti alasarja futisjoukkuelle kymppitonnien tulot, siis omien palkkojensa päälle. Todella kova myyjä, no hän sitten lähteekin muihin hommiin tuntuvalla kuukausiliksalla seuraavaksi.

No mitä hän myi? No se on sitten markkinoinnin asiaa se. Eli just nämä verkkokauppojen sisällöt, ne yrityspakettien sisällöt, markkinatutkimukset, ne kamppanjat mitä seura antaa ulos, some yms. ne on sitä markkinointia. Sitten ne myynti ja markkinointi siellä käsi kädessä kulkee ja sopii asioita, muokkaa palvelukokonaisuuksia, paketteja jne. Vaan missä on Kerhon myynti ja varsinkin markkinointi?

Eikä tätä nyt kummallekkaan lainatulle mitenkään pahalla, on vaan vaikeaselkoista kun toiset puhuu toisesta ja toiset sekaan toisesta asiasta. Tosin eipä sekään ihmetytä kun menette katselemaan vaikka markkinoinnin avoimia työpaikkoja, niin oikeasti 90% ajasta ne etsii myyjiä, kun ei ne ymmärrä yhtään mitään siitä mitä markkinointi on. Kuvitellaan että b2b ja b2c myynti on markkinointia.

Minä vain ihmettelen että tuolla kyllä titteleitä tuntuu Kerhossakin riittävän. Ei vaan tunnu oikein kenenkään vastuulla olevan sitten mikään. Markkinointi on liki olematonta, esim. some on unohdettu vuosiksi ihan tyystin. Samaten taas myynti ei saa edes hallin nimeä myytyä, vuosiin. Siinä pitäisi olla jo kaksi hyvää syytä pistää koko kööri ulos. Noissa hommissa pitäisi olla selvästi tulos tai ulos periaate käytössä. Aina pitäisi antaa vaan jonkun mielestä aikaa, minä vaan ihmettelen että montakohan vuotta voi se hallin nimi olla vielä myymättä ja montakohan vuotta se some hyödyntämättä, ennen kuin siellä tapahtuu muutoksia?
 
Viimeksi muokattu:

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Saarisen pesti taisi loppua jo joskus lokakuussa, eli kovin pitkää tarinaa ei hän ehtinyt luomaan. Hanski toki jatkaa.

On kummalista ettei tästä ole sen suurempaa infoa sitten tullut eikä paikkaa ole uudelleentäytetty, ainakin kun katsoo tuota alla olevaa HPK:n sivuilta löytyvää uutista jossa tästä rekrytoinnista kerrotaan. Etenkin boldatut kohdat.

HPK Liiga Oy:n uudeksi myyntineuvottelijaksi on valittu Sini Saarinen, joka aloittaa uudessa tehtävässään 1.8.2017. Saarisen vastuualueisiin kuuluu erilaisten tuotepakettien myynti, Kerho-shopin myynnin organisointi sekä uusasiakashankinta yhteistyössä myyntipäällikkö Sami Matinkarin kanssa. Lisäksi Martti Paananen on valittu HPK:n uudeksi turvallisuuspäälliköksi. Paananen vastaa kaikkien HPK Liiga Oy:n tuottamien tapahtumien turvallisuudesta.

HPK Liiga Oy:n toimitusjohtaja Antti Toivanen kertoo uusien rekrytointien heijastavan HPK:n strategiaa.

– Nyt aloittavat henkilöt ovat ehdottomasti ammattilaisia omilla vastuualueillaan. Rekrytoinnit ovat osa HPK:n Matkalla Huipulle osa 2 -strategiaa niin jääkiekkoseurana kuin liikeyrityksenä.

Osaako kukaan sanoa tuosta tuotepaketista jota Saarisen piti myydä, nämä ilmeisesti yhteistyökumppaneille sekä yrityksille?
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Eikä tätä nyt kummallekkaan lainatulle mitenkään pahalla, on vaan vaikeaselkoista kun toiset puhuu toisesta ja toiset sekaan toisesta asiasta.

Joo, kenties hieman sekavasti rakennettu aasinsilta ja ehkä väärässä kohtaa tuotu esille tämä.

Se on kuitenkin selvää, että niin myynnissä, markkinoinnissa kuin tuossa paljon parjatussa sosiaalisessa mediassa on rutkasti parannettavaa, eikä mitään osa-aluetta sovi aliarvioida tai unohtaa, koska (ainakin minun mielestäni) sieltä pienistä puroista se kokonaisuus lähtee rakentumaan.

Silläkin puolella on vaan ollut ainakin edustamani putiikin osalta kuulemma hyvin, hyvin hiljaista. Saattaahan se toki olla, että olemme niin pieniä murusia virrassa, ettei olla listan kärkipäässä, mutta jokin yhteydenotto edelliskauden päättymisen jälkeen olisi saattanut olla paikallaan.

En tiedä minkä kokoisesta tukijasta tässä puhutaan, mutta jos kauden päätyttyä ei ole otettu minkäänlaista kontaktia, niin kyllähän silloin jossain joku mättää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo, kenties hieman sekavasti rakennettu aasinsilta ja ehkä väärässä kohtaa tuotu esille tämä.

Se on kuitenkin selvää, että niin myynnissä, markkinoinnissa kuin tuossa paljon parjatussa sosiaalisessa mediassa on rutkasti parannettavaa, eikä mitään osa-aluetta sovi aliarvioida tai unohtaa, koska (ainakin minun mielestäni) sieltä pienistä puroista se kokonaisuus lähtee rakentumaan.

En tiedä minkä kokoisesta tukijasta tässä puhutaan, mutta jos kauden päätyttyä ei ole otettu minkäänlaista kontaktia, niin kyllähän silloin jossain joku mättää.
Juu, kuten sanoin niin tässä ei ollut tarkoitus mitenkään syyllistää. Minusta on ihan oikein puhua molemmista, kun kumpikaan ei tosiaankaan toimi. Ei toimi markkinointi, ei näy, ei kuulu, ne fanituotteet on muuten tuolla kaduilla ei vain ilmaista mainosta, vaan kyllä se niistä makso. Some on liki ilmainen mainoskanava ja kun katsoo noita instagrameja yms. niin siellä ollut enemmän porukkaa katsomassa pätkiä kuin halliin mahtuu väkeä! Kyllä ne oikeasti kantaa jotain kautta hedelmää. Paljon on todella monella osa-alueella tuolla puolen korjattavaa.

Mitä kaikkea muuta onkaan tässä kesällä tapahtunut mistä olisi ihmiset voineet haluta tietää? Golf Liiga oli kesäkuussa, missä mainostettiin? Oliko tässä kyseessä joku salainen tapahtuma mihin ei haluttu ihmisiä paikalle? Olisiko voinut järjestää kesälle jonkun "avoimet treenit" tapahtuman jne. Toki näitä on jälkikäteen tylsää huudella, mutta pakko on vähän kuitenkin ihmetellä.

Sitten on juurikin tuo että jos ei edes kausikorttilaisia, varsinkin firmoja, edes käydä kauden jälkeen läpi ja nyt mennään jo elokuussa, niin kyllä on myynnissäkin petrattavaa ja todella paljon! Elofestit on jo 11.8., miksi ihmeessä ei jokaiselle kausikortin ostaneelle olla tarjottu sinnekkin lippuja jollain alella? Ihan siis oltu oikeasti yhteydessä ja samalla kyselty halukkuutta jatkaa kausikorttia seuraavalla kaudella?

Nyt alkaa oleen vähän hoppu.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi, NJD, Barça
En tiedä minkä kokoisesta tukijasta tässä puhutaan, mutta jos kauden päätyttyä ei ole otettu minkäänlaista kontaktia, niin kyllähän silloin jossain joku mättää.

Ei nyt puhuta todellakaan suuresta tukijasta, mutta tukijasta kumminkin. Eikä tuen määrä ainakaan tästä toimintatavasta kasva.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Ei nyt puhuta todellakaan suuresta tukijasta, mutta tukijasta kumminkin. Eikä tuen määrä ainakaan tästä toimintatavasta kasva.

Eikä sillä suuruudella nyt pitäis kai mitään vaikutusta olla siihen, että otetaanko kauden jälkeen yhteyttä vai ei. Tääkin pitäis vissiin ajatella niin, että se "Läskisalon firma" voi jonain päivänä kasvaa ja olla halukas laittamaan enemmän rahaa tiskiin, mutta kuinka paljon kiinnostaa, jos aiemmin on vain kärjistetysti saanut kerran kaudessa laskun.

No joo, eihän tämäkään toki näin mustavalkoista ole ja kuulostaa siltä, että eihän se ole homma eikä mikään soitella jokaista kumppania läpi, kiitellä ja jauhaa hetki paskaa päättyneestä kaudesta ja kysellä hieman tulevasta, mutta mutta..
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Nyt pitää osata erottaa kaksi asiaa mitkä menee jatkuvasti suurella osalla ihmisiä sekaisin. Myynti ja markkinointi ei ole samoja asioita.

No jaa, tuostakin asiasta on alan asiantuntijoiden välillä kahta eri koulukuntaa, josta väännetään koko ajan. Itsellä ei ole vahvaa mielipidettä tuosta, mutta sen verran pitäisi asiasta jotain käsittää, että mitä pienempi organisaatio on, sen lähempänä nuo ovat ko. yrityksessä toisiaan. Jossain Koneella varmasti on myyntiosasto erikseen ja markkinointiosasto omansa, mutta tosissaanko lähtisit näitä muutaman henkilön Kerhossa erottamaan, kun sitä ei tehdä edes monessa keskisuurissa firmoissa? Periaatteena pienessä organisaatiossa pitää aina olla, että jos ei kaikki myy, niin kaikki ainakin markkinoi.

Minä vain ihmettelen että tuolla kyllä titteleitä tuntuu Kerhossakin riittävän. Ei vaan tunnu oikein kenenkään vastuulla olevan sitten mikään. Markkinointi on liki olematonta, esim. some on unohdettu vuosiksi ihan tyystin. Samaten taas myynti ei saa edes hallin nimeä myytyä, vuosiin. Siinä pitäisi olla jo kaksi hyvää syytä pistää koko kööri ulos. Noissa hommissa pitäisi olla selvästi tulos tai ulos periaate käytössä. Aina pitäisi antaa vaan jonkun mielestä aikaa, minä vaan ihmettelen että montakohan vuotta voi se hallin nimi olla vielä myymättä ja montakohan vuotta se some hyödyntämättä, ennen kuin siellä tapahtuu muutoksia?

Edelleenkin et ulkopuolisena henkilönä kuten en minäkään saa irti titteleistä mitään. Pienessä organisaatiossa ja sen johtamisessa korostuu enemmän ihmisen henkilökohtainen osaaminen. Töitä ja vastuita ei jaeta sen mukaan, mitä tittelissä tai toimenkuvassa lukee, vaan sille jolla on eniten osaamista asiasta tai sitten kontakteja. Esim. minulle on kyllä toimistopäällikkö tittelillä oleva Kerhon henkilö soittanut ihan myyntitehtävissä. Edelleenkin tuollaisessa pienessä organisaatiossa kaikki markkinoi ja lähes kaikki myy...

Yksi osa markkinointia on juuri some. Mutta vain yksi osa. Mistä tiedät miten Kerho tai sen työntekijät on onnistunut muussa markkinnoissa? Eli siis siinä mikä ei tavalliselle fanille näy, mutta tuottaa enemmän rahaa? Ja on silkkaa paskapuhetta, että some olisi unohdettu. Varmasti sitä olisi voitu tehdä paremminkin, mutta kyllä minun faceen on tullut kaiken laista Kerho feediä jo pitkän aikaa.

Hallin nimestä, eiköhän se olisi jo myyty, jos sille olisi oikea ostaja eli joku nykyisistä pääsponsseista olisi valmis panostamataa lisää tai löytyisi täysin uusi. Tiedän tarkalleen mitä edellinen hallin nimen ostaja on siitä maksanut ja voin sanoa, että se on sellainen summa, että harva firma sitä kykenee maksamaan. Lisäksi tarvitaan, että koko yrityksellä on joko tarpeeksi sponssibudjettia tai sitten siellä johdossa on erittäin Kerho-myönteinen henkilö. Myös uskoisin kaupungilla hallin omistajana olevan jotain asiasta sanottavaa. Lisäksi ehkä jotkut yritykset haluavat vaan jotain muuta näkyvyyttä kuin hallin nimen. Seuraava väittämäsi tietysti on, että eikö sitä voisi myydä sillä summalla mitä siitä saa. No mitä uskot noiden muiden pääsponssien asiasta sanovan, jos myyt hallin nimen "alehintaan" jollekin keltä vaan jotain siitä saat.

Lisäksi sinulla tuntuu olevan ainoa vastaus kaikkeen mielestäsi epäonnistumiseen että ulos koko kööri. Kerro nyt sitten vielä Suomen työlait tietävänä, miten lähdet toimihenkilöitä ulos heittämään? YT:n kautta, jonka jälkeen et vähään aikaa saa ketään tilalle palkata vai muuten? Toki toimarin voi aina potkia, mutta hänelläkin on johtajasopimuksessaan x-määrä kuukausia irtisanomiskorvauksina.

Niin onko myynti- ja markkinointi epäonnnistunut? Sinä väität että on, kun somea ei ole hyödynnetty ja hallin nimeä ei ole myyty. Nämä on helppo todeta ulospäin kenen tahansa. Kuitenkaan et voi tietää varsinaisia lukuja tai onnistumisia myynnissä? Mistä tiedät, kuinka paljon esim. Matinkari on onnistunut uusia sopimuksia luomaan ja lisää rahaa tuomaan Kerhoon? Esim. Toivasella ja Matinkarilla on erinomaiset referenssit ja näytöt urallansa aikaisemmista myynti- ja markkinointitehtävissä. Nytkö sitten ovat yht'äkkiä osaamattomia paskiaisia?
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No jaa, tuostakin asiasta on alan asiantuntijoiden välillä kahta eri koulukuntaa, josta väännetään koko ajan. Itsellä ei ole vahvaa mielipidettä tuosta, mutta sen verran pitäisi asiasta jotain käsittää, että mitä pienempi organisaatio on, sen lähempänä nuo ovat ko. yrityksessä toisiaan. Jossain Koneella varmasti on myyntiosasto erikseen ja markkinointiosasto omansa, mutta tosissaanko lähtisit näitä muutaman henkilön Kerhossa erottamaan, kun sitä ei tehdä edes monessa keskisuurissa firmoissa? Periaatteena pienessä organisaatiossa pitää aina olla, että jos ei kaikki myy, niin kaikki ainakin markkinoi.

Edelleenkin et ulkopuolisena henkilönä kuten en minäkään saa irti titteleistä mitään. Pienessä organisaatiossa ja sen johtamisessa korostuu enemmän ihmisen henkilökohtainen osaaminen. Töitä ja vastuita ei jaeta sen mukaan, mitä tittelissä tai toimenkuvassa lukee, vaan sille jolla on eniten osaamista asiasta tai sitten kontakteja. Esim. minulle on kyllä toimistopäällikkö tittelillä oleva Kerhon henkilö soittanut ihan myyntitehtävissä. Edelleenkin tuollaisessa pienessä organisaatiossa kaikki markkinoi ja lähes kaikki myy...

Yksi osa markkinointia on juuri some. Mutta vain yksi osa. Mistä tiedät miten Kerho tai sen työntekijät on onnistunut muussa markkinnoissa? Eli siis siinä mikä ei tavalliselle fanille näy, mutta tuottaa enemmän rahaa? Ja on silkkaa paskapuhetta, että some olisi unohdettu. Varmasti sitä olisi voitu tehdä paremminkin, mutta kyllä minun faceen on tullut kaiken laista Kerho feediä jo pitkän aikaa.

Hallin nimestä, eiköhän se olisi jo myyty, jos sille olisi oikea ostaja eli joku nykyisistä pääsponsseista olisi valmis panostamataa lisää tai löytyisi täysin uusi. Tiedän tarkalleen mitä edellinen hallin nimen ostaja on siitä maksanut ja voin sanoa, että se on sellainen summa, että harva firma sitä kykenee maksamaan. Lisäksi tarvitaan, että koko yrityksellä on joko tarpeeksi sponssibudjettia tai sitten siellä johdossa on erittäin Kerho-myönteinen henkilö. Myös uskoisin kaupungilla hallin omistajana olevan jotain asiasta sanottavaa. Lisäksi ehkä jotkut yritykset haluavat vaan jotain muuta näkyvyyttä kuin hallin nimen. Seuraava väittämäsi tietysti on, että eikö sitä voisi myydä sillä summalla mitä siitä saa. No mitä uskot noiden muiden pääsponssien asiasta sanovan, jos myyt hallin nimen "alehintaan" jollekin keltä vaan jotain siitä saat.

Lisäksi sinulla tuntuu olevan ainoa vastaus kaikkeen mielestäsi epäonnistumiseen että ulos koko kööri. Kerro nyt sitten vielä Suomen työlait tietävänä, miten lähdet toimihenkilöitä ulos heittämään? YT:n kautta, jonka jälkeen et vähään aikaa saa ketään tilalle palkata vai muuten? Toki toimarin voi aina potkia, mutta hänelläkin on johtajasopimuksessaan x-määrä kuukausia irtisanomiskorvauksina.

Niin onko myynti- ja markkinointi epäonnnistunut? Sinä väität että on, kun somea ei ole hyödynnetty ja hallin nimeä ei ole myyty. Nämä on helppo todeta ulospäin kenen tahansa. Kuitenkaan et voi tietää varsinaisia lukuja tai onnistumisia myynnissä? Mistä tiedät, kuinka paljon esim. Matinkari on onnistunut uusia sopimuksia luomaan ja lisää rahaa tuomaan Kerhoon? Esim. Toivasella ja Matinkarilla on erinomaiset referenssit ja näytöt urallansa aikaisemmista myynti- ja markkinointitehtävissä. Nytkö sitten ovat yht'äkkiä osaamattomia paskiaisia?
Ihme hyökkäys minua kohtaan, no saahan sitä tehdä jos siltä tuntuu. Kerho ei ole mitään virheitä tehnyt, ihmiset tekee siellä pää märkänä hommia, se on nähty nyt tuloksessa, niin kentällä kuin taloudellisestikkin. myynti on aivan uskomatonta, markkinointi valtakunnan huippua ja minä en tiedä mistään mitään. Selkisi, kiitos tästä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Hallin nimestä, eiköhän se olisi jo myyty, jos sille olisi oikea ostaja eli joku nykyisistä pääsponsseista olisi valmis panostamataa lisää tai löytyisi täysin uusi. Tiedän tarkalleen mitä edellinen hallin nimen ostaja on siitä maksanut ja voin sanoa, että se on sellainen summa, että harva firma sitä kykenee maksamaan. Lisäksi tarvitaan, että koko yrityksellä on joko tarpeeksi sponssibudjettia tai sitten siellä johdossa on erittäin Kerho-myönteinen henkilö. Myös uskoisin kaupungilla hallin omistajana olevan jotain asiasta sanottavaa. Lisäksi ehkä jotkut yritykset haluavat vaan jotain muuta näkyvyyttä kuin hallin nimen. Seuraava väittämäsi tietysti on, että eikö sitä voisi myydä sillä summalla mitä siitä saa. No mitä uskot noiden muiden pääsponssien asiasta sanovan, jos myyt hallin nimen "alehintaan" jollekin keltä vaan jotain siitä saat.
Mitähän hallin nimen myynnissä on tehty eri tavalla mm. Jyväskylässä, Vaasassa, Mikkelissä, Oulussa, Lahdessa, Kouvolassa, Raumalla ja Turussa?

Kiinteistön omistaja voisi vähintään velvoittaa muuttamaan hallin markkinointinimen vihdoinkin takaisin Rinkelinmäen jäähalliksi - tai vaikka Poltinaho Gardeniksi ("Tavastia Areenaa" varten voisi saada Merimaan Jussiltakin muutaman euron) - absurdin Ritari-areenan sijaan, ellei esim. Valio vieläkään osta hallin nimeä juustotuotteensa promoamiseen.
 

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Kiinteistön omistaja voisi vähintään velvoittaa muuttamaan hallin markkinointinimen vihdoinkin takaisin Rinkelinmäen jäähalliksi - tai vaikka Poltinaho Gardeniksi ("Tavastia Areenaa" varten voisi saada Merimaan Jussiltakin muutaman euron) - absurdin Ritari-areenan sijaan, ellei esim. Valio vieläkään osta hallin nimeä juustotuotteensa promoamiseen.

Porissa hoidettiin asia näin: Porin jäähalli on Isomäki Areena | Porin Ässät (linkki vie Ässien kotisivuille)

Voisikohan Etelä-Hämeen OP lähteä vastaavaan mukaan - jos samalla saataisiin Rinkelinmäki nimeksi? Itse vierastan vanhojen hallien nimeämistä areenoiksi, mutta mikä sitten olisi parempi, hmm, Rinkelinmäki Garden? Pelkkä Rinkelinlimäki? Rinkula? :)

EDIT. Pääasia, että ysärihenkinen Ritari-areena poistuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös