Mainos

Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 452 622
  • 7 240

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Porissa hoidettiin asia näin: Porin jäähalli on Isomäki Areena | Porin Ässät (linkki vie Ässien kotisivuille)

Voisikohan Etelä-Hämeen OP lähteä vastaavaan mukaan - jos samalla saataisiin Rinkelinmäki nimeksi? Itse vierastan vanhojen hallien nimeämistä areenoiksi, mutta mikä sitten olisi parempi, hmm, Rinkelinmäki Garden? Pelkkä Rinkelinlimäki? Rinkula? :)
Areena- liite kun lähdetään vaihtamaan niin tulisi myös viereisen hallin (jonka nimi on saatu myytyä?) Metritiski- Areenan liite vaihtaa. Aika nöyrää kun olisi Rinkelinmäen Jäähalli ja samoista ovista mennään Metritiski- Areenaan sisään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Porissa hoidettiin asia näin: Porin jäähalli on Isomäki Areena | Porin Ässät (linkki vie Ässien kotisivuille)

Voisikohan Etelä-Hämeen OP lähteä vastaavaan mukaan - jos samalla saataisiin Rinkelinmäki nimeksi? Itse vierastan vanhojen hallien nimeämistä areenoiksi, mutta mikä sitten olisi parempi, hmm, Rinkelinmäki Garden? Pelkkä Rinkelinlimäki? Rinkula? :)
Hyvä huomio - kiitos tiedosta!

Tuo on kyllä loistava esimerkki todella hyvin hoidetusta b-to-b-myynnistä ja yrityksen esimerkillisen fiksusta sitoutumisesta paikallisen kilpaurheilun tukemiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Areena- liite kun lähdetään vaihtamaan niin tulisi myös viereisen hallin (jonka nimi on saatu myytyä?) Metritiski- Areenan liite vaihtaa. Aika nöyrää kun olisi Rinkelinmäen Jäähalli ja samoista ovista mennään Metritiski- Areenaan sisään.
Miksi? "Metritiski-Areena" muutaman sadan istumapaikan kapasiteetillahan on ihan hauska, jopa itseironinen nimi jo nyt.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Mitähän hallin nimen myynnissä on tehty eri tavalla mm. Jyväskylässä, Vaasassa, Mikkelissä, Oulussa, Lahdessa, Kouvolassa, Raumalla ja Turussa?

Kiinteistön omistaja voisi vähintään velvoittaa muuttamaan hallin markkinointinimen vihdoinkin takaisin Rinkelinmäen jäähalliksi - tai vaikka Poltinaho Gardeniksi ("Tavastia Areenaa" varten voisi saada Merimaan Jussiltakin muutaman euron) - absurdin Ritari-areenan sijaan, ellei esim. Valio vieläkään osta hallin nimeä juustotuotteensa promoamiseen.

No siellä on löytynyt tarpeeksi hyvä ja joukkuetta kannattava kumppani, joka tuohon on halunnut pyydetyn summan sijoittamaan. Niin Kerhokin aikanaan löysi firman ja henkilön, jolla oli ja joka suostui tuohon kuusinumeroisen summan pistään. Ja voin vakuuttaa, että tuossakaan casessa ollut myynnin ansiota paljoakaan. Tuossa casessa ei ollut loppujen lopuksi Patrian kannalta mitään järkee, mikä varsin nopeasti siellä huomattiin kun Kerho-mielinen mesenaatti joutui pois hommista.

Kuvittelisin esim. Hämeenlinnan seudun pörssiyhtiöillä olevan muualla määritetty sponsoribudjetti. Ehkä kannattaisi ehdottaa esim. SSAB:lle, että vaihdetaan muu näkyvyys sillä summalla hallin nimen ostamiseen. Saadaan väki tyytyväiseksi, kun pelataan SSAB areenalla, mutta rahallisesti lopputulos on plus minua nolla.

Samaa mieltä, että väliaikaisratkasuna pitäisi löytyä jokin muu kuin Ritari-halli. Toivottavasti jostain löytyy joku, joka tuosta aikanaan maksaa. Kuten sanoin Hämeenlinnan seudulta on kourallinen firmoja, kellä on varaa tuo tehdä. Ne ovat kuitenkin pörssifirmoja (SSAB, Konecranes, Fiskars, Huhtamäki ja Kamux) tai joilla on muita vaikeuksia tällä hetkellä (Pohjantähti, Aina ja Patria). Lisäksi tietysti löytyy amerikkalais-puolalaisomisteinen Can-Pack tai Helsingin herran omistama Etra, joilla varmasti on todella vähän mitään intressiä hallin nimen ostamiseen. Elenia-areenakin on jo...

Edit: Osuuskauppa Hämeenmaalla voisi olla varaa, mutta onko haluja?
 
Viimeksi muokattu:

TJ MACKEY

Jäsen
Ja on silkkaa paskapuhetta, että some olisi unohdettu. Varmasti sitä olisi voitu tehdä paremminkin, mutta kyllä minun faceen on tullut kaiken laista Kerho feediä jo pitkän aikaa.
No siis kieltämättä itse syyllistyn välillä näihin ylilyönteihin ja mustavalkoiseen ajatteluun. Totta, ei sitä nyt varmaan ihan unohdettu ole, mutta on lähinnä tasoa välttävä. Ei kai sitä voida kieltää?

Kerhon materiaalia tulee jonkin verran Facebookkiin ja joitakin kuvia esim. Instagramiin. Karu fakta on kuitenkin se, että määrä ei vieläkään ole riittävällä tasolla, laadusta puhumattakaan. Kun nyt vaikka mietitään Kerhon mainonnassa käyttämiä fontteja, värejä ja kuvia.. Oikeasti, pakko pystyä vuonna 2018 parempaan, tekee sen sitten kuka tahansa jolle siitä maksetaan palkkaa. Kerhon IG-tili muistuttaa enemmän jonkun yksityishenkilön privaattitiliä, kuin Liiga-seuran tiliä. Kuvat ovat heikkolaatuisia ja punaista lankaa ei tunnu viestinnälle löytyvän. Mitä Kerho haluaa mainonnallaan ja viestinnällään kertoa ja kenelle? Siellä on perhepeliä, teemapelejä, illalla hallille- slogania..? Tylyä, mutta pelaajan/valmentajan haastattelu ottelupäivänä on itsestäänselvyys. Jotenkin jää sellainen fiilis, että kun nyt kerran viikkoon pitää jotakin päivittää niin laitetaan sitten.

Totta kai, aina puhutaan rahasta. Ei ole ilmaisia lounaita, ei edes sosiaalisen median puolella. Mutta Suomessa on olemassa todella pieniä yrityksiä ja toimijoita, joilla on sosiaalinen media hallussa. Ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, koska perinteinen printtimedia, tv-mainonnasta puhumattakaan on liian kallista. Jopa google-optimointi voi tulla pikkufirmalle liian hintavaksi. Silloin pitää miettiä ne eurot ja niiden kohdentaminen todella tarkkaan. Ensiluokkaisia kuvia, huoliteltuja värejä, tyylikkäitä fontteja, etc. Saahan niihinkin hifistelemällä uppoamaaan vaikka pienen omaisuuden, mutta laatua tehdään pienelläkin panostuksella, kun puhutaan Some-markkinoinnista. HPK:lla on hieno historia, kiinnostava valmentaja, kiinnostava junioritoiminta, jopa pari ihan mielenkiintoista hahmoa (Larmi, Karjalainen, Tuulola, Cornet, Nenonen etc.) joista sisältöä, juttua ja uutista löytyisi.

Antti Pennanen puhuu väsymiseen asti kilpailuedun löytämisestä. Kerhon urheilupuolella ei kylvetä sen enempää rahassa kuin toimiston puolellakaan. Miksi toimiston puolella ei rekrytoinnin ja henkilöstön suhteen ajatella samalla tavalla kuin urheilupuolella? Palkassa Kerhon on vaikea kilpailla. Valmiiden ja kalliiden liike-elämässä jo kyntensä näyttäneiden osaajien sijaan tulisi löytää ne tulevaisuuden "Tuulolat" ja "Larmit" myös toimiston puolelle, lähtien nyt vaikka siitä myynnistä ja markkinoinnista. Siis ne vielä vähän ammatillisesti raakileet, mitkä irtoavat vielä uran alkuvaiheessa edullisesti, omaavat kuitenkin potentiaalia työhönsä ja jatkuvalla uteliaisuudella ja väsymättömällä innolla ovat valmiita itseään säästämättä kehittymään itse ja kehittämään organisaatiota ympärillään.

Ja pikkuisen ikävää viestiä on Kerhon sisältä kuulunut, että ihan aina nämä Kerhon toimiston kaiken kokeneet ja nähneet "Lätkäjätkät" eivät ole edes lähtökohtaisesti kuunnelleet/miettineet uusien työntekijöiden uusia ideoita. Mikäli huhuilla on pohjaa, ei pidä ihmetellä, miksi muutosta tai uudistumista ei tapahdu.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Ihme hyökkäys minua kohtaan, no saahan sitä tehdä jos siltä tuntuu. Kerho ei ole mitään virheitä tehnyt, ihmiset tekee siellä pää märkänä hommia, se on nähty nyt tuloksessa, niin kentällä kuin taloudellisestikkin. myynti on aivan uskomatonta, markkinointi valtakunnan huippua ja minä en tiedä mistään mitään. Selkisi, kiitos tästä.

Eipäs nyt marttyyriytä. En ole missään sanonut että kaikki menee hienosti. Haluan vaan lähinnä tuoda esiin, että niin paljon asioita tapahtuu tuolla, mistä minulla tai sinulla ei ole mitään tietoa. Kritisoidaan palstalle, että kaikki on paskaa paitsi kusi, muutaman yksittäisen asian perustella. Siten kuten Ralph tekee tuolla joukkuepuolella, sinä fantasiamanageriot toimiston puolella sillä noin max. 5% osuudella, mitä näiden tekemisestä näet tai tiedät.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eipäs nyt marttyyriytä. En ole missään sanonut että kaikki menee hienosti. Haluan vaan lähinnä tuoda esiin, että niin paljon asioita tapahtuu tuolla, mistä minulla tai sinulla ei ole mitään tietoa. Kritisoidaan palstalle, että kaikki on paskaa paitsi kusi, muutaman yksittäisen asian perustella. Siten kuten Ralph tekee tuolla joukkuepuolella, sinä fantasiamanageriot toimiston puolella sillä noin max. 5% osuudella, mitä näiden tekemisestä näet tai tiedät.
No sinä nyt tulit pitkällä kirjoituksellasi lähinnä kumoamaan kaiken sanotun. Lisäksi lähinnä kerroit miten kovaa siellä painetaan hommia jne. Valitettavasti vaan sitten niillä oikeilla mittareilla mitattuna, eli miten menee kentällä ja taloudessa, niin ei nämä hommat näy. Joo ei se nykyinen tilannekkaan itsestään tule, aivan varmasti vaatii työtä. Mutta eihän nyt lähtökohta voi olla se että kaikki on nyt valmista.

Kuten jo tuotiin ilmi hallin nimi on myymättä. Jos se hinta on kuusnumeroinen niin jollain on sillon lähinnä pissaa päässä, kyllä sitä kannattaa miettiä silloin millähän hinnalla se jokin yritys siitä voisi saada lisäarvoa. Ei nämä ole mitään kiveen hakattuja asioita. Tai no näköjään joillekkin on, joko se on on kuusnumeroinen tai jätetään nekin mahdolliset rahat ottamatta.

Miten joku kausikortin omaava firma voi täällä sanoa ettei ole edes oltu yhteydessä viimekauden jälkeen? Montakos kuukautta on ollut aikaa soittaa se puhelu ja turista sen muutaman minuuttia? Mun matikkapää sanoo että jos tuntipalkka on sivukuluineen X niin se vaatii yhden uusitun kausarin tunnissa että sen henkilön palkka on katettu ja viivan alle jäi vielä Y ylimääräistä. Jos kerran muilla on hommia niin sikana, niin olisi kai sinne nyt joku sukulaislapsi löytynyt vaikka kesätöihin ne kaikki läpi soittelemaan, tai joku opiskelija. Mielellään vielä joku myynnin ja markkinoinnin opiskelija. Uskallan väittää että tulijoita olisi varmasti! Ihan hirveästi ei tarvitse osata kun ohan se kausarin jo aiemmin ostanut sitoutettu asiakas. Pikku briiffi johdon ja Pennasen kanssa ja sitten vaikka joku kiva pikku tarina mukaan millä saada se puhelu tuntumaan "omalta", vaikka joku pikku huh tai jotain taustatietoa joukkueesta tms.

Mutta joo siellä painetaan piilossa duunia ja me emme sitä millään näe, mutta ihan varmana tehdään. Se nyt ei vaan markkinoinnissa suuntaudu ei siis tavan kuluttajille, ei someen, eikä yrityksillekkään, eikä se nyt myynnissäkään oikeastaan suuntaudu noille kun mitään sellaista ei tehdä. Mutta varmasti tehdään, me vaan sitten nähdään se 5% siitä. Paitsi että mehän ollaan just ne asiakkaat, no mitäpä minä tällä päätäni vaivaamaan.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Miten joku kausikortin omaava firma voi täällä sanoa ettei ole edes oltu yhteydessä viimekauden jälkeen? Montakos kuukautta on ollut aikaa soittaa se puhelu ja turista sen muutaman minuuttia? Mun matikkapää sanoo että jos tuntipalkka on sivukuluineen X niin se vaatii yhden uusitun kausarin tunnissa että sen henkilön palkka on katettu ja viivan alle jäi vielä Y ylimääräistä. Jos kerran muilla on hommia niin sikana, niin olisi kai sinne nyt joku sukulaislapsi löytynyt vaikka kesätöihin ne kaikki läpi soittelemaan, tai joku opiskelija. .

Sanoppa se. Uskomatonta että nykyisiä asiakkaita ei ole kontaktoitu ja myyty seuraavaa kautta valmiiksi. Tässäkin muut on jo paljon edellä. Lukko muistaakseni teki niin että joku joukkueen pelaaja toimittaa uuden kausarin kotiovelle tai vastaavaa. Mikä Helvetin hieno lisäbonus kausarin ostajille kun Liiga pelaaja toimittaa sen henkilökohtaisesti asiakkaan luokse.

Mutta ei missään nimessä mitään sukulaislasta soittelemaan. Kyllä tämän pitäisi myös hoitaa ammattilaisen. Pahimmassa tapauksessa nykyisetkin asiakkaat vittuuntuu ja jättää sen kausarin ostamatta.

Pitää kyllä sanoa että on minunkin mielestä selkeästi toimistossa parantamisen varaa. Miksi muut saa hallin nimen myytyä mutta Kerho ei?
Ja myynti kun on vähän sellainen ala että kiva tsemppi ja yrittäminen ei auta. Joko teet kauppaa tai olet kulurasite.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei missään nimessä mitään sukulaisia lasta soittelemaan. Kyllä tämän pitäisi myös hoitaa ammattilaisen. Pahimmassa tapauksessa nykyisetkin asiakkaat vittuuntuu ja jättää sen kausarin ostamatta.
Ei nyt ihan kirjaimellisesti pitänyt tuota ottaa. Kyllä ne kesätyöntekijätkin haastatellaan yms. Pointti olikin siinä että jos ei muilta hommilta muka noin perusasiaan ehditä, niin kyllä silloin tuollaiseen kannattaa palkata vaikka se kausityöntekijä. Valitsee vain sellaisen joka tietää jostain jotain. Lähtökohtaisesti se kausikortin omaava on jo sitoutettu seuraan. Tuollainen soitto ei ole myyntipuheluksi kovinkaan kummoinen, kun sitä vertaa vaikka johonkin lehden myymiseen tms. missä yritetään luoda uusia asiakassuhteita. Niin tylsää kuin se onkin, niin ihan simppeli kirjoitettu ohje siellä puhelinmyynnissäkin on käytössä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi, NJD, Barça
Korjataan nyt sen verran ettei meitin firmalla kausikorttia ole ollut, jos olisi niin ehjä joukkolähetyksellä lähetetty kausarikirje olisi tullut perille. Pääasiassa yhteistyö on ollut aitiohommia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Korjataan nyt sen verran ettei meitin firmalla kausikorttia ole ollut, jos olisi niin ehjä joukkolähetyksellä lähetetty kausarikirje olisi tullut perille. Pääasiassa yhteistyö on ollut aitiohommia.
Minä nostan käden ylös virheen merkiksi, tulkitsin tuon ettei nyt mikään iso panostus viittaavan firman kausikortteihin. Ei edes tullut mieleen että aition ostaneeseen yritykseen ei oltaisi oltu yhteydessä kauden alla.

Katsellaan nyt rauhassa, jospa tää kuitenkin tästä lähtisi lutviutumaan. Saataisiin nyt edes se viikoittainen Pennasen piinapenkki takaisin. Minä tykkäsin siitä ohjelmasta. Lisäksi voihan tähän todeta, että ei ole ainakaan kovin vaikeaa parantaa ja siihen nyt on yksi henkilö jollain sopimuksella ryhtymässäkin, ainakin mikäli tulkitsin tätä ketjua oikein. Ettei tässä nyt ihan negatiivinen voi olla, jospa siellä siis vihdoin alkaisi uudet tuulet puhaltelemaan toimistolla.

Paljon olisi siellä opittavaa nykyajan urheilumarkkinoinnista, mistä on itseasiassa löydettävissä kohtuu hyvin juttuja ihan viimevuosilta, niin opinnäytetöiden, kuin radiohaastattelujen jne. pohjalta, paljon olen minäkin niitä tänne linkkaillut. Rohkeutta kaivattaisiin, kaikki ei aina näy heti viivan alla ja resurssitkin on rajalliset, mutta se ei tarkoita ettei voisi ja pitäisi yrittää jatkuvasti kehittää omaa toimintaa ja pyrkiä keksimään uutta.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kuten jo tuotiin ilmi hallin nimi on myymättä. Jos se hinta on kuusnumeroinen niin jollain on sillon lähinnä pissaa päässä, kyllä sitä kannattaa miettiä silloin millähän hinnalla se jokin yritys siitä voisi saada lisäarvoa. Ei nämä ole mitään kiveen hakattuja asioita. Tai no näköjään joillekkin on, joko se on on kuusnumeroinen tai jätetään nekin mahdolliset rahat ottamatta.

No sanon rehellisesti, että en tiedä mitä siitä tällä hetkellä pyydetään, tiedän vaan mitä siitä on aikanaan maksettu. Ja niin kuin sanottua, jotkut firmat ehkä vaan haluaa sen saman rahan antaa muusta näkyvyydestä kuin hallin nimestä. Sillä mielestäni ei ole merkitystä, mistä raha tulee, kunhan sitä tulee. Sinä siis odotat max. kymppitonneja tuosta hallin nimestä? Minun mielestä on ironista, että jaksat huutaa kenkää koko köörille, jotka kuitenkin ovat jotenkin varmaankin ihan tuurilla onnistuneet muutaman hassua miljoonaa Kerholle myymään. Yksin omaan viime vuonna toteutettu Elofest toi noita kymppitonneja Kerhon kassaan, mutta et tietenkään tätä millään tavoin lue myynti- ja markkinointipuolen eduksi?

Eikä sillä suuruudella nyt pitäis kai mitään vaikutusta olla siihen, että otetaanko kauden jälkeen yhteyttä vai ei. Tääkin pitäis vissiin ajatella niin, että se "Läskisalon firma" voi jonain päivänä kasvaa ja olla halukas laittamaan enemmän rahaa tiskiin, mutta kuinka paljon kiinnostaa, jos aiemmin on vain kärjistetysti saanut kerran kaudessa laskun.

No joo, eihän tämäkään toki näin mustavalkoista ole ja kuulostaa siltä, että eihän se ole homma eikä mikään soitella jokaista kumppania läpi, kiitellä ja jauhaa hetki paskaa päättyneestä kaudesta ja kysellä hieman tulevasta, mutta mutta..

Miten joku kausikortin omaava firma voi täällä sanoa ettei ole edes oltu yhteydessä viimekauden jälkeen? Montakos kuukautta on ollut aikaa soittaa se puhelu ja turista sen muutaman minuuttia? .

Sanoppa se. Uskomatonta että nykyisiä asiakkaita ei ole kontaktoitu ja myyty seuraavaa kautta valmiiksi. Tässäkin muut on jo paljon edellä. .

No otetaan nyt sitten tämäkin. En tiedä kuinka monta yrityskumppania Kerholla on ja miten esim @Jääkaappi tuon kumppanuuden tuossa määrittelee. Minun mielestäni kumppaneita on kaikki kausikortin omistajat, olivat nämä sitten yrityksiä tai yksityisiä. Eli Kerho käsitääkseni myi viime vuonna hieman yli 1500 kausikorttia. Toki noista yksi ostaja on ostanut useampia. Entä kuinka paljon on Kerhoilla mainostajia ja muita yritysasiakkaita? Entä @Läskisalo n firman tapaan aitioasiakkaita?

Eräs puhelinmyyntialalla oleva tuttuni sanoi, että päivässä pitäisi puhelinmyyjän soittaa noin 80-90 puhelua. Emme kai oleta, että Kerhon toimiston henkilökunta pystyisi parempaan? Eli silloin 500 kumppanin läpisoittaminen kestää yhdeltä henkilöltä hieman yli kuusi päivää, 1000 kumppanin lähes 2,5 viikkoa ja 1500 kumppanin onkin sitten neljättä viikkoa. Nämä toki pätee ainoastaan, jos jokainen vastaa puhelimeen heti ensimmäisellä kerralla tai että kelläkään ei ole suomalaisittain ns. "paha paikka". Eli käytännössä nuo ajat tuplaantuu.... Ja tämän ajan siis kyseinen henkilö ei tee mitään muuta työtä, ei siis yritä myydä uutta palvelua/tuotetta tai päivitellä sitä somea. Onko tämä järkevää ajankäyttöä?

Tämän vuoksi asiakkaita tulee kohdella ja niihin myös kontaktoida ajan prioisoimiseksi "eri tasoilla". Eli keskitetään se suurin aika ja teho sinne, mistä rahaa saadaan eniten. Minulla ei ole mitään syytä epäillä @Läskisalo n casea, varsinkin kun tunnen miehen, mutta esim. minä olen halvimmalla kausikortilla liikenteessä ja minä olen kyllä saanut parinkin yhteydenottoa (tekstiviesti ja sähköposti) Kerholta sen uudistamiseksi.

Suora lainaus yhtiökokouksen vuosikertomuksesta "Päättyneellä kaudella CRM-järjestelmähanke saatettiin loppuun ja näin ollen kaudesta 2018-2019 alkaen asiakashallinta on nykyaikaisessa ja ammattimaisessa hoidossa". Kai tuonkin edut tulee jossain näkymään tulevaisuudessa toimintaa parantavana?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No sanon rehellisesti, että en tiedä mitä siitä tällä hetkellä pyydetään, tiedän vaan mitä siitä on aikanaan maksettu. Ja niin kuin sanottua, jotkut firmat ehkä vaan haluaa sen saman rahan antaa muusta näkyvyydestä kuin hallin nimestä. Sillä mielestäni ei ole merkitystä, mistä raha tulee, kunhan sitä tulee. Sinä siis odotat max. kymppitonneja tuosta hallin nimestä? Minun mielestä on ironista, että jaksat huutaa kenkää koko köörille, jotka kuitenkin ovat jotenkin varmaankin ihan tuurilla onnistuneet muutaman hassua miljoonaa Kerholle myymään. Yksin omaan viime vuonna toteutettu Elofest toi noita kymppitonneja Kerhon kassaan, mutta et tietenkään tätä millään tavoin lue myynti- ja markkinointipuolen eduksi?
Laitappas nyt se kohta missä minä olen vaatinut kaikille potkuja. Lueppas se lause, sitä edeltävä lause ja sen jälkeen tulevat uudestaan. Ihan ajatuksella. Mitä ilmeisimminkin sulla on jotain kavereita tuolla hommissa tms. ja nyt ottaa niin koville kun joku kritisoi. Käys sen jälkeen katsomassa vaikka liikevaihtoa ja sen kehitystä, käy samalla katsomassa pelaajabudjettien kehitystä. Tuu sitten kertomaan miten tuolla on kyllä niin ja näin paljon enemmän ja paremmin tehty juttuja kuin aiemmin. Mulle on ihan se ja sama jos siellä keksitän elofest ja saadaan kymppitonenja lisää, jos samaan aikaan muualta katoaa kymppitonneja. Vai miten meni sinun mielestäsi?

Mutta on se hienoa kun meillä on täällä tuollainen asiantuntija joka tietää kaiken mitä siellä tapahtuu ja osaa kertoa meille tyhmille, mitään mistään tietämättömille, että kaikki on hyvin, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ei saa sanoa mitään pahaa kenestäkään, niin ja lakikin puhuu sitä ja tätä. Kyseessä on miljoonia pyörittävä firma ja mitään ei saa vaatia, kun kaikki on niin helvetin hyvin.

Onneksi minun töissäni minä saan palautteen ihan suoraan asiakkailta, tai pomolta niin ei tarvitse kritiikkiä ottaa vastaan internetin palstoilla, ei kun perskule harrastuksista on saanut ottaa sitäkin kautta paskaa niskaan, jopa omalla nimellä jatkoajassa. Pitäisi kuulemma lopettaa hommat, kyllä mää nyt niin suutuin. Tai sitten en, vaan ehkäpä joko mietin että voi minussa itsessänikin olla vikaa, tai sitten kohautin olkia ja kävelin kaljakauppaan. Onhan se toki sääli, että on keksitty kaikkia sellaisia valehtelemattomia mittareita, kuin liikevaihto ja tulos, joilla voidaan liki suoraan mitata asioita.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kyseessä on miljoonia pyörittävä firma ja mitään ei saa vaatia, kun kaikki on niin helvetin hyvin.

Laitappas sinä puolestasi se kohta missä olen sanonut, että kaikki on hyvin. Lähinnä minua jurppii se, "kaikki on paskaa paitsi kusi"-asenne mitä täällä jaksetaan viljellä yhden tai kahden yksittäisen casen perusteella. Sellaista organisaatiota tai henkilöä ei ole, joka ei hommiansa voisi tehdä paremmin, yhtä lailla sinä kuin minä.

Tunnen toki pari henkilöä kyllä tuolta, mutta ei ole sellaisia kaljottelukavereita, joita pitäisi puolustella loppuun asti sokeasti. Sitä vastoin uskoisin ymmärtäväni jotain ihmisten, yrityksen sekä sen talouden johtamisesta ja sen vuoksi koitan tuoda myös niitä näkökulmia, mitkä ei ulos näy, täällä esiin. Kaikki ei ole aina ihan niin mustavalkoista, miltä se näyttää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Laitappas sinä puolestasi se kohta missä olen sanonut, että kaikki on hyvin. Lähinnä minua jurppii se, "kaikki on paskaa paitsi kusi"-asenne mitä täällä jaksetaan viljellä yhden tai kahden yksittäisen casen perusteella. Sellaista organisaatiota tai henkilöä ei ole, joka ei hommiansa voisi tehdä paremmin, yhtä lailla sinä kuin minä.

Tunnen toki pari henkilöä kyllä tuolta, mutta ei ole sellaisia kaljottelukavereita, joita pitäisi puolustella loppuun asti sokeasti. Sitä vastoin uskoisin ymmärtäväni jotain ihmisten, yrityksen sekä sen talouden johtamisesta ja sen vuoksi koitan tuoda myös niitä näkökulmia, mitkä ei ulos näy, täällä esiin. Kaikki ei ole aina ihan niin mustavalkoista, miltä se näyttää.
No kerros nyt että mikä siellä ei näy? Tulos? Liikevaihto? Pelaajabudjetti? Olikos vielä muita selviä mittareita millä voidaan mitata tuon johdon suoriutumista? Niin jo hallin nimen myynnillä ja some näkyvyydellä ja määrällä toki, mutta niiden mittaaminen on vähän hankalampaa. Etkä sinä nyt ihan tosissasi voi tulla väittämään että täällä oltaisiin vedelty mitään kaikki on paskaa paitsi kusi jargonia. Kyllä täällä on nähty hyviäkin asioita. Sinä olet kylläkin se ainoa jonka mielestä on osuvampaa puolustella tuota tähän astista toimintaa, kuin kritisoida sitä. Sitten tulet vetämään tuollaista ympäripyöreätä jargonia, jostain 1kk puhelinsoitteluista, kun aikaa ollut 5kk kauden päättymisestä ja CRM hankkeista n. 20v myöhässä.

Vielä kun sitten joku CRM alkaa tuottamaan jotain niin johan ollaan hyvällä mallilla, siis sen sijaan että otetaan järjestelmä käyttöön, mitä yleensä ei osata käyttää, eikä sen käytön etuja ymmärretä, saati että osattaisiin niitä tuoda käytännön tekemiseen mukaan. Siinä on iso kanto kaskessa ja isotkin firmat on moisiin törmänneet. Mutta ehkä siellä on vihdoin ammattilaisia puikoissa joille nää on tuttuja systeemeitä ja alkaa hommat luistamaan. Toki ihan positiivista vibaa olen minäkin kuullut, mutta se ei nyt liity tuohon järjestelmään, vaan siihen miten huonolla tolalla ne asiat on oikeasti aiemmin olleet.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Onhan se toki sääli, että on keksitty kaikkia sellaisia valehtelemattomia mittareita, kuin liikevaihto ja tulos, joilla voidaan liki suoraan mitata asioita.

Niin, tähän vielä. Puhuimme myynnin ja markkinoinnin onnistumisesta. Nuo luvut eivät valitettavasti suoraan sitä kerro. Eli jos saisimme jostain luvut, josta olisi urheilupuolen saatu liikevaihto/kulut ja tv-rahat suodatettu pois, niin se vasta kertoisi, kuinka hyvin tai huonosti Kerhon toimisto on suoriutunut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, tähän vielä. Puhuimme myynnin ja markkinoinnin onnistumisesta. Nuo luvut eivät valitettavasti suoraan sitä kerro. Eli jos saisimme jostain luvut, josta olisi urheilupuolen saatu liikevaihto ja tv-rahat suodatettu pois, niin se vasta kertoisi, kuinka hyvin tai huonosti Kerhon toimisto on suoriutunut.
Siis mitä helvettiä, urheiluseuran luvut, joista on suodatettu urheilupuoli pois. TV-rahat sä nyt voit suodattaa sillä sekunnilla kuin haluat, ne on aika hyvin tiedossa. En minä nyt halua kiistää sinun kompetenssiasi ihmisten ja talouden osaamisessa, mutta tää oli varmaan joku vitsi?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Siis mitä helvettiä, urheiluseuran luvut, joista on suodatettu urheilupuoli pois. TV-rahat sä nyt voit suodattaa sillä sekunnilla kuin haluat, ne on aika hyvin tiedossa.

No urheilupuolesta ei tarvi varmaan vääntää vai? Sen tulos tiedetään ja sillä on ollut oma vaikutuksensa liikevaihtoon ja tulokseen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No urheilupuolesta ei tarvi varmaan vääntää vai? Sen tulos tiedetään ja sillä on ollut oma vaikutuksensa liikevaihtoon ja tulokseen.
Öö, tota mitäs siellä nyt siis myytiinkään? Minun käsittääkseni HPK, myy viihdettä ja se viihde on siis urheilua. Käsittääkseni tämä on se homman idea ja kyllä silloin sen myynnin onnistuminen liittyy hyvin vahvasti siihen paljonko viivan alle jää siitä urheilutapahtumien myynnistä. Mä en nyt selvästi pysy kärryillä sun ajatusmallista. Jos kentällä sakkaa, niin sitten pitää myydä vielä enemmän, ei se että kentällä ei mene hyvin tarkoita etteikö taloudellisesti voisi mennä. Ennemminkin se jos huonolla kaudella tekee turskaa pitäisi kertoa siitä että myynti ja markkinointi ei ole onnistunutta, taloudenpito on kussut ja johdolla ei ole homma ihan hallussa.

Kyllä ainakin 2008 jälkeen just niitä firmoja arvostettiin ympäri maan eniten jotka pystyi laskusuhdanteessa (lue lamassa) silti kannattavaan liiketoimintaan. Ei siellä kehuttu sellasia jotka lamassa paino miinusta niin saatanasti ja sitten selitteli että kun markkinat. Se on ihan sama kuin selitellä huonoa johtoa ja toimintaa sillä että kentällä ei kulje.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Öö, tota mitäs siellä nyt siis myytiinkään? Minun käsittääkseni HPK, myy viihdettä ja se viihde on siis urheilua. Käsittääkseni tämä on se homman idea ja kyllä silloin sen myynnin onnistuminen liittyy hyvin vahvasti siihen paljonko viivan alle jää siitä urheilutapahtumien myynnistä. Mä en nyt selvästi pysy kärryillä sun ajatusmallista. Jos kentällä sakkaa, niin sitten pitää myydä vielä enemmän, ei se että kentällä ei mene hyvin tarkoita etteikö taloudellisesti voisi mennä. Ennemminkin se jos huonolla kaudella tekee turskaa pitäisi kertoa siitä että myynti ja markkinointi ei ole onnistunutta.

Jahans, näytä minulle se organisaatio joka ynnä muilla sijoilla on tehnyt edes nollatulosta ilman urheilullisia ratkaisuja eli siis pelaajamyyntejä. Ovathan nuo suoraan riippuvaisia toisistaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jahans, näytä minulle se organisaatio joka ynnä muilla sijoilla on tehnyt edes nollatulosta ilman urheilullisia ratkaisuja eli siis pelaajamyyntejä. Ovathan nuo suoraan riippuvaisia toisistaan.
Ilves +159 000€ viimekaudelta uuden johdon alaisuudessa, tulee nyt ihan ekana mieleen, KooKoo kanssa, Jukurit toissakaudella 160 000€. TPS teki muistaakseni jossain vaiheessa liki miljoonan tuloksen vaikka oli sijalla 10 tms.

Enkä minä nyt ymmärrä että miten se pelaajien myyminen on jotenkin vähemmän kannattava keino paikata taloutta. Se kertoo ennemminkin järkevästä politiikasta, kun sellainen mahdollisuus on.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ilves +159 000€ viimekaudelta uuden johdon alaisuudessa, tulee nyt ihan ekana mieleen, KooKoo kanssa, Jukurit toissakaudella 160 000€. TPS teki muistaakseni jossain vaiheessa liki miljoonan tuloksen vaikka oli sijalla 10 tms.
Ilves muistaakseni tiedotti, että sen tulosta paransi se, että ennakoivat jo tulevia NHL- kasvattajakorvauksia. Ja KooKoo myi puoli joukkuetta pois.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ilves muistaakseni tiedotti, että sen tulosta paransi se, että ennakoivat jo tulevia NHL- kasvattajakorvauksia. Ja KooKoo myi puoli joukkuetta pois.
Ei tulokseen voi ennakoida mitään. Sanamuoto meni näin: " Päättyneelle tilikaudelle oli odotettavissa myös NHL:n kasvattajakorvauksia, jotka pystyimme ennakoimaan ja huomioimaan budjetoinnissa, kommentoi Ilveksen toimitusjohtaja Risto Jalo". Eli siis siellä vaan elettiin suu säkkiä myöden.

KooKoo tosiaan joo myi pelaajia pois, SaiPa myi edelliskaudella ja teki muistaakseni melkein 200 000€ voittoa. Nämä on ihan miten asian haluaa nähdä, tokihan tuollaisella "kerros joku joka on tehnyt sitä tai tätä kun ei lasketa tota" setillä saa aina haluamansa lopputuloksen.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Ilves +159 000€ viimekaudelta uuden johdon alaisuudessa, tulee nyt ihan ekana mieleen, KooKoo kanssa, Jukurit toissakaudella 160 000€.

Tuosta Ilveksen luvuista oli tuolla Ilveksenkin keskustelupuolella, että lukuja vähän kikkailtiin, jotta päästiin voitolle. En ehdi nyt hakea tarkalleen. Eikö KooKoo myynyt Keräsen, Björkstrandin ja Newtonin ainakin? Ja Jukurit Budishin ja Tallbergin?

Riittää minulta tältä päivältä, kun tulee muuta ohjelmaa.... jatketaan tarvittaessa huomenna :D
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja nyt sitten jo talousasiantuntija tulee kertomaan miten tulosta voi kikkailla. Joo, minun osaltani saa olla tämä kikkailu tässä. Onnea yritykselle osakeyhtiön tuloksen kikkailussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös