Ja on silkkaa paskapuhetta, että some olisi unohdettu. Varmasti sitä olisi voitu tehdä paremminkin, mutta kyllä minun faceen on tullut kaiken laista Kerho feediä jo pitkän aikaa.
No siis kieltämättä itse syyllistyn välillä näihin ylilyönteihin ja mustavalkoiseen ajatteluun. Totta, ei sitä nyt varmaan ihan unohdettu ole, mutta on lähinnä tasoa välttävä. Ei kai sitä voida kieltää?
Kerhon materiaalia tulee jonkin verran Facebookkiin ja joitakin kuvia esim. Instagramiin. Karu fakta on kuitenkin se, että määrä ei vieläkään ole riittävällä tasolla, laadusta puhumattakaan. Kun nyt vaikka mietitään Kerhon mainonnassa käyttämiä fontteja, värejä ja kuvia.. Oikeasti, pakko pystyä vuonna 2018 parempaan, tekee sen sitten kuka tahansa jolle siitä maksetaan palkkaa. Kerhon IG-tili muistuttaa enemmän jonkun yksityishenkilön privaattitiliä, kuin Liiga-seuran tiliä. Kuvat ovat heikkolaatuisia ja punaista lankaa ei tunnu viestinnälle löytyvän. Mitä Kerho haluaa mainonnallaan ja viestinnällään kertoa ja kenelle? Siellä on perhepeliä, teemapelejä, illalla hallille- slogania..? Tylyä, mutta pelaajan/valmentajan haastattelu ottelupäivänä on itsestäänselvyys. Jotenkin jää sellainen fiilis, että kun nyt kerran viikkoon pitää jotakin päivittää niin laitetaan sitten.
Totta kai, aina puhutaan rahasta. Ei ole ilmaisia lounaita, ei edes sosiaalisen median puolella. Mutta Suomessa on olemassa todella pieniä yrityksiä ja toimijoita, joilla on sosiaalinen media hallussa. Ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, koska perinteinen printtimedia, tv-mainonnasta puhumattakaan on liian kallista. Jopa google-optimointi voi tulla pikkufirmalle liian hintavaksi. Silloin pitää miettiä ne eurot ja niiden kohdentaminen todella tarkkaan. Ensiluokkaisia kuvia, huoliteltuja värejä, tyylikkäitä fontteja, etc. Saahan niihinkin hifistelemällä uppoamaaan vaikka pienen omaisuuden, mutta laatua tehdään pienelläkin panostuksella, kun puhutaan Some-markkinoinnista. HPK:lla on hieno historia, kiinnostava valmentaja, kiinnostava junioritoiminta, jopa pari ihan mielenkiintoista hahmoa (Larmi, Karjalainen, Tuulola, Cornet, Nenonen etc.) joista sisältöä, juttua ja uutista löytyisi.
Antti Pennanen puhuu väsymiseen asti kilpailuedun löytämisestä. Kerhon urheilupuolella ei kylvetä sen enempää rahassa kuin toimiston puolellakaan. Miksi toimiston puolella ei rekrytoinnin ja henkilöstön suhteen ajatella samalla tavalla kuin urheilupuolella? Palkassa Kerhon on vaikea kilpailla. Valmiiden ja kalliiden liike-elämässä jo kyntensä näyttäneiden osaajien sijaan tulisi löytää ne tulevaisuuden "Tuulolat" ja "Larmit" myös toimiston puolelle, lähtien nyt vaikka siitä myynnistä ja markkinoinnista. Siis ne vielä vähän ammatillisesti raakileet, mitkä irtoavat vielä uran alkuvaiheessa edullisesti, omaavat kuitenkin potentiaalia työhönsä ja jatkuvalla uteliaisuudella ja väsymättömällä innolla ovat valmiita itseään säästämättä kehittymään itse ja kehittämään organisaatiota ympärillään.
Ja pikkuisen ikävää viestiä on Kerhon sisältä kuulunut, että ihan aina nämä Kerhon toimiston kaiken kokeneet ja nähneet "Lätkäjätkät" eivät ole edes lähtökohtaisesti kuunnelleet/miettineet uusien työntekijöiden uusia ideoita. Mikäli huhuilla on pohjaa, ei pidä ihmetellä, miksi muutosta tai uudistumista ei tapahdu.