No jaa, tuostakin asiasta on alan asiantuntijoiden välillä kahta eri koulukuntaa, josta väännetään koko ajan. Itsellä ei ole vahvaa mielipidettä tuosta, mutta sen verran pitäisi asiasta jotain käsittää, että mitä pienempi organisaatio on, sen lähempänä nuo ovat ko. yrityksessä toisiaan. Jossain Koneella varmasti on myyntiosasto erikseen ja markkinointiosasto omansa, mutta tosissaanko lähtisit näitä muutaman henkilön Kerhossa erottamaan, kun sitä ei tehdä edes monessa keskisuurissa firmoissa? Periaatteena pienessä organisaatiossa pitää aina olla, että jos ei kaikki myy, niin kaikki ainakin markkinoi.
Edelleenkin et ulkopuolisena henkilönä kuten en minäkään saa irti titteleistä mitään. Pienessä organisaatiossa ja sen johtamisessa korostuu enemmän ihmisen henkilökohtainen osaaminen. Töitä ja vastuita ei jaeta sen mukaan, mitä tittelissä tai toimenkuvassa lukee, vaan sille jolla on eniten osaamista asiasta tai sitten kontakteja. Esim. minulle on kyllä toimistopäällikkö tittelillä oleva Kerhon henkilö soittanut ihan myyntitehtävissä. Edelleenkin tuollaisessa pienessä organisaatiossa kaikki markkinoi ja lähes kaikki myy...
Yksi osa markkinointia on juuri some. Mutta vain yksi osa. Mistä tiedät miten Kerho tai sen työntekijät on onnistunut muussa markkinnoissa? Eli siis siinä mikä ei tavalliselle fanille näy, mutta tuottaa enemmän rahaa? Ja on silkkaa paskapuhetta, että some olisi unohdettu. Varmasti sitä olisi voitu tehdä paremminkin, mutta kyllä minun faceen on tullut kaiken laista Kerho feediä jo pitkän aikaa.
Hallin nimestä, eiköhän se olisi jo myyty, jos sille olisi oikea ostaja eli joku nykyisistä pääsponsseista olisi valmis panostamataa lisää tai löytyisi täysin uusi. Tiedän tarkalleen mitä edellinen hallin nimen ostaja on siitä maksanut ja voin sanoa, että se on sellainen summa, että harva firma sitä kykenee maksamaan. Lisäksi tarvitaan, että koko yrityksellä on joko tarpeeksi sponssibudjettia tai sitten siellä johdossa on erittäin Kerho-myönteinen henkilö. Myös uskoisin kaupungilla hallin omistajana olevan jotain asiasta sanottavaa. Lisäksi ehkä jotkut yritykset haluavat vaan jotain muuta näkyvyyttä kuin hallin nimen. Seuraava väittämäsi tietysti on, että eikö sitä voisi myydä sillä summalla mitä siitä saa. No mitä uskot noiden muiden pääsponssien asiasta sanovan, jos myyt hallin nimen "alehintaan" jollekin keltä vaan jotain siitä saat.
Lisäksi sinulla tuntuu olevan ainoa vastaus kaikkeen mielestäsi epäonnistumiseen että ulos koko kööri. Kerro nyt sitten vielä Suomen työlait tietävänä, miten lähdet toimihenkilöitä ulos heittämään? YT:n kautta, jonka jälkeen et vähään aikaa saa ketään tilalle palkata vai muuten? Toki toimarin voi aina potkia, mutta hänelläkin on johtajasopimuksessaan x-määrä kuukausia irtisanomiskorvauksina.
Niin onko myynti- ja markkinointi epäonnnistunut? Sinä väität että on, kun somea ei ole hyödynnetty ja hallin nimeä ei ole myyty. Nämä on helppo todeta ulospäin kenen tahansa. Kuitenkaan et voi tietää varsinaisia lukuja tai onnistumisia myynnissä? Mistä tiedät, kuinka paljon esim. Matinkari on onnistunut uusia sopimuksia luomaan ja lisää rahaa tuomaan Kerhoon? Esim. Toivasella ja Matinkarilla on erinomaiset referenssit ja näytöt urallansa aikaisemmista myynti- ja markkinointitehtävissä. Nytkö sitten ovat yht'äkkiä osaamattomia paskiaisia?