Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 361 684
  • 6 884

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Korjataan nyt sen verran ettei meitin firmalla kausikorttia ole ollut, jos olisi niin ehjä joukkolähetyksellä lähetetty kausarikirje olisi tullut perille. Pääasiassa yhteistyö on ollut aitiohommia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Korjataan nyt sen verran ettei meitin firmalla kausikorttia ole ollut, jos olisi niin ehjä joukkolähetyksellä lähetetty kausarikirje olisi tullut perille. Pääasiassa yhteistyö on ollut aitiohommia.
Minä nostan käden ylös virheen merkiksi, tulkitsin tuon ettei nyt mikään iso panostus viittaavan firman kausikortteihin. Ei edes tullut mieleen että aition ostaneeseen yritykseen ei oltaisi oltu yhteydessä kauden alla.

Katsellaan nyt rauhassa, jospa tää kuitenkin tästä lähtisi lutviutumaan. Saataisiin nyt edes se viikoittainen Pennasen piinapenkki takaisin. Minä tykkäsin siitä ohjelmasta. Lisäksi voihan tähän todeta, että ei ole ainakaan kovin vaikeaa parantaa ja siihen nyt on yksi henkilö jollain sopimuksella ryhtymässäkin, ainakin mikäli tulkitsin tätä ketjua oikein. Ettei tässä nyt ihan negatiivinen voi olla, jospa siellä siis vihdoin alkaisi uudet tuulet puhaltelemaan toimistolla.

Paljon olisi siellä opittavaa nykyajan urheilumarkkinoinnista, mistä on itseasiassa löydettävissä kohtuu hyvin juttuja ihan viimevuosilta, niin opinnäytetöiden, kuin radiohaastattelujen jne. pohjalta, paljon olen minäkin niitä tänne linkkaillut. Rohkeutta kaivattaisiin, kaikki ei aina näy heti viivan alla ja resurssitkin on rajalliset, mutta se ei tarkoita ettei voisi ja pitäisi yrittää jatkuvasti kehittää omaa toimintaa ja pyrkiä keksimään uutta.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kuten jo tuotiin ilmi hallin nimi on myymättä. Jos se hinta on kuusnumeroinen niin jollain on sillon lähinnä pissaa päässä, kyllä sitä kannattaa miettiä silloin millähän hinnalla se jokin yritys siitä voisi saada lisäarvoa. Ei nämä ole mitään kiveen hakattuja asioita. Tai no näköjään joillekkin on, joko se on on kuusnumeroinen tai jätetään nekin mahdolliset rahat ottamatta.

No sanon rehellisesti, että en tiedä mitä siitä tällä hetkellä pyydetään, tiedän vaan mitä siitä on aikanaan maksettu. Ja niin kuin sanottua, jotkut firmat ehkä vaan haluaa sen saman rahan antaa muusta näkyvyydestä kuin hallin nimestä. Sillä mielestäni ei ole merkitystä, mistä raha tulee, kunhan sitä tulee. Sinä siis odotat max. kymppitonneja tuosta hallin nimestä? Minun mielestä on ironista, että jaksat huutaa kenkää koko köörille, jotka kuitenkin ovat jotenkin varmaankin ihan tuurilla onnistuneet muutaman hassua miljoonaa Kerholle myymään. Yksin omaan viime vuonna toteutettu Elofest toi noita kymppitonneja Kerhon kassaan, mutta et tietenkään tätä millään tavoin lue myynti- ja markkinointipuolen eduksi?

Eikä sillä suuruudella nyt pitäis kai mitään vaikutusta olla siihen, että otetaanko kauden jälkeen yhteyttä vai ei. Tääkin pitäis vissiin ajatella niin, että se "Läskisalon firma" voi jonain päivänä kasvaa ja olla halukas laittamaan enemmän rahaa tiskiin, mutta kuinka paljon kiinnostaa, jos aiemmin on vain kärjistetysti saanut kerran kaudessa laskun.

No joo, eihän tämäkään toki näin mustavalkoista ole ja kuulostaa siltä, että eihän se ole homma eikä mikään soitella jokaista kumppania läpi, kiitellä ja jauhaa hetki paskaa päättyneestä kaudesta ja kysellä hieman tulevasta, mutta mutta..

Miten joku kausikortin omaava firma voi täällä sanoa ettei ole edes oltu yhteydessä viimekauden jälkeen? Montakos kuukautta on ollut aikaa soittaa se puhelu ja turista sen muutaman minuuttia? .

Sanoppa se. Uskomatonta että nykyisiä asiakkaita ei ole kontaktoitu ja myyty seuraavaa kautta valmiiksi. Tässäkin muut on jo paljon edellä. .

No otetaan nyt sitten tämäkin. En tiedä kuinka monta yrityskumppania Kerholla on ja miten esim @Jääkaappi tuon kumppanuuden tuossa määrittelee. Minun mielestäni kumppaneita on kaikki kausikortin omistajat, olivat nämä sitten yrityksiä tai yksityisiä. Eli Kerho käsitääkseni myi viime vuonna hieman yli 1500 kausikorttia. Toki noista yksi ostaja on ostanut useampia. Entä kuinka paljon on Kerhoilla mainostajia ja muita yritysasiakkaita? Entä @Läskisalo n firman tapaan aitioasiakkaita?

Eräs puhelinmyyntialalla oleva tuttuni sanoi, että päivässä pitäisi puhelinmyyjän soittaa noin 80-90 puhelua. Emme kai oleta, että Kerhon toimiston henkilökunta pystyisi parempaan? Eli silloin 500 kumppanin läpisoittaminen kestää yhdeltä henkilöltä hieman yli kuusi päivää, 1000 kumppanin lähes 2,5 viikkoa ja 1500 kumppanin onkin sitten neljättä viikkoa. Nämä toki pätee ainoastaan, jos jokainen vastaa puhelimeen heti ensimmäisellä kerralla tai että kelläkään ei ole suomalaisittain ns. "paha paikka". Eli käytännössä nuo ajat tuplaantuu.... Ja tämän ajan siis kyseinen henkilö ei tee mitään muuta työtä, ei siis yritä myydä uutta palvelua/tuotetta tai päivitellä sitä somea. Onko tämä järkevää ajankäyttöä?

Tämän vuoksi asiakkaita tulee kohdella ja niihin myös kontaktoida ajan prioisoimiseksi "eri tasoilla". Eli keskitetään se suurin aika ja teho sinne, mistä rahaa saadaan eniten. Minulla ei ole mitään syytä epäillä @Läskisalo n casea, varsinkin kun tunnen miehen, mutta esim. minä olen halvimmalla kausikortilla liikenteessä ja minä olen kyllä saanut parinkin yhteydenottoa (tekstiviesti ja sähköposti) Kerholta sen uudistamiseksi.

Suora lainaus yhtiökokouksen vuosikertomuksesta "Päättyneellä kaudella CRM-järjestelmähanke saatettiin loppuun ja näin ollen kaudesta 2018-2019 alkaen asiakashallinta on nykyaikaisessa ja ammattimaisessa hoidossa". Kai tuonkin edut tulee jossain näkymään tulevaisuudessa toimintaa parantavana?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No sanon rehellisesti, että en tiedä mitä siitä tällä hetkellä pyydetään, tiedän vaan mitä siitä on aikanaan maksettu. Ja niin kuin sanottua, jotkut firmat ehkä vaan haluaa sen saman rahan antaa muusta näkyvyydestä kuin hallin nimestä. Sillä mielestäni ei ole merkitystä, mistä raha tulee, kunhan sitä tulee. Sinä siis odotat max. kymppitonneja tuosta hallin nimestä? Minun mielestä on ironista, että jaksat huutaa kenkää koko köörille, jotka kuitenkin ovat jotenkin varmaankin ihan tuurilla onnistuneet muutaman hassua miljoonaa Kerholle myymään. Yksin omaan viime vuonna toteutettu Elofest toi noita kymppitonneja Kerhon kassaan, mutta et tietenkään tätä millään tavoin lue myynti- ja markkinointipuolen eduksi?
Laitappas nyt se kohta missä minä olen vaatinut kaikille potkuja. Lueppas se lause, sitä edeltävä lause ja sen jälkeen tulevat uudestaan. Ihan ajatuksella. Mitä ilmeisimminkin sulla on jotain kavereita tuolla hommissa tms. ja nyt ottaa niin koville kun joku kritisoi. Käys sen jälkeen katsomassa vaikka liikevaihtoa ja sen kehitystä, käy samalla katsomassa pelaajabudjettien kehitystä. Tuu sitten kertomaan miten tuolla on kyllä niin ja näin paljon enemmän ja paremmin tehty juttuja kuin aiemmin. Mulle on ihan se ja sama jos siellä keksitän elofest ja saadaan kymppitonenja lisää, jos samaan aikaan muualta katoaa kymppitonneja. Vai miten meni sinun mielestäsi?

Mutta on se hienoa kun meillä on täällä tuollainen asiantuntija joka tietää kaiken mitä siellä tapahtuu ja osaa kertoa meille tyhmille, mitään mistään tietämättömille, että kaikki on hyvin, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ei saa sanoa mitään pahaa kenestäkään, niin ja lakikin puhuu sitä ja tätä. Kyseessä on miljoonia pyörittävä firma ja mitään ei saa vaatia, kun kaikki on niin helvetin hyvin.

Onneksi minun töissäni minä saan palautteen ihan suoraan asiakkailta, tai pomolta niin ei tarvitse kritiikkiä ottaa vastaan internetin palstoilla, ei kun perskule harrastuksista on saanut ottaa sitäkin kautta paskaa niskaan, jopa omalla nimellä jatkoajassa. Pitäisi kuulemma lopettaa hommat, kyllä mää nyt niin suutuin. Tai sitten en, vaan ehkäpä joko mietin että voi minussa itsessänikin olla vikaa, tai sitten kohautin olkia ja kävelin kaljakauppaan. Onhan se toki sääli, että on keksitty kaikkia sellaisia valehtelemattomia mittareita, kuin liikevaihto ja tulos, joilla voidaan liki suoraan mitata asioita.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kyseessä on miljoonia pyörittävä firma ja mitään ei saa vaatia, kun kaikki on niin helvetin hyvin.

Laitappas sinä puolestasi se kohta missä olen sanonut, että kaikki on hyvin. Lähinnä minua jurppii se, "kaikki on paskaa paitsi kusi"-asenne mitä täällä jaksetaan viljellä yhden tai kahden yksittäisen casen perusteella. Sellaista organisaatiota tai henkilöä ei ole, joka ei hommiansa voisi tehdä paremmin, yhtä lailla sinä kuin minä.

Tunnen toki pari henkilöä kyllä tuolta, mutta ei ole sellaisia kaljottelukavereita, joita pitäisi puolustella loppuun asti sokeasti. Sitä vastoin uskoisin ymmärtäväni jotain ihmisten, yrityksen sekä sen talouden johtamisesta ja sen vuoksi koitan tuoda myös niitä näkökulmia, mitkä ei ulos näy, täällä esiin. Kaikki ei ole aina ihan niin mustavalkoista, miltä se näyttää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Laitappas sinä puolestasi se kohta missä olen sanonut, että kaikki on hyvin. Lähinnä minua jurppii se, "kaikki on paskaa paitsi kusi"-asenne mitä täällä jaksetaan viljellä yhden tai kahden yksittäisen casen perusteella. Sellaista organisaatiota tai henkilöä ei ole, joka ei hommiansa voisi tehdä paremmin, yhtä lailla sinä kuin minä.

Tunnen toki pari henkilöä kyllä tuolta, mutta ei ole sellaisia kaljottelukavereita, joita pitäisi puolustella loppuun asti sokeasti. Sitä vastoin uskoisin ymmärtäväni jotain ihmisten, yrityksen sekä sen talouden johtamisesta ja sen vuoksi koitan tuoda myös niitä näkökulmia, mitkä ei ulos näy, täällä esiin. Kaikki ei ole aina ihan niin mustavalkoista, miltä se näyttää.
No kerros nyt että mikä siellä ei näy? Tulos? Liikevaihto? Pelaajabudjetti? Olikos vielä muita selviä mittareita millä voidaan mitata tuon johdon suoriutumista? Niin jo hallin nimen myynnillä ja some näkyvyydellä ja määrällä toki, mutta niiden mittaaminen on vähän hankalampaa. Etkä sinä nyt ihan tosissasi voi tulla väittämään että täällä oltaisiin vedelty mitään kaikki on paskaa paitsi kusi jargonia. Kyllä täällä on nähty hyviäkin asioita. Sinä olet kylläkin se ainoa jonka mielestä on osuvampaa puolustella tuota tähän astista toimintaa, kuin kritisoida sitä. Sitten tulet vetämään tuollaista ympäripyöreätä jargonia, jostain 1kk puhelinsoitteluista, kun aikaa ollut 5kk kauden päättymisestä ja CRM hankkeista n. 20v myöhässä.

Vielä kun sitten joku CRM alkaa tuottamaan jotain niin johan ollaan hyvällä mallilla, siis sen sijaan että otetaan järjestelmä käyttöön, mitä yleensä ei osata käyttää, eikä sen käytön etuja ymmärretä, saati että osattaisiin niitä tuoda käytännön tekemiseen mukaan. Siinä on iso kanto kaskessa ja isotkin firmat on moisiin törmänneet. Mutta ehkä siellä on vihdoin ammattilaisia puikoissa joille nää on tuttuja systeemeitä ja alkaa hommat luistamaan. Toki ihan positiivista vibaa olen minäkin kuullut, mutta se ei nyt liity tuohon järjestelmään, vaan siihen miten huonolla tolalla ne asiat on oikeasti aiemmin olleet.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Onhan se toki sääli, että on keksitty kaikkia sellaisia valehtelemattomia mittareita, kuin liikevaihto ja tulos, joilla voidaan liki suoraan mitata asioita.

Niin, tähän vielä. Puhuimme myynnin ja markkinoinnin onnistumisesta. Nuo luvut eivät valitettavasti suoraan sitä kerro. Eli jos saisimme jostain luvut, josta olisi urheilupuolen saatu liikevaihto/kulut ja tv-rahat suodatettu pois, niin se vasta kertoisi, kuinka hyvin tai huonosti Kerhon toimisto on suoriutunut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, tähän vielä. Puhuimme myynnin ja markkinoinnin onnistumisesta. Nuo luvut eivät valitettavasti suoraan sitä kerro. Eli jos saisimme jostain luvut, josta olisi urheilupuolen saatu liikevaihto ja tv-rahat suodatettu pois, niin se vasta kertoisi, kuinka hyvin tai huonosti Kerhon toimisto on suoriutunut.
Siis mitä helvettiä, urheiluseuran luvut, joista on suodatettu urheilupuoli pois. TV-rahat sä nyt voit suodattaa sillä sekunnilla kuin haluat, ne on aika hyvin tiedossa. En minä nyt halua kiistää sinun kompetenssiasi ihmisten ja talouden osaamisessa, mutta tää oli varmaan joku vitsi?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Siis mitä helvettiä, urheiluseuran luvut, joista on suodatettu urheilupuoli pois. TV-rahat sä nyt voit suodattaa sillä sekunnilla kuin haluat, ne on aika hyvin tiedossa.

No urheilupuolesta ei tarvi varmaan vääntää vai? Sen tulos tiedetään ja sillä on ollut oma vaikutuksensa liikevaihtoon ja tulokseen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No urheilupuolesta ei tarvi varmaan vääntää vai? Sen tulos tiedetään ja sillä on ollut oma vaikutuksensa liikevaihtoon ja tulokseen.
Öö, tota mitäs siellä nyt siis myytiinkään? Minun käsittääkseni HPK, myy viihdettä ja se viihde on siis urheilua. Käsittääkseni tämä on se homman idea ja kyllä silloin sen myynnin onnistuminen liittyy hyvin vahvasti siihen paljonko viivan alle jää siitä urheilutapahtumien myynnistä. Mä en nyt selvästi pysy kärryillä sun ajatusmallista. Jos kentällä sakkaa, niin sitten pitää myydä vielä enemmän, ei se että kentällä ei mene hyvin tarkoita etteikö taloudellisesti voisi mennä. Ennemminkin se jos huonolla kaudella tekee turskaa pitäisi kertoa siitä että myynti ja markkinointi ei ole onnistunutta, taloudenpito on kussut ja johdolla ei ole homma ihan hallussa.

Kyllä ainakin 2008 jälkeen just niitä firmoja arvostettiin ympäri maan eniten jotka pystyi laskusuhdanteessa (lue lamassa) silti kannattavaan liiketoimintaan. Ei siellä kehuttu sellasia jotka lamassa paino miinusta niin saatanasti ja sitten selitteli että kun markkinat. Se on ihan sama kuin selitellä huonoa johtoa ja toimintaa sillä että kentällä ei kulje.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Öö, tota mitäs siellä nyt siis myytiinkään? Minun käsittääkseni HPK, myy viihdettä ja se viihde on siis urheilua. Käsittääkseni tämä on se homman idea ja kyllä silloin sen myynnin onnistuminen liittyy hyvin vahvasti siihen paljonko viivan alle jää siitä urheilutapahtumien myynnistä. Mä en nyt selvästi pysy kärryillä sun ajatusmallista. Jos kentällä sakkaa, niin sitten pitää myydä vielä enemmän, ei se että kentällä ei mene hyvin tarkoita etteikö taloudellisesti voisi mennä. Ennemminkin se jos huonolla kaudella tekee turskaa pitäisi kertoa siitä että myynti ja markkinointi ei ole onnistunutta.

Jahans, näytä minulle se organisaatio joka ynnä muilla sijoilla on tehnyt edes nollatulosta ilman urheilullisia ratkaisuja eli siis pelaajamyyntejä. Ovathan nuo suoraan riippuvaisia toisistaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jahans, näytä minulle se organisaatio joka ynnä muilla sijoilla on tehnyt edes nollatulosta ilman urheilullisia ratkaisuja eli siis pelaajamyyntejä. Ovathan nuo suoraan riippuvaisia toisistaan.
Ilves +159 000€ viimekaudelta uuden johdon alaisuudessa, tulee nyt ihan ekana mieleen, KooKoo kanssa, Jukurit toissakaudella 160 000€. TPS teki muistaakseni jossain vaiheessa liki miljoonan tuloksen vaikka oli sijalla 10 tms.

Enkä minä nyt ymmärrä että miten se pelaajien myyminen on jotenkin vähemmän kannattava keino paikata taloutta. Se kertoo ennemminkin järkevästä politiikasta, kun sellainen mahdollisuus on.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ilves +159 000€ viimekaudelta uuden johdon alaisuudessa, tulee nyt ihan ekana mieleen, KooKoo kanssa, Jukurit toissakaudella 160 000€. TPS teki muistaakseni jossain vaiheessa liki miljoonan tuloksen vaikka oli sijalla 10 tms.
Ilves muistaakseni tiedotti, että sen tulosta paransi se, että ennakoivat jo tulevia NHL- kasvattajakorvauksia. Ja KooKoo myi puoli joukkuetta pois.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ilves muistaakseni tiedotti, että sen tulosta paransi se, että ennakoivat jo tulevia NHL- kasvattajakorvauksia. Ja KooKoo myi puoli joukkuetta pois.
Ei tulokseen voi ennakoida mitään. Sanamuoto meni näin: " Päättyneelle tilikaudelle oli odotettavissa myös NHL:n kasvattajakorvauksia, jotka pystyimme ennakoimaan ja huomioimaan budjetoinnissa, kommentoi Ilveksen toimitusjohtaja Risto Jalo". Eli siis siellä vaan elettiin suu säkkiä myöden.

KooKoo tosiaan joo myi pelaajia pois, SaiPa myi edelliskaudella ja teki muistaakseni melkein 200 000€ voittoa. Nämä on ihan miten asian haluaa nähdä, tokihan tuollaisella "kerros joku joka on tehnyt sitä tai tätä kun ei lasketa tota" setillä saa aina haluamansa lopputuloksen.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Ilves +159 000€ viimekaudelta uuden johdon alaisuudessa, tulee nyt ihan ekana mieleen, KooKoo kanssa, Jukurit toissakaudella 160 000€.

Tuosta Ilveksen luvuista oli tuolla Ilveksenkin keskustelupuolella, että lukuja vähän kikkailtiin, jotta päästiin voitolle. En ehdi nyt hakea tarkalleen. Eikö KooKoo myynyt Keräsen, Björkstrandin ja Newtonin ainakin? Ja Jukurit Budishin ja Tallbergin?

Riittää minulta tältä päivältä, kun tulee muuta ohjelmaa.... jatketaan tarvittaessa huomenna :D
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja nyt sitten jo talousasiantuntija tulee kertomaan miten tulosta voi kikkailla. Joo, minun osaltani saa olla tämä kikkailu tässä. Onnea yritykselle osakeyhtiön tuloksen kikkailussa.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ei tulokseen voi ennakoida mitään. Sanamuoto meni näin: " Päättyneelle tilikaudelle oli odotettavissa myös NHL:n kasvattajakorvauksia, jotka pystyimme ennakoimaan ja huomioimaan budjetoinnissa, kommentoi Ilveksen toimitusjohtaja Risto Jalo". Eli siis siellä vaan elettiin suu säkkiä myöden.

KooKoo tosiaan joo myi pelaajia pois, SaiPa myi edelliskaudella ja teki muistaakseni melkein 200 000€ voittoa. Nämä on ihan miten asian haluaa nähdä, tokihan tuollaisella "kerros joku joka on tehnyt sitä tai tätä kun ei lasketa tota" setillä saa aina haluamansa lopputuloksen.
Kuten sanoin niin muistaakseni. Ja niin tai näin niin iso osa Ipan hyvää tulosta oli nuo kasvattajakorvaukset joita käsittääkseni Kerhokin tulee saamaan ensi keväänä Luukkosesta, J.Tuulolasta ja Vesalaisesta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kuten sanoin niin muistaakseni. Ja niin tai näin niin iso osa Ipan hyvää tulosta oli nuo kasvattajakorvaukset joita käsittääkseni Kerhokin tulee saamaan ensi keväänä Luukkosesta, J.Tuulolasta ja Vesalaisesta.
No eikö se nyt ole ihan normaalia urheilutoimintaa että saadaan kasvattajakorvauksia pelaajista jotka siirtyy muualle? Se että budjetoidaan joukkue sen mukaan että saadaan rahaa, niin ei käsittääkseni tee siitä mitään erikoista toimintaa. Ilves budjetoi että saa korvauksia, laski sen mukaan joukkueelle budjetin, pysyi budjetissa ja teki plussaa. Mikä tässä nyt on ihmeellistä? Sehän nimen omaan kertoo että siellä johdettiin seuraa järkevästi ja budjetin mukaisesti.

Mitähän tässä nyt ajetaan takaa? Että joukkue ei voi tehdä voittoa ilman korvauksia, vai mistä helvetistä tässä nyt on kyse? Nyt kun vielä vähän vängätään niin minä pääsen samalle kartalle missä te nyt tunnutte olevan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kuten sanoin niin muistaakseni. Ja niin tai näin niin iso osa Ipan hyvää tulosta oli nuo kasvattajakorvaukset joita käsittääkseni Kerhokin tulee saamaan ensi keväänä Luukkosesta, J.Tuulolasta ja Vesalaisesta.

Eikös myös Lindgrenistä tule?

Noin muuten osittain hyvääkin keskustelua tuolla lomassa. Tuolla jossain viestissä aikoinaan luki jotain hallin ilmeen päivittämisestä ja siistimisestä ja siihen voisin kyllä yhtyä.

Paljon on rempattu ja ehostettu, mutta kohtuullisen pienin jutuin tuosta voisi saada vielä hieman viihtyisämpää. Lisää oranssia väriä jne, pikkujuttuja. Vessoja voisi parannella, tosin miesten puolella nyt riittää se pitkä ränni ja naisten puolelta en tiedä. Onko hoitohuoneita pikkulapsille ja muut asiat lapsiperheitä ajatellen huomioitu? Siellä on kuitenkin sitä tulevaisuutta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Noin muuten osittain hyvääkin keskustelua tuolla lomassa. Tuolla jossain viestissä aikoinaan luki jotain hallin ilmeen päivittämisestä ja siistimisestä ja siihen voisin kyllä yhtyä.

Paljon on rempattu ja ehostettu, mutta kohtuullisen pienin jutuin tuosta voisi saada vielä hieman viihtyisämpää. Lisää oranssia väriä jne, pikkujuttuja. Vessoja voisi parannella, tosin miesten puolella nyt riittää se pitkä ränni ja naisten puolelta en tiedä. Onko hoitohuoneita pikkulapsille ja muut asiat lapsiperheitä ajatellen huomioitu? Siellä on kuitenkin sitä tulevaisuutta.
Muistaakseni @TJ MACKEY tuosta mainitsi. Ulkoisestihan halli on todella hyvässä kunnossa ja laajennukset yms. ovat olleet, ainakin allekirjoittaneen mielestä, erittäin onnistuneita. Halli näyttää ulospäin todella modernilta ja nykyaikaiselta, valitettavasti se ei vaan sitä ihan ole kun menee sisälle. Jo muutamalla maalipurkilla saisi ihmeitä aikaan tunnelmalle ja yleisilmeelle.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
No eikö se nyt ole ihan normaalia urheilutoimintaa että saadaan kasvattajakorvauksia pelaajista jotka siirtyy muualle? Se että budjetoidaan joukkue sen mukaan että saadaan rahaa, niin ei käsittääkseni tee siitä mitään erikoista toimintaa. Ilves budjetoi että saa korvauksia, laski sen mukaan joukkueelle budjetin, pysyi budjetissa ja teki plussaa. Mikä tässä nyt on ihmeellistä? Sehän nimen omaan kertoo että siellä johdettiin seuraa järkevästi ja budjetin mukaisesti.

Mitähän tässä nyt ajetaan takaa? Että joukkue ei voi tehdä voittoa ilman korvauksia, vai mistä helvetistä tässä nyt on kyse?
Ilman kasvattajakorvauksia olisi Ipan talous ollut todennäköisesti tappiollinen joten jos puhutaan pelkästään myynnistä/markkinoinnista ja sen tekemästä tuloksesta mistä tämä teidän vääntö lähti niin Ilves ei mikään paras esimerkki ole tähän. Kuten ei myöskään KooKoo, kun myi kaiken mikä irti lähti. Tai no tietyllä tavallahan tuo KooKoon homma menee myynnin puolelle.

Ja ensi keväänä uskon, että vaikka Kerho ei pleijareihin pääse on sen talous plussalla noiden kasvattajakorvausten ansiosta. Ja tämähän on nimenomaan se Kerhon strategia. Eli saadaan kasvattajakorvauksia ja niillä saadaan resursseja myös muuhunkin toimintaan. Joten pitääkö haukkua seuraa jota johdetaan fiksusti ja joka pidemmällä välillä tulee tekemään plussaa.

Edit.
Ja eikös hallilla juuri viime kesänä maalattu seiniä mustaoranssiksi ja käsittääkseni klubitiloihin on tarkoitus tehdä remonttia.

@puuha-pete ja tosiaan kyllä Lindgrenistäkin nämä tulee.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
  1. @Rolf Paski
    Kyllä se on järkevää ajankäyttöä. Jos niistä 1500 kausikortista tämän takia saa uusimaan vaikka 200 kausaria (mitkä ei normaalisti jatkaisi) niin todellakin on järkevää ajankäyttöä soittaa läpi ihan jokainen.
    Tai tämän voi myös ulkoistaa. Ei tää niin vaikeeta ole.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ilman kasvattajakorvauksia olisi Ipan talous ollut todennäköisesti tappiollinen joten jos puhutaan pelkästään myynnistä/markkinoinnista ja sen tekemästä tuloksesta mistä tämä teidän vääntö lähti niin Ilves ei mikään paras esimerkki ole tähän. Kuten ei myöskään KooKoo, kun myi kaiken mikä irti lähti. Tai no tietyllä tavallahan tuo KooKoon homma menee myynnin puolelle.

Ja ensi keväänä uskon, että vaikka Kerho ei pleijareihin pääse on sen talous plussalla noiden kasvattajakorvausten ansiosta. Ja tämähän on nimenomaan se Kerhon strategia. Eli saadaan kasvattajakorvauksia ja niillä saadaan resursseja myös muuhunkin toimintaan. Joten pitääkö haukkua seuraa jota johdetaan fiksusti ja joka pidemmällä välillä tulee tekemään plussaa.
Kai sinä ymmärrät että jos seuraan on tulossa vaikka 3 pelaajan kasvattajakorvaukset, niin silloin se seura voi, ilman riskiä, laittaa vaikka 400 000€ lisää pelaajabudjettiin ja vielä jää 200 000 voittoa? Tottakai se on silloin hyvää taloudenpitoa jos sitten sen jälkeen tekee voittoa. Silloin on eletty sen mukaan mitä on ollut varaa elää. Ei siis niin että myydään pelaajia ja silti tehdään tappiota ja sitten syytellään kun ei pelillisesti onnistuttu. Ei ilveskään onnistunut, mutta he eivät silti tehneet tappiota, kun eivät kuluttaneet enempää kuin oli rahaa. Luuletko että ne ei olisi myyneet pelaajia, tai jättäneet jonkun hommaamatta jos olisi näyttänyt että tulos painuu tappiolle? Ilves on loistava esimerkki kun vertaa vaikka Kerhon kauteen.

Kerhon talous oli pitkään aivan helvetisti miinuksella, sitä paikattiin onnistuneella yhtiöittämisellä ja osakeannilla. Sen jälkeen on yksi kausi ollut uuden johdon alaisuudessa positiivinen, kun kentällä kulki ja yksi ollut negatiivinen, kun ei kulkenut. Minusta se ei ole hyvää johtamista, olkoon se strategia mikä vain. Ja eikös se strategia ollut nyt menossa uuden hallituksen alla uusiksi? Minusta Kerhon pitää tehdä nollaa vaikka siellä oltaisiin jumboja. Se toki ei täällä muutamille kelpaa, mutta minä katselen edelleenkin ennemmin Kerhoa Liigassa 10v päästäkin kuin mitään riskillä uhoamista. Samaten minä pidän sitä hyvänä johtamisena kun paskoinakin aikoina päästään edes nollatulokseen, en sitä että markkinatilanne tai pelilliset seikat määrää sen mihin päädytään. Se on helvetin riski tie kun montaa kautta ei sitten putkeen voi olla menestymättä. Ja sitten jos menestyykin niin se kaikki hyvä valuu hukkaan niiden huonojen kausien paikkaamiseen tai siihen pakolliseen puskuriin.

En edelleen ymmärrä miten tämä nyt liittyy mihinkään. Liikevaihto on tuloksen ohella todella hyvä mittari ja edelleen odotan niitä näkyviä merkkejä siitä positiivisesta toiminnasta.
Ja pikkuisen ikävää viestiä on Kerhon sisältä kuulunut, että ihan aina nämä Kerhon toimiston kaiken kokeneet ja nähneet "Lätkäjätkät" eivät ole edes lähtökohtaisesti kuunnelleet/miettineet uusien työntekijöiden uusia ideoita. Mikäli huhuilla on pohjaa, ei pidä ihmetellä, miksi muutosta tai uudistumista ei tapahdu.
Tälläiset viestit eivät ole omiaan kuvaamaan sitä miten hyvin on hommia tehty. Mitä ilmeisimminkin nyt ollaan kuitenkin menossa parempaan suuntaan. Minä olen ihan luottavaisin mielin, mutta minusta on käsittämätöntä miten tullaan ihan pokkana selittämään ettei muka ole mitään ollut vialla ja pää märkänä on paiskittu hommia. Tavallaan varmasti tuossakin on osa totta, mutta kyllä ne valehtelemattomat mittaritkin kertoo paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Kuten sanoin niin muistaakseni. Ja niin tai näin niin iso osa Ipan hyvää tulosta oli nuo kasvattajakorvaukset joita käsittääkseni Kerhokin tulee saamaan ensi keväänä Luukkosesta, J.Tuulolasta ja Vesalaisesta.

Ilman kasvattajakorvauksia olisi Ipan talous ollut todennäköisesti tappiollinen joten jos puhutaan pelkästään myynnistä/markkinoinnista ja sen tekemästä tuloksesta mistä tämä teidän vääntö lähti niin Ilves ei mikään paras esimerkki ole tähän.

Täytyy käydä kaikki viestit vielä paremmin ja ajan kanssa läpi, mutta eikös Tuulolan NHL-sopimuksesta tulevat korvaukset näkyneet jo viime kauden tuloksessa?

Ilman tuota olisi meidänkin tulos näyttänyt hieman rumemmalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös