Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 360 454
  • 6 884

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Eikä tässä olla lisäämässä penkkejä vain lisäämisen ilosta ja oleteta, että paikat täyttyisi itsestään. Tai siitä syystä, että sikakatsomosta halutaan eroon, kuten täälläkin välillä vihjaillaan. Näin pikaisesti mietittynä muuttaisin ehkä tässä tapauksessa kuvioita niin, että C1 ja C5 olisivat ns. normaaleja istumapaikkoja ja sitten C2, C3 ja C4 voisivat olla jonkinlaisia hieman kalliimpia klubi-/yrityspaikkoja.

Eikö noita klubi hommia voisi jättää vähemmälle. Parhaat paikat sellaisten käytössä jotka eivät viihdy koko peliä katsomossa ja/tai anna halliin mitään tunnelmaa.

Ymmärrän että firmoja ja yhteistyökumppaneita pitää tuoda hallille mutta eikö tähän tarkoitukseen ole vaikka aitio parempi.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Eiköhän c5 ja fanikatsomon pidä tehdä asiat yhdessä koska määränpää on molemmilla sama. Tällä hetkellä tuntuu että keskenään asioista ei olla samaa mieltä!
Tässä asiassa kun ei edelleenkään ole kyse mistään Kulman ja sikakatsomon välien selvittelystä
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Eikö noita klubi hommia voisi jättää vähemmälle. Parhaat paikat sellaisten käytössä jotka eivät viihdy koko peliä katsomossa ja/tai anna halliin mitään tunnelmaa.

Ymmärrän että firmoja ja yhteistyökumppaneita pitää tuoda hallille mutta eikö tähän tarkoitukseen ole vaikka aitio parempi.
Tästä samaa mieltä
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Eikö noita klubi hommia voisi jättää vähemmälle. Parhaat paikat sellaisten käytössä jotka eivät viihdy koko peliä katsomossa ja/tai anna halliin mitään tunnelmaa.

Tästä samaa mieltä

Eihän ne välttämättä tunnelmaa luo eivätkä kökötä katsomossa koko peliä, mutta tuovat sellaista suht tärkeää lisäarvoa seuralle kuin rahaa.

Ymmärrän että firmoja ja yhteistyökumppaneita pitää tuoda hallille mutta eikö tähän tarkoitukseen ole vaikka aitio parempi.

Ei kaikilla ole tarvetta tai edes varaa aitioon, joka on per peli ruokineen päivineen pitkälti yli 1000€. Ei aitio ole sitä naapurin Timpan Saha & Klapi -firmaa varten, ellei Timppa sitten vain halua kerran kaudessa irroitella oikein kunnolla ja katsoa loppuja 29 kotipeliä kotona.

Käsittääkseni tämä HPK:n Kultaklubi* on oikein toimiva juttu ja sisään pääsee suht pienellä summalla. Ehkä tässä voisi olla yrityksillekin tietynlainen "sponsoripolku" ja jokaista pienintäkin sponsoria pitäisi kohdella tietyllä tapaa kuin omaa junioria. Pienistä puroista ja niin edelleen.

Ensin liityt Kultaklubiin ja sitten kun firma kasvaa ja tulee maksukykyä, niin ostat "Klubikausikortin" tyyliin hintaan 1200€ ja jos vielä tulee kasvua, niin kohta löydät itsesi tarjoamasta iltaa omille kumppaneille aitiossa samalla kun ihastelet firman logoasi laitamainoksessa.

* Linkki vie HPK:n kotisivuille.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täh? Ainakin minä henkilökohtaisesti näen C5:n penkittämisen kokonaan tai ehkä ennemmin tässä vaiheessa osittain täysin perusteltuna muutoksena, josta minun mielestäni olisi hyötyä nimenomaan seuralle.

Ja juuri noin sen sitten pitäisi mennäkin. Mikäli se on selkeästi rahallisesti kannattavampaa muuttaa istumapaikoiksi niin eihän siinä sitten mitään. Seuran etu menee edelle. Täältä vain on saanut sellaisen kuvan hyvin monen viestissä, että päämäärä on nimenomaan saada päätykatsomo, koska sellainen on muuallakin ja vähät siitä, mitä muut katsojat ajattelevat.

Tuon lainaamasi viestin pointti oli oikeastaan kysyä sitä, että miksi asioihin ei reagoitu silloin, kun B1:stä siirrytiin D1:n. Miksei silloin vaadittu suoraan päätykatsomopaikkoja. Tai voihan olla, että näin tehtiinkin mutta seuralta tuli kielteinen kanta ja silloinhan asia on siltä osin sitten selvä.

Itse menen peliin ennenkaikkea pelin takia. Mutta vuosien saatossa on tullut mukaan isona osana myös tuttujen tapaaminen, kuten niin monella muullakin. Kun sitä on vuosikausia lähes samoilla paikoilla pelejä katsellut niin väkisinkin on tullut tutuksi ympärillä olevien kanssa, sanon näitä ns. hallitutuiksi, koska en heitä hallin ulkopuolella juurikaan tapaa. Näin on varmasti monella muullakin aktiivikatsojalla ja tämä on nähdäkseni yksi isoista syistä sille miksi moni vastustaa jonkun tietyn katsomon siirtoa, niin itsellänikin. Mulle on periaatteessa sama missä peliä sitten katson vaikka sitä on tiettyyn katsomoon jämähtänytkin. Vaikka C5:n penkitystä vastustankin, niin voin hyvin kuvitella katsovani pelejä päädyn kannattajakatsomossa mikäli sellainen joskus tulevaisuudessa rakennetaan. Mutta siirtoon täytyy todellakin löytyä jokin konkreettinenkin syy eli käytännössä taloudellinen.

Selvennyksenä vielä se, että tykkään kannattajaporukan menosta tosi paljon. Ovat tuoneet uutta meininkiä jo kieltämättä hieman väljähtäneeseen kannustukseen. Pyydän myös, että älkää vähätelkö muiden katsojien roolia kannustuksessa (tämä ei ole kohdistettu kulman porukalle vaan kaikille yleensä). C5:sta kajahtaa edelleen, kunhan vain kaikki lähtevät yhdessä mukaan kannustukseen.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Aina löytyy, mutta kuinka paljon? Uskallan väittää, että tuo puolue on vahvasti vähemmistössä.

Ainakin itse käyn peleissä sen takia, että haluan seurata jääkiekko sekä ennen kaikkea tukea ja kannattaa seuraa nimeltä HPK. Myös kavereiden tapaaminen ja paskanjauhaminen on olennainen osa ottelutapahtumaa.

Kaikki mainitsemani asiat onnistuvat, vaikka positio hallilla vaihtuisikin syystä tai toisesta.

Kävivätkö kaverisi ennen muutosta aktiivisesti peleissä? Kokeilivatko muutoksen jälkeen muita katsomoita?

Minä otin tuolla "voi kyynel" -kommentilla kantaa näihin, jotka olisivat jäämässä kotiin siitä syystä, että se oma istuma-/seisomapaikka kokee muutoksen. Minun pieneen päähäni ei vain mahdu, että miksi joku on niin pikkumainen, että lopettaa oletettavasti rakkaan harrastuksensa ja jonkinlaisen elämäntapansa tällaisen takia. Jos täällä on joku, joka on näin tehnyt, niin mielelläni lukisin syistä enemmän ja miten on elämä jatkunut muutoksen jälkeen noin muuten?

Varmasti vähemmistössä, mutta edelleenkin jollei näiden tilalle aina löydy uusia katsojia, yksikin on liikaa. Et vastannut aikaisempaan kysymykseen, että mistä ja miten paljon näitä uusia faneja löytyy?

Kyllä aika aktiivia nämä muutamat olivat aikanaan, toki aina silloin tällöin näkyi tuonkin jälkeen hallilla, mutta vähemmissä määrin kuin aikaisemmin. Lisäksi varmaan elämäntilanteessa yms.. oli kaikenlaista ja televisiointi parantunut, mutta tämä paikkahomma nyt sieltä ensimmäisenä kakaistiin syyksi ulos.

Muutoinkin on tärkeätä huomioida, että ihmiset ovat onneksi erilaisia ja hyvin monin tavoin ajattelevia. Kaikki eivät tule pelihin samoilla motiiveilla tai ajattele kuten @Jääkaappi tai vaikka Rolf Paski. Joillekin ihmisille omasta mielestä pikkuasiat ovat hyvinkin suuria. Tuohon vaihtelevasti peleissä käyvään useamman tuhannen massaan löytyy jos jonkinlaista ajatusta ja tapaa. Uskoisin että juuri sinun tämäkin pitäisi ymmärtää vallan hyvin, miten omasta mielestä täysin mitättömät asiat voivat paisua järjettömiin mittasuhteisiin. Mun viesti tässä lähinnä on, että koska Kerho ei edelleenkään ole mikään Bayern Munchen, joka käytännössä voisi valikoida, minkä tukkamallin omaavaa tai olutmerkistä pitävää ihmistä juuri tähän peliin päästetään sisään Allianz Arenalle, niin annettaan kaikille mahdollisuus tulla hyvillä mielin kannattamaan Kerhoa ja tuomaan rahansa kassaan aina parempaa ensi kauden joukkuetta varten. Tämän ainakin minä haluan Kerhon osaomistajana olevan tie eteenpäin.

Tietenkään ei ole järkeä edes miettiä sellaisia ratkaisuja, joissa jopa useampi sata (mistä muuten tämä määrä, @Rolf Paski ?) voisi närkästyä ja oikeasti jäädä pois hallilta.

Täällä on ehdotettu D2 ja D3 muuttamista seisomapaikoiksi. Tuolloin vaikutus ja mahdollinen närkästys on enemmän kuin kymmeniin ihmisiin. En missään nimessä tarkoittanut tai usko, että nämä kaikki sieltä ottaa herneenpalkon nenäänsä ja katsoo pelit ruudulta. Joku osa kuitenkin...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Täällä on ehdotettu D2 ja D3 muuttamista seisomapaikoiksi. Tuolloin vaikutus ja mahdollinen närkästys on enemmän kuin kymmeniin ihmisiin. En missään nimessä tarkoittanut tai usko, että nämä kaikki sieltä ottaa herneenpalkon nenäänsä ja katsoo pelit ruudulta. Joku osa kuitenkin...
Kun sinä kerran tiedät, niin kerrotko montako kausaria noihin katsomoihin on myyty ja moniko noista ei samaan hintaan suostuisi siirtymään penkitettyyn C5 katsomoon? Kun ilmeisesti sulla on jotain parempaa dataa tästä. Minulle taas D-katsomot on olleet perhekatsomoita, joihin myydään ennemminkin irtolippuja. Mutta ilmeisesti ovatkin siis täpötäysi kausikorttilaisia ja vittuuntuneita ihmisiä, jotka ei enää ikinä halliin tule jos D katsomoa ei enää ole.

Nyt faktaa, kiitos.

Ja varmaan kerrot kanssa samalla montako kausikorttilaista menetetään C5 katsomosta jos se kapenee tai poistuu, ketkä pyllistää Kerholle, kun oma ego menee rikki. Tästäkin varmasti on jotain faktaa esittää?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Istumakatsomot ovat siis tällä kaudella olleet pari kertaa loppuunmyytyjä, mutta seisomakatsomot eivät kertaakaan. Jos kyseinen trendi toistuu tulevaisuudessa useamminkin, niin onhan asialle pakko tehdä jotakin. Tai ei mikään pakko, mutta ehkä kannattaisi.

Olisihan se typerää pitää seisomakatsomoita vajaatäytöllä, jos istumakatsomot ovat loppuunmyytyjä, vai eikö muka ole?
Ei seisomakatsomoita ikinä pidä kokonaan poistaa, mutta olisihan noi suhteet saada kuntoon, mikäli ihmiset haluavat jatkossakin enemmän istumaan. Seisomakatsomot ovat fanikatsomoina ja tunnelmanluojina ihan ehdottomia juttuja ja niitä pitää olla myöskin riittävä määrä, mutta juuri nyt niitä on ilmeisestikin liikaa, koska eivät ole loppuunmyytyinä olleet, kun taas istumakatsomot ovat olleet.

Ei mulla toimenpiteiksi mitään valmiita ratkaisuja ole, mutta erittäin hyvä, että täälläkin asiasta keskustellaan. Muutoksia nyt vaan joskus kannattaa tehdä vaikkei niistä kaikki pitäisikään. Muutosvastarintaa löytyy aina ja ikuisesti mihin tahansa muutettavaan asiaan.

Mä aloitin katsojanurani Rinkelinmäellä siellä nykyisen A-katsomon yläpuolella olevassa lumisessa rinteessä, mutta perkeeleet rakensivat jonkun katon sen ja jään väliin, niin piti mennä sinne halliin sisälle, jos halusi peliä nähdä. Seuraavassa vakiokatsomossa katselin parit sarjanousut G-kulmassa, mutta senkin penkittivät, joten siirryin Kerhon vaihtoaition taakse seisomakatsomoon ja siellähän meillä olikin pirun hyvä porukka, kunnes penkittivät senkin katsomon. Sen jälkeen siirryin istumakatsomoon D-päätyyn, jonne olen ostanut elämäni ainoan kausikortinkin, vaikka aiemminkin lähes kaikki pelit olin kausittain käynyt katsomassa. Kausikortin ostin kaudelle 2005-2006.
Tarinan tarkoitus on osoittaa, että kyllä me kaikki joskus joudumme sopeutumaan muutoksiin ja niitähän on Rinkelinmäellä riittänyt ja varmasti tulee riittämään jatkossakin.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kun sinä kerran tiedät, niin kerrotko montako kausaria noihin katsomoihin on myyty ja moniko noista ei samaan hintaan suostuisi siirtymään penkitettyyn C5 katsomoon? Kun ilmeisesti sulla on jotain parempaa dataa tästä. Minulle taas D-katsomot on olleet perhekatsomoita, joihin myydään ennemminkin irtolippuja. Mutta ilmeisesti ovatkin siis täpötäysi kausikorttilaisia ja vittuuntuneita ihmisiä, jotka ei enää ikinä halliin tule jos D katsomoa ei enää ole.

Nyt faktaa, kiitos.

Ja varmaan kerrot kanssa samalla montako kausikorttilaista menetetään C5 katsomosta jos se kapenee tai poistuu, ketkä pyllistää Kerholle, kun oma ego menee rikki. Tästäkin varmasti on jotain faktaa esittää?

Yhtä paljon faktaa kuin se, kuinka paljon uuteen tyhjään katsomoon saadaan uusia katsojia, eikä vaan D1:stä siirtyvää kannattajaryhmää. Tosin siinä mielessä kausikorttilaisten määrän voi noissa katsomoissa sentään "sinne päin" laskea, kun ottaa vaikka tämän kauden viimeisen kotipelin lipputilanteen ja laskee montako paikkaa siellä on varattuna. Laske itse kun kerta kyselet...

EDIT - eikä siinä mitään, kuten olen muutamaan kerran jo todennut, niin helvetin hieno ajatus tuo päätyfanikatsomo olisi ja ilman muuta siellä itsekin olisin. @N.I.B sen hyvin totesi, sitten kun on porukaa tarpeeksi D1, ettei enää mahdu, niin eiköhän sitä sitten ole muutokselle selkeää tarvetta tule halukkuutta. Niin kauan kun fantasioissa on vain olettamia, että uusi katsomo tulee varmasti täyteen, kunhan se vaan ensin joku tekee ja maksaa, niin asiasta on turha haaveilla.
 
Viimeksi muokattu:

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Entäs jos B2 muutettaisiin kokonaan seisomakatsomoksi ja B3 istumakatsomoksi ylös asti? Eli kaksi katsomolohkoa (seisoma ja istuma vierekkäin). Kannattajat pääsisivät päätyyn ja C5 voisi säilyä ennallaan. Luulen kyllä, ettei kannattajat tästä innostu koska kyseessä on väärä pääty. Vierasfanit olisi ehkä liian lähellä, mutta isompia faniryhmiä käy nykyään niin harvoin, että heille löytyisi muukin paikka kuin B1 (senkin katsomon voisi muuten penkittää).

D2 & D3 kannattanee pitää ennallaan, sillä ne myydään ensimmäiseksi loppuun. Hyvää ei kannata muuttaa. C5:n tilannetta voi tarkastella vuosittain ja jos meno väljähtyy entisestään, voi sen penkittää kun aika on.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yhtä paljon faktaa kuin se, kuinka paljon uuteen tyhjään katsomoon saadaan uusia katsojia, eikä vaan D1:stä siirtyvää kannattajaryhmää. Tosin siinä mielessä kausikorttilaisten määrän voi noissa katsomoissa sentään "sinne päin" laskea, kun ottaa vaikka tämän kauden viimeisen kotipelin lipputilanteen ja laskee montako paikkaa siellä on varattuna. Laske itse kun kerta kyselet...
Ei minun mielestäni tarvitse perustella juttujani sen kummemmin, kuin loppuunmyydyillä istumapaikoilla ja silti loppuunmyymättömällä areenalla. Jos kysyntä on istumapaikoissa, niin tarjontaa pitää lisätä, vaikka jonkun mielestä se ajaisi muutaman jääräpään kotiin. Valitettavaa, mutta totta. Eikä pleijarit ole edes alkaneet.

Toki minulla on omia haluja ja visioita ja niitäkin olen availlut, mutta ne olen kyllä selvästi kertonut, että ovat vain visioita. Eniten minä ole huolissani tästä muutosvastarinnasta, missä väitetään, täysin paskapuheilla ja "no mä nyt en ainakaan ite tulisi enää ikinä" tyylisesti että joku C5 penkittäminen ajaisi "lypsylehmiä" pois. Edelleen jos on oma ego noin paljon isompi kuin joukkue mitä kannattaa, niin jotain on tuossa vialla. Ja siihen vaadin kyllä sitä karua faktaa että moniko oikeasti lähtisi, kun nyt muka lähtisi satoja. Tai jos D- katsomot muutettaisiin niin muka sadat jättäisi tulematta... paskapuhetta, mutta uskon.

Enkä minä usko hetkekään, että vaikka D2 muuttamalla seisomakatsomoksi se olisi aina täynnä. Siihen kylläkin uskon, että jos nykyinen kannattajakatsomo palautettaisiin istumakatsomoksi, niin lopputulema olisi hyvin pitkälti +-0 yleisömäärän osalta, mutta tunnelman ja näkyvyyden osalta kissankokoinen plus. Se ei silti ole se pointti vaan se, että jostain pitäisi keksiä lisää istumapaikkoja, koska nyt menetetään rahaa!!
 
Viimeksi muokattu:

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Siihen kylläkin uskon, että jos nykyinen kannattajakatsomo palautettaisiin istumakatsomoksi, niin lopputulema olisi hyvin pitkälti +-0 yleisömäärän osalta, mutta tunnelman ja näkyvyyden osalta kissankokoinen plus.


Luinko ihan päin vittua vai tarkoitatko oikeasti että kannattajakatsomon penkittäminen nostaisi tunnelmaa?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Ei minun mielestäni tarvitse perustella juttujani sen kummemmin, kuin loppuunmyydyillä istumapaikoilla ja silti loppuunmyymättömällä areenalla. Jos kysyntä on istumapaikoissa, niin tarjontaa pitää lisätä, vaikka jonkun mielestä se ajaisi muutaman jääräpään kotiin. Valitettavaa, mutta totta. Eikä pleijarit ole edes alkaneet.

Toki minulla on omia haluja ja visioita ja niitäkin olen availlut, mutta ne olen kyllä selvästi kertonut, että ovat vain visioita. Eniten minä ole huolissani tästä muutosvastarinnasta, missä väitetään, täysin paskapuheilla ja "no mä nyt en ainakaan ite tulisi enää ikinä" tyylisesti että joku C5 penkittäminen ajaisi "lypsylehmiä" pois. Edelleen jos on oma ego noin paljon isompi kuin joukkue mitä kannattaa, niin jotain on tuossa vialla. Ja siihen vaadin kyllä sitä karua faktaa että moniko oikeasti lähtisi, kun nyt muka lähtisi satoja. Tai jos D- katsomot muutettaisiin niin muka sadat jättäisi tulematta... paskapuhetta, mutta uskon.

Enkä minä usko hetkekään, että vaikka D2 muuttamalla seisomakatsomoksi se olisi aina täynnä. Siihen kylläkin uskon, että jos nykyinen kannattajakatsomo palautettaisiin istumakatsomoksi, niin lopputulema olisi hyvin pitkälti +-0 yleisömäärän osalta, mutta tunnelman ja näkyvyyden osalta kissankokoinen plus. Se ei silti ole se pointti vaan se, että jostain pitäisi keksiä lisää istumapaikkoja, koska nyt menetetään rahaa!!

Taidetaan puhua tässä heinästä ja seipäistä? Minä olen ottanut kantaa "oranssiin seinään", joka ajaisi nykyisen hyvin myyvän D2 ja mahdollisesti D3 katsomon muualle. Tai ai niin, olihan niille tarjolla D1 katsomo, joka on näille paljon huonompi paikka tai sitten mahdollisesti penkitettävä C5. Miten tämä muutos nyt sitten tuo lisää niitä istumapaikkoja?

Ensimmäinen ja minun mielestäni helpoin ja halvin tapa lisätä istumapaikkoja on penkittää loppu pohjoispääty ja/tai entinen g-kulma.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Luinko ihan päin vittua vai tarkoitatko oikeasti että kannattajakatsomon penkittäminen nostaisi tunnelmaa?
Viittasin sillä edelliseen lauseeseen, missä puhuin tästä D2 muuttamisesta seisomakatsomoksi. Toki olisin voinut lisätä vaikka sanan "samalla" sinne sekaan, että ei voisi repiä lausetta ulos asiayhteydestä.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Entäs jos B2 muutettaisiin kokonaan seisomakatsomoksi ja B3 istumakatsomoksi ylös asti? Eli kaksi katsomolohkoa (seisoma ja istuma vierekkäin). Kannattajat pääsisivät päätyyn ja C5 voisi säilyä ennallaan. Luulen kyllä, ettei kannattajat tästä innostu koska kyseessä on väärä pääty. Vierasfanit olisi ehkä liian lähellä, mutta isompia faniryhmiä käy nykyään niin harvoin, että heille löytyisi muukin paikka kuin B1 (senkin katsomon voisi muuten penkittää).
Sen verta paljon tehtiin duunia useamman vuoden ajan että päästäisiin oikeaan päähän mihin ansaittiinkin päästä, niin että tämä ei taida olla vaihtoehto.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä tulee muuten "D-katsomot myydään ensin loppuun", niin no ehkä yksi peli on aika pieni otanta, mutta C1 vs D katsomot tulevassa Kärppäpelissä, niin C1 kyllä näyttää aika heikolta tuo paikkatilanne, vaikka on vieläpä kalliimmat paikat kuin D-katsomoissa.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä tulee muuten "D-katsomot myydään ensin loppuun", niin no ehkä yksi peli on aika pieni otanta, mutta C1 vs D katsomot tulevassa Kärppäpelissä, niin C1 kyllä näyttää aika heikolta tuo paikkatilanne, vaikka on vieläpä kalliimmat paikat kuin D-katsomoissa.

Ei ehkä myydä ensimmäisenä loppuun mutta onhan D-katsomossa moninkertaisesti paikkojakin C1:n verrattuna, ei mene vertailu ihan yksi yhteen tältä osin. D-katsomoiden täyttöaste on kyllä hallin parhaasta päästä jos ei paras. Ja ei, mulla ei ole antaa lukuja myydyistä paikoista. Perustan näkemykseni niihin havaintoihin mitä hallissa käydessäni teen ja D:ssä näyttää poikkeuksetta porukkaa aina hyvin olevan.

Näin aluksi voisi arvioida sen pystyisikö B-katsomoihin asentamaan istumapaikkoja ylös lipalle asti niin, että kustannukset eivät karkaa. B-pääty tuntuu jääneen jotenkin muusta hallista muutenkin jälkeen. Sitten klubipaikat yleiseen myyntiin ja C5:n penkitetään aluksi kaiteeseen asti mikäli tarvetta olisi. Jäljelle jää vielä optio koko C5:n penkityksestä myöhemmin tarpeen vaatiessa joka tarkoittaisi sitten myös muutoksia D2:n osalta.

Istumapaikkojen lisääminen ei ole kuitenkaan tällä hetkellä akuutti asia. Ei yleisöä nyt niin paljon ole käynyt, että istumapaikkoja heti tarvittaisiin lisää. Nyt on kuitenkin hyvä noste niin kentällä kuin koko organisaatiollakin ja sehän tietysti lisää kiinnostusta yleisössä. Jos ensi kaudella joudutaan myymään suurimmassa osassa peleistä eioota istumapaikkojen osalta niin silloin on syytä tehdä ratkaisuja asian osalta.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
En nyt jaksa enää lähteä penkkien sijoittelusta keskustelemaan, kun homma lähtee joka kerta väärille urille. Mieleeni kuitenkin tuli, osin keskustelun myötä, kausarialennus. Siitä oli joskus puhetta täällä, mutta ei ole ihmeempää kuulunut. Välähti mieleen, että mitäs jos kausarivuodet muutettaisiin suoraan alennusprosentiksi?

Toki tarvisi miettiä kompensaatioita tason vaihdolle ym. Mutta henk.koht. 1%/vuosi voisi sitouttaa ihmisiä.. Ja harva olis kattelemassa puoleen hintaan. Lisäksi voisi ajatella esim. Että sukupovenvaihdoksen jälkeen lähtötaso olisi esim. 15% ja toisen sukupolvenvaihdoksen jälkeen 30% olisiko hullua?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
En nyt jaksa enää lähteä penkkien sijoittelusta keskustelemaan, kun homma lähtee joka kerta väärille urille. Mieleeni kuitenkin tuli, osin keskustelun myötä, kausarialennus. Siitä oli joskus puhetta täällä, mutta ei ole ihmeempää kuulunut. Välähti mieleen, että mitäs jos kausarivuodet muutettaisiin suoraan alennusprosentiksi?

Toki tarvisi miettiä kompensaatioita tason vaihdolle ym. Mutta henk.koht. 1%/vuosi voisi sitouttaa ihmisiä.. Ja harva olis kattelemassa puoleen hintaan. Lisäksi voisi ajatella esim. Että sukupovenvaihdoksen jälkeen lähtötaso olisi esim. 15% ja toisen sukupolvenvaihdoksen jälkeen 30% olisiko hullua?

Tämä on hyvä idea ja juurikin sitä sitouttamista, josta voi tuollaisella maltillisella "bonarilla" kiittää kannattajaa, mikä ei kuitenkaan vaikuta kassavirtaan juurikaan. Tuo sukupolvenvaihdos homma meni vähän ohi, avaatko tuota vielä?
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Jos B2 ja B3 -kausarit maksoivat tällä kaudella 169 e ja A-katsomon alarivit ja erilaiset näköestepaikat 189 e, niin kuka ostaa aikuisten normaali seisomakausarin hintaan 280 e vaikka aikoisikin viettää kauden seisomakatsomossa? Itse olen sitä mieltä että toistaiseksi täyttöasteeseen voidaan aivan riittävästi vaikuttaa hinnoittelulla ilman turhia remontteja. Eli hinnoittelu sellaiseksi ettei kenkään tarvitse turhaan varata istumapaikkaa koko kaudeksi kun haluaa katsoa halvalla pelejä seisomakatsomossa. Jopa kannattajakausarin 180 e (+ jäsenmaksu) oli enemmän kuin nuo halvat istumaliput.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Kun sinä kerran tiedät, niin kerrotko montako kausaria noihin katsomoihin on myyty ja moniko noista ei samaan hintaan suostuisi siirtymään penkitettyyn C5 katsomoon? Kun ilmeisesti sulla on jotain parempaa dataa tästä. Minulle taas D-katsomot on olleet perhekatsomoita, joihin myydään ennemminkin irtolippuja. Mutta ilmeisesti ovatkin siis täpötäysi kausikorttilaisia ja vittuuntuneita ihmisiä, jotka ei enää ikinä halliin tule jos D katsomoa ei enää ole.

Nyt faktaa, kiitos.
Pakko tarttua, tässä on lähes koko ketju ollut viimeisen viikon verran (vähintään) melkoista fantasiointia, mutuilua ja omiin havaintoihin pohjaamista, että eipä tässä kannata brainstormatessa näin villeillä ideoilla faktoja kysellä. Onko sinulla puolestaan faktaa tuosta "C5- penkittämällä suututettaisiin tai ei suututeittaisi ketään?"

Sitten asiaan:

- Istumapaikat olleet loppuunmyytyjä siis tällä kaudella muutamassa matsissa, mutta halli ei ole ollut täysi? Silti halutaan karsia istumapaikkoja D2 ja D3 katsomosta Oranssin seinän tieltä?
- C5- osittainen penkitys, loppupeleissä en usko että tästä oikeasti kovin moni ottaisi järjettömästi nokkiinsa mutta ainoastaan itseä huolettaa tämän jälkeen näkyvyys jäljelle jääneiltä seisomapaikoilta pohjoispäätyyn. Ei siinäkään taida olla ideaa että jätetään katsomo, josta näkee vai toisen siniviivan ja päädyn välisen alueen. Toki Kerho hyökkää kaksi erää tähän päätyyn ja paikoitellen varsin pitkiä hyökkäyksiä.
- B2/B3 on varsin irrallinen osa puolet ja puolet ratkaisullaan verrattuna muuhun halliin. Olisi varsin ideaali muuttaa tämä Oranssiksi Seinäksi mutta kuten mainittu on kovalla työllä saatu G-kulma siirrettyä eteläpäätyyn Kannattajakatsomoksi. Tässä olisi lisäksi suoraan seisomakatsomo myös siellä ylhäällä lipalla ja siihenhän voisi viritellä jos jonkinmoista kannattajasettiä, tifot yms olisivat entisestään helpompia uskoisin ja näkyisivät suuremmalle osalle katsojista.
- G- kulmaa on venskalttu huolella ja mielestäni tuohon ei kannata istumapaikkoja palauttaa sillä on selkeämpää pitää tuo seisomakatsomona ja nimenomaan ensisijaisena vierasfanien paikkana, kun paikalla isompi porukka.
- Kannattajakatsomo on mielestä fantastinen pienen porukan oman työn tulos ja hattu päästä tässä kohtaa teidän suuntaan, kiitos. Mikäli kannattajakatsomo olisi ollut 10-15v sitten toiminnassa nykyisellä meiningillä kun itse olin vielä ala/yläkoulu-ikäinen olisin ehdottomasti junnukausikorttilaisena ollut aina mukana, nykyisellään kun peleissä tulee käytyä noin 3-5 kertaa vuodessa omien ja muun perheen aikataulujen johdosta ja useimmiten 1,5v tai 3v muksujen kanssa tulee kannateltua hieman rauhallisemmin. Kuten @Rolf Paski ja @N.I.B ovat jo todenneet, mielestäni päätyyn kannattaa siirtyä vasta kun ei D1 kulmaan mahduta tai sitten kylmästi pitää yksi isompi seisomakatsomo kokonaan poistaa / muuttaa ja väkisin ohjata ihmiset päätyyn. En tiedä miten toimisi ja minkälaisin kustannuksin tähän tulisi yhteistyökumppanin kanssa varautua, mutta voisihan se muutosvaiheessa olla esimerkiksi edes jonkinlainen kannustin tarjota kaikille päädyn Oranssi Seinä (tm)- kannattajakatsomoon tuleville katsojille tarjota uutukainen HPK- huivi ja heti Kannattajakatsomon toiminnalla rohkaista tähän "koska kaikilla on huivi ja kaikki muutkin niin tekee."
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Tämä on hyvä idea ja juurikin sitä sitouttamista, josta voi tuollaisella maltillisella "bonarilla" kiittää kannattajaa, mikä ei kuitenkaan vaikuta kassavirtaan juurikaan. Tuo sukupolvenvaihdos homma meni vähän ohi, avaatko tuota vielä?

Ajatuksena siis tilanne, jossa sama kortti siirtyy seuraavalle tai sitä seiraavalle sukupolvelle.
Pertsa,lähtötaso 0% -> Pertsanlapsi,lähtötaso -15% -> Pertsanlapsenlapsi,lähtötaso -30%

Onko liian pitkälle ajalle ajateltu?

Lisäksi voisi ajatella prosenttien siirtoa perillisille. Pirkko on käynyt 20 vuotta peleissä ja on "tienannut" -20% Nyt lapsensa haluaa kausarilaiseksi. Pirkko voi siirtää lapselle esim. 10%, kuitenkin maks 15%, ja molemmat jatkaisivat kerryttämistä 10 prosentista. Ja sitten kun seuraava sukupolvi innostui kausarilaiseksi voivat Pirkko ja lapsensa siirtää lapsenlapselle prosentteja siten, että hänen maksimi lähtötasonaa olisi -30 % Pirkon isuuden ollessa jotakin 0-30 väliltä ja Pirkonlapsen jotain 0-15 väliltä.

Tällaista tajunnan virtaa. Ja toki nämä alennukset otettaisiin käyttöön "takautuvasti" jos järjestelmään ryhdyttäisiin, jottei nykyiset pitkäaikaiskausarilaiset kärsisi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tänään tekee kyllä tiukkaa tuo 3500 katsojaa, sen verran paljon tuolta A-sivulta on lippuja myymättä. D-päädyssä on jäljellä 13 lippua, joten sinällään hyvä sentään näin. Vaasasta ei varmaan kovin paljoa väkeä tule.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
- Istumapaikat olleet loppuunmyytyjä siis tällä kaudella muutamassa matsissa, mutta halli ei ole ollut täysi? Silti halutaan karsia istumapaikkoja D2 ja D3 katsomosta Oranssin seinän tieltä?"

Muutama ranskis tästä.

- D-päädyn istumapaikat myy hyvin, sitä ei kiistä kukaan. Turvallista olisi luonnollisesti pitäytyä tekemästä muutoksia siihen, mikä toimii - niin kauan kuin se toimii. Ja toimimattomuus tunnistettaisiin sitten joskus helvetinmoisella viiveellä huomaten, ettei meininki ole ollut entisellään enää piiitkään aikaan. Jos hallin tunnelmaa kuitenkin halutaan kehittää, takominen on järkevintä silloin kun rauta on kuumaa. Nyt se on. Tämänhetkisen korkeasuhdanteen voikin siis nähdä mahdollisuutena luoda jotakin sellaista uutta, joka tuo lisä-boostia hommaan ja kantaa tulevaisuudessakin. Tässä ja nyt se olisi hallin tunnelman parantaminen luomalla puitteet hyvälle kannattajatoiminnalle. D1:n väki tehnyt tässä tosi hyvää duunia, ja mun mielestäni Kerho tarvitsee siihen ympärille (D2& C5, ei siis välttämättä pelkästään ns. "laulavaan ytimeen") lisää innokkaita "rivikatsojia". Kiteytänpä ajatukseni siis seuraavasti: Tämän kauden (ja aikaisempienkin kausien) lipunmyynnin perusteella hämeenlinnalaiset haluavat selvästikin katsoa peliä nimenomaan eteläpäädyssä. Jos D3 penkit on täynnä, väitän ettei kynnys siirtyä edullisemmilla lipuilla kavereiden tai vaikka kouluikäisten muksujen kanssa D2:een seisomaan olisi kovin korkea verrattuna siihen, että seisomapaikat olisivat väärässä päädyssä ja pahimmassa tapauksessa lipalla. Tässä jälkimmäisessä tapauksessa kynnys jäädä kotiin on aika matala, koska varsinkaan lasten kanssa keskivertomatsista ei keskivertoisällä välttämättä ole halua tai kykyä maksaa hunttia (hodareineen ynnä muineen kun pennuilla tulee nälkä) paikoista A tai C katsomoissa. Omakohtaista kokemusta tästä on tältä kaudelta jo useammaltakin kerralta, kun neljää vierekkäistä perhepaikkaa ei ole löytynyt 1. riviä ylempää D2-3 katsomoista. Riskinä tässä on luonnollisesti se, että D3:een mahtumattomat eivät mene muualle istumaan eivätkä myöskään seisomaan, vaan jäävät kotiin. Pidän tätä riskiä kuitenkin kohtalaisen pienenä, varsinkin jos ja kun laajennetun fanikulmauksen (C5 - D2) tunnelma on hyvä (tyyliin Växjö).

- B-pääty on väärä pääty kannattajatoimintaan, eikä yritykset kannattajapäädystä oman jengin puolustuspäässä ole antaneet rohkaisevia kokemuksia tästä missään missä sitä on yritetty (mm. Nordis ja Espoo joskus muinoin). Nämä muutenkin vaikeasti myytävät katsomot (lähinnä siis B) olisikin ehkä helpompaa saada täyteen istumapaikoilla (täyttääkseen vaatisi n. puolet vähemmän myytyjä lippuja), ja kapasiteettia lisättäisiin sinne missä sitä kysyntää näyttää olevan. Oranssin seinän sivutuotteena (tunnelman parantuminen hallissa) väitän lippujen kysynnän kasvavan nykyisessä myös B-katsomoissa muutenkin kuin vain muutaman kerran kaudessa hallin ollessa lähes täynnä. Ja tähän perusteluna viittaus nykyhetkeen: jos hallissa on väljää, B-pääty on tyhjähkö (pl. kausarit). Jos hallissa on täyttä B-päätykin täyttyy irtolipuilla, mutta vasta sitten kun muut katsomot alkavat olemaan kutakuinkin loppuunmyytyjä.

- Jos ensi vaiheessa D2:n muutettaisiin seisomakatsomoksi, muutoksen yhteyteen voisi liittää Ässien jo lanseeraamaan ja fezr0:nkin mainitseman huomattavan edullisen kannattajakausaripaketin (sis. vaikkapa kaulaliina ja kahvimuki), joka hinnoiteltaisiin Ässien tapaan niin houkuttelevaksi, ettei tarjouksesta haluta kieltäytyä. Esimerkiksi kaikki ennen 1.6. myydyt paketit 100 € ja kaikki ennen 1.7. myydyt paketit 150 €). B-katsomon kausikorttikampanja oli jo rohkea ja hyvä avaus, mutta toisen päädyn seisomapaikoille kohdistettuna se olisi ehkäpä vielä parempi.

- Seisominen vs. istuminen: joku kirjoitti tuossa aikaisemmin, että nykysuuntauksen mukaisesti ihmiset haluavat katsoa pelit istumapaikoilta. Höpö höpö. Siellä missä isoja yhtenäisiä seisomakatsomoita vielä on, täyttöaste on kyllä mun silmääni ollut perinteisesti melko hyvä. Lisäksi hallin parantuneen tunnelman myötä näiden katsomoiden lisäarvo on merkittävä silloinkin, kun ne eivät pullistele ääriään myöten. Porissa seisomapaikat vetää hyvin (osittain ehkä halpojen kausareiden takia) samaan aikaan kun monessa pelissä Ässien puolustuspäässä on ollut puolityhjää - ja Lappeenrannassa sama homma. En mä nyt oikein hahmota miten helvetissä porilaiset ja lappeenrantalaiset jaksavat seistä koko matsin ja jopa nimenomaan hakeutuvat näihin katsomoihin vuodesta toiseen, mutta Hämeenlinnassa tuo olisi muka jotenkin aivan ylivoimaista ja jo ajatuksenakin tuhoon tuomittu. Mitä vittua!? Kerhohan nyt on sitä paitsi vetovoimaltaan aivan eri levelillä kuin joku lähtökohtaisen epäkiinnostava Ässät tai Saipa, niin kyllähän tuo seisomakatsomo toimisi meilläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Kun täällä nyt ihmetellään mistä niitä seisomakatsojia saataisiin Oranssille seinälle (odotan muuten ketjun avausta aiheesta) niin ainakin itse järkeilin tämän niin, että niitä seisomapaikkoja poistetaan muualtakin kuin C5:stä.

- Esim koko B-päädyn voisi lippaa ja G-kulmakatsomoa lukuun ottamatta penkittää tai muuttaa ravintolakatsomoksi.

- Kenties sen lipankin voisi muuttaa aitioiksi tai istumakatsomoksi kuten pääkatsomon yläpuolella olevan lipan.

- Tähän vielä penkitetty C5 ja ja nykyisen D1:n huppujen poisto.

Tuloksena muuten istumapaikkainen halli, mutta D-päädyssä koko kaukalon levyinen, ylös asti ulottuva seisomakatsomo, Oranssi seinä. Tai puoleen väliin ulottuva seisomakatsomo ja ylhäällä "istumafanikatsomo" jonka voisi olla myös paikaton. Täyttöaste paranee, kun muista seisomakatsomoista porukka siirtyy seinälle hyvän näkyvyyden ja/tai tunnelman perässä.

Tunnelma kiittää, seuran kassa kiittää ja erilaiset asiakasryhmät kiittävät, kun tarjolla olisi niin seisomakatsomoa lutuurilasseille tai muuten seisomisesta pitäville, erilaisia istimakatsomoita ja vielä ravintolakatsomo Kerho-ravintolan yhteydessä. Ugh.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös