Sitten siirryttiin D1:n ja nyt vaaditaan jo koko C5:n poistamista ja sen katsojien ajamista pois, jotta itselle saataisiin vielä parempi katsomo. Ja sitten syytetään muita siitä, että muutos ei kelpaa...
Täh? Ainakin
minä henkilökohtaisesti näen
C5:n penkittämisen kokonaan tai ehkä
ennemmin tässä vaiheessa
osittain täysin perusteltuna muutoksena, josta minun mielestäni
olisi hyötyä nimenomaan
seuralle.
Itse tunnen muutaman kaverin henkilökohtaisesti, jotka ovat sanoneet tiedusteluihini peleissä käynnin vähenemistä, että into laantui, kun aikanaan vietiin se oma seisomapaikka C1:stä tai pohjoispäädystä. Eli kyllä näitä ihmisiä löytyy.
Aina löytyy, mutta kuinka paljon? Uskallan väittää, että tuo puolue on vahvasti vähemmistössä.
Ainakin itse käyn peleissä sen takia, että haluan seurata jääkiekko sekä ennen kaikkea tukea ja kannattaa seuraa nimeltä HPK. Myös kavereiden tapaaminen ja paskanjauhaminen on olennainen osa ottelutapahtumaa.
Kaikki mainitsemani asiat onnistuvat, vaikka positio hallilla vaihtuisikin syystä tai toisesta.
Kävivätkö kaverisi ennen muutosta aktiivisesti peleissä? Kokeilivatko muutoksen jälkeen muita katsomoita?
Lisäksi monet aktiivinimimerkit sinä
@Jääkaappi mukaan lukien on peräänkuuluttanut näillä palstoilla ihmisten sitouttamista Kerhoon ja kuitenkin nyt ollaan kymmeniä ellei satoja vakituisia kasvoja ehdoin tahdoin siirtämässä ja närkästyttämässä, jotta oma porukka saadaan paremmin sitoutettua, vaikka kuitenkaan nykytilanne ei mielestäni mitenkää huono ole -> "voi kyynel" - Olisiko tämä sitä ihmisten sitouttamista Kerhon näkökulmasta?
Minä otin tuolla "
voi kyynel" -kommentilla kantaa näihin, jotka olisivat jäämässä kotiin siitä syystä, että se oma istuma-/seisomapaikka kokee muutoksen. Minun pieneen päähäni ei vain mahdu, että miksi joku on niin pikkumainen, että lopettaa oletettavasti rakkaan harrastuksensa ja jonkinlaisen elämäntapansa tällaisen takia. Jos täällä on joku, joka on näin tehnyt, niin mielelläni lukisin syistä enemmän ja miten on elämä jatkunut muutoksen jälkeen noin muuten?
Selvästi on tällä hetkellä nähtävissä sellainen sellainen suunta, että istumapaikoille on kysyntää enemmän ja enemmän kun taas seisomapaikat ovat illasta toiseen puolityhjiä. Joku aiemmin kirjoiti, että onko mitään ongelmaa edes. Noh, ei ehkä vielä isossa mittakaavassa, mutta jollain aikavälillä todennäköisesti on ja ongelmiin on kaiketi hyvä miettiä mahdollisia ratkaisuja hyvissä ajoin.
Tietenkään ei ole järkeä edes miettiä sellaisia ratkaisuja, joissa jopa useampi sata (mistä muuten tämä määrä,
@Rolf Paski ?) voisi närkästyä ja oikeasti jäädä pois hallilta.
Uusi halli vaatisi rahaa about 20-25 miljoonaa euroa, joten uutta mökkiä ei tänne varmaankaan hetkeen rakenneta. Jos ja kun vanhaa halutaan kehittää, niin vaihtoehtoja ei kovin paljoa ole. Fakta on, että C5 syö tilaa laadukkailta istumapaikoilta, joille selvästi voisi olla kysyntää enemmänkin. Jo sikakatsomon puoliksi penkittäminen toisi arviolta 75 lisäpaikkaa ja vielä jäisi helposti tilaa kaikille siellä nykyisin majaa pitäville seisoskelijoille.
Eikä tässä olla lisäämässä penkkejä vain lisäämisen ilosta ja oleteta, että paikat täyttyisi itsestään. Tai siitä syystä, että sikakatsomosta halutaan eroon, kuten täälläkin välillä vihjaillaan. Näin pikaisesti mietittynä muuttaisin ehkä tässä tapauksessa kuvioita niin, että C1 ja C5 olisivat ns. normaaleja istumapaikkoja ja sitten C2, C3 ja C4 voisivat olla jonkinlaisia hieman kalliimpia klubi-/yrityspaikkoja. Taino ehkä C4 on liikaa, ensin pitäisi saada C2 + C3 täytyyn näitä asiakkaita.
Ja täytyy myös muistaa, että HPK aikoo jatkossa järjestää tapahtumia hallilla. Esimerkiksi mikä tahansa keikka, niin tuollainen penkitetty C5, josta on todella helppo kulku ravintolan puolelle, voisi toimia oikein hyvin jonkinlaisena VIP-katsomona. Näitä tapahtumia ei ehkä montaa ole per vuosi, mutta täytyy tämäkin homma ottaa huomioon, kun hallia ehkä joskus uudistetaan.
Pohjoispääty taas vaatisi isompaa remonttia ja kuinkahan paljon sille lopulta edes on tehtävissä Metritiskistä johtuen?
Siinäpä ne paikat sitten olikin, joista voisi seisomakapasiteettia vähentää samalla lisäten istumapaikkoja.
Yleistä viihtyvyyttä ja palveluita voisi parannella uudistamalla Kerho-ravintolaa ja KaKuTia, jotka tuppaavat toisinaan olemaan melko ahtaita paikkoja. E-lipan kehittäminen ja Everstin laajentaminen varmaan myös mahdollisia kohteita.
Ainiin ja ne vanhat kuselta haisevat vessat voisi räjäyttää ihan ensimmäisenä.