Ottelutapahtuma on suurelle osalle sosiaalinen tilanne. Siinä on se miksi se itse joukkue, tai mainitsemasi asiat eivät ole niin merkitseviä kuin voisi kuvitella. Tottakai ne on kannattajille, mutta se suuri massa, niitä liikuttaa muut syyt. Näitä syitä ei vaan osata selvästi ottaa kunnolla huomioon. Sitten ne samat ihmiset lähtee vaikka Eurooppaan lomalle ja menee siellä jalkapallopeliin kannattamatta kumpaakaan joukkuetta. Tehdään somepäivityksiä sieltä ja näytetään miten oltu pelissä ja kuinka oli hieno tunnelma. Toiset menee hallille kun siinä vieressä se Penttikin käy ja on käynyt jo viimeset 10 vuotta. Aika harva sinne hallille menee puhtaasti sen pelin takia, tai sen pelin sisällön takia. Toki tuota on vaikea selittää, kun ne ihmiset haluaa että omat voittaa, kun silloin on keskimäärin kivempaa kuin hävitessä. Kyseessä on silti sosiaalinen konstruktio ja se voi olla (on) olemassa vaikka joukkue ei pärjäisikään. Tuossa brändäyksessä on esim. SaiPa onnistunut - meidän pojat teemallaan aivan helvetin hyvin.
Jos asia on niin, miksi täällä haikallaan ykkössentteristä ja Lehtivuoren korvaajasta? Ei muuta kuin myydään Paajanen ja Tuulola, hankitaan muutama jämälatvialainen, joista kukaan ole koskaan kuullutkaan, ja käytetään säästyneet rahat markkinointi- ja myyntiosaston vahvistamiseen sekä ottelutapahtuman kehittämiseen. Pakataan "paskaa konvehtirasiaan", kun kansa ostaa. Kun väkeä käy muutaman vuoden ihan sikana, voidaan sitten hankkia kunnon joukkuekin. Näin niinkuin kärjistäen.
Satunnaisilla tempauksilla saadaan kyllä hyvin väkeä halliin, kuten alekampanjoillakin. Urheiluseuran toiminta ei kuitenkaan voi rakentua pelkästään tivolitemppujen varaan. Kun nyt mainitsit tuon futisturismin, kummasti väki vain hakeutuu suurten joukkueiden peleihin jos vain mahdollista - siis sinne, missä on parhaat pelaajat. Ja kummasti vaan suurseurojen tähtipelaajien paitoja myydään enemmän kuin rivimiesten. Joku Becham oli - ja nykyään Ronaldo on - hienosti brändätty, mutta kyllä he ensin olivat hyviä pelaajia eivätkä urheilumarkkinointituotteita. Susijengillä on koriksessa hienot ottelutapahtumat, mutta ei sekään hype olisi noussut ilman hyviä peliesityksiä.