Rekkaribongausketju

  • 208 658
  • 1 764

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
H P K kirjoitti:
Miten se meni ne rajoitukset, peräkärryt ei käyny mutta käykö traktorit. Olen etsinyt ysiä jo pitkään ja nyt oli traktorissa 9-EM...
Säännöt ei kerro. Siis voidaan olettaa että hyväksytään?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
H P K kirjoitti:
Miten se meni ne rajoitukset, peräkärryt ei käyny mutta käykö traktorit. Olen etsinyt ysiä jo pitkään ja nyt oli traktorissa 9-EM...

Tarkkailun kohteena ovat vain suomalaiset musta- tai valkopohjaiset autojen rekisterikilvet, mukaanlukien Ahvenanmaan kilvet, joissa on 1-3 kirjainta ja 1-3 numeroa. Perävaunujen kilvet, moottoripyörät ja mopot, keltapohjaiset työkonekilvet, diplomaattikilvet sekä puolustusvoimien kilvet eivät siis ole valideja tarkkailukohteita.

Eipä siis traktorien kilvet käy. Vaan aidot Suomalaiset AUTOJEN rekkarit. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt ja tämän mukaan toimin. Ysiä ettimään vaan. Tai sama se mulle miten te toimitte. Hauskaa harrastuksen jatkoa. 27 edelleen haussa..
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tähän vielä lisäyksenä että rekkojen rekkarit käy mutta taas niiden perävaunut eivät. Tää vaan ihan vinkiksi kun bongailette noita kilpiä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Joku Turun suunnassa oleva voisi nyt kertoa mistä ketusta löytyy nro 8. Kohta kaksi kuukauttaa hakusessa ollut tuo numero, eikä vaan millään löydy. Kohta loppuu bongaus. Hermot menee.
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jii kirjoitti:
Joku Turun suunnassa oleva voisi nyt kertoa mistä ketusta löytyy nro 8. Kohta kaksi kuukauttaa hakusessa ollut tuo numero, eikä vaan millään löydy. Kohta loppuu bongaus. Hermot menee.

Pari viikkoaa sitten itse bongasin 8 Puutorin hesen parkkipaikalta, oli aika vanha kupla volkkari...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tänään tuli vastaan 27 ja nyt haussa 28. Sekin tuli eilen vastaan kotikulmilla, joten eiköhän sekin löydy.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
SR kirjoitti:
Elokuussa aloitin bongaamisen, kun lomamatkalla tuli 1 vastaan. Tämän jälkeen Jyväskylässä olen nähnyt 11 asti kaikki muut paitsi 8 ja 2. Jälkimmäinen on ollut nyt kolme kuukautta haussa.

Eikö nämä pidä bongata järjestyksessä?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Todella kauan hakemani numero 2 tuli bongattua pari päivää sitten. Nyt siis 3. Uskon sen olevan paljon helpommin bongattavissa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
mendieta kirjoitti:
Todella kauan hakemani numero 2 tuli bongattua pari päivää sitten. Nyt siis 3. Uskon sen olevan paljon helpommin bongattavissa.
TNT-2?
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
mirasane kirjoitti:
Eikö nämä pidä bongata järjestyksessä?
Olisi pitänyt lisätä loppuun, ettei noiden muiden numeroiden näkemisestä ole ollut iloa sen takia, että 2 ei ole näkynyt näiden kolmen kuukauden aikana. Jos joku on nähnyt kyseisen numeron liikkuvan Jyväskylässä, niin otan vastaan vihjeitä sopivista bongauspaikoista.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
fastasashark kirjoitti:

EE-2. On muuten uskomatonta, että en ole bongannut tuota TNT:tä. Se on kiertänyt mua tässä pienenpienessä kaupungissa, perkele.
 

Naughty_S

Jäsen
Naughty_S 19.9.2006 kirjoitti:
Tulin vaan kertomaan, että tämä harrastus on ihan perseestä.
About kuukausi sitten aloitin homman intoa puhkuen, kun bongasin musta-keltaisen jenkkijäätelöauton, jonka rekkarista se ykkönen löytyi.
Sen jälkeen numeroita 3-15 näkee kyllä hyvinkin säännöllisesti, en enää edes muista montako kolmosta on tullut vastaan.. mutta sitä saatanan kakkosta ei tule ikinä vastaan, ei niin kirveelläkään.
Tulihan se vihdoin vastaan about viikko sitten. Uskomatonta vaan, miten kaikki muut pienet numerot ehti tulla moneen kertaan vastaan ennen sitä kakkosta.

SR kirjoitti:
...että 2 ei ole näkynyt näiden kolmen kuukauden aikana. Jos joku on nähnyt kyseisen numeron liikkuvan Jyväskylässä, niin otan vastaan vihjeitä sopivista bongauspaikoista.
Tämä oli kieltämättä vittumainen rasti. Vihdoin tuli sellainen ~15-vuotias todella wanhan korimallin 3-ovinen Mitsubishi Pajero vastaan Keskussairaalantiellä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Numero 28 tuli vastaan eilen. Oli pakko kääntyä perään ja varmistaa asia, kun en ollut ihan varma oliko kyseessä 28. Oli se ja nyt lähtee hakuun 29. Se onkin sellainen numero, jota en muista nähneeni entuudestaan ollenkaan. Saas nähdä löytyykö Porista sellaista mistään. Toivottavasti.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Wrighter kirjoitti:
Numero 28 tuli vastaan eilen. Oli pakko kääntyä perään ja varmistaa asia, kun en ollut ihan varma oliko kyseessä 28. Oli se ja nyt lähtee hakuun 29. Se onkin sellainen numero, jota en muista nähneeni entuudestaan ollenkaan. Saas nähdä löytyykö Porista sellaista mistään. Toivottavasti.
Mäkin olen pikkusen kirinyt, 21 tiistaina Savonlinnassa, 22 perjantaina työpaikan pihalla ja 23 eilen tiedät-kyllä-missä. 24:n metsästys alkaa huomenna osuudella Luvia-Pori-Tampere-Helsinki. Anna tulla vaan 24, mä otan sut avosylin vastaan.
 

Troll Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-Finland-Perkele
Itsekin päätin aloittaa kyseistä hobbya, koska tuli autot nro 1 ja 2 vastaan n. 100 metrin matkalla. 3:sta ei sitten olekaan näkynyt monehen viikkohon...
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Tietynlainen "kohokohta" tässä lajissa lienee myös oman auton "bongaaminen". Omalla kohdallani se (986) ei kovin ajankohtainen ole, sillä etsiskelen vasta numeroa 8.

Aiemmin tuli jo useaan kertaan mainittua että kakkonen on paha. Itselläni 1,2, 3 ja 4 tuli melko nopeasti (n. viikko/numero). Viitosta sai hakeakin jo pitkään, mutta kun se tuli, niin 6 ja 7 ajoivat vastaan samana päivänä. Nyt haetaan kasia, mutta 9-11 on nähty lyhyen ajan sisällä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
mäkine kirjoitti:
24:n metsästys alkaa huomenna osuudella Luvia-Pori-Tampere-Helsinki. Anna tulla vaan 24, mä otan sut avosylin vastaan.
Viime hetken dramaattinen reitin muutos muotoon Luvia-Pori-Forssa-Helsinki toikin tuloksen. Heti Forssan jälkeen otin nron 24 haltuuni. Tuuletus lähti melko spontaanisti!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Bongasin "Lalli Partisen" eli punaisen kolmosen tasan kuukausi sitten Laitilan ja Rauman väliltä. Sen jälkeen kolmosia onkin näkynyt varmaan toistakymmentä, viimeksi tänä aamuna. Nyt ne muinoin samana päivänä näkyneet kaksi nelosta ovat olleet pahasti hukassa, vaikka kuinka kuljen samoja reittejä, jossa ne silloinkin oli.
 

Sammeri2

Jäsen
Numero 25 hakusessa nyt, meni todella pitkään numerossa 20 sen jälkeen tuli viikossa numerot 21,22,23 ja 24. Bongasin kyllä samana päivänä 25 ja 26, kun näin 24 mutta tuli vaan väärässä järjestyksessä. Mutta eiköhän sitä vastaan taas ajele kyseiset numerot.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Sammeri2 kirjoitti:
Numero 25 hakusessa nyt, meni todella pitkään numerossa 20 sen jälkeen tuli viikossa numerot 21,22,23 ja 24. Bongasin kyllä samana päivänä 25 ja 26, kun näin 24 mutta tuli vaan väärässä järjestyksessä. Mutta eiköhän sitä vastaan taas ajele kyseiset numerot.
Sitten kun löydät tuon kaksfemman niin laita viesti. Mä haluan sen myös.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Täydellinen ihme on ollut homman totaalinen tyssäys 100:n jälkeen. Ajan paljon ja joka paikassa. 108:aa hain yli kuukauden. Toinen kuukausi mennyt ilman sataysiä.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Perjantaina näin vanhempien naapurissa asuvan 37:n. Ajoin viidesti auton ohi, kolmella kerralla oli liian pimeää, neljännellä näin ja vielä viidennellä kerralla naapuri sattui juuri seisomaan edesssä. Hiukan sapetti mennä ohi bongaamatta kun tiesi, että sieltä se löytyisi. 38 asuu tyttöystävän porukoiden naapurissa, muttei lauantaina ollut kotona, joten jää myöhempään kertaan. Todennäköisesti (vai pitäisikö sanoa toivottavasti) ei tule kyllä siellä päin liikuttua vähään aikaan.
 

Aina Pata

Jäsen
85 voitettu kanta

Aina Pata kirjoitti:
Edellisen kerran tähän ketjuun tullut kirjoitettua 5 viikkoa sitten. 81 pitäisi olla helppo...

No niin, nyt meni viiteen numeroon 6 viikkoa. 81 oli helppo ja 83 kolmen viikon savotta. 86 taitaa muodostua aika hankalaksi en muista ihan just nähneeni. 87-92 olis aika tarkkaan tiedossa mistä löytyisi. Juttuhan tulee menemään just toisinpäin jos vanhat merkit paikkansa pitää ja tässä harrastuksessa pitää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös