Rekkaribongausketju

  • 210 476
  • 1 768

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
HerraHermanni kirjoitti:
No on se perse. Yliu KUUKAUS on menny ettei numeroa 3 ole näkyny. 4-5-6-7-8-9 ja 10 on kyllä nähty. Olen laittanut merkille...

Nyt vaan bongailemaan BMW-merkkisiä autoja siis.. X-3 ja M-3 rekkarit löytyvät varmasti jostain.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
HerraHermanni kirjoitti:
No on se perse. Yliu KUUKAUS on menny ettei numeroa 3 ole näkyny. 4-5-6-7-8-9 ja 10 on kyllä nähty. Olen laittanut merkille...
Vaimonsiskonmies tuskailee juuri saman tilanteen kans.

Ajoin tällä viikolla ti-pe 1600 km eikä tullu 15 vastaan. 16 kyllä useampaankin otteeseen.
 

patapower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät Manchester United
Hauska huomata etten ole ainoa joka tätä harrastaa. Vuoden ajan keräillyt ja 24 on haussa ja se tuntuu olevan ihan kiven takana.. ainakin 3kk metsästänyt vaan eipä näy..
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime talvena omien poikien kanssa aloitettiin bongailu, viime viikolla harkkoihin ja ruotsimaaotteluun mennessä löysin 42 ja 43.
Molemmat poikani etsivät numeroa 33.
Takavuosina jaksoin n. kolmen vuoden jaksolla numeroon 203.
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kolmosta etsin vasta-alkaneena bongarina minäkin.

Aloitin harrastuksen siinä toivossa, että ankeisiin koulun jälkeisiin iltapäiviin tulisi hieman muutakin aktiviteettia kuin se tavanomainen itsemurhan hautominen. Ja riemua siitä on revennytkin, kun yllättäen olen kadulla törmännyt juuri oikeaan rekkariin. Kakkosen bongattuani herätin seurustelukumppanissani oudoksuntaa kiljumalla puhelimeen: "Mä bongasin kakkosen!" Hän kun taisi luulla, että kyseessä oli jonkinlainen ruumiinaukko, josta myös kyseistä lukusanaa käytetään.

Rekkaribongaus on loistava esimerkki siitä, miten pienet asiat tekevät iloiseksi.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kakkosta olen etsinyt varmaan kuukauden. Ei satu silmään, ei sitten millään. Ykkösiä ja kolmosesta kymppiin nähnyt useita kertoja, mutta ei sitä kakkosta.

Ainiin, jos ykköstä etsii niin Matinkylän amiksen parkkipaikalla on joka päivä oranssi Peugeot 1001 jossa on 1. *winkwink*
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tuossa ehdin jo pari viikkoa tuskailemaan numeron 16 kanssa, kunnes eilen kolahti. Töistä tullessani poikkesin kauppaan ja siinä se oli. Ihana numero 16. Kaupasta poistuessani bensajakajilla möllötti numero 17. Tänään töistä tullessa vastaan körötteli 18 ja kotimatkan varrella odotellut numero 19 odotti vain bongaajaansa. Nyt siis etsinnässä numero 20! Sekin majailee aika usein tuon kotimatkan varrella, joten eiköhän se vielä tällä viikolla näy.
 
Reilun 3 viikon aikana olen edennyt taperin bongauksessa numeroon 979. Tuota 980 sai odottaa vajaan viikon. Jostain syystä tulee bongattua myös toiseen suuntaan. 6 haussa. No jos jaksan molempiin suuntiin bongata enkä mene sekaisin voi kokeilla kumpi on nopeampaa. 5 on tullut vastaan parin päivän aikana moneen kertaan. Yksi tuollainen auto on aina Mikkelin golfkentän luona. No vinkistä tuskin kovin monelle on hyötyä jos ei täälläpäin asu.
 

scholl

Jäsen
Minkäslaista tilastoa olette tehneet noista bongaustiheyksistä? Joku sanoo, että homma nopeutuu kolminumeroisissa, mutta voihan se nopeutua jo kaksinumeroisissakin jossain vaiheessa. Itselläni on nyt toistaiseksi 46 päivää takana ja 11 numeroa bongattu. Ei ole ihan varmaan tietoa siitä, että montako päivää olen noista ollut ulkomailla eli täysin ulkona kuvioista, mutta sen tiedän ainakin, että flunssan, väsymyksen ja muiden syiden vuoksi voi laittaa ehkä lisäksi ainakin 10 päivää, jolloin en ole käynyt ulkona. Aion kuitenkin unohtaa tuollaiset seikat ja yksinkertaisuuden vuoksi tehdä vaan ihan perusexceltaulukon, jossa seuraan keskiarvoja koskien sitä, että montako päivää menee uuden numeron bongaamiseen. Katson tuota sekä alusta alkaen että erikseen myöskin jokaiset kympit ja sataset.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
scholl kirjoitti:
Minkäslaista tilastoa olette tehneet noista bongaustiheyksistä?
Ei minkäänlaista eikä todellakaan ole tarkoitus tehdäkään. Mutta minä olenkin vain satunnainen semibongaaja enkä jatkuvasti bongaa full.

Nimim. 94
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Koska en ole autoista kiinnostunut (rekkareista vain), niin en enää muista minkä merkkiset autot Asem-vieraille on toimitettu (vaikka artikkelin aiheesta luinkin.)

Mietin vain sitä, että olisikohan niissä pieniä numeroita. Sen verran on asiaa Pasilan ja keskustan suunnalla, että ehkä sitä johonkin seurueeseen törmäisi. Kadunvarteen en kyllä erikseen ole menossa seisomaan.
 

10

Jäsen
Rekkaribongauksen säännöt?

Lasketteko rekkaribongaukseen mukaan ainoastaan autot vai kelpaako teille myös esim. moottoripyörät, traktorit, peräkärryt ja -vaunut?
Itse odottelen seuraavaksi numeroa 10 enkä laske mukaan muita kuin autoja (vaikka tuollaiset pienet numerot voisi löytyä moottoripyöristä helpommin).
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
10 kirjoitti:
Lasketteko rekkaribongaukseen mukaan ainoastaan autot vai kelpaako teille myös esim. moottoripyörät, traktorit, peräkärryt ja -vaunut?
Vain suomalaisessa rekisterissä (ei tuonti-, vienti-, siirto- tms kilvet) olevat autot.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Numero 3 BONGATTU! Eikä aikaakaan menny ku se apaut kuukausi. Tietty kohtalon ivana tänään tuli vielä kahdesti numero 3 vastaan. Vihreä jeeppi ja joku audi.. Mutta nyt siis nelosta kurittamaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
scholl kirjoitti:
Minkäslaista tilastoa olette tehneet noista bongaustiheyksistä? Joku sanoo, että homma nopeutuu kolminumeroisissa, mutta voihan se nopeutua jo kaksinumeroisissakin jossain vaiheessa. Itselläni on nyt toistaiseksi 46 päivää takana ja 11 numeroa bongattu. Ei ole ihan varmaan tietoa siitä, että montako päivää olen noista ollut ulkomailla eli täysin ulkona kuvioista, mutta sen tiedän ainakin, että flunssan, väsymyksen ja muiden syiden vuoksi voi laittaa ehkä lisäksi ainakin 10 päivää, jolloin en ole käynyt ulkona. Aion kuitenkin unohtaa tuollaiset seikat ja yksinkertaisuuden vuoksi tehdä vaan ihan perusexceltaulukon, jossa seuraan keskiarvoja koskien sitä, että montako päivää menee uuden numeron bongaamiseen. Katson tuota sekä alusta alkaen että erikseen myöskin jokaiset kympit ja sataset.

Itse en ainakaan mitään isompia tilastoja pidä. Kännykän muistiin kirjoitan rekkarin kun sellaisen näen. Kirjaimet on jostain jäänyt näkemättä, mutta tuo ei haittaa. Kivampi se silti on jos nekin tulee kirjattua muistiin. On jo tarpeeksi hankalaa löytää niitä oikeita numeroita, joten ei liikkuvasta autosta ehdi aina niitä vastaan tulevan auton kirjaimia näkemään, kun huomio kiinnittyy pelkästään numeroihin.
Itse aloitin tämän harrastuksen joskun heinäkuun puolessa välissä ja nyt haen numeroa 21. Tai haen ja haen. Jos vastaan sattuu tulemaan, niin hyvä juttu. Mihinkään kadun varteen en mene seisomaan ja tuijottelemaan autoja. Ja auton merkeilläkään ei ole mitään merkitystä minulle.
 

Svitek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK juniorijääkiekko
Jalo ketju. Itse olen harrastanut lajia suht aktiivisesti kolme ja puoli vuotta. Ensimmäisen kierroksen (1-999) pääsin läpi hiukan yli kahdessa ja puolessa vuodessa ja nyt mennään toista kierrosta ja haussa on 156. Nopeaan etenemiseen auttaa se, että autoilen vuosittain noin 60 000 km.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Hilpeäkö? bussi

Tällä valokuvalla kuriositeetista saanee osallistua rekkaribongausketjuun:
 

Liitteet

  • gayman.jpg
    gayman.jpg
    31,4 KB · kertaa luettu: 678

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Moraali koetuksella

Tilanne on sellainen että haen numeroa 95. Silloin kun löysin numeron 94 olin tyytyväinen koska tiesin missä on auto jossa on numero 95, näen sen auton melkein joka päivä työmatkallani erään omakotitalon pihassa. Tänään näin sen auton taas. Kaikki hyvin ja haussa 96? No kun ei. Näin auton, en nähnyt sen rekisterikilpeä koska edessä oli jotakin. Itsestään selvää että bongaus ei kelpaa vaikka olenkin nähnyt auton jossa on numero jota etsin.

Ja tietysti myöhemmin tänään näin auton jossa oli numero 96.

Pieniä ovat ihmisen murheet, ei näitä asiaan vihkiytymätön ymmärtäisi ollenkaan.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Numero 1 tuli vastaan Hesassa n.viikko sitten. Kuinka ollakaan, parin päivän päästä tuli jälleen 1 vastaan. Miksi se menee niin, että ensin etsii yhtä numeroa pitkään ja sitten kun sen löytää niin tulee toinenkin samainen vastaan?

Tästä se lähtee.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Lauri kirjoitti:
Numero 1 tuli vastaan Hesassa n.viikko sitten. Kuinka ollakaan, parin päivän päästä tuli jälleen 1 vastaan. Miksi se menee niin, että ensin etsii yhtä numeroa pitkään ja sitten kun sen löytää niin tulee toinenkin samainen vastaan?

Tästä se lähtee.

Tuli eteen perjantaina TIE-1 ja nyt aamulla LPR-2. Eli tästähän se voisi käynnistyä? Oliskohan tuo eka jokin TVH -pirssi? Jälkimmäinen oli transit jolla oli koululaiskyyditys menossa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Wrighter kirjoitti:
Tuossa ehdin jo pari viikkoa tuskailemaan numeron 16 kanssa, kunnes eilen kolahti. Töistä tullessani poikkesin kauppaan ja siinä se oli. Ihana numero 16.
Montakohan viikkoa olen ollut jumissa numerossa 16? Nyt olen huomannut sen ettei enää tule niin aktiivisesti edes rekistereitä katsottua kuin aiemmin. Lannistumisen merkkejä.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heikosti menee, edelleen 37 hakusessa. En osaa päättää syytänkö sitä, että kesä on loppumaisillaan (ei kai nyt sentään vielä) ja kaksinumeroiset vähenee sen takia. Vaiko onko Itä-Suomessa muuten vaan vähemmän kaksinumeroisia?
Jotenkin äkkiseltään näyttää, että kotipuolessa olis enemmän esim. kaksinumeroisia jenkkiautoja. Tai ehkä olen vaan hyvä keksimään selityksiä:)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pataprinsessa kirjoitti:
Heikosti menee, edelleen 37 hakusessa. En osaa päättää syytänkö sitä, että kesä on loppumaisillaan (ei kai nyt sentään vielä) ja kaksinumeroiset vähenee sen takia. Vaiko onko Itä-Suomessa muuten vaan vähemmän kaksinumeroisia?
Jotenkin äkkiseltään näyttää, että kotipuolessa olis enemmän esim. kaksinumeroisia jenkkiautoja. Tai ehkä olen vaan hyvä keksimään selityksiä:)

Kirjoitit juuri totuuden. Wrighter bongaa Porista kauheella sykkeellä ja meikä kun ajelee työasioissa pitkin Itä-Suomen lääniä ei löydä koskaan mitään. Eikä juuri täältä tsadistakaan. Taas yksi syy muuttaa takas länteen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös