Red Dead Redemption 2

  • 221 978
  • 965

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ansaitsin trophyn Extreme Personality. Olen niin kiltti ettei kiltimmäksi voi päästä, vähän nolo saavutus. Tästähän voisi koettaa vääntää mittarin punaiselle, paskin ihmissaasta joksi voi pelissä tulla.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vihdoin ja viimein sain tämän teoksen suoritettua epilogiin asti ja nyt on pakko kyllä huokaista sekä myöntää että oli yksi hienoimmista tekeleistä mitä olen koskaan pelannut. Eihän peli täysin täydellinen ja virheetön ollut ja etenkin ohjauksessa joutui kyllä katsomaan asioita hetkittäin hieman sormien läpi, mutta se tunne ja fiilis mikä tuosta tarinasta jäi. Samanlaista en ole kokenut pelien parissa hetkeen. Oikeastaan viimeksi samanlaisen tunteen sai aikaan aikoinaan Last of Us.

Henkilökohtaisesti en mitenkään voi ymmärtää ihmisiä jotka juoksevat tarinan läpi revolverit paukkuen yhdessä viikkonlopussa mahdollisimman nopeasti aina lopputeksteihin asti, vaikka valinta onkin aina pelaajalla itsellään. Annoin itse aikaa tarinoiden kehittymiselle sekä henkilöille, nautin leirien tunnelmasta ja illanvietoista sekä yritin elää elämää Arthur Morganin saappaissa niin aidosti kuin vain pelin raameissa oli suinkaan mahdollista. Silti jäi lopulta sellainen tunne että tämä tarina on pakko aloittaa mahdollisimman pian uudestaan jotta voin keskittyä näihin hienosti käsikirjoitettuihin henkilöihin sekä pelimaailmaan vieläkin tarkemmin. Sen verran koettavaa tuntui silti jäävän että uskon jaksavani lähes samalta istumalta tuon vajaa 100 tuntia kokea uudestaan, vaikka epilogikin on vasta juuri aluillaan.

Jäi hieman tyhjä olo ja se jos joku on teoksen kuin teoksen kohdalla suuri kunnianosoitus.

Aluksi mietin että olisi kiva kokeilla tuota tarinaa hieman "tuittupäisempänä" Arthurina jotta voisi hakea huonon lopun, mutta siinä vaiheessa kun ratsasti That's the way it is taustalla niin alkoi tuntumaan kyllä todella hankalalta yrittää matalaa honoria. Jotenkin tuntui oikealta ja hienolta lopulta minun tarinalleni kun perhe ja ystävyys meni rahan edelle.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllähän tämä vaikuttaa kaikkien kehujen arvoiselta peliltä. Tossa meni ihan huomaamatta 5-6 tuntia ja muuta ehtinyt tuossa ajassa kuin ihan kevyen pintaraapaisun tekemään peliin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sen verran koettavaa tuntui silti jäävän että uskon jaksavani lähes samalta istumalta tuon vajaa 100 tuntia kokea uudestaan, vaikka epilogikin on vasta juuri aluillaan.
Onhan tossa epilogissakin ihan kivasti pelattavaa.
Tosin päätarinan jälkeen oli sellainen tyhjä olo, ja ainakin itsellä kesti hetki innostua Marstonilla pelaamiseen.

Itse pelaan nyt peliä toista kertaa läpi. Oma suosikkiajanjakso pelissä on chapter 3 ja kakkosena 4, joten olin päättänyt että kun pääsen tokalla pelikerralla tohonon chapter 3 alkuun niin focus siirtyi täysin freeromaukseen ja keltaisia päätehtäväpallukoita pyritään välttämään mahdollisuuksien mukaan. Vaikka en todellakaan pitänyt ekalla pelikerralla kiirettä juonen etenemisen suhteen ja koitin pelata kaikki aktiviteetit jotka eteen vaan tulee, niin kyllä vastaan on silti tullut uusia juttuja. Esim. eräs aktiviteetti aukesi vain tiettyyn aikaan päivästä (ilalla) ja se oli menny itseltä jostain syystä ekalla peli kerralla aina ohi. Tai sitten on löytynyt johonkin stranger missioniin jatkoa tai uusia random events (ne valkoset pallot) kun on tullut pyörittyä jollain alueella otolliseen aikaan. Eli sikäli tää toinen pelikerta on ollut yllätävän positiivinen kokemus.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Perkele!
Kaksi päivityspakettia pakkosyötti ja nyt enää muutama giga vapaata tilaa.
Hirveä muistinsyöjä tämä peli. Alustana siis 500G Xbox.
Joutuu kohta heittää äniksen pois...
 

Filari

Jäsen
Muilla mielipiteitä tosta Online betasta?

Ite sain tarinan läpi ja nyt tullut vähän tuota onlineä tahkoiltua. On kyllä kavereiden kanssa mukavaa puuhaa. Vähän vielä harmittaa, että jengi spedeilee siellä ja saa painella karkuun. Respawn voisi mennä vähän kauemmaksi, siitä mihin sut just tapettiin. Ainakin tietyissä tilanteissa, ei tehtäviä suorittaessa.
Haluaisin tästä mahdollisimman roolipelimäisen online muodon, toki välillä räiskiminenkin kuuluu peliin. Itse tarinaa en ole juurikaan edennyt, kun sillä ei oikein tunnu tienaavan. Lähinnä kalassa ja metsällä tullut kuluteltua aikaa. Bugailee kyllä jossain olosuhteissa vielä aika huolella, mutta luotto on kova, että hyvä tästä vielä tulee.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Koko ajan bounty hunterit tai kytät perässä, kun en osaa olla ihmisiksi. Ihan kusipääksi olen heittäytynyt ja post officeen kannettu jo kottikärryllinen rahaa noista bounty rahoista.

Mutta joo.. mahtava peli. Tekemistä on aivan tajuttomasti.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Matka Arthurin kanssa tuli loppuun. Olihan se haikeaa kun hattu laitettiin päähän ja viimeinen ratsastusmatka alkoi, that's the way it is. Vielä olisi epilogia Johnin nahoissa pelattavana, jotenkin hankala tarttua siihen juuri nyt mutta kyllähän se pelataan, kosto on saatava! Micahista tuli mieleen oivallisen Deadwood sarjan Jack McCall, pelkuri joka ampui Wild Bill Hickokin, samanlaisia cunt moutheja molemmat.

Loppuun asti vedin mukavana miehenä kun sillä tyylillä tuli pelattuakin, Johnin kanssa vuorelle ja mies autettiin pakoon.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kannattaa muuten kaikkien ainakin pyörähtää tuolla online betassa, vaikka ei kiinnostaisi, sillä Rockstar kuulemma antaa kaikille ennen 20.12. onlineä pelanneelle 15 kultaharkkoa. En tiedä todenperäisyyttä, mutta näin kuulin. En ehdi nyt tarkastaa asiaa.
Voin vahvistaa, että Rockstar jakaa kultaharkkoja jokaiselle. Kokeilin itse.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Minulle tämä peli oli kamala pettymys. Visuaalisesti erittäin hieno ja periaatteessa genrekin kiinnostaa, mutta jotenkin itse peli ei vain sytyttänyt. EsimerkiksiHorizon Zero dawn ja God of war vei heti mukanaan niin tämä tuntui jotenkin pakkopullalta. No onneksi ei tullut ostettua peliä vaan lainattua kirjastosta. Visuaalinen puoli kyllä todella hienoa, joten vähän harmittaa, mutta kun ei niin ei. Ehkä annan pelille uuden mahdollisuuden joskus myöhemmin.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
En oikein noiden digijulkaisujen ystävä ole koskaan ollut, mutta kannattaako tuo special edition poistaa noin 75e hintaan storesta, vai jatkaa fyysisten painosten linjalla? 15€ (hintaero esim. Prisma vrt ps store) menee kyllä joskus turhempaankin, mutta kannattaako tuon lisäsisällön vuoksi maksaa ekstraa? Pelattavaa lienee reilusti muutenkin, hevoisen satuloineen (Dappled Black horse, nuevo paraise gunslinger outfit jne) ja jotain rahapalkintoja pelin sisällä ainakin näyttää saavan. Ts: ovatko nuo pelaamalla aukaistavissa?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
mutta kannattaako tuon lisäsisällön vuoksi maksaa ekstraa?
Itsellä on toi spesiaali edition. Suurin motiivi hankkia se oli se yksi ekstra tehtävä joka sen mukana tulee. Se tehtävä nyt ei ollut kovin kaksinen. Tota lahjana saatua asustetta en varmaan ole koskaan käyttänyt vaan kyllä sieltä kaupoista on ostettu sitten sopivat kledjut. Heppa on ihan kiva, mutta kyllä pelissä muitakin löytyy. En tiedä johtuuko noista rahapalkinnoista, mutta pelissä ei itsellä ole ollu mitään ongelmia tienata rahaa alun jälkeen. Sitä en tiedä saako noita ominaisuuksia aukaistua. En kuitenkaan suosittele että etsit informaatiota esim. youtbesta kun saatat samalla törmätä viedoihin jossa on juonipaljastuksia.

Näillä tiedoilla ostaisin ehkä sen peruspelin, mutta ei mua ota päähän se että maksoin tosta sen maksimihinnan minkä nyt joutui maksamaan kun hommasi pelin julkaisupäivänä. On kuitenkin paras peli mitä olen pelannut joten kyllä tekijät palkkansa on ansainnut. Mutta jos hintaerofygylle löytyy jotain fiksua käyttöä niin suosittelen sitten että ostat sen peruspelin.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Mutta jos hintaerofygylle löytyy jotain fiksua käyttöä niin suosittelen sitten että ostat sen peruspelin.

Kyllähän tolla vaikka jonkun pelibissen kylkeen saa. Taidanpa hakea siis kaupasta perusversion, kiitos vastauksesta!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
En tiedä johtuuko noista rahapalkinnoista, mutta pelissä ei itsellä ole ollu mitään ongelmia tienata rahaa alun jälkeen.
Rahapalkinnot taisi liittyä onlinen puolelle (ja jostain paketista sai myös GTAV onlineen extrarahaa). Tosiaan näin jälkikäteen katsottuna aika turhalta setiltä vaikuttaa, hyvä ettei tullut tuollaista ostettua. Itse sain ennakkotilaajan edut kun pelin ennakkotilasin n. 10 minuuttia ennen julkaisua. Joku erikoisempi ase jolla ei tehnyt mitään ja vähän online-rahaa taisi tulla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllähän tolla vaikka jonkun pelibissen kylkeen saa. Taidanpa hakea siis kaupasta perusversion, kiitos vastauksesta!
Oleppa hyvä. Sen verran pelattavaa pelissä on että äkkiä noi pelibisset loppuu. Itse tahkoan peliä nyt toista kertaa läpi ja vaikka en pitänyt ekalla kerralla mitään kiirettä niin silti on löytynyt uusia juttuja jotka vaan meni ekalla kerralla ohi. Jos jotain vinkkejä peliä alotavalle pitäs antaa niin ne ois seuraavat:

- Jos peli kolahtaa niin sitten ei tosiaan kannata suorittaa päätehtäviä chapter 2 jälkeen hulluna, vaan nauttia pelistä rauhassa. Jos on mahdollista tehdä stranger-missioneita taikka muita aktiviteetteja niin suosittelen niitä suorittelemaan ensisijaisesti. Noista kun jotkut aukeaa vain tiettyyn vuorokauden aikaan niin ne ei aina ole pelattavissa. Lisäksi jotkut stranger-missionit avaa sitten jatko-osan jossain toisella puolella karttaa ja siihen ns. törmääminen on helpompaa mitä aikasemassa vaiheessa se on pelattavissa.

- Youtubesta ei kannata hakea neuvoa ennenkuin storymode on pelattu loppuun. Itse kun olen kaikenäköisiä RDR2 videoita siellä katsonut niin Youtube tarjoaa nyt videoita jossa on spoilereita tarinasta. Tiedän että voi olla vaikeaa olla hakematta Youtubesta neuvoa jos on esim. aarrekartta kädessä eikä mitään hajua missä kyseinen paikka on. Mutta tollasia juttuja voi sitten säästellä sinne kun tarina on loppunut kun voi katsoa youtubesta rauhassa neuvoa ja lisäksi on jotain tekemistä jäljellä siihen storymooden jälkeiseen elämäänkin.

- Chapter 5 alussa kannattaa ehkä ottaa välitallenus muistiin.
Helpoin tapa jos haluaa joskus sillä saarella ns.freeromata. Saarelta poistumisen jälkeen sinne palaaminen ei onnistu ilman kikkailua. Tosin on kyllä aika tylsä paikka.

Tosiaan näin jälkikäteen katsottuna aika turhalta setiltä vaikuttaa, hyvä ettei tullut tuollaista ostettua.
Toisaan itsellä se suurin motiivi oli se ekstra missioni joka on siis
Eli ratsastat kahden kaverin kanssa lähelle Rhoadsin pankkia. Jos on päivä niin sitten odotetaan yöhön. Nirhaat vartijan ja laitat dynaamiittia seinään. Räjäytät seinän, meet sisään, haet rahat ja lähdet pakoon. Paetessa sitten ammuin sakkia ja siitä seuras sellainen suuri bounty että suurin osa saaliista menikin sen maksamiseen.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Kiitokset vielä @Barcelona vinkeistä! Aion pelin kyllä nautiskella lävitse. Hain fyysisen painoksen tänään ja nyt on asentumassa. Datalevy pelilevyn lisäksi yllätti kyllä, eipä ole tullut vielä ps4:llä vastaan moista. Ennakkotilaajan edutkin tuo näytti sisältävän, joten ihan hyvä päätös hakea tuo kaupasta perinteiseen tapaan. Latauskoodi ja kartta lienee toki kaikille fyysisen painoksen ostaneille mukana tullut? Josko jo illalla pääsisi peleille! Seuraavaksi täytynee päivittää itse ps4 malliin pro, jotta pelistä saisi kaiken irti. Televisiokin tätä tukisi. Tuo on toki jo toisen ketjun tavaraa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Rockstar's Game Design is Outdated

Siinä ihan mielenkiintoinen video joltain tubenörtiltä joka sohi muurahaispesään ihan oikeilla argumenteilla jossa hän otti muunmuassa kantaa myös meikäläisen ja parin muunkin palstalaisen kritisoimaan päätehtävien äärimmäisen rajoittuneisiin suoritustapoihin.

Oli videolla pari itselle uuttakin kritiikin aihetta esim en tiennyt että leirin hyvinvoinnilla ei ole mitään merkitystä mihinkään. Se tuli meikäläiselle vähän yllätyksenä.

Suosittelen katsomaan videon.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Suosittelen katsomaan videon.
Itse kattelin kanssa ton videon alkuviikosta, ja on tosiaan ihan katsomisen arvoinen video jos rokkistaran pelit kiinnostaa. Vaikka video ei nyt spolereita muistaakseni siältänyt niin kanattaa varmaan kuitenkin katsoa se vasta pelin pelaamisen jälkeen.

Siinä ihan mielenkiintoinen video joltain tubenörtiltä joka sohi muurahaispesään ihan oikeilla argumenteilla jossa hän otti muunmuassa kantaa myös meikäläisen ja parin muunkin palstalaisen kritisoimaan päätehtävien äärimmäisen rajoittuneisiin suoritustapoihin.
Hyvin kaveri tosiaan osasi pukea sanoiksi sen mikä RDR2 tai paremmin sanottuna Rokkistarojen peleissä mättää. Itse toi piirre jo pikkasen ärsytti GTA 5 joten se ei enää tullut RDR2:ssa yllätyksenä. Olen kuitenkin ajatellut asian niin että nää pelit nyt on välillä ihan samanlaisia peljä kuten esim. Unhartedit jossa on aina pieni alue jossa voit liikkua ja pari tapaa miten edetä. Loppupeleissä noi tehtävät oli juuri sellaisia mitä oletin, joten ehkä se oli ihan pieni pettymys että kehitystä ei ollut tapahtunut eikä peli tältä osin ylättänyt positiivisesti.

Vaikka olen ton tubettajan kanssa samaa mieltä melkeen kaikista hänen mainitsemistaan asioista, niin on RDR2 silti itselle se paras peli mitä olen pelannut. Täydelliseksi peliä ei voi kyllä sanoa, mutta peli kuitenkin kokonaisuutena ylitti odotukset.

Oli videolla pari itselle uuttakin kritiikin aihetta esim en tiennyt että leirin hyvinvoinnilla ei ole mitään merkitystä mihinkään. Se tuli meikäläiselle vähän yllätyksenä.
Musta ne leiriläiset oli kireempiä jos ei ollu sapuskaa. Ainakin Pearson ja Grimshaw valitteli jos ei ollu tehnyt lahjoituksia. Ja jos teki yli 20 dollarin arvoisen lahjoituksen niin kyllähän siitä sai sitten positiivista honoria. Sehän oli se toiseksi helpoin tapa kerätä sitä. Helpoin tapa kerätä positiivista honoriahan on se että tervehtii ihmisiä kadulla. Siksi meikäläisen Arthuri olikin aina Saint Deniksessä sellainen riemuidiiootti joka tervehti ihan jokaista vastaantulijaa. :D
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Rockstar's Game Design is Outdated

Siinä ihan mielenkiintoinen video joltain tubenörtiltä joka sohi muurahaispesään ihan oikeilla argumenteilla jossa hän otti muunmuassa kantaa myös meikäläisen ja parin muunkin palstalaisen kritisoimaan päätehtävien äärimmäisen rajoittuneisiin suoritustapoihin.

Oli videolla pari itselle uuttakin kritiikin aihetta esim en tiennyt että leirin hyvinvoinnilla ei ole mitään merkitystä mihinkään. Se tuli meikäläiselle vähän yllätyksenä.

Suosittelen katsomaan videon.

Tottahan tuossa videossa höpistään. Päätehtävät muistuttavat ajoittain enemmänkin elokuvaa kuin peliä, sillä niin vähän niissä on pelaajalla vaikuttamisen mahdollisuuksia pelin tapahtumiin. Pahimmillaan on kuin katsoisi elokuvaa, jossa välillä pitää painaa nappia X. Pelinä RDR 2 ei ole paras mitä olen pelannut, mutta mahtava tarina ja suoranainen taideteos se toki on. Ainoat miinukset tulevat juuri tehtävien lineaarisuudesta ja kontrolleista, jotka molemmat ovat ajastaan jäljessä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vaikka olen ton tubettajan kanssa samaa mieltä melkeen kaikista hänen mainitsemistaan asioista, niin on RDR2 silti itselle se paras peli mitä olen pelannut. Täydelliseksi peliä ei voi kyllä sanoa, mutta peli kuitenkin kokonaisuutena ylitti odotukset.

Olen samaa mieltä. Paaljon pelissä olisi parannettavaa niinkuin ollaan puhuttu mutta kyllä minäkin vietin pelin parissa reilusti yli sata tuntia joten viihdyin kyllä. Yksi kaikkien aikojen suosikeistani.
 
Saa oikeasti tehdä töitä että noita isoja legendaarisia kaloja saa ylös. Kaksi saanut niitä nyt ja ihan hyvä fiilis sen jälkeen kun kymmenen minuuttia veivaa tatteja edestakaisin ja kalan saa vihdoin ylös nostettua. Sitten ei muuta kuin etsimään lähintä nuotiota ja vatsa täyteen hyvää ruokaa jonka eteen on joutunut hommia tekemään..
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Aivan viimeisen legendaarisen kalan kanssa menikin itellä tunti jos toinenkin, heh.

Tarkoitatko sitä joka sijaitsee aivan new austinin lounaiskolkassa?

Itse en ole sitä löytänyt mutta minkään muun legendakalan kanssa ei mennyt muutamaa minuuttia kauempaa. Miten siihen saa kulumaan kymmeniä minuutteja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös