Red Dead Redemption 2

  • 222 205
  • 965

Filari

Jäsen
Onko kukaan saanut karhua kaadettua? Järkyttävän kokoinen. Kävin eilen seikkailemassa ja kolme sutta tuli vastaan jotka sain ammutuksi. Samalla reissulla tuo karhu raateli metsästäjän aivan silmieni edessä... :( Pakko lähteä vielä jossain välissä karhujahtiin.. :D


Itse tullut karhu kaadettua kertaalleen, kun sen sieltä legendaryspotilta kävin pälyilemässä. Vihainen veikko. Siinä alun ohjatussa modessa kuolin, kun metsästysopastuksessa ammuin karhua kotimatkalla.

Kerran myös menin jotain tuntematonta metsästäjää auttamaan, niin sehän oli karhumetällä. Sai pistää hippulat vinkumaan, kun huomasin ja kaveri tais kuolla siihen nyppylälle.
 
Helvetin iso susilauma hyökkäsi kimppuun ja eipä ollut paljon tehtävissä. Yhden sain ammuttua ja sitten karkuun. Mutta uteliaisuus voitti ja ratsastin samaan metsään takaisin tavoitteena hakea kuollut susi pois ja nylkeä se, mutta ei olisi kannattanut näköjään :D
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Hevosenvaihtoviikot, vanha Heppa sai lähteä talliin kun anastin Saint Denistä uuden uljaan menopelin, Turkoman on nyt alla. Siellä niitä on yhdellä tallilla vaihtuva valikoima, joskus tyhjänä, tavallisia ratsuja ja tällä kertaa sattui kaksi laatukonia. Google kertoo tästä enemmän jos ilmainen hevonen helposti kiinnostaa. Lepyttelin hevosta, kipusin selkään ja vanha heppa vihellyksellä perään, kaupungista ulos, rauhaisella paikalla satula uuden konin selkään eikä ole koirat perään haukkunut.

Red Dead Redemption 2 Horse Exploit - How to Get Horses Free - GameRevolution
Mulla ei tämä kikka toiminut enää 1.03 päivityksen jälkeen.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Onko kukaan saanut karhua kaadettua? Järkyttävän kokoinen. Kävin eilen seikkailemassa ja kolme sutta tuli vastaan jotka sain ammutuksi. Samalla reissulla tuo karhu raateli metsästäjän aivan silmieni edessä... :( Pakko lähteä vielä jossain välissä karhujahtiin.. :D
Ammuin sellaisen pienemmän karhun ylhäällä vuoristossa, kun pamahti se punainen ympyrä ja lähdin katsomaan mikä oli.
Vittumainen se turkki, kun tippuu vähän väliä hevosen selästä (kun hevosella pikkaisenkin törmäilee johonkin). Iso möntti turkkia. En tiennyt mihin myydä, niin kannoin mukana.


Helvetti et tosiaan on hyvä peli!
 
Yllättävän positiivisia tuntuu kaikkien mielipiteet pelistä olevan. Ite pelasin storyn muutamassa päivässä läpi, toki skippasin kaikki cutscenet. Päällimmäinen tunne pelin jälkeen oli plääh ja aivan helevetisti liikaa ratsastamista.

Peliin en koskenut vajaaseen kuukauteen ja sitten onlinen julkaisussa pelasin taas yhden illan. Noh yhdessä illassa kaikki online content tullu pelattua läpi ja jäljellä olisi vaan noita pvp-myllyjä, jotka nekin tuntui tylsältä parin kerran jälkeen.

Toki jos virtuaalikalastelu ja kukkien kerääminen kiinostaisi, olisi pelistä voinut saada enemmän irti.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Yllättävän positiivisia tuntuu kaikkien mielipiteet pelistä olevan. Ite pelasin storyn muutamassa päivässä läpi, toki skippasin kaikki cutscenet. Päällimmäinen tunne pelin jälkeen oli plääh ja aivan helevetisti liikaa ratsastamista.

Suu loksahti auki kun tämän luin. Skippasit cutscenet? No vapaa maa jne.

Kramerin filosofiaa Seinfeldista: Miksi mennä hienoon ravintolaan syömään kun voi heittää jotain mikroon tai miksi mennä lennättämään leijaa puistoon kun voi popsia rauhoittavia pillereitä. Tahdon vaan sanoa että tarina ja maailman eloisuus kun ovat pelin vahvimpia puolia, mutta kuten sanoin, kukin tavallaan ja ei voi pelata väärin ynnä muuta sontaa.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Yllättävän positiivisia tuntuu kaikkien mielipiteet pelistä olevan. Ite pelasin storyn muutamassa päivässä läpi, toki skippasin kaikki cutscenet. Päällimmäinen tunne pelin jälkeen oli plääh ja aivan helevetisti liikaa ratsastamista.

Peliin en koskenut vajaaseen kuukauteen ja sitten onlinen julkaisussa pelasin taas yhden illan. Noh yhdessä illassa kaikki online content tullu pelattua läpi ja jäljellä olisi vaan noita pvp-myllyjä, jotka nekin tuntui tylsältä parin kerran jälkeen.

Toki jos virtuaalikalastelu ja kukkien kerääminen kiinostaisi, olisi pelistä voinut saada enemmän irti.
Joo, avaa vaan se Fortnite. Ehket kyllästy siihen.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäiset chapterit tuli tarinan muodossa pelattua vähän väkisin läpi. Lähinnä tuli opeteltua kontrollit ja tutustuttua muutenkin peliin. Chapter 3 loppupuolella tarina alkaa päästä oikeuksiina ja koukuttaa ja nyt chapter 4:ssa tekisi koko ajan mieli jatkaa tarinaa.

Upea peli! Tarvitsisi tosin uudemman telkkarin kuin nykyisen 9v vanhan sonyn full hd:n joka toimi aikoinaan hienosti ensimmäisen RDRn kanssa.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättävän positiivisia tuntuu kaikkien mielipiteet pelistä olevan. Ite pelasin storyn muutamassa päivässä läpi, toki skippasin kaikki cutscenet. Päällimmäinen tunne pelin jälkeen oli plääh ja aivan helevetisti liikaa ratsastamista.

Peliin en koskenut vajaaseen kuukauteen ja sitten onlinen julkaisussa pelasin taas yhden illan. Noh yhdessä illassa kaikki online content tullu pelattua läpi ja jäljellä olisi vaan noita pvp-myllyjä, jotka nekin tuntui tylsältä parin kerran jälkeen.

Toki jos virtuaalikalastelu ja kukkien kerääminen kiinostaisi, olisi pelistä voinut saada enemmän irti.

No itse asiassa täällä paljolti samat fiilikset. En liian yksityiskohtaisesti viitsi tarinaa käydä läpi, etten spoilaa niitä, jotka ovat vielä vaiheessa. Komea peli kaikkinensa, mutta itselle iski myös kyllästyminen. Tarinan pelasin lopulta puoliväkisin läpi ja myin pelin uuteen kotiin. Onlinea ei siis tullut edes kokeiltua, ei vaan kiinnostanut enää niin paljon, että olisin sitä jaksanut odotella.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Tietotoimisto Vaikee tästä varmaan on ollut nauttia jos muutamassa päivässä on juossut tarinan läpi. En saa nyt yhtään kiinni mitä järkeä tuollaisessa on? Että voisi sanoa pelanneensa pelin läpi? Katsotko leffat/sarjat myös niin että jätät nauhan pyörimään kun lähdet töihin/kouluun/kauppaan? Tehköön jokainen mitä lystää mutta onhan tuo nyt todella typerä tapa pelata tällaista peliä.

En ole @Tietotoimisto mutta otetaan hieman kantaa. En ymmärrä, miten tuo leffavertaus liittyy tähän. Itse ainakin tein alkuvaiheessa niitä sivutehtäviä paljonkin ja pysähdyin aina jos löysin jotain mielenkiintoista. Aika nopeasti vaan omasta mielestä ne sivutehtävät alkoivat toistamaan itseään. Lähinnä toivat vaan lisää ratsastusta, koska monesti välimatkat pitkiä. Metsästykset ja kalastukset ei itseä kiinnostanut pätkääkään, joten ilmeisesti väärin pelattu. Olihan peli itsessään komea ja maisemat huikeat. Turha siitä kenenkään on suuttua jos kaikki ei nosta peliä parhaimmaksi peliksi ikinä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Turha siitä kenenkään on suuttua jos kaikki ei nosta peliä parhaimmaksi peliksi ikinä.

Kyllä tästä nyt paistaa läpi että kun peliä on hehkutettu kriitikoiden ja pelaajien puolesta jonkun mielestä liikaa niin sitten sen jonkun täytyy vähän heittää sontaa sen päälle. "Kahdessa päivässä läpi kun skippasin cutscenet" pelissä jossa tarinalla on vahva ja iso rooli.

Komppaan Jokeri23 täysin että joku haluaa "katsoa" esim kummisedän kun se on niin legendaarinen joten laittaa sen pyörimään ja alkaa vaikka siivota kotiaan ja laittaa ruokaa "siinä ohessa" ja kun huomaa että lopputekstit pyörii niin sitten hippulat vinkuen nettiin että olipas paska.

Edit. Itse pelaamisen kritisoimisen ymmärrän täysin. Ymmärrän että oli jonkun mielestä liikaa ratsastamista. Olisi ehdottomasti pitänyt olla cowboyauto että olisi päässyt nopeammin paikasta toiseen.

Onhan täällä muutkin, minä mukaanlukien kritisoinut päätehtävien yksipuolisuutta, liian vähän vaihtelua jne.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Turha siitä kenenkään on suuttua jos kaikki ei nosta peliä parhaimmaksi peliksi ikinä.
Tämä on ihan totta, mutta onhan kaiken suositun dissaaminen aina muodikasta. Ja tässäkin tapauksessa tuntuu, että suurimmat dissaajat ovat niitä jotka eivät ole peliä pelanneet joko ollenkaan tai vedetty pelkkä tarina läpi laput silmillä. Ja siis kuten sanottu, ei ole väärää tapaa pelata pelejä, mutta pelin arvosteleminen tuolta pohjalta on vähän kyseenalaista. Tosin voihan senkin varmaan katsoa pelin huonoudeksi, jos se ei onnistu houkuttelemaan pelaajaa muuhun kuin tarinan läpäisyyn.

Muropaketin sivuillahan oli kyseisen sivuston toimittajalta dumaava mielipidekirjoitus kyseisestä pelistä ilman, että peliin oli edes koskettu. Toki otsikossa annettiin ymmärtää, että jutussa kerrotaan vain seikkoja, joiden takia pelin aloittaminenkaan ei kiinnosta. Juttu kuitenkin sisälsi paljon sellaisiakin mielipiteitä, jotka voi oikeasti tietää vain pelaamalla.

Ja kyllä, on paljon pelaajia jotka eivät tykkää kyseisestä pelistä, vaikka ovat kolunneet pelin läpikotaisin. Oma mielipiteeni pelistä on se, että se on samaan aikaan sekä paras että ärsyttävin peli ikinä.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse ainakin yleisesti ajattelin niin, että ymmärrän molempia osapuolia. Voin hyvin nähdä, että jonkun mielestä peli on huippu ja jonkun mielestä ei taas niin huippu. Mulla ainakin löytyy molempia ajatuksia tästä pelistä. Ja joo cowboyautoa en peliin kaivannut, vaikka liiallisesta ratsastamisesta huomautinkin. Pelissä riittää kyllä tekemistä helkutisti pitkäksi aikaa ja maisemien katseluunkin saisi aikaa kulumaan. Missään nimessä ei tarkoitus ollut peliä haukkua ja tuomita vaan nimenomaan alunperinkin otin kantaa siihen, että ymmärrän kyllä miksi @Tietotoimisto ei pelistä hirveästi innostunut.
 

Knap

Jäsen
Peli pelattu läpi jo jonkin aikaa sitten. Itse en syyllistänyt tässä ketjussa ilmenneeseen vakakavaan rikokseen, eli katsoin kaikki cutscenet, mutta aika storypainoisesti pelasin peliä (a.k.a en kovin montaa tuntia pyörinyt vapaassa maailmassa). Miksen tehnyt sitä sitten? Vaikka mappi on valtava ja luulisi olevan paljon tekemistä, mun mielestä peli on silti aika köyhä. GTAssa oli motiivi hommata rahaa, mikä motiivi tässä pelissä siihen on? En kuulu niihin tyyppeihin, kenen on pakko saada platinatrophy, tai saada peli jokaiselta osa-alueelta pelatuksi läpi, eli en kaikkia legendary eläimiä tai harvinaisuuksia kerännyt.

Ennen kun olin pelannut tiettyyn kohtaan, niin ajattelin, että "kun olen pelannut pelin läpi, niin voisipa ostaa tyyliin taloja eri paikoista tai rakentaa leirejä tms.". Eli siis liian vähän pelivaluutalle käyttöä.

Arthurin kuolema oli kyllä aika perseestä. Tuntui, että peli on tässä ja moti katos. Noh pelasin Marstonina ja joo olihan se kosto tietenkin ennalta-arvattavissa, mutta silti järkevä tapa. Harmi kun Micahia ei päässyt kiduttamaan tai muuta sellaista, oli vähän tylsä vaan se ampuminen.
Lopputekstit kesti 35min ja ei ollut oikeastaan mitään järkevää piilotettua materiaalia. Olihan siellä joitain kuvia ja videopätkiä, mutta jälkeenpäin ajateltuna ei ollut kannattava.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Peli pelattu läpi jo jonkin aikaa sitten. Itse en syyllistänyt tässä ketjussa ilmenneeseen vakakavaan rikokseen, eli katsoin kaikki cutscenet, mutta aika storypainoisesti pelasin peliä (a.k.a en kovin montaa tuntia pyörinyt vapaassa maailmassa). Miksen tehnyt sitä sitten? Vaikka mappi on valtava ja luulisi olevan paljon tekemistä, mun mielestä peli on silti aika köyhä. GTAssa oli motiivi hommata rahaa, mikä motiivi tässä pelissä siihen on? En kuulu niihin tyyppeihin, kenen on pakko saada platinatrophy, tai saada peli jokaiselta osa-alueelta pelatuksi läpi, eli en kaikkia legendary eläimiä tai harvinaisuuksia kerännyt.[/SPOILER]

Tämän pelin "motiivi" oli
seurata Dutchin johtajuutta auttaa "perhe" lain kouran kantamattomiin joka mureni pala palata ja turhautti Dutchin ja romutti Arthurin uskon oppi-isäänsä. Arthur heräsi siihen että heidän elämäntyylilleen ei ole sivistyneessä yhteiskunnassa tilaa(ei mikään eilen keksitty oivallus elokuvien tai pelien maailmassa). Siinä oli motiivi.

GTA:n motiivi kerätä rahaa? Mitä sitten teit sillä rahalla? Ostelit autoja ja aseita miksi? Että voisit ajella turhanpäiten paikasta toiseen tai ammuskella "viattomia" ihmisiä?

Eiköhän tässä ole taas kyseessä se sama kuin urheililjan/seuran fanittamisessakin= Ei kestä yksityiskohtaisempaa tarkastelua kun kaikki on täysin turhaa ja järjenvastaista. Jotkut siitä kuitenkin nauttivat joten sitten tarvitaan elämän päähän potkimia kaitsemaan eksyneet lampaat takaisin laumaan.

Tarkennetaan vielä että jokainen saa minun puolestani vihata tätä peliä ihan vapaasti vaikka ilmankin syytä eikä hetkauta meikäläistä, en ollut itse kehittämässä peliä. Monethan arvostelevat esim Kummisetää, dollaritrilogian leffoja tai huuliharppukostajaa liian hitaiksi ja nämä ihmiset on helppo diagnosoida adhd-ihmisiksi jotka ymmärtävät vain räjähdyksien, vilkkuvien valojen ja kovien äänien päälle. Olisi raskas elämä jos nämäkin kommentit ottaisi jotenkin itseensä.
 

Knap

Jäsen
Tämän pelin "motiivi" oli
seurata Dutchin johtajuutta auttaa "perhe" lain kouran kantamattomiin joka mureni pala palata ja turhautti Dutchin ja romutti Arthurin uskon oppi-isäänsä. Arthur heräsi siihen että heidän elämäntyylilleen ei ole sivistyneessä yhteiskunnassa tilaa(ei mikään eilen keksitty oivallus elokuvien tai pelien maailmassa). Siinä oli motiivi.

GTA:n motiivi kerätä rahaa? Mitä sitten teit sillä rahalla? Ostelit autoja ja aseita miksi? Että voisit ajella turhanpäiten paikasta toiseen tai ammuskella "viattomia" ihmisiä?

Eiköhän tässä ole taas kyseessä se sama kuin urheililjan/seuran fanittamisessakin= Ei kestä yksityiskohtaisempaa tarkastelua kun kaikki on täysin turhaa ja järjenvastaista. Jotkut siitä kuitenkin nauttivat joten sitten tarvitaan elämän päähän potkimia kaitsemaan eksyneet lampaat takaisin laumaan.

Tarkennetaan vielä että jokainen saa minun puolestani vihata tätä peliä ihan vapaasti vaikka ilmankin syytä eikä hetkauta meikäläistä, en ollut itse kehittämässä peliä. Monethan arvostelevat esim Kummisetää, dollaritrilogian leffoja tai huuliharppukostajaa liian hitaiksi ja nämä ihmiset on helppo diagnosoida adhd-ihmisiksi jotka ymmärtävät vain räjähdyksien, vilkkuvien valojen ja kovien äänien päälle. Olisi raskas elämä jos nämäkin kommentit ottaisi jotenkin itseensä.
Siis en väittänyt huonoksi peliksi, päin vastoin, oli paras pelaamani Storymuotoinen peli. Tuo off-story peli oli mulle vähän pettymys, koska ei voinut kerätä rahaa mihinkään, joka mulla on ihan Sly-sarjasta lähtien ollut Storyn ohella missiona. No en sinänsä ihmeempää, mutta GTA:ssa jos hommassit rahaa vapaassa maailmassa, niin pystyit ostamaan asuntoja ympäri mappia tai vaikka helikoptereita jne. Oli se mun mielestä monipuolisempi tuon suhteen, tosin Story oli köyhempi taas.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No en sinänsä ihmeempää, mutta GTA:ssa jos hommassit rahaa vapaassa maailmassa, niin pystyit ostamaan asuntoja ympäri mappia tai vaikka helikoptereita jne. Oli se mun mielestä monipuolisempi tuon suhteen, tosin Story oli köyhempi taas.

Hetkinen, pystyykö gtav offline-modessa ostamaan asuntoja? Muistaakseni yritin silloin aikanaan ennen mitään päivityksiä ja silloin ei vielä onnistunut.

Samoilla linjoilla olen sen puoleen että ostin tosiaan gtav:n heti julkaisussa eli n.5 vuotta sitten ja edelleen silloin tällöin käyn maailmassa piipahtamassa joko ihan aikaa tappamassa tai uudelleen pelaamassa jonkun tehtävän. Samaa ei voi sanoa yhdestä ikisuosikistani jo useampaan kertaan mainitsemastani mgsv:stä. Sen pelin tarina masensi minut niin pahasti että eipä ole tullut koskettua tekeleeseen pariin vuoteen vaikka hyllystä löytyy. Kojimalle miljoonas sulka hattuun senpuolen että peli jätti todellakin Phantom Painin minuun.
 

Knap

Jäsen
Hetkinen, pystyykö gtav offline-modessa ostamaan asuntoja? Muistaakseni yritin silloin aikanaan ennen mitään päivityksiä ja silloin ei vielä onnistunut.
Kyllä mun mielestä pystyy ja on oikeastaan aina pystynytkin. Vai onko ne sitten kiinteistöjä joissa ei voi asua, en tiedä, mutta jotain kiinteistöjä ainakin voi ostaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kyllä mun mielestä pystyy ja on oikeastaan aina pystynytkin. Vai onko ne sitten kiinteistöjä joissa ei voi asua, en tiedä, mutta jotain kiinteistöjä ainakin voi ostaa.

Jos sen pystyy ostamaan mutta se näkyy vain pelin "tiliotteessa" eli ei asunnossa pääse edes käymään niin silloinhan se on yhtä tyhjän kanssa... mielestäni.
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
Kyllä mun mielestä pystyy ja on oikeastaan aina pystynytkin. Vai onko ne sitten kiinteistöjä joissa ei voi asua, en tiedä, mutta jotain kiinteistöjä ainakin voi ostaa.
Mitään asuttavia asuntoja ei voi ostaa ainakaan xbox 360 tai one versioilla. Erilaisia yrityksiä siellä on toki myytävänä.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Nyt vain tuli pelin suurin turn off vastaan. Pelintekijät alittivat itsenä. Tai mitä mieltä te olette? Lähetin kanin ja oravan niitä pyytäneelle, mutta nyt hän haluaa opossumin ja sen ja tän lisäksi Robinin raadon lähetettävän itselleen. Lienee Suomi version oma juttu ja Kanadassa varmaan pyydystetään Bieber. Mielestäni TODELLA mauton läppä. Rikkoo myös pelimaailmaa, kun tuodaan joku nykyajan teinitähti peliin ja pitää tappaa. Luulen jättävän tämän tehtäväketjun tähän. Ensinnäkään en tiedä edes mistä aloittaa Robinin metsästys ja toisekseen todella epäinhimillistä ja typerää.
Ajoin varmaan miinaan huolella, mutta Robinhan on suomeksi ihan punarinta.. Eli lintu taitaa kumminkin kyseessä olla.

Mutta itse pelistä.. Kun päästiin Chapter1:stä pois on peli ollut kyllä omaan makuuni täytttä timanttia. Alkuun meni hetki kyllä totutellessa uusiin ohjauksiin, mutta nyt kun niihin on tottunut ei ole moittimista.

Jo RDR1 aikoina tykkäsin metsästellä, mutta tässä metsästykseen on tuotu kyllä hyvänä lisänä nuo turkkien kunnot ja muut. Joutuu hieman näkemään vaivaakin kun ei voi haulikolla kaikkea hengiltä täräyttää.

Tänään kävin pikaisesti tuolla St. Deniksessä, ja täytyy ihmetellä kuinka aidon tuntuinen paikka on. Oletin törmääväni aivan erilaiseen kaupunkiin, mutta nyt Rockstar pääsi yllättämään. Tuolla on kyllä niin monta nurkkaa ja kujaa koluttavaksi, että aikaa kuluu varmasti.

Lisäksi nuo kauppojen "hämäräbisnekset" ovat erittäin mielenkiintoisia ja häröjä, jos niihin sattuu törmäämään.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Aivan upea elämyshän tämä on ollut. Julkaisusta asti päivittäin pelattu ja tarina monen muun asian sivussa saatu lähes valmiiksi. Tarina on kyllä herättänyt käsittämättömän paljon tuntemuksia ja hahmoihin on kiintynyt poikkeuksellisen paljon. Ensimmäistä RDR satoja tunteja pelanneena tästä ei voi kuin nauttia kerta toisensa jälkeen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On kyllä ylättävän koukuttava peli. Kerran oon jo pelin pelannut läpi, mutta nyt parin viikon tauon jälkeen sitä taas tahkotaan melkeen yhtä innokaasti kuin ekalla kerralla. Tietenkään peli ei pääse enää ylättämään, joka on sääli sinäänsä. Tosin tästä on ollu se hyöty että kerran muistin että tosta puskasta tulee muuten rosvoja niin siinä ei O'Driscolin heppu ehtinyt hirveesti uhkailla kun oli jo saanut haulikosta. Mutta oman mausteensa on uudelleen pelaamiseen tuonut se että joskus kun tehtäviä suorittanut niin on ollukin täysin erillainen sää tai vuorokauden aika. Esim kun ekalla pelikeralla menin moikkamaan gunslingeriä Flaco Hernandezia niin ratsastin sinne ilalla lumimyrskyssä ja tokalla pelikerralla taas päivällä kun aurinko paistoi.

Ennen kun olin pelannut tiettyyn kohtaan, niin ajattelin, että "kun olen pelannut pelin läpi, niin voisipa ostaa tyyliin taloja eri paikoista tai rakentaa leirejä tms.". Eli siis liian vähän pelivaluutalle käyttöä.
Samaa mieltä. Oikeasti kun on upgradennut sen leirin maksimiin niin sen jälkeen oli vähän sellainen fiilis että mihis näitä rahojaan tunkis. Itsekkin kaipailin vähän sellaista GTA5 meininkiä eli ois voinut esim. ostaa saluunan.

Mutta, kertokaa, ketkä ovat mielestänne parhaat hahmot?
No ykkönen on tietenkin päähenkilö Arthur Morgan, josta pidän hahmona paljon enemmän kuin siitä John Marstonista (joka siis oli ykkösessä se hahmo millä pelattiin). Itseasiassa John Marston jopa pikkasen ajoittan ärsyttää tässä pelissä.

"Ylättäen" jengin jäsenistä Sadie Adlerista tuli se suosikki. Tietenkin kun niiden tehtävien siirtymävaiheessa sai kuunnella matkakumppanin jorinoita niin Hosea Matthews ja Charles Smith ovat mukavia hahmoja. Irkku Sean MacGuiren kohdalla taas melkeen jouduin laittamaan tekstitykset päälle jotta ymärtäisin mitä se oikein puhuu. Sympaatisin hahmo on helppo nimetä ja se on Jack Marston, jota aina tulee leirissä tervehdittyä kun kohdalle sattuu. Kuten myös niitä leirin naikkosia Mary-Beth Gaskillia, Karen Jonesia ja Tilly Jacksonia. Harmittavasti vaikka kuinka neitejä tervehtii niin jutustelua pidemälle ei pääse.... Leirin ärsyttävin hahmo on varmaan pastori Orville Swanson, jota aina välillä saa juosta sitä pakoon kun näkee että se on tulossa juttelemaan.

Kaikista parhaimmat naurut kyllä sai siinä stranger missionissa missä oli Proetus, Acrisius ja Helen. Kyseinen misso aukeaa
Valentinessa sen ruoka-kaupan edessä eikä siitä sen enempää. Gunslingerseistä tiukka-täti Black Belle on jäänyt mieleen. Tietenkin myös se Gavinia etsivä heppu on mainittava.

Pakko mainita sitten vielä se oma heppa! Itse en ole heppaa vaihtanut sen jälkeen kun se piti siinä yhdessä chapter 2 tehetävässä tallista ostaa. Jonkinlainen "tamagotchi" efekti kai siinä tulee on kun sen hepan kanssa pitää bondata, harjata, ruokkia ja rauhotella jos joku petoeläin on lähellä. Varmaan nopeampia heppoja ois saatavilla mutta tolla menään loppuun saakka. "You are alright girl".
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pari mainintaa muutamasta henk.koht. kohokohdasta pelissä:

Arthurin ja Lennyn baarikeikka oli parasta huumoria ehkä ikinä pelimaailmassa tai ainakin ihan terävintä kärkeä. Siinä oli 5-10 minuuttinen pakattu täyteen hauskoja kohtia. Omat kohokohdat kun Lenny kysyy miksei Arthur ollut ikinä naimisissa niin Arthurin iloittelu keskeytyy hetkeksi ja toteaa vaan ettei kukaan huolinut ja heti perään muistikatkeaa ja hän hyppii taas paikallaan. Toinen kun kusitauon jälkeen pitää firstperson-modessa etsiä Lennyä ympäripäissään ja kaikki näyttävät Lennyltä.

Toinen kohokohta onkin tunneskaalan toisesta päästä eli Arthurin kuuluisa viimeinen ratsastus. En kauheasti häpeä myöntää että kun "That's the way it is" alkaa soida ja Arthur kaivaa stetsonin laukusta niin pala nousi kurkkuun. Ehkä vähän kliseenomaisesti käytettiin ratsastuksen aikana flashbackkejä miten ihmiset puhuivat Arhurista kauniita mutta kliseet sallitaan silloin kun ne toimivat. Oli muuten pirun hyvä biisi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös