Red Dead Redemption 2

  • 222 437
  • 965

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Prosenttien mukaan en vielä puolessa välissä päätarinaa, olen huuhaillut ja kuljeksinut ympäriinsä, metsästellyt ja pitänyt kädettömiä jengiläisiä lihassa. Pohjoisessa osui kaukaisuudessa silmiin vesiputous, pitihän sen yläpuolella käydä katsastamassa maisemat - komeaa oli. Samalla reissulla tapasin hillbillyja, kävivät vähän uhkailemaan kun leiriydyin, sehän meni lyijyn syömiseksi enkä se ollut minä joka ”nappeja” nautiskeli.

Hevoseni Heppa on ihan okei, mutta joku isompi koni olisi mieluisa. Sen ajattelin nimetä Maggaraksi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Näyttää siltä, että yhden aikoja sitten pyydystämäni ja postittamani legendary fishin karttasymbolin päällä ei ole ruksia. Kun katson compendiumista, siellä sanotaan että kyseinen kala on pyydystetty. Minulla on yhtä vajaa kaikki legendaariset kalat napttuna, mutta mistähän tuon yhden kadonneen löytää? Ei se enää nappaakaa uistimeenkaan sieltä mistä se pitäisi saada. Tai on jo saatu.

Edit: ei se näköjään ollutkaan tuo se puuttuva kala, vaan sen lisäksi vielä yksi puuttui. Nyt on kaikki postitettu, mutta tuon yhden kohdalla ei kyllä edelleenkään ole raksia.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mutta tahtoisin tietää montako dinon luuta ja kalliokaiverrusta olette löytäneet? En itse käytä nettiä avukseni, niin kertokaa vain te, jotka ihan itse olette noita ilman apua löytäneet. Itse olen vain yhden dinon luun, vaikka kierrelty on maat ja mannut se kenties 130-140h yhteensä. Mitäs hemmettiä.
Yhden olen minäkin vain löytänyt. Julkaisupäivänä sain pelin ja sen jälkeen päivittäin pelannut. Kerran luulin jo löytäneeni toisen mutta se olikin valaan luuranko.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Total completion statseissa on kohta "collectables" ja alla on:

Points of interest
Graves
Cigarette Card sets
Dinosaur bones
Legendary fish
Exotics
Rock carvings
"Unknown collectable"
Treasure hunter
Dreamcatchers

Mikäköhän tuosta meikäläiseltä puuttuu?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itse asiassa Meksikoon pääsee mutta siellä ei valitettavasti ole kovinkaan paljoa nähtävää.
Arvelinkin että joltain tolta siellä näyttää jos sinne pääsee. Eli just sen verran tehty että kun jostain kaukaa katsoo niin näkee että siellä on jotain.

Miksi ihmeessä hätiköit juonen läpi kun ainakin itselle se on aina ollut selvää että teen aina kaikki auki olevat sivutehtävät ennen seuraavaa päätehtävää ja todellakin otan aikani maailmaan tutustumisen kanssa koska se kaikki on sidottu juonen kanssa yhteen.
Itsellä on periaateessa sama tyyli. Tosin sitten tarinassa on välillä sellaisia kohtia että tuntui hassulta ajatus siitä että lähtis nyt kesken kaiken jonnekin kauas metsästämään jotain harvinaista elukkaa tai suorittamaan jotain stranger missionia kun periaatteessa tilanne oli päällä.

Mikäköhän tuosta meikäläiseltä puuttuu?
Ehkä sun pitää löytää Gavin? ;)
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ehkä sun pitää löytää Gavin? ;)

Haha se Gavinin etsijä on kyllä hyvää huumoria. "I'm so worried"

En tiedä kuuluuko tämä spoilertageihin mutta laitetaan varmuuden vuoksi. Kyse siis juuri tuosta Gavinin etsijästä.
Löytyy myös Blackwaterista epilogue2:ssa ja hän on selvästi kävellyt ympäri karttaa etsimässä Gavinia kaikki ne vuodet ja kasvoilla näkyy siinä vaiheessa että hän on aivan täysin sekaisin kuin seinäkello.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Total completion statseissa on kohta "collectables" ja alla on:

Points of interest
Graves
Cigarette Card sets
Dinosaur bones
Legendary fish
Exotics
Rock carvings
"Unknown collectable"
Treasure hunter
Dreamcatchers

Mikäköhän tuosta meikäläiseltä puuttuu?

Hunting reguest näyttäs uupuvan. Oliskohan ollu et piti alottaa jostaan posterista, en kyllä muista mistä sen löysin. Ite requesteja en oo vielä duunannu yhtää.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Yksi selvä petymys tässä pelissä on...
Ensimmäisessä oli rdr oli monesti huikeita kappaleita, esimerkkinä kun ratsastit vuorelta alas ja Jamie Lidell vetää taustalla Compass-biisin.
Ihan ihokarvat nousi pystyyn, kun huikeissa maisemissa ratsasti ja musiikki soi.

Tässä ei ole ensimmäistäkään kappaletta vielä tullut vastaan, vaikka olen pelannut sen 30% pelistä.

Jos joku voisi spoilata minulle, että onko tässä ollenkaan ns. kappaleita vai pelkästään taustalla länkkärimuzakkia?
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Tuliko muille tänään isohko pävitys peliin? Mahtaako online kolkutella ovella?

Online Beta aukesi 15:30 paikallista aikaa Ultimate Editionin ostajille. Huomenna julkkaripäivänä pelanneille. Torstaina julkkariviikolla pelanneille ja Perjantaina muille.

Sormet syyhyää töissä että pääsisi jo pelaamaan. Livahdan kyllä tänään ylityötuntien turvin etuajassa :D
 
Viimeksi muokattu:

Nigi

Jäsen

Itse kävin hakemassa tuon Arabialaisen luonnosta ja kesytin sen. Pieni muotoinen projekti on kyllä tämäkin.

Laitan spoilerin alle, mistä löytyy, jos ei nappaa saada tietoa näin.
Löytyy pohjoisesta, Lake Isabellan vasemmalta puolelta. Sieltä löytyy myös legendaarinen kalapaikka
Itse tein myös näin. Paljon mukavampi pelata, kuin sai aikaisessa vaiheessa nopean hevosen alle.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Ei minuuttiakaan Red Dead Onlinea takana. Mukava kattella tota menua koko ilta. Ei siis Online toimi Xboxilla ja ilmeisesti pleikan puolellakin vain kourallinen pelaajia päässyt ineen.

Täähän meni ihan yli odotusten. No onneks maksoin ultimate editionista ja en pääs yhtään sen aikasemmin pelaamaan.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä olisi helpoin keino kerätä rahaa 2 chapterissa? Tuntuu että on matti kukkarossa koko ajan eikä pääse nauttimaan pelin antimista tarpeeksi.
 

Knap

Jäsen
Mikä olisi helpoin keino kerätä rahaa 2 chapterissa? Tuntuu että on matti kukkarossa koko ajan eikä pääse nauttimaan pelin antimista tarpeeksi.
Laitan varuilta spoilereihin.
Jos ei ole pakko heti päästä nauttimaan "pelin antimista", niin pelaa vain se 2 chapter loppuun, sitten saattaa rahaa tulla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mikä olisi helpoin keino kerätä rahaa 2 chapterissa? Tuntuu että on matti kukkarossa koko ajan eikä pääse nauttimaan pelin antimista tarpeeksi.

Itse sanoisin että junaryöstö niin että pysäytät junan "Bard's crossing" sillalle niin ettei matkustajat pääse karkuun eikä 5-0 pääse tulemaan apuun. Näin voit ryöstää matkustajat ja kassakaapit rauhassa. Muista peittää kasvosi ja hypätä nimenomaan matkustajajunan kyytiin. Tavarajunissa on vähemmän ryöstettävää.

Aarteiden etsinnästä saa hyvin rahaa mutta se on kovin vaivalloista kun et tunne maailmaa vielä kovin läpikotaisesti niin et tunnista aarrekarttojen sijainteja.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mikä olisi helpoin keino kerätä rahaa 2 chapterissa? Tuntuu että on matti kukkarossa koko ajan eikä pääse nauttimaan pelin antimista tarpeeksi.
Koitan tässä olla hirveesti spoilaamatta, mutta melkeen suosittelisin että pelaat sen chapter 2 loppuun. Toi chapter 2 kun on mielestäni perehdytysvaihe pelissä jossa sulle esitellään mm. kaikkia aktiviteeteja ja tapoja ansaita rahaa pelissä. Siksi kun itse aloin pelamaan peliä toista kertaa niin mulla oli sellainen taktiikka että suoritin vaan storymissioneita siihen asti kunnes olen chapter 3:ssa. Sitten chapter 3 ja erityisesti chapter 4 aikana taas focus tulee olemaan kaikessa muussa kuin tarinan eteenpäin viemisessä. Pyrin mm. tuolloin suorittamaan kaikki mahdolliset stranger missionit ja nauttia niistä pelin antimista. Itse sain eilen ilalla pelattua itseni tohon chapter 3 alkuun ja silloin tarinasta oli takana 22% suoritettuna, eli aika paljon on vielä tarinaa edessä ja sitten siihen päälle vielä ne stranger missionit.

Mutta jos jonkun vinkin haluat heti niin itse aina lahjoitin leirin kassaan kaikki ne lootaamani sormukset/kellot jota ei saanu myytyä kauppoihin kun en ollut vielä tavannut sellaista kivaa kauppiasta joka ostaisi niitä. Oli muutenkin mielestäni aina paras tapa rahoittaa leirin toimintaa kun ne tyypit jotka sitten osti niitä "löydettyjä" sormuksia/kelloja oli aina jossain kaukana jonne piti ratsastaa tovi.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mikä olisi helpoin keino kerätä rahaa 2 chapterissa? Tuntuu että on matti kukkarossa koko ajan eikä pääse nauttimaan pelin antimista tarpeeksi.
Yleisesti ottaen rahaa ei oikein tarvitse mihinkään. Kaikki tarvittavat aseet tulee tehtävien mukana ja niitä saa myös tapetuilta vihollisilta. Hevosten erot on melko marginaalisia, ja mitä parempi hevonen, niin sitä todennäköisemmin se on katollaan kun tulee susi tai käärme vastaan. Ainoastaan matkustamiseen tarvitsee rahaa, jos ei jaksa hepalla kopsutella. Laitetaan loppu spoiler -tageihin:

Rahaa saa nopeasti helpoiten etsimällä aarteita, tosin niiden löytäminen on vaikeaa ellei sitten käytä internettiä apuna. Vaatteet ja aseet on ostettuna suhteettoman kalliita, ei niillä tee mitään. Noita kannattaa ottaa vain ilmaiseksi, ja ilmaiseksi niitä saa kun jeesailee random porukkaa metsissä (esim käärmeenpuremia, kuolleita hevosia jne). Jonkun ajan kuluttua noita tyyppejä alkaa ilmaantua kauppojen edustalle ja ohi mennessäsi he huutelevat että kiitoksena saat valita yhden tavaran kaupasta ilmaiseksi. Ja aika nopeasti myös randomilla tapettujen ja lootattujen vihollisten tavaroistakin tulee satasia Fenceltä.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Itse sanoisin että junaryöstö niin että pysäytät junan "Bard's crossing" sillalle niin ettei matkustajat pääse karkuun eikä 5-0 pääse tulemaan apuun. Näin voit ryöstää matkustajat ja kassakaapit rauhassa. Muista peittää kasvosi ja hypätä nimenomaan matkustajajunan kyytiin. Tavarajunissa on vähemmän ryöstettävää.

Kiitos tästä vinkistä minultakin. Itse olen pelannut todella rauhallisesti peliä, samoillut metsissä ja erämaissa omaan tahtiini ja tehnyt pakolliset tehtävät vasta kun on tullut tylsää. Yhtään junaa en ole vielä ryöstänyt mutta tämän innostamana voisi vaikka hommaan ryhtyä. Pysähtyykö se juna jos seison sen edessä (tuskin nyt sentään?!) vai pitääkö kikkailla jollain muulla tapaa että hommassa onnistuu?

Käsittämättömän hieno peli tämä kyllä on. TLOU:n jälkeen heti kakkospaikalle omissa konsolipelilistoissani.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yleisesti ottaen rahaa ei oikein tarvitse mihinkään. Kaikki tarvittavat aseet tulee tehtävien mukana ja niitä saa myös tapetuilta vihollisilta. Hevosten erot on melko marginaalisia, ja mitä parempi hevonen, niin sitä todennäköisemmin se on katollaan kun tulee susi tai käärme vastaan. Ainoastaan matkustamiseen tarvitsee rahaa, jos ei jaksa hepalla kopsutella.

Pariin paikkaan on 300 dollarin bountyt päällä, ne nyt ainakin pitäisi päästä maksamaan.

Mutta kiitokset, hyviä vinkkejä tullut paljon!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pysähtyykö se juna jos seison sen edessä (tuskin nyt sentään?!) vai pitääkö kikkailla jollain muulla tapaa että hommassa onnistuu?

Käsittämättömän hieno peli tämä kyllä on. TLOU:n jälkeen heti kakkospaikalle omissa konsolipelilistoissani.

Ei vaan sinun pitää ratsastaa hevosella veturin viereen ja hypätä vauhdissa kyytiin. Sinun pitää heittää veturinkuljettaja ulos junasta ja silloin junan vauhti alkaa heti hiipua joten sinun pitää itse kaasuttaa juna melkein sillan toiseen päähän asti siten että koko juna on varmasti sillalla. Junassa on vartioita jotka alkavat lähestyä hetimiten mutta he eivät tule aivan veturiin asti ainakaan heti joten sinulla on hetki aikaa. Suosittelen ottamaan varastetun tai villihevosen tähän hommaan kun hevonen todennäköisesti yrittää seurata sinua ja menetin itse joka kerta hevoseni kun se hukkui.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pariin paikkaan on 300 dollarin bountyt päällä, ne nyt ainakin pitäisi päästä maksamaan.

Bountyt saa kuitattua myös antatumalla niille boynty hunttereille. Jos olet ratsun selässä niin tuppaavat ampumaan eli kun näet niiden lähestyvän, niin hyppää alas ratsun selästä, ja kun ovat vieressä niin sinulla on hetki aikaa painaa surrender nappia. Siitä seuraa yö putkassa, ja samalla bounty tulee kuitatuksi. Varoituksena, että putkareissun jälkeen myös lompakko tyhjenee, eli jos kuittaat bountyt yöllä putkassa, niin kannattaa ajoittaa niin, että ei ole liikaa massia päällä. Kokemusta on, hiukan ketutti kun 150 $ hävisi lompakosta putkareissun jälkeen...

Peli on todella mahtava. Pääjuonessa olen vasta chaper 3:sen alussa, mutta aikaa pelimaailmassa on mennyt rutkasti kaikkea tutkiessa, metsästellessä, kalastellessa ja sivutehtäviä ratkoessa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hevosenvaihtoviikot, vanha Heppa sai lähteä talliin kun anastin Saint Denistä uuden uljaan menopelin, Turkoman on nyt alla. Siellä niitä on yhdellä tallilla vaihtuva valikoima, joskus tyhjänä, tavallisia ratsuja ja tällä kertaa sattui kaksi laatukonia. Google kertoo tästä enemmän jos ilmainen hevonen helposti kiinnostaa. Lepyttelin hevosta, kipusin selkään ja vanha heppa vihellyksellä perään, kaupungista ulos, rauhaisella paikalla satula uuden konin selkään eikä ole koirat perään haukkunut.

Red Dead Redemption 2 Horse Exploit - How to Get Horses Free - GameRevolution
 
Onko kukaan saanut karhua kaadettua? Järkyttävän kokoinen. Kävin eilen seikkailemassa ja kolme sutta tuli vastaan jotka sain ammutuksi. Samalla reissulla tuo karhu raateli metsästäjän aivan silmieni edessä... :( Pakko lähteä vielä jossain välissä karhujahtiin.. :D
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Onko kukaan saanut karhua kaadettua? Järkyttävän kokoinen. Kävin eilen seikkailemassa ja kolme sutta tuli vastaan jotka sain ammutuksi. Samalla reissulla tuo karhu raateli metsästäjän aivan silmieni edessä... :( Pakko lähteä vielä jossain välissä karhujahtiin.. :D
Sama tilanne sattui eteen, olin pensaan takana kun karhu ja metsästäjä painia löi enkä nähnyt verilöylyä. Pamautin piilosista kaksipiippuisella ja siihenhän kontio kellistyi, talja kyytiin ja aloin tonkimaan metsästäjän hevosen satulalaukkuja, olin lepytellyt ruunaa pariinkin kertaan mutta kaviosta tuli ja henki pois. Vieraiden irtohevosten kanssa saa olla tarkkana, turvallisinta kun ampuu hengiltä ja tutkii vasta sitten laukut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös