Red Dead Redemption 2

  • 223 197
  • 965

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Aah seuraava adhd-nakkisormi-arvostelu jolla ei ole aikaa tai päässä alkaa kiehua heti jos ruudulla kaikki ei räisky ja liiku miljoonaa joka suuntaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Aah seuraava adhd-nakkisormi-arvostelu jolla ei ole aikaa tai päässä alkaa kiehua heti jos ruudulla kaikki ei räisky ja liiku miljoonaa joka suuntaan.
Noh noh, ei kaikkien tarvitse tykätä.

Itse en kyllä ole ymmärtänyt tuota ruudunpäivitysjuttua sen kummemmin päivitellä. Itse asiassa en ole edes huomannut missään vaiheessa mitään hidastelua. Tai sitten se ei vaan häiritse minua sillä tavalla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko kukaan pelannut peliä pelkästään First person kameralla?
Kyllä tota tuli aina välillä koitettua. Mutta kun on tottnut pelamaan näitä Rockstaran pelejä siinä perusnäkymässä niin aina tuli palattua siihen perusmoodiin. Varsinkin kun sitä John Martsonin ulkonäköä tuli tuunattua niin pitihän se sitten myös nähdä. Mutta joissain tilanteissa se first person näkymä oli ihan kätevä. Erityisesti silloin kun meni Saint Denisessä sellaiseen teatteriin niin ne esitykset näky paremmin sillä kameralla. Mutta kysymyksesi oli sikäli inspiroiva että sitten kun rupean tahkoamaan peliä kolmatta kertaa läpi niin voisin pelata sen tolla first person moodissa. Toisi kirjamellisesti uutta näkökulmaa peliin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Noh noh, ei kaikkien tarvitse tykätä.

Mielestäni perustelin varsin hyvin miksi peli ei ole ongelmaton, ja ikävä juttu, että sen takia piti käydä allekirjoittaneen henkilöä haukkumaan. Toki pelikokemus on jokaiselle subjektiivinen, mutta näkisin, että Rockstar olisi voinut kahdeksassa vuodessa ja isolla budjetilla kiinnittää enemmän huomiota pelattavuuteen ja optimointiin. Uskon, etten ole ainoa joka on kiinnittänyt huomiota ja turhautunut yllämainittuihin seikkoihin. Tämän viikonlopun aion pyhittää yksinomaan tälle pelille CS:n ohella, joten annan kyllä pelille reilun mahdollisuuden sen puutteista huolimatta.

Joo kyllä täällä on paljon puhuttu että peli on kaikkea muuta kuin ongelmaton. Mutta jos hidas liikkuminen ja hidas tarinankerronta ärsyttää niin tarjosin diagnoosin pelaajan tilasta. Jos se meni jonkun mielestä liian henkilökohtaiseksi niin pahoittelut.

Nakkisormi-kommentti oli asiaton mutta itselläni ei ollut mitään ongelmia kontrollien kanssa niin oioin vähän mutkia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mä en nyt varsinaisesti itse ole mikään pelien suurkuluttaja, mutta omasta mielestäni on ainakin varmasti paras ja hienoin peli jota ikinä olen pelannut. Hakkaa jonkun GTA V:n ihan 100-0. Tykkään juuri nimenomaan siitä, kuten @Sir Markku tuossa yllä kirjoittaa, että tämä ei ole sellainen GTA-tyylinen ADHD-peli, vaan tuo hitaus tuo minusta paljon aidomman tunnelman peliin. Se on juuri tämän pelin suuria vahvuuksia.

Onhan tässäkin omat ongelmansa, mutta täydellisyyttä ei toisaalta ole olemassakaan. Onneksi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@Jokeri23 muotoili asian paremmin kuin itse olisin ikinä osannut. Juuri noin olen itsekin peliä lähestynyt. Tossa olen tuumaillut että näinköhän lumet on jo lähteneet maasta ennen kuin pääsen tämän pelin loppuun.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kokemuksena mahtava, pelinä keskinkertainen. Sääli. En ole ADHD-nakkisormi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tossa olen tuumaillut että näinköhän lumet on jo lähteneet maasta ennen kuin pääsen tämän pelin loppuun.
Jos pelistä tykkää niin kyllä siellä lopussa odottaa se "höh, nytkö tää loppu"- fiilis. Eli tahkoa vaan sitä peliä rauhassa lätkän MM-kisoihin ja terassikeleihin saakka. ;)
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kuten mainittu, tässä pelissä tuo hidastempoisuus ja se että peli pakottaa seikkailemaan, on nimenomaan tarkoituksella tehty lisäämään immersiota. Ei missään aiemmassa pelissä immersioon ole panostettu tässä mittakaavassa, tinkien lähes kaikessa mikä voi vähänkin vähentää sitä. Siinä mielessä ymmärrän niitä joille tämä peli ei ollut sitä mitä odotettiin.

Itse olen iän myötä alkanut enenevässä määrin nauttia peleissä tuosta verkkaisesta hortoilusta ja maailman yksityiskohtien tutkimisesta. Ja nimenomaan siitä ”siellä olemisen” tunteesta. Sikäli tämä peli tuli minulle kuin mittatilaustyönä.

Minulla ei ollut missään vaiheessa kiire saada lisää karttaa näkyviin, vaan haahuilin läpikotaisin sen alueen mikä milloinkin näkyi. Näin ollen uutta mielenkiintoista tutkittavaa ja löydettävää oli koko ajan.

Helppo kyllä ymmärtää että joillekin tuo ei vain sovi, kun ei ole mielenkiintoa jäädä konsolin ääreen asumaan.

Ruudunpäivityksen kyykkäyksiin en minäkään kiinnittänyt huomiota ihan perus pleikalla. 30fps ja 60fps välisen eron kyllä tietysti huomaa selvästi, ja toivon minäkin että tuota kuutta kymppiä kohti mennään seuraavan sukupolven masiinoissa. Edes niin että jostain muusta voisi oman valintansa mukaan tinkiä saadakseen paremman ruudunpäivityksen. Esim. 4k 30fps tai 1080p 60fps. Jos 4k 60fps ei siis ole mahdollinen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kartan tutkiminen yksi pelin parhaita suoloja. Ihan kuten oli ykkösessäkin, vaikka toki pienemmällä skaalalla.
 
Te jotka olette kalastaneet, niin miten kauan kesti saada legenda ylös Lagras-nimisestä paikasta? Parhaillaan kova yritys menossa ja Special Swamp Lure käytössä, joka on käsittääkseni oikea uistin kun ohjeita lukee. Käsi väsyy... Kai se kalakin kohta!
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Te jotka olette kalastaneet, niin miten kauan kesti saada legenda ylös Lagras-nimisestä paikasta? Parhaillaan kova yritys menossa ja Special Swamp Lure käytössä, joka on käsittääkseni oikea uistin kun ohjeita lukee. Käsi väsyy... Kai se kalakin kohta!

Juu, oikea uistin kyllä. Tuossa kalassa on itsellä kestänyt toistaiseksi kauimman aikaa (10/13 saldo tällä hetkellä). Taisin jotakuinkin 10 minuuttia sitä petoa veivata ylös.
 

Antsku

Jäsen
Milloinhan RDR2 tulee PS Storeen alennukseen? Itsellä kaikki pelit digitaalisessa muodossa ja olen vesikielellä odotellut tätä pakkohankitaa että saisi poimittua alelaarista, voi olla että joutuu vielä odottelemaan tovin..
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Milloinhan RDR2 tulee PS Storeen alennukseen? Itsellä kaikki pelit digitaalisessa muodossa ja olen vesikielellä odotellut tätä pakkohankitaa että saisi poimittua alelaarista, voi olla että joutuu vielä odottelemaan tovin..


Ainakin GTA piti hintansa niin hyvin ja pitkään että alehintaan tuskin ihan heti löytyy. Suosittelen kyllä ihan täyshintaan hankkimista, on siinä sen verran eurolle vastinetta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Milloinhan RDR2 tulee PS Storeen alennukseen? Itsellä kaikki pelit digitaalisessa muodossa ja olen vesikielellä odotellut tätä pakkohankitaa että saisi poimittua alelaarista, voi olla että joutuu vielä odottelemaan tovin..

Tsekkaappa Facebookista PS4-kirppis/yhteisö. Sieltä käytettyä 30-40€, mitä silmiin sattunut siis.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt alkaa olla niin vahvaa lopun alun-fiilistä pelissä että oli pakko vetää kunnolla käsijarrua ja jättää tarina sivuun joksikin aikaa.
Tosiaan jossain vaiheessa chapter 6 oli kokoajan sellainen fiilis että tässä nyt pitäs keskittyä storymoodeen ja kaiken maailman freeroomaus tuntui hassulta ajatukselta.

Keräilytehtäviin liittyen kaipaisin neuvoa hautojen suhteen, saako noiden bongauksesta jotain extraa vai vaan suoritusmerkinnän?
Hautojen bongauksesta tulee kai lopulta trophy.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Saako tuota "elävänä tai kuolleena" tason wantedia laskettua jollain?
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Saako tuota "elävänä tai kuolleena" tason wantedia laskettua jollain?

Hjelppivä!! Ainoa mahdollinen tarinan tehtävä on alueella jossa dead or alive tason wanted! Miten hitossa tän pystyy hanskaamaan?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Hjelppivä!! Ainoa mahdollinen tarinan tehtävä on alueella jossa dead or alive tason wanted! Miten hitossa tän pystyy hanskaamaan?

Menee sinne ja tekee tehtävän. Ei kai tuossa nyt suurempaa ongelmaa ole?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hjelppivä!! Ainoa mahdollinen tarinan tehtävä on alueella jossa dead or alive tason wanted! Miten hitossa tän pystyy hanskaamaan?
En muista kuin kaksi tehtävää jossa ois ollu toi tilanne. Toinen oli tarinan alussa ja toinen loppupuolella. Muistaakseni silloin alueelle pääsi loppupeleissä suht. rauhassa. Mutta jos on toi wanted ongelma niin silloin vain kanattaa ratsastella jossain muualla kuin missä on ihmisiä lähettyvillä (eli vältellä tietä) ja muuttaa kledjuja/ulkonäköä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Hjelppivä!! Ainoa mahdollinen tarinan tehtävä on alueella jossa dead or alive tason wanted! Miten hitossa tän pystyy hanskaamaan?
Tää on varmaan siellä Blackwaterissa pelin alkupuolella oleva tehtävä? Sehän tossa muistaakseni hassua olikin että sinne pääsi lopulta melko helposti, kunhan ei nyt ihan suoraan tietä pitkin mennyt. Monta kertaa itse esimerkiksi yritin kiertää sieltä rantaa myöten, mutta joka kerta jäin kiinni.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Tää on varmaan siellä Blackwaterissa pelin alkupuolella oleva tehtävä? Sehän tossa muistaakseni hassua olikin että sinne pääsi lopulta melko helposti, kunhan ei nyt ihan suoraan tietä pitkin mennyt. Monta kertaa itse esimerkiksi yritin kiertää sieltä rantaa myöten, mutta joka kerta jäin kiinni.

Juu, onnistuihan se lopulta. Antoi väärän kuvan mahdollisuuksista kun kävi pari kertaa ottamassa pataan alueella..
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Juu, onnistuihan se lopulta. Antoi väärän kuvan mahdollisuuksista kun kävi pari kertaa ottamassa pataan alueella..
Jos toisaan on kyseessä se alkupään Blackwaterista alkava tehtävä niin sen tosiaan pääsee suorittamaan aika rauhassa. Sitten kun se on suoritettu niin sitten sen jälkeen saa aika nopsaan lyijyä kun sille ns. vanhalle alueelle eksyy. Tosin se sitten aukeaa siellä pelin loppupuolella, jos tällainen spoileri sallitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös