Red Dead Redemption 2

  • 222 129
  • 965

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Pitkästä aikaa palasin pelin pariin.
Ainut iso miinus minusta on tuo, että vuorokausi menee liian nopeesti. Olisi siistiä kun saisi itse säädettyä miten nopeesti tai hiljaa kello etenee.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Pitkästä aikaa palasin pelin pariin.
Ainut iso miinus minusta on tuo, että vuorokausi menee liian nopeesti. Olisi siistiä kun saisi itse säädettyä miten nopeesti tai hiljaa kello etenee.
Täytyy sanoa, että itselleni tuo on niitä pelin harvoja vikoja. Vaikkapa auringonlaskut ja -nousut menevät ohi liian nopeasti, samoin jotkut komeat myrskyt. Olen nähnyt muutamia kertoja, kun taivas on muuttunut sekunneissa uhkaavan mustanpuhuvasta pilvettömän kirkkaaksi, ja se nakertaa ikävästi immersiota. PC:llä ilmeisesti on joku modi, jolla pystyy aikaa hidastamaan, mutta se taas on joissain tapauksissa rikkonut joitain tehtäviä, joten en halua sitäkään.

RDR1:ssä tuo ajan kuluminen oli toteutettu mielestäni paremmin. Ja aika monessa muussa vastaavassa avoimen maailman simulaattorissa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko kukaan muuten miettinyt että mikähän olisi sellainen kronologisesti oikea järjestys pelata noita tehtäviä läpi? Siis joo, eihän sillä käytännössä ole mitään merkitystä koska ne kaikki keltaiset tehtävät pitää tehdä, mutta mietin onko siinä joku tietty järjestys mikä olisi "oikea". Lähinnä mietin voiko tässä käydä vaikka sellaista että kun tässä Chapter 2 alussa esim. Javier ja kumppanit tutkailee missä Sean mahtaa olla, niin voisiko käydä joku sellanen että tekee jonkun toisen tehtävän niin Javier on mukana vaikka hänen pitäisi olla ihan toisella puolella aluetta. Tosin ihan tuollaisia ei taida olla.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Saako täällä kertoa hevosten nimiä?

Mää kans! Mulla oli ainakin Karvaooppeli, Muskeli-Musse sekä Papurikko-Reino.

Pitäisi aloittaa peli uusiksi joulunpyhinä, sen verran hupaisaa on ollut seurata veljien toilailuja tässä topikissa..
Luulisin, että toisella kertaa ei kiirehdi liikaa. Parhaat jutut tulee kyllä vastaan ihan vaan haahuilemalla pitkin maita ja mantuja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Valentinessa vein sheriffille pari rosmoa. Sitten menin hyvin ansaitulle ruualle ja jätin hevosen ulos. Ruoka naamaan ja saluunasta ulos ja hevosen selkään. Sitten tajuan että oma koni seisoo siinä edessä katsomassa. Kohta onkin wanted kun olin hevosvaras. Hupsista saatana.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ainut iso miinus minusta on tuo, että vuorokausi menee liian nopeesti. Olisi siistiä kun saisi itse säädettyä miten nopeesti tai hiljaa kello etenee.
Puhutaanko nyt pelistä vai oikeasta elämästä? ;)

Onko kukaan muuten miettinyt että mikähän olisi sellainen kronologisesti oikea järjestys pelata noita tehtäviä läpi?
On tota tullu joskus pohdittua. Siellä kun on muutama tehtävä joissa on fiilis että ne pitäs pelata heti kun ne avautuu. Joku hahmoista sanoo että nähdään pian paikassa X niin tuntuu vähän hoopolta että sitä ennen tekis jotain muuta tehtävää, lähtee tutkimaan karttaa tai kattelemaan Saint Denikseen hieman teatteriesityksiä. Sitten vielä hifistelijänä miettii että milloin ne stranger missionit, stagecoach ryöstöt, bounty hunterit ja companion activities ois sopivaa tehdä. Noihin kyllä tarjoan sellaista neuvoa että ainakin companion activitiesit kanattaa suorittaa heti kun ne tulee mahdolliseksi kun ne katoaa jos vaihtaa chapteria, ja siellä pari stranger missionia jossa on sama juttu.

Kyllä netistä googelilla nyt löytyy jonkinlainen kronologinen järjestys, jos sitä kaipaa. Itseä ei niinkään se "väärä järjestys" haittaa, mutta joskus on fiilis että tulipa aloitettua tehtävä väärään vuorokauden aikaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On tota tullu joskus pohdittua. Siellä kun on muutama tehtävä joissa on fiilis että ne pitäs pelata heti kun ne avautuu. Joku hahmoista sanoo että nähdään pian paikassa X niin tuntuu vähän hoopolta että sitä ennen tekis jotain muuta tehtävää, lähtee tutkimaan karttaa tai kattelemaan Saint Denikseen hieman teatteriesityksiä. Sitten vielä hifistelijänä miettii että milloin ne stranger missionit, stagecoach ryöstöt, bounty hunterit ja companion activities ois sopivaa tehdä. Noihin kyllä tarjoan sellaista neuvoa että ainakin companion activitiesit kanattaa suorittaa heti kun ne tulee mahdolliseksi kun ne katoaa jos vaihtaa chapteria, ja siellä pari stranger missionia jossa on sama juttu.
Joo itse teen yleensä ns. valkoiset tehtävät ja bounty hunterit heti kun ne tulee näkyville, ihan vaan sen takia että ne ei sitten katoa jos menee liian pitkälle storyssa. Tosin stagecoachit ja bounty hunterit pystyy käsittääkseni tekemään koska tahansa, mutta ilmeisesti osa noista valkoisista stranger missioneista on sellaisia jotka tulee vaan tietyn chapterin aikaan saataville. Toki se on ihan totta että esim. bounty hunter hommia on aika erikoista lähteä suorittamaan heti alussa kun on leiri pistetty pystyyn ja pitäisi vähän porukalla hommia tehdä, niin sittenpä Artturi päättää lähteä pariksi viikoksi reissun päälle...

Itse olen toisaalta tehnyt huvikseni juuri päinvastoin tuota että olen antanut esim. Dutchin ja Johnin odotella siellä St. Deniksen puistossa ihan helvetin pitkään ennen kuin olen mennyt tehtävää suorittamaan, parhaimmillaan olen jopa käynyt ihan lähietäisyydellä mutta en ole mennyt tehtävää tekemään. Sama myös sen Micahin pelastuksen kanssa, ymmärtääkseni se "pitäisi" suorittaa suht aikaisessa vaiheessa (sikäli kun on mitään väliä) mutta jatkossa pidän miestä niin pitkään siellä kuin mahdollista. Muuttaisin ennemmin jopa sikafarmipariskunnan luokse asumaan kuin vapauttaisin Micahin ennen kuin on pakko.

Kyllä netistä googelilla nyt löytyy jonkinlainen kronologinen järjestys, jos sitä kaipaa. Itseä ei niinkään se "väärä järjestys" haittaa, mutta joskus on fiilis että tulipa aloitettua tehtävä väärään vuorokauden aikaan.
Joo toki näissäkin on vähän eroja, esim. chapter kakkosessa osa tarjoaa ekaksi tehtäväksi sitä kun käydään hakemassa Swanson sieltä junaradalta ja toinen taas sitten sitä missä mennään Unclen ja niiden naisten kanssa Valentineen kylille. Käsittääkseni tuo Valentinen vierailu olisi se ensimmäinen tehtävä mikä tehdä kun sehän on ihan heti siinä saatavilla ja siinä samalla vähän opetellaan kärryillä ratsastamista, hevosen rauhoittelua ja ties mitä kaupassa käyntiä yms.

Itse muistan ekalta pelikerralta sen kun mentiin Lennyn kanssa tyhjentämään sitä Lemoyne Raidersien taloa mistä siis tulee se Chapter 4:n leiri niin menin tekemään sitä tehtävää yöllä. Oli ihan semisti haastavaa yrittää zoomailla että missä niitä rosmoja liikkuu, kyllähän se dead eye vähän auttoi mutta kokolailla vittumaista hommaa oli.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Eilisessä pelisessiossa kävi taas pitkästä aikaa niin, että yön kähmässä ratsastellessani yhtäkkiä ruudulle lävähti "wanted" -teksti, vaikken ollut mielestäni tehnyt mitään rikollista ainakaan vähään aikaan. Myöskään syytä ei lukenut, niin kuin yleensä, esim. murha, varkaus, julkisrauhan rikkominen jne., eikä ollut etsintäkuulutusta ennestään, ja mainekin melkein tapissa.

Aiemmin olin piipahtanut erään tyypin leirinuotiolla, joka kärsi kovista omatunnontuskista, kun oli ilmeisesti osallistunut intiaanien kiduttamiseen ja tappamiseen hallituksen maksusta, ja yritti nyt tappaa itseään viinalla. Tarjosin piruparalle viskiä, ja kun hän sammahti tuoliltaan maahan, mietin, pamautanko armonlaukauksen ukon kalloon. Ajattelin sitten, että kitukoon ansaitusti krapuloissaan ja painajaisissaan, ja häippäsin paikalta.

No, pian tästä oli ruutu punaisena, ja virkavalta teleporttautunut Artturin ja Reima-hepan kannoille. Tuossa vaiheessa alkoi jotenkin rankasti vituttaa, joten vedin pumppuhaulikon esiin, käännyin, ja lahtasin koko sinitakkiporukan kylmänviileästi. Bountyä tuli joku lähemmäs 100 dollaria, jonka kävin heti Rhodeksessa kuittaamassa pois. Normaalisti Artturini on rauhaa ja hyviä käytöstapoja arvostava mies, mutta välillä läikkyy.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eilisessä pelisessiossa kävi taas pitkästä aikaa niin, että yön kähmässä ratsastellessani yhtäkkiä ruudulle lävähti "wanted" -teksti, vaikken ollut mielestäni tehnyt mitään rikollista ainakaan vähään aikaan. Myöskään syytä ei lukenut, niin kuin yleensä, esim. murha, varkaus, julkisrauhan rikkominen jne., eikä ollut etsintäkuulutusta ennestään, ja mainekin melkein tapissa.
Mulla on käynyt jonkun kerran tuo sama, tosin se oli sitten siitäkin erikoisempi keissi että hetken välkkymisen jälkeen se myös poistui ja ei siitä koskaan mitään bountya tullut. Erikoinen tilanne kyllä kaikkinensa, olin siis ratsastamassa vaan yöllä ja missään ei ollut ketään. Ainut mikä olisi voinut jotenkin teoriassa olla mahdollinen niin se että olisin hevostellut jonkun jalankulkijan yli, mutta nämä kyllä huomaa oli sitten miten pimeää tahansa.

Valentinessa mulla kävi kanssa niin tässä yksi ilta kun O'Driscollit kiusasivat jotain viatonta tyyppiä niin pieksin ne paljain käsin siihen paikkaan ja toisen teurastin puukolla, niin heti alkuun ei tullut mitään mutta sitten kun olin lähtenyt muualle niin tärähti WITNESS vaikka näistä ei kyllä normaalisti tule mitään. Tossa oli kyllä varmaan joku bugi koska menin sitten hieman Valentinen rajojen ulkopuolelle ja kohta takaisin kylille niin siinä kun hetken patsastelin Valentinen pääkatua pitkin niin kohta taas WITNESS vaikka en tehnyt yhtään mitään.

Jahka tässä joku päivä jatkaa pelailua niin pitää varmaan kehitellä jotain tuon "hevosvarkauteen" liittyvän keissin kanssa, menin siihen vahingossa väärän konin selkään ja hyppäsin pois kyydistä kun tajusin että tämähän ei ollut oma heppa, mutta kympin bounty siitä tuli. Tuo bounty itsessään nyt on ihan sama koska bounty hunterit harvoin jaksaa kympin takia edes etsiä ja jos etsii niin niitä on ehkä yksi. Ainut vaan että Valentinessa on nyt lockdown päällä joten sinne ei ole hetkeen menemistä, tosin tuo nyt menee parissa päivässä ohi. Joskus on itse asiassa mennyt niinkin että kun on lopettanut pelaamisen ja jatkaa tallenteesta niin lockdown on jo ohi koska tuossa pelissä on sellanenkin ominaisuus että se kuvittelee vuorokauden vaihtuneen aina kun jatkaa jostain tallenteesta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Eilisessä pelisessiossa kävi taas pitkästä aikaa niin, että yön kähmässä ratsastellessani yhtäkkiä ruudulle lävähti "wanted" -teksti, vaikken ollut mielestäni tehnyt mitään rikollista ainakaan vähään aikaan. Myöskään syytä ei lukenut, niin kuin yleensä, esim. murha, varkaus, julkisrauhan rikkominen jne., eikä ollut etsintäkuulutusta ennestään, ja mainekin melkein tapissa.

Aiemmin olin piipahtanut erään tyypin leirinuotiolla, joka kärsi kovista omatunnontuskista, kun oli ilmeisesti osallistunut intiaanien kiduttamiseen ja tappamiseen hallituksen maksusta, ja yritti nyt tappaa itseään viinalla. Tarjosin piruparalle viskiä, ja kun hän sammahti tuoliltaan maahan, mietin, pamautanko armonlaukauksen ukon kalloon. Ajattelin sitten, että kitukoon ansaitusti krapuloissaan ja painajaisissaan, ja häippäsin paikalta.

No, pian tästä oli ruutu punaisena, ja virkavalta teleporttautunut Artturin ja Reima-hepan kannoille. Tuossa vaiheessa alkoi jotenkin rankasti vituttaa, joten vedin pumppuhaulikon esiin, käännyin, ja lahtasin koko sinitakkiporukan kylmänviileästi. Bountyä tuli joku lähemmäs 100 dollaria, jonka kävin heti Rhodeksessa kuittaamassa pois. Normaalisti Artturini on rauhaa ja hyviä käytöstapoja arvostava mies, mutta välillä läikkyy.
Muistaakseni taisin kellistää katuvan miekkosen nuotioon hänen sammuttuaan, ettei kylmä tullut uniselle. Burn in hell!
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Muistaakseni taisin kellistää katuvan miekkosen nuotioon hänen sammuttuaan, ettei kylmä tullut uniselle. Burn in hell!
Itse asiassa muistinkin tästä viestistäsi, että taisin ekalla läpipeluukerralla tehdä samoin! Mutta tällä kertaa ajattelin, että viinalla itsensä kuoliaaksi kiduttaminen jääköön hänen kohtalokseen, sillä hirvittävän kivulias loppu siitäkin tulee.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muistaakseni taisin kellistää katuvan miekkosen nuotioon hänen sammuttuaan, ettei kylmä tullut uniselle. Burn in hell!
Mä olin kerran kytiksellä Valentinen lähellä siellä missä O'Drisocllit pitää leiriään. Tiedät varmaan sen paikan missä on ne kaksi sellaista kallionkielekettä tms. suht vierekkäin ja toiselta puolelta näkee toiselle ja siinä se rotko välissä ja sinne pääsee tietä pitkin. Kattelin snaipperin läpi kun joku hemmo siellä pööpöili, olin jo että AAAA O'DRISCOLLILLE TULEE NOUTAJA! Tähtäimen läpi, tiukka tuijotus, tähtäin takaraivoon, ampuminen... Sitten tuleekin pahaa honoria, mitäs helvettiä. Se oli vaan joku random-telttailija kenet teloitin niskalaukauksella leiriinsä ja kaverin kroppa vielä paloi siihen nuotiossa. Hups.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Itse otin Valentinessa aika miehekkäät bountyt päälle heti alkuunsa, kun ajattelin että O'Driscolleja voi lasautella miten tahtoo ja menin pyssyt laulaen lääkärin takahuoneeseen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sama myös sen Micahin pelastuksen kanssa, ymmärtääkseni se "pitäisi" suorittaa suht aikaisessa vaiheessa (sikäli kun on mitään väliä) mutta jatkossa pidän miestä niin pitkään siellä kuin mahdollista.
Jep. Itselläkin oli varmaan kaikki mahdollinen suoritettu tossa vaiheessa kun ton tehtävän käynnistin. Toinen tehtävä millä ei ole kiirettä on se kun se Micah pitää hakea siltä kalliolta jolloin se palaa takaisin leiriin. Tietenkin chapterien kuusi ja neljä vikat tehtävät on sellaisia että sitä miettii uusintapelikerroilla että onko tässä valmis vaihtamaan maisemaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Järjetön määrä tunteja on taas viikonlopun aikana pelin ääressä tullu vietettyä. Voi olla että tällä pelikerralla tulee uusi enkka siinä paljonko on pelin läpipelaamiseen on mennyt aikaa. Varmaan enemmänkin ois saanut kulutettua aikaa jos yhtään innostais noi kalastus, metsästys ja kukkien/dinosaurustenluiden-keru haasteet. Fast travelia taikka junalla/postivaunuilla matkustamista en käytä, joten matkustamiseen uppoaa aikaa. Tällä pelikerralla olen käyttänyt rasastusosuuksissa enemmän tota cinematic modea kuin aikaisemmin. Välillä siitä saa kyllä hyvät näkymät, ja jossain mutkaisissa vuoristo-osuuksissa on näppärää kun ei tarvii kun painaa nappia ja hevonen kääntyy itekseen. Ja jos siinä ratsastuksen aikana on jotain dialogia jonkun toisen hahmon kanssa niin jotenkin fiksumpaa kun näkee kaikki tyypit hyvin eikä pelkästään vaan sitä Artuhrin ja hevosen takapuolta.

Jotenkin tuntuu että tää on kyllä näistä mun uusintapelikkerroista ollu se josta on nauttinut entien. Ehkä siksi kun tossa just pelasin chapter kutosen vikan tehtävän niin se taas kirpaisi vaikka tiesi hyvin mitä tulee eteen. Tosin tällä kertaa ennen "Our Best Selves" missionia "Arthuri" vähän aavisteli pahaa joten vei chapterit 2-6 sen uskollisesti palvelleen "Heppa"-hevosensa Emeraldin aseman läheisyydessä olevalle laitumelle, otti satulansa ja vaihtoi hevosta. Tosin näin jälkikäteen on fiilis että ehkä ois vaan pitänyt pitää vain se uskollinen Heppa ja näin maksimoida sen vikan tehtävän V-käyrä ja surullisuus. Mutta, oli siinä muutenkin jo melkeen tippa linsissä kun tuli se kohta jossa se "That's the way it is" rupes soimaan.

Epiloguet vielä pelaamatta. Jotenkin tässä on sellainen fiilis että vois ehkä pitää pientä breikkiä pelistä, että jaksaa noista todella innostua. Hirveesti tarina tehtävien lisäksi ei ole jäljellä kun chapterien 2-4 aikana koitin tehdä niin paljon kuin mahdollista, eli kartta on aika tyhjä. Viimeksi kun pelasin pelin läpi niin Marstonilla tuli pelattua vain tehtävät, ja muuten en mitään tehnyt. Taisin jopa jättää ne uudet jengien piilopaikat valoitamatta. Tällä kertaa ois sitten tarkotus nyt vähän enemmän pyöriä Marstonilla.

Mutta kun olin tossa hiljattain Saint Deniksessä vaateostoksilla niin vastaan tuli sellainen ruotsin keltainen paita. Siitä sitten iski inspiraatio että John Marstonin vois tällä pelikerralla koittaa tuunata Lucky Luken taikka Tex Willerin näköseksi! Valitettavasti ponchoa ei RDR2:ssa ole tarjolla niin eipä noita hahmoja voi Clint Eastwoodin "man without no name" tuunata. Poncho on kyllä RDR1:ssä, ja varmaan löytyy myös superhalpaan hintaa RDR-onlinesta. Olen aika varma että kyllä siellä Rokkistaran kontorissa peliä tehdessä on tiedetty että osa pelaajista haluis tuunata hahmonsa ton legendaarisen spagetti western länkkärihamon näköiseksi, joten se että eivä tehneet sitä mahdolliseksi itse pelissä vaan onlinemaailmassa "pikkasen" ärsyttää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viimeksi kun pelasin pelin läpi niin Marstonilla tuli pelattua vain tehtävät, ja muuten en mitään tehnyt.
Joo ja on sanottava että kyllähän se Martsonilla pelailu etenkin siinä epilogien alussa on kokolailla pitkäpiimäistä hommaa. Ei silleen ihan hirveesti kiinnostele nimittäin sen aiemman jälkeen mitään lehmää lypsää tai hevosen paskaa mättää talikolla kottikärryihin.
 
Ainoa puute pelissä joka on nyt tullut vastaan, ties monenellako uusintakierroksella, on se kun yrittää olla täysin paha ja cut scenet-eivät ihan tue tätä "läpivetolinjaa". Arthur kauhistelee Dutchin tekoja ja samalla itse lahtaan surutta naisia, koiria ja muita siviilejä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ainoa puute pelissä joka on nyt tullut vastaan, ties monenellako uusintakierroksella, on se kun yrittää olla täysin paha ja cut scenet-eivät ihan tue tätä "läpivetolinjaa". Arthur kauhistelee Dutchin tekoja ja samalla itse lahtaan surutta naisia, koiria ja muita siviilejä.

Onhan pelissä ainakin yksi iso vitutusta aiheuttava juttu ja se on päätehtävien tunnelimainen suorittaminen. Se ei haittaa niinkään tunnelipeleissä esim tlou mutta tälläisessä "vapaan maailman" pelissä vituttaa sietämättömästi miten täytyy tehtävissä mennä yhden ja tietyn laatikon taakse ennen kuin tehtävä voi alkaa tai paeta tehtävässä juuri tiettyyn paikkaan jne.

Rockstarba saa paljon anteeksi Risto Dufva viisauden takia eli ei tarvitse olla hyvä kunhan on vaan paras. Esim MGS V:n tehtävät saa suorittaa juuri niinkuin itse haluaa tehtäväpaikan lähestymisestä lähtien mutta tarinassa ja vapaan liikkuvuuden tilassa Red-deaddi antaa metal gearille alapesun.

Haluaisin lapsenomaisesti uskoa että uusimman gta:n tuleminen on kestänyt jo nyt ennätyskauan ja se johtuisi siitä että Rockstar tekee ensimmäisen täydellisen pelin eli Rockstar-vapaamaailma menee naimisiin Metal Gearin päätehtävien kanssa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jaa että hevosten nimiä? Belcarra, Blackcomb, Whistler, Coquitlam, Squamish. Sellaisia tavanomaisia.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Itsellä oli edellinen hevonen, oletettavasti varttuneempi oripoika, nimeltään Boomer. Oriille kävi vähän hassusti, kun menin ostamaan toista hevosta tallilta ja ratsastin tämän hevosen kanssa sisälle. Sitten ostin uuden hevosen, kipakan täysverisen tamman. Seuraavaksi olin tallista ulkona uuden hevosen kanssa, Boomeria ei enää sen koomin näkynyt. Ilmeisesti tämä uusi korvasi sen? Oletin, että jäisi sinne talliin jompi kumpi. Ei siinä mitään, mutta maksoin tuosta vanhastakin muistaakseni sen 200 ameriikan rahaa. Olisi ilmeisesti pitänyt kirjata tuo vanha hevonen sisään talliin ja sen jälkeen tehdä vasta uusi osto? No, se mikä on mennyttä on mennyttä.

Noin tarinan puolesta etenen tällä hetkellä Chapter 3:n loppuhuipennusta, ilmeisesti seuraava tehtävä käynnistää siirtymisen neloseen. Pitää nyt varmaan himmailla tovi ja nautiskella, kun niin moni on kehunut tätä kolmosta parhaaksi vapaan kiertelyn suhteen. Ja teen ainakin erillisen tallennuksen ennen tuon viimeisen tehtävän aloittamista, ettei ala kaduttaa eteenpäin siirtyminen.

Viime aikojen suurinta lystiä on ollut jengien majapaikkojen kiertely. Kuten aiemmin mainittua, olen aika huono näissä välienselvittelyissä, turhan usein päätyy Artturi-poloisen kuolemaan. Nyt olen ottanut vähän erilaisen strategian, enkä ole lähtenyt soitellen sotaan. Hanging Dog Ranchin ympäristöön tein ensin kunnollisen tunnusteluretken, minkä jälkeen aloin karsia O'Driscollin poikia yksitellen, hyvin suojauten ja välillä palautuen. Aikamoinen lössi noita poikia tuolla onkin, olikohan n. 15 vihaista miesoletettua. Tällä taktiikalla selvisin aiempaa paremmin, joten jotain on pelatessa tullut opittua. Samalla strategialla kävin Murfree Broodin hideoutissa, mutta siellä pääsin parikin kertaa hengestäni yllättävän veitsi-iskun seurauksena. Luovuttaminen ei käynyt mielessäkään ja kolmannella kerralla jälkeen jäikin vino pino insestin tuottamia laatu-uroksia.

Keräilyharrastusten ystävänä olen myös noita cigarette cardeja yrittänyt aktiivisesti poimia talteen ja etsiä eri paikoista. On yllättävän työlästä, kun ovat kovin pieniä ja monesti varsin näkymättömässä paikassa. Ehkä joskus saan jonkun setin täyteenkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meksikaani kaupitteli aarrekarttaa. En ostanut, köytin meksikaanin ja loottasin kartan. Sen jälkeen tiputin meksikaanin kalliolta alas. Tuli tunnon tuskia niin morjestin kolmea ihmistä ja tuli taas hyvää honoria.

Toi honor juttu on kyllä muutenkin hassu, ihan sama loppujen lopuksi miten paljon sekoilet niin ei sillä pahalla honorilla ole mitään merkitystä. Kaupasta saat vähän alennusta kun olet hyvis mutta muuten se ja sama. Artturi on hieno mies vaikka pistäisi koirista lähtien kaikki teuraaksi.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Aloitin itsekin uuden läpipeluun usean hienon kirjoittajan esimerkin inoittamana. Onhan tässä vähän erilainen fiilis chapter kakkosessa, kun seikkailee rohkeasti vähän siellä ja täällä hakien muistinvaraisesti muutamat tärkeät jutut haltuunsa. Ekalla kerralla tuli nysväiltyä jostakin syystä aikalailla Valtentinen ja Heartlandsin seuduilla ilman sen suurempia tutkimusretkiä tuntemattomaan. Itselleni tärkein yleisavain haettiin ensimmäisenä, eli puoliautomaattihaulikko Hanging Dog Ranchille vievän tien varrella olevasta mökistä kiukkuisen rouvan silmien alta. Sitten vähän matkan päähän metsään nuotioillalliselle ja aamulla takaisin mökille, ovi auki ja rouvan sekä perheen sekaan pikatahtiin viisi laukausta hauleja, kun kehtasivat varkaaksi syyttää.

Oma taistelytyylini on aina ollut lähikontaktia suosiva, mikä varsinkin pelin alkupuolella johtaa helposti nopeaan hengenlähtöön, mutta putkeen mennessään on aina palkitsevaa. Varsinkin leirien putsaaminen lähelle hiipimällä pistää aina hykertelemään ennakkoon. 2-3 kaveria kuolee aina ennen kuin edes tajuavat, mitä on tapahtumassa. Seuraava saa yleensä slugin otsaan pistoolia kaivaessaan ja viimeistä vihulaista nopeasti heittolaukauksella jalkoihin. Sitten Artturi latailee haulikon kaikessa rauhassa ja kävelee viereen kaverin pyrkiessä hitaasti jaloilleen. Ähkimisen jälkeen viimeinen ryökäle pääsee viimeinkin ylös ja ehtii nähdä kuunvalon heijastuvan Artturin haulikon piipusta ennen kuin slug irroittaa pään ja sankarimme heittää päälle oman nasevan kommenttinsa.

Parhaat myllyt tulevat kuitenkin aina silloin, kun alkuyllätys ei mene ihan putkeen ja viimeinen kaveri on saatettu suolistaa nyrkeillä/veitsellä niin, että oma ruutu on jo mennyt punahehkuisen mustavalkoiseksi. "Vai yrititte saatanat tappaa minut, ei se niin helposti onnistu!"
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Eilen törmäsin taas Ku Klux Klaanin pippaloihin. Jätin Reiman pusikkoon, nappasin satulalaukusta dynamiittipötkön, ja heitin olalle pumppuhaulikon, sekä naamariin Dead Eye tonicin kaikelta varalta. Sitten hiivin hipihiljaa lähemmäksi. Mölinästä päätellen siellä oli jotkut uuden jäsenen kastajaiset, ja jos en väärin muista, myös jotain kommenttia tuli edellisen rituaalipaikan tuhosta, jossa olin lahdannut pipipäät yksitellen puun takaa (viimeinen oli yrittänyt luikkia pakoon, ja Arthur oli vain murahtanut sanoja venyttäen tyyliin "you fucking moron", kun olin pamauttanut tarkkuuskiväärillä tyyppiä kylkiluiden väliin).

Pistin siinä kyykkiessäni vielä tupakaksi, mutta tolvanat eivät sitä tietenkään soihtujensa ja hurmoksensa takaa huomanneet. Viimeisten henkosten jälkeen dynamiittipötkö käteen, sytytys, tarkka tähtäys lauman keskelle, ja upea, tyydyttävä, kirkas pamahdus lopetti klaanilaisten juhlat silmänräpäyksessä. Loottasin kaikessa rauhassa jokaisen ruumiin, tyynnyttelin vauhkoontuneet hevoset, ja vapautin viattomat eläimet yöhön. Otin ansaitut hörpyt ginipullosta, hyppäsin ratsuni selkään, ja ratsastin oman leirini tulien lämpöön.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Joo ja on sanottava että kyllähän se Martsonilla pelailu etenkin siinä epilogien alussa on kokolailla pitkäpiimäistä hommaa. Ei silleen ihan hirveesti kiinnostele nimittäin sen aiemman jälkeen mitään lehmää lypsää tai hevosen paskaa mättää talikolla kottikärryihin.
En hirveen kauan jaksanut sitten pitää taukoa, joten eilen sitten suorittelin noita lehmän lypsämistehtäviä ja myös talo tuli rakenettua. Yleisestiottaen pidän kyllä näissä Rokkistaran peleissä just noista stranger missioneista ja hieman erillaisista tehtävistä. Edustavat yleensä sitä pelin huumoriosastoa. Suurin osahan noista tehtävistä kun on mallia matkusta paikkaan X jonkun tyypin kanssa joka juttelee sulle matkan ajan. Tee ensiksi jotain paikassa X jonka jälkeen ammuskelet paikassa X. Pakene tai poistu rinta rottingilla paikasta X. Mene toiseen paikkaan jossa huomaat saavasi rahaa tehdystä työstä.

Kun oli aikaisemmin puhetta siitä mikä on oikea kronologinen järjestys suorittaa tehtäviä niin kun epilogue ykkösessä lähdetään siltä Pronghorn Ranchilta, niin mielestäni se Sadie missioni (Gainful Employment) pitäisi suorittaa ensiksi ennen sitä toista tehtävää (Home of the Gentry) joka siinä kohtaa aukeaa Blackwaterissa. Tai ainakin kanattaa noin logistisesti ajateltuna. Siltä farmilta Valentineen on lyhyempi matka kuin Blackwaterista, ja se Sadie missioni päättyy oikeaan suuntaa seuraavan tehtävän aloittamisen kannalta. Jos ne suorittaa toisin päin, niin vähän ristiin rastiin saa ratsastaa ja mielestäni ei myöskään tunnu mitenkään järkevältä että ekaksi ostetaan se paikka Blackwaterista ja sitten kun sitä aluetta pitäs ruveta kehittää/rakentaa lähetäänkin moikkamaan Sadieta Valentineen. Ja sen Valentenissa alkavan Sadie missionin jälkeen se seuraava Sadie mission alkaa sieltä Blackwaterissa, jonka tuntumassa muutenkin hengataan.

Keräilyharrastusten ystävänä olen myös noita cigarette cardeja yrittänyt aktiivisesti poimia talteen ja etsiä eri paikoista. On yllättävän työlästä, kun ovat kovin pieniä ja monesti varsin näkymättömässä paikassa. Ehkä joskus saan jonkun setin täyteenkin.
Eiks tossa tehtävässä kanattas ostella (ja aina muistaa kerätä) niitä premium tupakoita? Niistähän saa niitä kortteja. Yleensä mun hahmot polttelee aina pari tupakkiaskia aina ammuskelun jälkeen/ennen tai joskus jopa aikana että saa sen dead eyen takaisin kuntoon. On muuten aina yhtä hoopo fiilis kun on joku paha tulitaistelu menossa ja sitten siellä luotisuojassa Arthuri saataa pistää tupakiksi, rupee syömään purkkiruokaa/keksejä tai juo jotain ihme eliksiiriä taikka viinaa.

Meksikaani kaupitteli aarrekarttaa. En ostanut, köytin meksikaanin ja loottasin kartan. Sen jälkeen tiputin meksikaanin kalliolta alas.
En ole ihan sata varma, mutta jos sen kartan ostaa tolta meksikaanilta niin sitten kun sen arteen on löytänyt niin siihen sitten törmää pelissä uudestaan jolloin Arthuri kertoo että löysi aarteen ja meksikaani on hölmistynyt. Täysin varma en asiasta ole kun ostin tällä pelikerralla sen kartan (tinkasin sen ekaksi 5 dollariin) mutta tota kohtaamista ei sitten koskaan tullut. Tein ton tehtävän kyllä heti kun se tuli tarjolle chapter kakkosessa kun halusin niillä löydettävillä kultaharkoilla parantaa leirin ominaisuuksia, eli sikäli oli aikaa kyllä ton kohtaamisen tapahtua.

Onhan pelissä ainakin yksi iso vitutusta aiheuttava juttu ja se on päätehtävien tunnelimainen suorittaminen.
Joo, jossain kohdissa se todella ärsyttää ja uusintapelikkeroilla toi tunnelimainen suorittamisfiilis korostuu kun peli ei tarjoa mitään yllätyksiä. Mutta olen nykyään kyllä asennoitunut siihen että tää tehtävien osalta tää on tällainen tunnelipeli.

Varsinkin leirien putsaaminen lähelle hiipimällä pistää aina hykertelemään ennakkoon.
Tarkoitatko niitä vähän randomilla ilmestyviä pikkuleirejä? Itsellä on niiden suhteen sellainen oma "haaste" eli koitan aina hiippailla niin että löydän kohdan jossa näkee ne kaikki leirissä olevat jengiläiset. Sitten dead eye päälle, yksi punainen ruksi per ukko ja wincesteri laulamaan. Jos ekan sarjan jälkeen ei ole ukkoja pystyssä niin sitten vain leiriin täydentämään ruokavarastoja ja loottamaan kaatuneita ukkoja. Yleensä noihin kemuihin tulee sitten aina kaksi matti myöhästä, joten sitten on aika kaivaa haulikko ja samalla laukaus per ukko takitiikalla on jatkettava. Eli jos laukausten määrä = kaatuneiden ukkojen määrä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vedin leirillä kännit ja vittuilin kaikille. Homma loppui siihen kun Lenny veti Artturia koteloon ja Artturi heräsi puskasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös