Rauman Lukon johto – ammattitaitoinen vai ammattitaidoton?

  • 451 495
  • 2 359

senilix

Jäsen
Tehdään pieni laskelma. Summat on valittu tarkoituksella tasaluvuiksi
Kaksi pelaajaa, yhteensä 600000. Lipun keskihinta 20 euroa. Runkosarjassa otteluja 30. Hallin kapasiteetti 5000.

Lisää tuloja pitäisi saada 20000/ottelu, 20 euron lipunhinnalla tuo tarkoittaisi keskimäärin 1000 katsojaa lisää, eli kauden katsojamäärä keskimäärin olisi yli 4800. Useimpiin peleihin pitäisi myydä siis halli loppuun.

Nämä luvut ovat vain suuntaa antava esimerkki siitä, mistä itse asiassa puhutaan.

Lukko on kolunnut seudun sponsorimarkkinat perusteellisesti jo nyt, joten sieltä ei merkittävää lisää tulisi. Oheismyynti saattaisi vähän kasvaa, mutta vastaavasti tuo katsojamäärän lisäys on mahdoton ja lipun keskihintakin taitaa olla yläkanttiin. Playoff-tulot menisivät mahdollisiin bonuksiin:)

RTK:n kukkarolla pitäisi siis käydä
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mikä arvo mestaruudella olisi? Oheismyynnit, seuraavan kauden boosti ja vastaavat asiat. Verrattuna että jumiudutaan Rauman pronssi-Lukoksi. Tai kuinka paljon lipputuloja menetetään kun "joukkueella on välikausi", eli se on hyvä muttei mediaseksikäs. En osaa sanoa että hyödyttäisiinkö tästä (petru&pakki) riittävästi
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Arvioi Lukon pelaamista - mene itse pelaamaan?

..pitkä lainaus, jätin pois..

Eikös täällä palstalla ollut joku ammattilainen antamassa kommentteja markkinoinnista? En muista olitko sinä, enkä jaksa alkaa kelaamaan kuka näin palstalla esiintyi. Jos olet markkinoinnin ja myynnin ammattilainen niin eikö se olisi järkevää sinne yrittää eikä toistaa samaa viestiä uudelleen ja uudelleen tällä palstalla? Intohimo asiaan on kun kirjoittaa toistuvasti palstalla. Palkka tähtitieteellinen ja homma helppo (ainakin tän palstan mukaan), niin en ymmärrä miksei kuuluisi yrittää.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tehdään pieni laskelma. Summat on valittu tarkoituksella tasaluvuiksi
Kaksi pelaajaa, yhteensä 600000. Lipun keskihinta 20 euroa. Runkosarjassa otteluja 30. Hallin kapasiteetti 5000.

Lisää tuloja pitäisi saada 20000/ottelu, 20 euron lipunhinnalla tuo tarkoittaisi keskimäärin 1000 katsojaa lisää, eli kauden katsojamäärä keskimäärin olisi yli 4800. Useimpiin peleihin pitäisi myydä siis halli loppuun.

Nämä luvut ovat vain suuntaa antava esimerkki siitä, mistä itse asiassa puhutaan.

Lukko on kolunnut seudun sponsorimarkkinat perusteellisesti jo nyt, joten sieltä ei merkittävää lisää tulisi. Oheismyynti saattaisi vähän kasvaa, mutta vastaavasti tuo katsojamäärän lisäys on mahdoton ja lipun keskihintakin taitaa olla yläkanttiin. Playoff-tulot menisivät mahdollisiin bonuksiin:)

RTK:n kukkarolla pitäisi siis käydä

Lasketaanpa uudestaan (edelleenkin arvioita mutta suuntaa antava)

Ensinnäkin arviosi 600 000 on yläkanttiin siitä voidaan pudottaa jo 100 000 e pois eli käytetään 500 000 kahteen profiili pelaajaan liigatasolla.

Lukolla nyt 4 pelaajan palkka "säästössä", jos ajatellaan että Ahtola = Lähteenmäki, Rinne = Setänen, Aplund=Koivisto/Komulainen, Ahonen= Jaatinen, Koivisto=Forsberg. Eli "Säästössä" Nieminen n. 150 000 e Kousa n. 250 000, Nikko 35 000 e ja Tikkanen 120 000 e (nämä omia arvioita)

Eli noin 500 000 e on jemmassa, siitä otetaan pois se 100 000 vähennys pelaaja budjettiin, siis käytettävissä olisi 400 000 josta osa on mennyt KeuPa pelaajiin arviolta yhteensä 50 000 e jää jäljelle 350 000 e.

Pitsiturnauksesta tuli jo yli tuhat katsojaa yli hallin kapasiteetin kun pelkkiä lippuja myytiin yli 6000 jos arvioidaan varovasti että jokainen katsoja on kuluttanut lipun lisäksi rahaa hallissa juomaan ja ruokaa ainakin 15 euroa/katsoja eli 50 e/katsoja (lippu + muut) on päivän liikevaihto jo yhteensä 300 000 e varmasti noin 100 000 yli odotusten.

Jos Lukko uskottavasti kykenee taistelamaan mestaruudesta (ei pronssista) ja saamaan pari kiinnostavaa pelimiestä herättää se huomattavsti enemmän kiinnostusta, joka johtaa katsojamäärän lisääntymiseen. Arviodaan että pelejä kävisi katsomassa vaikka 100 hlöä enemmän / Peli. arvoidaan myös että nuo 100 hlöä kuluttaa hallissa lipun hinnan lisäksi jokainen ainakin 10 euroa juomaan ja ruokaan. eli kotipelejä 30 + pleijarit. 30 ottelua x 100 hlö on 3 000 x 30 euroa eli noin 90 000 euroa

Ollaan taas noin 450 000 eurossa, kun lisäksi jätetään yksi Espanian reissu tekemättä. niin se on siinä eikun ostoksille
 

senilix

Jäsen
Arviodaan että pelejä kävisi katsomassa vaikka 100 hlöä enemmän / Peli. arvoidaan myös että nuo 100 hlöä kuluttaa hallissa lipun hinnan lisäksi jokainen ainakin 10 euroa juomaan ja ruokaan. eli kotipelejä 30 + pleijarit. 30 ottelua x 100 hlö on 3 000 x 30 euroa eli noin 90 000 euroa

Enpä usko, että jokainen käyttää ainakin 10 euroa juomaan ja ruokaan. Tuskin edes joka toinen ostaa yhtään mitään. Kun ylätorilla erätauuolla katselee ihmisiä, huomaa. että useimmat kulkevat siellä kädet tyhjinä. (Minäkään en yleensä käy kioskilla.)

Raumalaiset ovat varmaankin vanhanaikaisia, tulevat katsomaan peliä, eivät syömään.

Ajatuksesi pitsiturnauksen odotuksista tuskin pitää paikkaansa. Noin noita lippuja on ennenkin myyty. Tämä vain taisi olla ensimmäinen kerta, kun tarkka määrä kerrottiin julkisuuteen.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lasketaanpa uudestaan (edelleenkin arvioita mutta suuntaa antava)

Lukolla nyt 4 pelaajan palkka "säästössä", jos ajatellaan että Ahtola = Lähteenmäki, Rinne = Setänen, Aplund=Koivisto/Komulainen, Ahonen= Jaatinen, Koivisto=Forsberg. Eli "Säästössä" Nieminen n. 150 000 e Kousa n. 250 000, Nikko 35 000 e ja Tikkanen 120 000 e (nämä omia arvioita)

Pitsiturnauksesta tuli jo yli tuhat katsojaa yli hallin kapasiteetin kun pelkkiä lippuja myytiin yli 6000 jos arvioidaan varovasti että jokainen katsoja on kuluttanut lipun lisäksi rahaa hallissa juomaan ja ruokaa ainakin 15 euroa/katsoja eli 50 e/katsoja (lippu + muut) on päivän liikevaihto jo yhteensä 300 000 e varmasti noin 100 000 yli odotusten.

Jos Lukko uskottavasti kykenee taistelamaan mestaruudesta (ei pronssista) ja saamaan pari kiinnostavaa pelimiestä herättää se huomattavsti enemmän kiinnostusta, joka johtaa katsojamäärän lisääntymiseen. Arviodaan että pelejä kävisi katsomassa vaikka 100 hlöä enemmän / Peli. arvoidaan myös että nuo 100 hlöä kuluttaa hallissa lipun hinnan lisäksi jokainen ainakin 10 euroa juomaan ja ruokaan. eli kotipelejä 30 + pleijarit. 30 ottelua x 100 hlö on 3 000 x 30 euroa eli noin 90 000 euroa

Muutama kommentti. Lähteenmäen perässä oli useampi Liigaseura, palkkapyyntö oli varmasti kovempi kuin Ahtolalla. Lisäksi Ahonen on saletisti Jaatista kalliimpi pelaaja. Miika Koivisto oli ainakin KalPa-leirin mukaan melko kallis pelaaja, kun KalPa:n TJ kertoi siirron vapauttaneen reilusti hilloa pelaajabudjetiin. M.Koivisto on varmasti Forsbergin nähden min. tuplapalkalla.

Kousalla oli alla sen verran heikot kaudet, että tuo 250 000 ei mielestäni voi pitää paikkaansa. Lisäksi kannattaa huomioida, että esim. jatkosopimuksen tehneillä pelaajilla on varmasti tullut palkankorotuksia ja esim. Gagnonin ja Zapolskin palkka on iso, kun verotuksella ei voida kikkailla.

Pitsiin myytiin myös aamu- ja iltalippuja. Niiden hinta oli edukkaampi.

Jokainen katsoja ei taatusti kulutua hallissa oheispalveluihin 10 euroa per matsi. Varsinkin viikolla kotipeleissä summa lienee todella alhainen.

En ole mistään lukenut, että mikä on Lukon keskimääräinen lipusta saama hinta per kotimatsi. Ilmaisliput yms. vaikuttavat tuohon merkittävästi. Katsojakeskiarvo ei aina ole paras mittari, vaan se mitä lipunmyynti ottelussa tuottaa rahaa. Muistaakseni esim. Tepsillä tuo keskimääräinen lipusta saatu hinta oli taannoin vain 10 euron tienoilla. Silloin ei katsojakeskiarvon nousu vättämättä näy viivan alla.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lasketaanpa uudestaan (edelleenkin arvioita mutta suuntaa antava)

Ensinnäkin arviosi 600 000 on yläkanttiin siitä voidaan pudottaa jo 100 000 e pois eli käytetään 500 000 kahteen profiili pelaajaan liigatasolla.

Lukolla nyt 4 pelaajan palkka "säästössä", jos ajatellaan että Ahtola = Lähteenmäki, Rinne = Setänen, Aplund=Koivisto/Komulainen, Ahonen= Jaatinen, Koivisto=Forsberg. Eli "Säästössä" Nieminen n. 150 000 e Kousa n. 250 000, Nikko 35 000 e ja Tikkanen 120 000 e (nämä omia arvioita)

Eli noin 500 000 e on jemmassa, siitä otetaan pois se 100 000 vähennys pelaaja budjettiin, siis käytettävissä olisi 400 000 josta osa on mennyt KeuPa pelaajiin arviolta yhteensä 50 000 e jää jäljelle 350 000 e.
Itse näkisin uusien ja vanhojen pelaajien palkat näin.

Lähteenmäki = Ahtola
Ahonen = Forsberg+Jaatinen
Koivisto = Tikkanen
Rinne = Setänen+Nikko
KeuPa = Nieminen
Asplund = Koivisto/Komulainen

Lisäksi pelaajabudjettia pienennetään 100K ainakin aluksi ja Kousan palkasta saattoi jäädä jotain ihan käytettäväksikin, mistä suurin osa varmaankin menee Malkamäkeen.
Eli nähdäkseni, ikävä kyllä, Lukko joutuisi nuo vahvistukset hankkimaan "ulkopuolisella" rahoituksella, vaikka pitisturnaus olisikin tuottanut 100K enemmän budjetoitua.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tarkoitukseni on vain osoittaa että uskon Lukolla olevan realistiset mahdollisuudet hankkia profiilipelaaja(t). En lähde jankkaamaan sen enempää kuka korvaa kenenkin kuka syö hallilla makkaran tai juo oluen tai vain syö omia eväitään/kynsiään tai jopa on ottamatta yhtään mitään, varmaa on se että siellä myös myydään ruokaa ja juomaa sekä muita oheis/fani tuotteita joka pelissä ja aitioitakin on taas enemmän.

Yleisesti tuntuu olevan käsitys että jatkosopimus on aina kalliimpi kuin edellinen tai uusi pelaaja on kalliimpi kuin lähtiä, ehkä joissain tapauksissa mutta se voi olla myös vähemmän. Yhtälö olisi ihan mahdoton jos kaikki jatkot olisi entistä kalliimpia ja jokainen uusi aina edelleistä kalliimpi no näinhän se ei tietenkään ole.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yleisesti tuntuu olevan käsitys että jatkosopimus on aina kalliimpi kuin edellinen tai uusi pelaaja on kalliimpi kuin lähtiä, ehkä joissain tapauksissa mutta se voi olla myös vähemmän. Yhtälö olisi ihan mahdoton jos kaikki jatkot olisi entistä kalliimpia ja jokainen uusi aina edelleistä kalliimpi no näinhän se ei tietenkään ole.
Totta tuokin. Esim Sipiläisen uusi sopimus tuskin on kalliimpi Lukolle kuin edellinen, eikä Zapolskinkaan jatkon pitäisi olla ainakaan paljoa kalliimpi, jos sopimuksen julkastamis ajankohdan peliotteisiin peilataan.

Sitten taas kun Lukko haluaa Raumalle esim. Lähteenmäen ja Ahosen, jotka tienasivat edellisissä seuroissaan verotietojen mukaan yhteensä reilut 60K vuonna 2013, saattaa Lukon heihin käyttämät rahat olla jopa kolminkertaiset kaudella 2015-16. Varsinkin kun Lähteenmäki tosiaan oli todella haluttua tavaraa viime kauden jälkeen (=aikana) ja Ahosen palkka vuonna 2013 tuli puoliksi SaiPalta ja Mestis-Jukureilta.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Jotenkin surullinen taas tämä KeuPa-kuvio kun osa ilmeisesti kuvittelee(Lukon johtoa myöten) siitä jotain uutta kultamunaa. Juu, ihan kiva että farmiseura ja tarvittaessa paikkaajia neloseen, mutta vaikutus vaikka Lukon mestaruusmahdollisuuksiin aika tasan 0.

Eniten itseäni ihmetyttää Lukon täysi haluttomuus edes testata jotain pelaajia. Miten Azevedokaan mahtoi edes ajautua Lukkoon? Pelasti kuitenkin yhden kevään. Ja Zapo tuli vielä AHL:n farmista. Miksi tällaisia ei voi nyt edes yrittää?

EIkö muka jostain AHL:stä löytyisi halukkaita try-outille? Olisiko ollut ihan mahdotonta testata vaikka paria ulkkaria Pitsiturnauksessa ja alkavissa CHL-peleissä? CHL kun muutenkin on Lukon mukaan harjoitusta Liigaan.

Toki on aika pieni todennäköisyys että AHL:stä löytyisi Jyväskylä- tai Mikkeli-taustainen pelaaja.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Miksi tällaisia ei voi nyt edes yrittää?

Varmaan yksinkertaisesti siksi, että RD:n papereissa joukkue on Malkamäkeä vaille valmis. Ei tarvetta millekään ulkomaalais try-outeille. Ja muutenkin Risto taitaa suosia suomalaisia pelaajia jos vain mahdollista.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaan yksinkertaisesti siksi, että RD:n papereissa joukkue on Malkamäkeä vaille valmis. Ei tarvetta millekään ulkomaalais try-outeille. Ja muutenkin Risto taitaa suosia suomalaisia pelaajia jos vain mahdollista.
Omituista, että VALMENTAJA on organisaatiossa se, joka ei halua pelimiehiä joukkueeseen. Yleensä valmentaja haluaa pönkittää omaa uraansa mahdollisimman hyvällä joukkueella ja rahankäytön miettii joku muu. Näin ainakin RD teki Jyväskylässä, oli ehdottamassa johdolle kokoajan pelimiehiä.
Nyt siis Lukossa johto ehdottaa RD:lle pelimiehiä, mutta ei käy?

Jos tämäkään ei auennut niin RD:n sanat ovat johdon sanelemia. Ihan varmasti RD:lle kelpaisi pelimiehet.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Yleensä valmentaja haluaa pönkittää omaa uraansa mahdollisimman hyvällä joukkueella ja rahankäytön miettii joku muu. Näin ainakin RD teki Jyväskylässä, oli ehdottamassa johdolle kokoajan pelimiehiä.

Lukossa muutaman viime vuoden ajan RD on vetänyt tiukalla budjetilla eikä ole lähtenyt hulluttelemaan markkinoilla vaikka fanit ovat kiljuneet vahvistuksia eri osa-alueille. Ensi kaudella RD jatkaa samaa linjaa, aivan varmasti jos hän olisi vaatinut nimipelaajia niin Lukko olisi näitä hankkinut. Nyt uutena aspektina mukaan on tullut KeuPa, josta saa tarvittaessa rosterintäydennystä. Näillä pelaajilla ei tosin selässä lue lukkofanien himoitsemia Petrua tai kumppaneita.

Ehkä RD haluaa todistaa, että pystyy nostamaan hieman nimettömän nipun jälleen mitalipeleihin? Tälläisessä tapauksessa valmennuksen panos korostuu entisestään, jotain nimivahvaa Kärppälaumaa pystyy heikompikin koutsi viemään mitalipeleihin. Sen kun antaa poikien pelata *hymiö*
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lukossa muutaman viime vuoden ajan RD on vetänyt tiukalla budjetilla eikä ole lähtenyt hulluttelemaan markkinoilla vaikka fanit ovat kiljuneet vahvistuksia eri osa-alueille. Ensi kaudella RD jatkaa samaa linjaa, aivan varmasti jos hän olisi vaatinut nimipelaajia niin Lukko olisi näitä hankkinut. Nyt uutena aspektina mukaan on tullut KeuPa, josta saa tarvittaessa rosterintäydennystä. Näillä pelaajilla ei tosin selässä lue lukkofanien himoitsemia Petrua tai kumppaneita.

Ehkä RD haluaa todistaa, että pystyy nostamaan hieman nimettömän nipun jälleen mitalipeleihin? Tälläisessä tapauksessa valmennuksen panos korostuu entisestään, jotain nimivahvaa Kärppälaumaa pystyy heikompikin koutsi viemään mitalipeleihin. Sen kun antaa poikien pelata *hymiö*
Viime vuonna budjetti oli 2,7 miljoonaa? Eikös tuo aika kova ole, minun mielestä Lukko haluaa päästä RTK avusta eroon ja siksi pienentää budjettia. Ei todellakaan ole RD:n idea.
RD haluaa voittaa mestaruuden eikä todistella mitään muuta.
Kyllä kulukuri on johdon juttuja. Paljonkos se budjetti oli kun sitä rahaa käytettiin?

Näinä aikoina pitää muistaa myös se, että on helpompi saada yhteistyökumppaneita kun ei ole isoa tahoa kuka maksaa viulut. Miksi sponsoroit lukkoa 20000€ kun voit miettiä, että annetaan 3000€ ja RTK hoitaa loput. Sedu tuli rahoineen Valkeakoskelle ja jäi myös rahoineen yksin. Ihan oikeasti kaikilla yrityksillä ei mene loistavasti ja tarkkaan mietitään, miksi olemme mukana yhteistyössä ja mitä siitä saamme. Entä jos viemme asiakkaat peliin ihan ilman, että maksamme siitä ylimääräistä, otamme vaikka aition netistä?

Mutta kaikkihan on RD:n syytä ja johto menee sen mukaan. 4 vuoden päästä Lukon budjetti on 350 tuhatta euroa, koska RD haluaa niin.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En ymmärtänyt juuri mitään mitä ylläolevassa viestissä koitetaan sanoa.

Lukko haluaa varmasti _vähentää_ konsernitukea, tai se lienee omistajan tahto. RD taas on lopettanut sekoilukulttuurin Lukossa, joka on vaatinut nimenomaan sitä, että RD laittanut pelaajahankintoihin jonkun rodin. Toisaalta se on pitkässä juoksussa myös säästänyt urheilullisen uskottavuuden palauduttua.
 

jaskala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
En hakenut Lukolle töihin, mutta kommentoin silti. Lukon tiedotusta koskevassa ketjussa ihan aiheellista kritiikkiä. Jos Lukko ei itse suhtaudu markkinoinnissa ja viestinnässään CHL:aan tosissaan, niin ei varmaan kannata odottaa Äijänsuolle katsojia?

Ei mitään ennakkohöpinää, ketjukokoonpanoja tai muuta. Esim. TPS esittelee lohkovastustajiaan lisääkseen mielenkiintoa ja arvoa tapahtumalle.

Ennennäkemätön markkinointi on osoittautumassa ennennäkemättömäksi vitsiksi.
 

senilix

Jäsen
Ei mitään ennakkohöpinää, ketjukokoonpanoja tai muuta. Esim. TPS esittelee lohkovastustajiaan lisääkseen mielenkiintoa ja arvoa tapahtumalle..
Oliskohan sillä tuohon jotakin vaikutusta, että TPS:lla on tänään kotipeli, Lukolla vasta viikon kuluttua.

Katsellaan, mitä ensi viikolla tiedotetaan.
 

jaskala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Oliskohan sillä tuohon jotakin vaikutusta, että TPS:lla on tänään kotipeli, Lukolla vasta viikon kuluttua.

Katsellaan, mitä ensi viikolla tiedotetaan.

Edelleen: markkinoinnissa on myöhäistä aloittaa muutamaa päivää ennen. Jos edes HC-fanit eivät tiedä milloin pelit alkavat, niin miten mahtaa olla sen suurimman ryhmän kanssa?

Ehdottomasti nytkin olisi voinut kertoa tulevista vastustajista ja heidän pelaajistaan. Se on viitsimisestä kiinni. Ja isossa kuvassa todella hiljaista pn vieläkin.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei mitään ennakkohöpinää, ketjukokoonpanoja tai muuta. Esim. TPS esittelee lohkovastustajiaan lisääkseen mielenkiintoa ja arvoa tapahtumalle.
Lukon Twitteriin on ilmestynyt Fribourgin reissusta yhdeksän kuvaa. Mielestäni tämä on hyvää ennakkopöhinää. Lisäksi Lukon kotisivuilla kerrotaan selvästi ensi viikon kotipelistä, vaikka sinä väität, että sitä ei mainosteta.

Ja miksi Lukko olisi julkistanut jotain ketjukokoonpanoja? Yleensä ne tulevat selville hieman ennen peliä.

Sinun jokaviikkoinen valitus on kyllä melkoinen vitsi.

Toki myönnän, että Lukon markkinointi on huonoa, mutta kyllä siellä pöhinää luodaan ja otetaan sarja tosissan.
 

jaskala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Toki myönnän, että Lukon markkinointi on huonoa, mutta kyllä siellä pöhinää luodaan ja otetaan sarja tosissan.

Myönnät, että Lukon markkinointi on huonoa, mutta sitä ei kuitenkaan saa kritisoida?

On hyvä muistaa, että vaikka markkinoinnissa ei ole ammattilaiset asialla, niin kaikki Lukossa ei ole huonoa. Todellakaan.

Mun mielestä markkinointi ja pöhinä on silloin täysin epäonnistunut jos fanit, jotka seuraa tavallista tarkemmin seuraavat, eivät edes tiedä sarjan alkavan.

On markkinoinnissa ollut hyviäkin juttuja, mutta paljon enemmän odotin reagointia tilanteeseen, joka on ollut jo pitkään tiedossa: jääkiekko ei vedä enää ihmisiä katsomoihin kuten ennen. Silloin pitäisi markkinointikineiston toimia erityisesti. Joku nosti SaiPan esiin. Kyllä. Pienemmällä budjetilla tehdään tyylikästä ja kekseliästä markkinointia tärkein kohderyhmä huomioiden.

Toki se on aina imagollinen itsemurha lähteä hehkuttamaan jotain asiaa ennennäkemättömänä (ellei sitten ole kovaa osaamista), mutta miksi en ole yllättänyt että Lukon kohdalla homma meni vitsiksi?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja miksi Lukko olisi julkistanut jotain ketjukokoonpanoja? Yleensä ne tulevat selville hieman ennen peliä.
Ja eiköhän jokainen Lukkoa seuraava pysty aika hyvin ne kokoonpanot kertomaan jo etukäteen. Muuttuvia palasia on aika vähän. Tai ehkä yllätyn.
En osaa ottaa kantaa Lukon markkinointiin, mutta vaikka se olisi ollut samalla tasolla kuin ennen viime kauden alkua, niin uskon että minua se ei olisi kuitenkaan samalla tavalla tavoittanut, kun vituttaa vieläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös