Mainos

Rauman Lukon johto – ammattitaitoinen vai ammattitaidoton?

  • 452 997
  • 2 359

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tämän ymmärtäisi paljon paremmin, mikäli suunta olisi päinvastainen, eli yritettäisiin kotiinjääviä houkutella hallille ilmaisilla pysäköintipaikoilla.

Onkohan niin, että Lukko ei ole ennen tätä päivää saanut Rauman kaupungilta lupaa tienata kaupungin urheilukeskuksen pysäköintipaikoilla. Pysäköintipaikat pysyisivät maksuttomina, mikäli kaupunki niin haluaisi, joten pelkästään Rajalaa ja Lukkoa tästä on turha syyttää.
 

lebak

Jäsen
Onhan se aina vaikeaa, kun jokin ilmainen asia alkaakin yhtäkkiä maksamaan.

Toisaalta Raumalla, jossa koko kaupungissa taitaa olla ilmainen pysäköinti ja vieressä sorakenttä, jossa hyvin suurella todennäköisyydellä on tilaa niin ei tämä nyt pitäisi maailmaa kaataa. Hallikin sijaitsee alle 10min kävelymatkan päässä keskustasta.

Eniten tästä kärsivät suuret lapsiperheet tai huonosti liikkumaan kykenevät, mutta tällöin 5€ maksua vastaan saisi parkkipaikan pienemmällä vähdillä ja ehkä lähempää sisäänkäyntiä.

Tietysti kaikki kulut olisi kiva karsia, mutta eiköhän tämä ollut vain ajan kysymys. Mun mielestä ei niin suuri asia.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
huonosti liikkumaan kykenevät
Tästä tulikin aasinsiltana mieleen, että kuinkahan monta invalidiparkkipaikkaa (vai mikä sen oikea nimi onkaan) löytyy hallin ympäristöstä?

Jos katsojia on n. 4000, niin autoja on arviolta n. 1500. Kuinka monta paikkaa ko. automäärää vastaan on suositus?
 
Viimeksi muokattu:

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Ainakin noita invapaikkoja on jo nykyäänkin toivottoman vähän. Niin ulkona kuin hallissakin. Isäukko on pyörätuolissa ja hallille pitää tulla pahimmillaan heti, kun ovet aukeavat. Sitten nopea kahvi ja äkkiä värjöttelemään sinne katsomoon, jotta saa paikan missä aition tolpat ei peitä näkyvyyttä.

Ja nyt vielä toiseen päätyyn entisen invapaikan kohdalle on tullut aitio. Ei pääse sinnekään enää katsomaan, jos tuo varsinainen katsomo on täynnä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Invaluvalla auton saa jättää lähes mihin tykkää. Ainoita rajotteita taitaa olla ettei haittaa liikennettä.
 

lebak

Jäsen
Jotain positiivistakin:
Sunnuntaina Raumalla järjestetään urheilun muodossa 3 tapahtumaa:
  • 13 Pesäpalloa: Lukko - Pesäkarhut (TopTeam-Areena)
  • 16 Jääkiekkoa: Lukko - Luulaja (Kivikylän Areena)
  • 18.30 Jalkapalloa: Pallo-Iirot - SalPa (Äijänsuon stadion)
Samalla lipulla pääsee katsomaan sekä pesäpalloa että jääkiekkoa. Lisäksi Lukon lipulla saa alennusta Iirojen matsista.
Ja ei, en työskentele millekään esille tulleista yhteisöistä :)

Linkki Länsi-Suomen juttuun, jossa asiasta tarkemmin.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Joko Raumalla on näkyvissä tuo massiivinen markkinointi tulevaa kautta hehkuttaen ja kiekkokiima nostattaen?

SoMeen on tasaisesti putkahtanut numero, joka kertoo koska Liiga alkaa. Siinä se.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Koteihin jaetussa Länskärin kiekkoliitteesä avattiin hieman tarinaa tuon parkkipaikan maksullisuuden takana. Sehän on ihan vaan puhtaasti kädenojennus kausikorttilaisille Lukon toimitusjohtajan mukaan.

Enpä sitten tiedä moneltako kausikorttilaiselta asiaa on kyselty, mutten minä ainakaan tuota selitystä hyväksy. Toki on usein ketuttanut, kun on viime tingassa peliin saapunut ja parkkis onkin jo täynnä, muttei olisi tullut mieleenkään ratkaista asiaa muuttamalla parkkis muille maksulliseksi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään tuli Lukolta postia ja siinä selostettiin miten tuo parkkipaikan käyttö kausikorttilaisilta onnistuu, eli vuosi sitten kausikortin yhteydessä tullutta Lukko-etukorttia vilauttamalla pääsee ilmatteeks parkkeeraamaan.

Tuli vaan mieleen että on siinä parkkipaikan valvojilla hommaa kun jokaisen tulijan syynää että onko siinä etukortissa nyt sitten liimattuna se tänään kirjeen mukana tullut tarra "2015-16".

Täytyy nyt katsoa. Ei tuo minua liikuta kun vain pari-kolme kertaa elämäni aikana olen sinne isolle parkkipaikalle autoni vienyt. Mutta jos nämä muut paikat eli Töyryntien parkkis ja kadunvarret täyttyvät entistä aikaisemmin niin pitää varmaan sitten ajaa sinne (täältä nykyisestä tulosuunnastani katsottuna) hallin taakse.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vai että Lukko-etukortti. Tuo onkin sitten kortti, josta minulla ei ole harmainta aavistustakaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mene ihmeessä hakemaan toimistolta. Tuossa Lukon lähettämässä kirjeessä luki että jos jollakulla ei etukorttia ole, niin se kannattaa käydä hakemassa nyt.
 

jaskala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Otetaanpa pieni tilannekatsaus ennennäkemättömästä markkinoinnista nyt kun kauden avauspeliin on aikaa muutama päivä.

Paikallislehti Raumalaisessa oli ollut näyttävä Tahdon-kamppis. En ala itse kamppiksen merkitystä sen enempää avaamaan, sitä näköjään jo täällä käsiteltykin. Kamppis Raumalaisessa oli mielestäni ideana hyvä. Vaikka tekstit olivat suoraan kuin TET-harjoittelijan kynästä, joka varmaan kuvittelee niiden koskettavan ihmisten yhteisöllistä puolta. Itseäni paatoksen puolelle mennyt yritys hymyilytti.

Markkinoinnin päätehtävä kauden alla on osoittaa ihmisille, että on aika herätä uuteen kauteen. On hienoa, että Lukko pyrkii näkymään katukuvassa. Anteeksi jo etukäteen toisto: puhun taas laadusta. Näyttää siltä kuin toimistolla olisi annettu lupa parin sadan kopion ottamiseen ja Halpa-Hallista teippirulla matkaan. Markkinointipäällikkö on sitten julisteita liimannut tolppiin ja mihin nyt ilmaiseksi niitä saa laittaa.

Markkinoidaanko nyt räkäpunkkia soittavan bändin keikkaa Sinisoihdussa vai maamme ainoan ammattilaissarjan mitaliehdokkaan tulevaa kautta?

Käsittämätöntä kuinka vasurilla asiat hoidetaan. Laadukkaalla ja hyvällä markkinoinnilla seura osoittaa, että se myös arvostaa omaa toimintaansa. Pieni rahallinen panostus ja tyylikkään puhuttelevia kaupungilla oleviin näyttäviin valomainoksiin? Ei tietenkään.

Nämä kaikki muovaavat Lukon kokonaisimagoa: nyhdetään kaikki irti tulovirroista, esim. nyt parkkipaikka ja nousevat kausikorttihinnat. Markkinointi on vain minimipanostuksilla tehtävä kuluerä eikä menovirroissa huomioida tärkeimpää kohderyhmää. Milloin ihmisillä on tullut toimiston touhuista positiivinen "tuntuipa tämä hyvältä" - fiilis?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Johdolle on yksi ja hailea, mitä siellä katukuvassa näkyy. Ei tuollainen mainonta tuo perusporukan lisäksi ylimääräisiä katsojia halliin. Ja toisaalta milloin Rajalan aikaan, tai koskaan olisi yksittäisiä satunnaiskatsojia arvostettu? Yritykset ovat Lukon pääkohde ja sillä siisti. Peliesitykset määräävät lopulta katsojaluvun, sekä nykyään myös vahvasti taantunut talous. Liput ovat liian kalliita, maksukanavat houkuttelevat ja perhanan parkkikin maksaa.

Nyt pitäisi tehdä seuraavaa ja mielellään isolla rumputulella mediassa. Siis täysin vastakarvaan, mitä nyt tapahtuu.

Näiden SSS-miehien kompuroinnin yhteydessä parasta markkinointia olisi laskea lipun hintoja tuntuvasti alas ja ottaa menetetyt eurot takaisin isommalla yleisömäärällä,sekä oheismyynnillä joiden katteita voisi huoletta höylätä myöskin hieman. Onko parempi, että hallissa on 2500 maksavaa katsojaa, jotka eivät osta mitään, vai esim. 3500 maksavaa katsojaa, joista jokunen eksyy lihapiirakalle tai kaljalle erätauolla? Tunnelmaa olisi enemmän, sekä tulovirtaa loppupeleissä enemmän, sillä kausi on pitkä. Myös vuodet vierivät ja uusia fanin alkujakin on hallille saatava.

Kausikortti tempausta olisin Lukoltakin odotellut edulliseen hintaan, jolla olisi kasvatettu hallin perus yleisömassaa ehkä muutamalla sadalla katsojalla. Nyt saisi joitain hajanaisia etuja sieltä täältä. Fanituotteetkin ovat aivan sikahintaisia. Miksi helvetissä maksaisin pelipaidasta 100€, joka tikattu täyteen mainoksia? Firmojen pitäisi maksaa minulle, jotta kantaisi paitaa päälläni.
 

jaskala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Pieni katsaus.

Lukon hehkuttama ennennäkemätön markkinointi osoittautui, kuten pelättiin, täydelliseksi torsoksi. Lukon yleisömäärä esimerkiksi lauantain Sport-ottelussa oli hälyyttävä ja CHL-ottelu jo rimanalitus. Perjantain peliin Rajala jakaa ilmaisia lippuja, koska tietää että muuten mennään alle 3000:n reilusti. Nöyryys puuttuu lukujen edessä.

Pisti silmään Juha Junnon kommentit siitä miksi kuitenkin CHL on vetänyt Oulussa: "markkinoimme jokaista ottelua erikseen."

Niin. Raumalla ihmiset eivät edes tiedä milloin CHL-pelit on eikä organisaatio ahneudessaan liitä pelejä kausikorttiin edes. Tällä kaudella on tulossa kylmää, koska Lukon markkinointi ei kykene reagoimaan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tv-rahoja kilahtaa kassaan hieman alle miljoonan. Sillä summalla katetaan -1000 katsojaa per peli. Ilmaislipuilla nostetaan taas keskiarvoa ylös ja kaikki näyttää hienolta.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä meneekö nyt ihan oikeaan ketjuun, mutta aika hyvän hokiblogin Kiekkoareenaan Marko Leppänen kirjoitti: Jääkiekon vappujuhla. On mielestäni hyvin tärkeä asia tässä koko kiekkoähkyssä ja yleisön puuttumisessa katsomoista. Ongelma on mielestäni siinä, että tuote ja hinta eivät kohtaa toisiaan. Kumpaankaan ei oikein mielellään kosketa. Tuotteeseen MUN eli peliin mielestäni ei kosketa siksi, että pelaajat eivät muutoksista tykkää ja hintaan siksi, että seurat ja liiga eivät siitä tykkää.

Pelaajien tykkäämisiin on esimerkiksi kaatunut maalien isontaminen ja suurella todennäköisyydellä itse veikkaan 3-3 jatkoaikapelit tulee häviämään vuoden kokeilun jälkeen. Pelaajat ei tykkää, kun laitetaan fortunalle enempi mahdollisuuksia ja oma ammattitaito ei takaakkan aina voittoa. Kenelle tätä lajia tehdään: ammattilaisjääkiekkoilijoille vai maksavalle yleisölle?

Maalit, yllätykselliset tilanteet ja sankaritarinat ovat iso suola missä tahansa urheilulajissa. Yksinkertaistan vielä vähän; tunteet ovat the suola tässä, kuten monessa muussakin lajissa. Uusia katsojia ei saada yhtään lisää jos yksi joukkue pystyy erilaisilla puolustuksen hienoilla kuvioilla varmistamaan, että omaan päähään tehdään korkeintaan 1,2 maalia ja ite tehdään noin 2,1 maalia. Niitä uusia innostuneita saadaan kun joku pelaaja nousee selkeäksi sankariksi tai joskus antisankariksi. Joukkue suorittaa välillä ylivoimaisesti ja välillä alisuorittaa. Kunhan saadaan tunteen paloa toimintaan, puolustetaan sitä mikä seuran arvoille on tärkeää.

Toinen puoli, tuotteen hinta. Ei tällä hetkellä mikään jäähallilla annettavista palveluista ole hinnaltaan kohtuuden rajoissa. Liput ovat nousseet kipurajalle, oheistuotteet (kahvit, oluet yms) ovat reilusti yli kipurajan. Tämän lisäksi tuote ei ole muuttunut vuosien saatossa millään muotoa, niin tottahan toki jokainen miettii tarkkaan kannattaako. Oikeasti kysyn, kannattaako? Ei oluen hinta ole missään järkevissä raameissa siihen, mitä se voi olla omalla kotisohvalla. Ei makkaran hinta mitenkään paranna tilannetta, vaikka sen kuinka nautit "oikeassa" ympäristössä, kun samalla rahalla tempaiset melkein koko paketin samaa tuotetta omalla sohvalla juuri sellaisena kuin haluat. Otetaan ihan rehelliseen vertailuun kanavapaketin hinta vs. aikuisen kausilippu: Ruutu + viihde & urheilu maksaa 215,40€ - 239,60€ 2015 - 2016 liigan ajalta, riippuen minkälaisen paketin ostat. Halvin kausikortti aikuiselle maksaa 300,00€. Saati sitten, jos perheessä on yksikin yhtä urheiluhullu puoliso tai tenava, ei kausikortin kustannukset pääty tuohon 300,00€ vuosilaskuun. Taasen kun ottelua katsoo televisiosta kaksi tai useampi henkilö, kustannukset käytännössä putoavat kun verrataan kausilippujen ostamiseen. Saati sitten, että oma joukkue etenee runkosarjasta vähän pitemmälle, mitkä ne kustannukset ovat sitten?

Toki voidaan sanoa aina, että kiekko on parasta paikan päällä, tai tunnelma on parasta kaverin kanssa, tai paikalla näet kaikki tuttavat. Mutta ei noista mainoslauseista jää jäljelle kuin kiekko on parasta paikan päällä, koska tuo on ainoa ero, mitä ainakin mainoslauseissa voidaan varmasti tarjota. Pitäisikö sittenkin itse liigan, seurajohtojen ja muiden tuotteen tekijöiden, kuten valmentajien ja pelaajien mennä vähän syvemmälle tässä yhtälössä? Pitäisikö miettiä tuotteen tai tapahtuman sisältöön vaikuttajien ottaa lakki kouraan ja miettiä miten asia saataisiin houkuttelevammaksi tai ainakin tuote saataisiin paremmin vastaamaan kustannuksia? Mielestäni pitäisi ehdottomasti! Nyt tuote on sama kuin viimeiset 10, 20, ellei jopa 30 vuotta sitten. AInoa mielestäni valitettava ero tuotteessa on; hinta on isompi. Myönnän, että väite on tosi raju ja kovasti yksinkertaistava.

No varmasti oikaisen mutkia suoraksi kirjoituksessani, mutta varmasti pöyhäisen paikoitellen ihan ytimestäkin. Ellen nyt ihan suoraan sieltä, mutta ainakin ytimen kuorta raavin. Miksi tämä kirjoitus? En näe edelleenkään, että Lukon seurajohto pelkästään on ammattitaidoton. Näen että koko liigan johto on nykyisin yhtä ammattitaidotonta porukkaa kaikki. Jos teen nyt suoranaisia asiavirheitä, niin korjatkaa toki.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Pelaajien tykkäämisiin on esimerkiksi kaatunut maalien isontaminen ja suurella todennäköisyydellä itse veikkaan 3-3 jatkoaikapelit tulee häviämään vuoden kokeilun jälkeen. Pelaajat ei tykkää, kun laitetaan fortunalle enempi mahdollisuuksia ja oma ammattitaito ei takaakkan aina voittoa. Kenelle tätä lajia tehdään: ammattilaisjääkiekkoilijoille vai maksavalle yleisölle?

Ammattilaisjääkiekkoilijoiden pitäisi tätä tehdä, maksavalle yleisölle. Jos joku on muuta mieltä, niin mistä palkanmaksaja sitten revitään?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Missä hinnoissa muuten kalja, makkara ja lihis nykyään hallilla liikkuvat? Äijänsuolla on kyllä huono sijainti noiden tuotteiden myyntiä ajatellen, kaupat kummallakin puolella ja kauan sitten grillikin oli lähellä. Sitten itse peliin vielä, kotijoukkueen tehtävä on viihdyttää yleisöä, mutta Lukkokin on peruutellut paljon kotona ja päästänyt vastustajaa mukaan peliin. Tätä ei saisi missään nimessä tapahtua kotona. Vieraissa voidaan sitten tehdä maali tai kaksi ja leikkiä kilpparia loppupeli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös