Mainos

Rauman Lukon johto – ammattitaitoinen vai ammattitaidoton?

  • 453 223
  • 2 359

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Millään markkinoinnilla ei minulle henkilökohtaisesti ole väliä niin kauan kuin se toimii yritysmyynnin osalta ja lapsille jaetaan edelleen ilmaislippuja. Se, että lapsi tulee pelistä kotiin ja sanoo vanhemmilleen haluavansa peliin uudestaan, on parempaa markkinointia kuin yksikään lampputolppaan laitettu mainos. Sitten on ne katsojat, joille parasta markkinointia on kauden ja pelien alkaminen sekä joukkueen peliesitykset.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millään markkinoinnilla ei minulle henkilökohtaisesti ole väliä niin kauan kuin se toimii yritysmyyJa nnin osalta ja lapsille jaetaan edelleen ilmaislippuja. Se, että lapsi tulee pelistä kotiin ja sanoo vanhemmilleen haluavansa peliin uudestaan, on parempaa markkinointia kuin yksikään lampputolppaan laitettu mainos. Sitten on ne katsojat, joille parasta markkinointia on kauden ja pelien alkaminen sekä joukkueen peliesitykset.

Jep, minun mielestä runkosarjan koululaislippuja ei ole syytä demonisoida. Ei niitä samalle koululle kuitenkaan osu kuin ehkä kerran kaudessa. Moni koululainen näistä käynneistä johtuen tulee vanhempansa kanssa toisenkin kerran maksetulla pääsylipulla peliin.

Hyvin myyneet yrityskausaritkaan tuskin on huono juttu. Ehkä joku firmakortin omaava vakikatsoja ostaisi henkilökohtaisen kausarin jos pakko olisi, mutta ei keikuta isoa kuvaa mihinkään suuntaan.

Jos joukkue rämpii ja peleissä ei ole panosta, niin silloin osa firmalipuista jää työpaikan kahvipöydälle.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Pointtini olikin, että ilmaislipuilla nostetaan sitä katsojakeskiarvoa. Voidaan sen jälkeen paukutella henkseleitä. Ilmaisliput koululaisille on hieno juttu.

Jossain fantasiamaailmassa voitaisiin markkinoida tulevaa kautta kaikille kohderyhmille. Saada näin kausikortteja myytyä ja nostettua kiimaa tulevaa kiekkokautta kohtaan. Sen jälkeekin hallissa on tilaa "saipapelien" ilmaislipuille.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tottakai olisi hieno juttu jos Lukko myisi yksityishenkilöille1500 kausikorttia, 1500 yrityksille ja tiistai-iltanakin menisi vielä 1000 irtolippua täyteen listahintaan illasta toiseen peliesityksistä riippumatta.

Se on silti sanottava että aika tavalla sammutetuin lyhdyin Lukko on tämän kesän mennyt minunkin mielestä.

Voin myöntää rehellisesti olevani osa ongelmaa- jos siis ongelmaa katsojamäärissä edes on. Katson pelejä Ruutu-palvelusta, käyn peleissä useammin ns lahjalipuilla kuin itse maksamanani. Olen vähentänyt hallissa käyttämääni rahamäärää silloin kun paikalla olen, eli enää ei tule bisseä vedettyä hallilla ja lähdettyä sen jälkeen kaupungin yöhön heilumaan. Syksyn pelit eivät houkuta, muut aktiviteetit, velvoitteet ja ajankäyttö ovat ajaneet siihen että sytyn kiekkokauteen oikeastaan vasta marras- joulukuussa. Pitsiturnauskin on jäänyt väliin jo kolmena viime vuotena. Ehkä Lukon markkinointi-osasto voisi tosiaan tehdä jotain repiäkseen meikäläisenkin taas kunnon kiekkokiimaan ;)
 
Viimeksi muokattu:

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No nyt olisi kaikilla ammattilaisilla mahdollisuus lähteä vaikuttamaan Lukon markkinointiin. On meinaan myyntipäällikön paikka auki. Tietoa löytyy enempi Lukon sivuilta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikäköhän tuo Lukon ja ässien yhteistyökuvio on? Lukko vuokraa festariaitaa ässiltä Superpikkujouluihin?

http://m.satakunnankansa.fi/urheilu/rauman-lukko-ja-porin-assat-yhteistyohon?v=1

7.8 klo 12.00 lisäinfoa.

Yhteistä markkinointia, yritystilaisuuksia molempien joukkueiden peleissä, yhteinen farmiseura, ostettavien palveluiden yhteinen kilpailuttaminen jne., sellaisia asioita, joiden yhteisestä järjestämisestä molemmat joukkueet hyötyvät, synergia etuja.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielenkiinnolla odotan tuota yhteinen farmiseura-kuviota. Eikös KeuPa olekaan kuin tämän yhden kauden juttu?
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee. Eikös Rajala maininnut jossakin yhteydessä jostakin ennen näkemättämästä markkinoinnista ? Talvii klassikko ?
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Yhteistä markkinointia, yritystilaisuuksia molempien joukkueiden peleissä, yhteinen farmiseura, ostettavien palveluiden yhteinen kilpailuttaminen jne., sellaisia asioita, joiden yhteisestä järjestämisestä molemmat joukkueet hyötyvät, synergia etuja.
Voi olla että tuollaisiakin yhteistyökuvioita olisi järkevä kehittää, mutta enpä usko että kilpailevat joukkueet kilpailevilla markkinoilla tuollaiseen yhteistyöhön pääsevät tai edes haluavat (olisi aika ennennäkemätöntä urheilubisneksessä). Eiköhän kyseessä ole Satakunnan derbyn nimisponssin julkaiseminen.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Talvii klassikko ?

Varmaan tuli vedettyä aikanaan ulkojääotteluita ihan liikaa, mä en ole koskaan nimittäin ymmärtänyt näitä talvi"klassikko"-otteluita ollenkaan. En täällä Helsingissä, en Tampereella, en NHL:ssä. Mikä niissä on se juttu?

Mää tiädän mikä juttu tää oikeesti on. West Coast Lighting. Nyt.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Farmijoukkueeseen en usko. Lukolla jo KeuPa. Yhteistyöyrityksistä kilpaillaan, toisaalta RTK sponssaa ässiäkin. Talviklassikko veikkaus on hyvä. Ainut on että missä se pelataan? Aika nihkeetä jäädyttää kenttää kun on mittarissa plusasteita. Hankinnat ois tietty yksi mahdollisuus. Yritettiinkö sitä tulostaulujen kanssa?

Mielenkiintoista tosiaan. Rajalan ennen näkemätön varmaan tarkoittaa tuota ässäyhteistyötä. On meinaan ollut aika ennen näkemättömän hiljaista tuo Lukon markkinointi.
 

jaskala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Otetaan pieni tilannekatsaus. Näkyvyys ja markkinointi edelleen vähäistä. Toki Pitsiturnaus on valtava menestystarina.

Lukon ja Ässien välinen yhteistyömalli oli pannukakku. Jäänee toimistojen väliseksi hassutteluksi vailla mitään kosketuspintaa faneihin. Sinänsä hyvä markkinointitempaus, joka herätti keskustelua, mutta lopputulos jotain muuta. Keskustelu lopputuloksesta jäi murto-osaan.

Vielä odotellaan ennennäkemätöntä markkinointia.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Otetaan pieni tilannekatsaus. Näkyvyys ja markkinointi edelleen vähäistä. Toki Pitsiturnaus on valtava menestystarina.

Lukon ja Ässien välinen yhteistyömalli oli pannukakku. Jäänee toimistojen väliseksi hassutteluksi vailla mitään kosketuspintaa faneihin. Sinänsä hyvä markkinointitempaus, joka herätti keskustelua, mutta lopputulos jotain muuta. Keskustelu lopputuloksesta jäi murto-osaan.

Vielä odotellaan ennennäkemätöntä markkinointia.

Niin taitaa se myyntipäällikön paikka edelleen olla auki. Siellä taitaa saada paremmin vaikutusmahdollisuuksia kuin tällä palstalla.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Niin taitaa se myyntipäällikön paikka edelleen olla auki. Siellä taitaa saada paremmin vaikutusmahdollisuuksia kuin tällä palstalla.
Onko Vesalainen lopettamassa jai haetaanko vain lisää myyntivoomaa ?

Edelleenkin parasta markkinointia olisi hommata joukkueeseen taitava sentteri johtotähdeksi ja väriläiskäksi.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Onko Vesalainen lopettamassa jai haetaanko vain lisää myyntivoomaa ?

Edelleenkin parasta markkinointia olisi hommata joukkueeseen taitava sentteri johtotähdeksi ja väriläiskäksi.

Vesalaisesta ei tietoa.

Tuohon toiseen. Juu yks Petruzalek tuohon ja vaikka joku Malkamäki heti pois ja tilalle joku kusipää oman maalin eteen suojelemaan maalia. Ja vielä sellainen, joka osais kiekon kanssakin tehdä asioita Mikko Kousan tapaan. Siis samassa paketissa. Eli Petru ja joku hiton hyvä pakki.
 

senilix

Jäsen
Tuohon toiseen. Juu yks Petruzalek tuohon ja vaikka joku Malkamäki heti pois ja tilalle joku kusipää oman maalin eteen suojelemaan maalia. Ja vielä sellainen, joka osais kiekon kanssakin tehdä asioita Mikko Kousan tapaan. Siis samassa paketissa. Eli Petru ja joku hiton hyvä pakki.
Ihan van kommenttina. Tuollaisten yhteishinta olisi paljon yli puoli miljoonaa, ehkä jotakin 600-700000....
Ja tähän ei kannata tulla vastaamaan, että Lukolla on rahaa. Toin tämän esille vain, jotta fanit voisivat hahmottaa, millaisista summista on kysymys.
 

jaskala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Niin taitaa se myyntipäällikön paikka edelleen olla auki. Siellä taitaa saada paremmin vaikutusmahdollisuuksia kuin tällä palstalla.

Arvioi Lukon pelaamista - mene itse pelaamaan?

Mielestäni kritiikki on perusteltua, koska Lukkoa on vaivannut vuosikaudet tietynlainen välinpitämättömyys ja ylimielisyys. "Kyllä ne ihmiset sinne jokatapauksessa tulee." Näin oli toki ennen, mutta ajat ovat paljon muuttuneet. Rauman Lukko vielä pari vuotta sitten laiminlöi ihan perusviestinnän välineitä kuten vaikka sosiaalistamediaa. Kun asiat menivät täysin penkin alle, niin sitten vasta tilanteeseen reagoitiin.

Nyt on vähän samaa ilmassa markkinoinnin kanssa. Pitäisi olla kekseliäs, miettiä miten tarjota syy ihmisille ostaa kausikorttii tai vieläkin tärkeämpi - se irtolippu sinne otteluun. Joukkue on hyvä, mutta ei seksikäs. Joukkue tulee menestymään, mutta kukaan ei usko mestaruuteen asti. Valitettavasti kaikessa mitä ulos annetaan markkinoinnin osalta ei paista laatu tai kekseliäisyys läpi. Esimerkkinä vaikka eilinen Jari Torkin syntymäpäivät. Sosiaaliseen mediaan postattiin kännykkäkameralla otettu kuva vanhasta kausikirjasta. Siihen lyhyet tekstit.

Pieni asia, mutta nämä asiat tekevät siitä seurasta mielenkiintoisen tai ei. Kysymys yhdestä isoimmasta Lukko-legendasta. Olisiko ollut iso vaiva haastatella miestä, ottaa kuva, tehdä ehkä graafisesti näyttävä onnittelu? Edes jollakin tavalla näyttää, että asian eteen on nähty vaivaa. Tämä sama asia leimaa kaikkea tekemistä. Vähän sinnepäin. Kyllä ne ihmiset sinne hallille kuitenkin tulee. Jokaisella ulos annetulla asialla olisi potentiaalinen mahdollisuus liikuttaa ihmisiä. Ehkä sitä kautta ostavat lipunkin. Tekemällä heikosti asioita tätä mahdollisuuttakaan ei ole.

Tässä tilanteessa kun oletettavasti yleisömäärät tulevat laskemaan, niin markkinoinnin kautta pitäisi saada ihmisiin sellainen odotuksen polte kautta ajatellen. Jos kovia faneja ei oteta huomioon, niin käsi sydämellä: onko sellainen nyt Raumalla?

Seurajohto voi onnitella itseään erityisesti yhdestä asiasta. Risto Dufvan palkkaaminen pelasti seuran katastrofilta ja palautti uskottavuuden. Muilla keinoin sitä ei saada, varsinkaan markkinoinnin kautta.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Ihan van kommenttina. Tuollaisten yhteishinta olisi paljon yli puoli miljoonaa, ehkä jotakin 600-700000....
Ja tähän ei kannata tulla vastaamaan, että Lukolla on rahaa. Toin tämän esille vain, jotta fanit voisivat hahmottaa, millaisista summista on kysymys.

Laatu maksaa. Miksi maksaa esim. Malkamäestä tai KeuPan Mestisjätkistä mitään, kun lähes samalla rahalla saisi sitä mitä joukkue tarvitsee?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuohon toiseen. Juu yks Petruzalek tuohon ja vaikka joku Malkamäki heti pois ja tilalle joku kusipää oman maalin eteen suojelemaan maalia. Ja vielä sellainen, joka osais kiekon kanssakin tehdä asioita Mikko Kousan tapaan. Siis samassa paketissa. Eli Petru ja joku hiton hyvä pakki.
Ihan van kommenttina. Tuollaisten yhteishinta olisi paljon yli puoli miljoonaa, ehkä jotakin 600-700000....
Ja tähän ei kannata tulla vastaamaan, että Lukolla on rahaa. Toin tämän esille vain, jotta fanit voisivat hahmottaa, millaisista summista on kysymys.
Niin, nyky Petruzalek ja kuvailtu pakki maksavat varmaan tuosta vielä enemmänkin. Sen sijaan "Petruzalek vuosimallia 2009" ja SaiPaan mennyt Brett Carson voisivat olla saatavilla tässä vaiheessa kesää 2-300K:lla yhteensä. Siinä tosin tarvitaan hieman tuuria ja ketjun aiheeseen liittyvää ammattitaitoa, että sieltä löytyy "Petru vm. 2009" tuolla hinnalla, eikä kasa paskaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Laatu maksaa. Miksi maksaa esim. Malkamäestä tai KeuPan Mestisjätkistä mitään, kun lähes samalla rahalla saisi sitä mitä joukkue tarvitsee?

Rahallahan noita mestaruuksia on ostettu. Onneksi Risto päättää näistä asioista eivätkä fanit. Sitäpaitsi yksi hyökkääjä ja yksi pakki ei muuta mitään jos homma ei joukkueena toimi kentällä. Pitsin perusteellahan homma toimii joten miksi täällä murjotetaan? Pronssijuna käynnistyy taas kuukauden päästä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Millä mielellä otatte tämän kausikorttilaisille suodun uuden edun vastaan, eli tarkoitan kausikorttilaisten omaa parkkipaikkaa? Liki viikon vanha uutinen jo, mutta tästä sen saapi lukea: Lukko tarjoaa kausikorttilaisille oman parkkialueen - Kiekkoareena

Kuten Rajalakin jutussa sanoo, "olemme vähän unohtaneet kausikorttilaiset. He ovat kuitenkin erittäin tärkeitä meille".

Minulle tuosta parkkialueesta ei ole mitään hyötyä, autolla toki matkustan edelleen hallille mutta en koskaan aja sitä tuonne mainitulle alueelle. Mutta kyllä mä silti koen nyt tämän edun myötä olevani tärkeämpi Lukolle kuin vielä viikko sitten olin. Lähellä on etten maksa hiukan ekstraa kausikortistani.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onneksi Risto päättää näistä asioista eivätkä fanit.
Joo mutta saa meiltä hyviä neuvoja. Senkin Risto on sanonut, viimeksi viime kaudella kun tuli se jännä avauskentällisen äänestysmahdollisuus.
 

senilix

Jäsen
Laatu maksaa. Miksi maksaa esim. Malkamäestä tai KeuPan Mestisjätkistä mitään, kun lähes samalla rahalla saisi sitä mitä joukkue tarvitsee?
Nämä petruzalekit eivät ole sitä tarvitttaava "leveyttä", joka paikkaa loukkaantumisia. Mestismiehet tai vastavat tarvitaan joka tapuksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös