Niin taitaa se myyntipäällikön paikka edelleen olla auki. Siellä taitaa saada paremmin vaikutusmahdollisuuksia kuin tällä palstalla.
Arvioi Lukon pelaamista - mene itse pelaamaan?
Mielestäni kritiikki on perusteltua, koska Lukkoa on vaivannut vuosikaudet tietynlainen välinpitämättömyys ja ylimielisyys. "Kyllä ne ihmiset sinne jokatapauksessa tulee." Näin oli toki ennen, mutta ajat ovat paljon muuttuneet. Rauman Lukko vielä pari vuotta sitten laiminlöi ihan perusviestinnän välineitä kuten vaikka sosiaalistamediaa. Kun asiat menivät täysin penkin alle, niin sitten vasta tilanteeseen reagoitiin.
Nyt on vähän samaa ilmassa markkinoinnin kanssa. Pitäisi olla kekseliäs, miettiä miten tarjota syy ihmisille ostaa kausikorttii tai vieläkin tärkeämpi - se irtolippu sinne otteluun. Joukkue on hyvä, mutta ei seksikäs. Joukkue tulee menestymään, mutta kukaan ei usko mestaruuteen asti. Valitettavasti kaikessa mitä ulos annetaan markkinoinnin osalta ei paista laatu tai kekseliäisyys läpi. Esimerkkinä vaikka eilinen Jari Torkin syntymäpäivät. Sosiaaliseen mediaan postattiin kännykkäkameralla otettu kuva vanhasta kausikirjasta. Siihen lyhyet tekstit.
Pieni asia, mutta nämä asiat tekevät siitä seurasta mielenkiintoisen tai ei. Kysymys yhdestä isoimmasta Lukko-legendasta. Olisiko ollut iso vaiva haastatella miestä, ottaa kuva, tehdä ehkä graafisesti näyttävä onnittelu? Edes jollakin tavalla näyttää, että asian eteen on nähty vaivaa. Tämä sama asia leimaa kaikkea tekemistä. Vähän sinnepäin. Kyllä ne ihmiset sinne hallille kuitenkin tulee. Jokaisella ulos annetulla asialla olisi potentiaalinen mahdollisuus liikuttaa ihmisiä. Ehkä sitä kautta ostavat lipunkin. Tekemällä heikosti asioita tätä mahdollisuuttakaan ei ole.
Tässä tilanteessa kun oletettavasti yleisömäärät tulevat laskemaan, niin markkinoinnin kautta pitäisi saada ihmisiin sellainen odotuksen polte kautta ajatellen. Jos kovia faneja ei oteta huomioon, niin käsi sydämellä: onko sellainen nyt Raumalla?
Seurajohto voi onnitella itseään erityisesti yhdestä asiasta. Risto Dufvan palkkaaminen pelasti seuran katastrofilta ja palautti uskottavuuden. Muilla keinoin sitä ei saada, varsinkaan markkinoinnin kautta.