Kyllä Raumalla voi. Kyrpähän tässä otsaan kasvaa kun näitä juttuja lukee. On se vittu iso harmi, jos se mestaruus heti ensi kaudella tule. Oivoivoi! Kaikki tänään julkaistut sopparit ovat kolmivuotisia poislukien Tikkasen paperi. Eikö siitä jo hölmömpikin raumalaisjanari saa jotain signaalia? Ei, kun vitun kalliilla vaan niitä ykskautisia nimimiehiä tekemään tiliä Raumalle. Sitten loppukaudesta itketään pippelikädessä, että kun ei ole pitkäjänteisyyttä yhtään.
Oletteko sitä mieltä, että floppikauden jälkeen saadaan se menestys heti ostettua?
Eniten minua vituttaa lukea Psychodadin poroporvarimaista "kyllärahaaon" onanointia. Mun Lukko ei ole tuollainen.
En mina ole mitaan yksivuotisia tanne toivonut. Straka viiden vuoden sopparilla sisaan kiitos, kelpaisi minulle paremmin kuin vuodeksi. Tottakai niita HYVIEN pelaajien pitkia soppareita toivotaan, olisin toivonut tuohon Laaksosen pahviinkin pidempaa kestoa, samoin Haatajan, Saarenheimon jne. sopimuksiin. Pettinen on ainoa ns. "kovempi nimi" jonka lukko on onnistunut kiinnittamaan pidemmaksi kuin kahdeksi vuodeksi. Jos naita pitkia soppareita vasataan Anssi Rantasille niin ei se viela tarkoita etta se olisi pitkajanteista ja jarkevaa tekemista. Sitten kun niita pitkia soppareita saadaan todellisille runkopelaajille ja jopa tahdille, sitten ollaan hyvalla mallilla.
Jos sun lukko ei ole tuollainen niin minun on vaikea ymmartaa millainen sinun lukkosi sitten on. Resursseja on kuin karpilla ja jokereilla, mutta tavoitteiden pitaisi olla anteeksipyytelevasti luokkaa Saipa, ja mieluummin ollaan kovia yllattajia kuin kestomenestyjia?
Jotkut meista varmasti haluavat lukon olevan sita mita Kalpa on nyt. Joukkue joka rosterin perusteella piti jaamaan saaliplayoffeihin, mutta yllatti kaikki olemalla runkosarjan parhaita ja yltamalla viela mitalipeleihinkin. Ehka tuossa on jotain David vs. Goljatit lisa-arvoa jota en itse oikein hahmota mutta itselleni tuo ei riita. Se ei ole rehellista lukon resursseja kohtaan. Mina en siis halua mallintaa lukkoa Kalpan mukaan, vaan 2000 luvun Karppien mukaan. Kun taloudellinen tilanne sen kerran mahdollistaa (esim. huomattavasti pysyvammin kuin taman kauden mestarikaupungissa), kylla tavoitteiden pitaa olla sita luokkaa mita pelimerkit antavat odottaa. Ei siis yllatyspronsseja, vaan odotettuja mestaruuksia ja finaalipaikkoja.
Katso taman kauden Jypia, katso viimeisten 5 vuoden karppajoukkueita....tahtipelaajat ovat olleet osa sita Joukkuetta, iso ja tarkea osa. Mestariksi pyrkivat tarvitsevat ehdottomasti huippuosaamista, ei sita pelkilla teemunormioilla voiteta.
Jos sinulla on antaa yksikin hyva esimerkki joukkueesta joka voitti sarjamuotoisen liigan ja playoffit ilman tahtipelaajia, kerro ihmeessa. Turnausmuotoiset Miracle on ice jutut eivat kelpaa, koska niissa ei ole seitseman ottelun playoffeja ja aina se paremmuus ei ole ihan itsestaanselvaa. Jos loydat yhdenkin esimerkin tuollaisesta, mina loydan vastapainoksi 200 esimerkkia siita miten mestareilla on aina hyva materiaali liigan yleiseen tasoon nahden.
Jokerit ovat nimenneet oman joukkueen julkaisunsa "Massiiviseksi". Pitaisiko sun lukko julkaista "Anteeksipyytelevassa"? Mun lukko kun pitaisi julkaista "Massiivisin" nimella kulkevassa tilaisuudessa.