Rauli Urama Lukon päävalmentajaksi

  • 426 698
  • 2 216

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huvittavinta on että Rauli väittää olevansa kovakin Lukkofani. Ikinä miestä en ole nähnyt katsomossa. Ei missään koskaan. Käykää nyt joku viemässä se sianraato Raulin kotiovelle!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Huvittavinta on että Rauli väittää olevansa kovakin Lukkofani. Ikinä miestä en ole nähnyt katsomossa. Ei missään koskaan. Käykää nyt joku viemässä se sianraato Raulin kotiovelle!
Katsomostako Raulin pitäisi Lukon peliä johtaa?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Repolainen kirjoitti:
Eiköhän me kaikki sitä toivota?

Ketkä te kaikki? Mitä minä olen lueskellut täältä, niin hyvin suuriosa kirjoittajista nimenomaan toivoo, että Urama jatkaa siellä vaihtoaitiossa. Olisiko 3-5 kirjoittajaa, kun on kanssasi samoilla linjoilla.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Jotenkin sai sellaisen kuvan että Mokan ja Uraman väliin tarvittaisiin joku. Toisella päävalmentajalla taisi tarkoittaa Vuorea tai sitten vittuili Mokalle?

Tekstiä on nyt korjailtu verkkoon: "– Tarvitsemme mielestäni pelaajakoordinaattorin tueksi päätoimisen ja vahvan urheilutoimenjohtajan päävalmentajan ja toimitusjohtajan väliin. Nyt siinä välissä on ihan liian pitkä aukko."
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse en nyt ymmärtänyt, miksi tuo lehtijuttu sai arvostelua osakseen. Minusta siinä oli asiaa joka sana.

Kausi meni kyllä reisille ja varmaan syytä jokaisessa tekevässä tahossa mukaan lukien Urama, mutta kun tuota UR:n juttua tulkitsee ilman suurta tunneryöppyä, niin minusta siinä on tiivistettynä kaikki olennaiset ongelmat.

Jääkiekkoilijoiden harjoitusmotivaatiosta: Näin mutu-pohjalta ihmisiä ne jääkiekkoilijatkin ovat. Vaikka varmasti joka jätkä haluaa hommansa tehdä mahdolisimman hyvin ja harjoteilla myös kovaa, mutta kyllä varmasti silloin tällöin pleikkari on mieluisempi vaihtoehto kuin kyykkytreeni tai lenkki. Toivottavasti ensi kaudeksi löytyy ukot, jotka tosiaan haluavat antaa kaikkensa myös treenipuolella pelien lisäksi. Samaan kastiin kuuluu mielestäni myös kiekkojen eteen heittäytymiset yms... Toisin sanoen erottaisin tässä kohtaa urheilijat ja himourheilijat.

Jälkimmäisiä ensi kaudeksi Lukkoon, kiitos.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en nyt ymmärtänyt, miksi tuo lehtijuttu sai arvostelua osakseen. Minusta siinä oli asiaa joka sana.

Ihan totta. Ja minusta tuossa on positiivista myös se että Urama osaa tuon jutun perusteella katsoa myös peiliin ja huomaa että hänkään ei ole tehnyt riittävän hyvää työtä. Kyllä minä luotan että Urama osaa ottaa opikseen virheistä ja on ensi kaudella astetta parempi liigavalmentaja.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan totta. Ja minusta tuossa on positiivista myös se että Urama osaa tuon jutun perusteella katsoa myös peiliin ja huomaa että hänkään ei ole tehnyt riittävän hyvää työtä. Kyllä minä luotan että Urama osaa ottaa opikseen virheistä ja on ensi kaudella astetta parempi liigavalmentaja.

Siis mitä helvettiä? Kuohitun sotilasjohtajan ja Irakin tiedotusministerin puheet noista tuli mieleen. Lukon suurin ongelma on Urama ja hänen ajatusmaailmansa ettei jääkiekossa kuulu taklata. Sääliksi käy niitä jotka kausipaikkansa taas lunastavat. Päävalmentaja ei mitään muutosta luvannut.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ensi kaudella on puheiden luvassa taistelevaa kiekkoa (junnut tuovat taistelumieltä), ilman fyysistä kontaktia. Tämä taitaa monen mieltä painaa.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä taitaa monen mieltä painaa.

Lukon resursseilla pitää tulla mestaruus 10 vuoden sisällä. Olisi pitänyt jo tulla 2000- luvulla. Se että Risto Leino kehtasi syyttää meitä kannattajia joukkueen hylkäämisestä ja puhella, että rauman seudulla ymmärretään vasta vuosien päästä kuinka hyvää työtä Lukko teki kun uusi sarjapaikkansa sai minun vatsani sekaisin.

Junnut tulee siinä mukana, mutta rehellisesti vituttaa ettei esim. Rintanen ei enää Lukossa tule pelaamaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lukon resursseilla pitää tulla mestaruus 10 vuoden sisällä. Olisi pitänyt jo tulla 2000- luvulla. Se että Risto Leino kehtasi syyttää meitä kannattajia joukkueen hylkäämisestä ja puhella, että rauman seudulla ymmärretään vasta vuosien päästä kuinka hyvää työtä Lukko teki kun uusi sarjapaikkansa sai minun vatsani sekaisin.

Junnut tulee siinä mukana, mutta rehellisesti vituttaa ettei esim. Rintanen ei enää Lukossa tule pelaamaan.
Ei se mestaruus autuaaksi tee. Mieluummin tavoitteeksi että noustaan pysyvästi "suurseurojen" joukkoon. Runkkarissa tämä ringette toimii hyvin, playoffeissa pelin pitäisi muistuttaa jo jääkiekkoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Junnut tulee siinä mukana, mutta rehellisesti vituttaa ettei esim. Rintanen ei enää Lukossa tule pelaamaan.

Ei ne Lukonkaan resurssit taida ihan mahdottomiin riittää... Taitaa Rintanen nostaa sellaista tiliä Sveitsistä että aika ihmeitä pitää Rajalan ja Mokan tehdä jos haluaa Rintasen takaisin Lukkoon joten ei käy kyllä ketään Lukon organisaatiosta syyttäminen jos Rintanen ei Lukossa pelaa. Todennäköisesti tarkoitatkin näitä huhuja että Lukko olisi polttanut kaikki sillat Rintasen kanssa? Kuka tästäkin sitten totuuden tietää? Jotkut ovat "tietäneet" täällä että Rintanen ei koskaan Lukossa tule pelaamaan, jotkut ihan samalla tavalla "tietävät" että Rintasella ei ole mitään kaunaa Lukon suuntaan ja on sanonut vielä haluavansa pelata Raumalla. Ainoa joka oikeasti tietää jotain asiasta lienee Rintanen itse.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rintanen pelasi monta vuotta naapurissa ja menestystä tuli. Ei voi mitään mutta kun vituttaa tämä Lukon touhu.

Kyllä kyllä. Mutta ei noista aina voi ihan suoraan seurajohtoakaan syyttää, ainakaan jos ei tiedä siirtojen taustoja. Joskus palava halu ja rahakaan ei vaan yksinkertaisesti riitä pitämään pelaajaa pienen kaupungin seurassa. Silloin Rintasen siirron aikaankin Turussa taisi olla kohtuullisesti imua ja varmasti myös palkat oli aika kohdallaan joten en kävisi ihan suoraan syyttämään että Rintanen olisi "ryssitty muualle" varsinkin kun itse en asiasta mitään tiedä.

Kyllähän Lukossa on tehty paljon asioita väärin viime vuosien aikana, sen kertoo jo se että noilla resursseilla ollaan jatkuvasti ihan väärässä päässä sarjataulukkoa. Mutta en minä ainakaan halua käydä mitään yksittäisiä siirtoja yms. osoittelemaan sormella koska en tosiaan noista taustoista tiedä mitään, enkä oikein usko että kovin moni näistä sormella osoittelijoistakaan tietää.
 

Pekkis

Jäsen
Jääkiekkoilijoiden harjoitusmotivaatiosta: Näin mutu-pohjalta ihmisiä ne jääkiekkoilijatkin ovat. Vaikka varmasti joka jätkä haluaa hommansa tehdä mahdolisimman hyvin ja harjoteilla myös kovaa, mutta kyllä varmasti silloin tällöin pleikkari on mieluisempi vaihtoehto kuin kyykkytreeni tai lenkki.

Täytyy nyt vaan muistaa se, että nämä meidän sankarimme pelaavat jääkiekkoa ihan ammatikseen. En todellakaan ole katkera, mutta se "työpanos", jonka jotkut pelaajat työnantajalleen antavat, ei ole missään järjellisessä suhteessa ansioihin. Pelin sisällä annettu "työpanos" olisi helposti analysoitavissa. Joka jannulle sykemittari puseron sisään, ja jos kertaakaan tulee vaihtoon alle 150 sykkeellä, samantien penkin päähän ja harmaa viltti hartioille.

Mä en kerta kaikkiaan voi ymmärtää noita Uraman väitteitä, ettei joukkueelle saatu myytyä..... Normaalissa työelämässä tollainen katsotaan työstä kieltäytymiseksi, ja siitä saa fudut!

Olen seurannut Lukon pelejä reilut 30 vuotta ja kuullut mielenkiintoisia (lue masentavia) juttuja tästä harjoittelumotivaatiosta. Heikkoa se on aina ollut, mutta nuorten MM-kisojen jälkeen otsikoissa olleet väitteet nykynuorten harjoittelun rajusta vähenemisestä vetää kyllä hiljaiseksi. Palkat hipoo pilviä ja jätkät treenaa entistä vähemmän.

Eipä silti, jääkiekko on hienoa viihdettä, mutta todellista huippu-urheilua se ei todellakaan ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joka jannulle sykemittari puseron sisään, ja jos kertaakaan tulee vaihtoon alle 150 sykkeellä, samantien penkin päähän ja harmaa viltti hartioille.

Hyvä ettet ollut esim. Ilveksen valmentaja... Kun jotain Raipen peliä katseli niin ei se syke välttämättä ihan huippuunsa noussut mutta tulosta tuli.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se mestaruus autuaaksi tee.

No ei tämä nykyinenkään meininki kovin hääviä ole. Joku vitun JYP satsasi ja menestyy. Meidän radioselostajalla kovenee kun joukkue pysyy liigassa, mutta itseäni lähinnä hävettää kannattaa joukkuetta joka joutui noihin peleihin. Ei kai Lukko mikään Saipa ole?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei tämä nykyinenkään meininki kovin hääviä ole. Joku vitun JYP satsasi ja menestyy. Meidän radioselostajalla kovenee kun joukkue pysyy liigassa...

Tämä, että JYP on satsannut joukkueeseen ja myös menestyy, saa minut ainakin kannattamaan JYPiä tällä kaudella loppuun saakka, vaikka se palstan yleisen mielipiteen vastaista ilmeisesti onkin, eikä liity oikeastaan Lukkoon mitenkään mutta on vaan hienoa nähdä seura joka satsaa ja menestyy, toisin kuin Lukko joka satsaa mutta ei menesty. Tippaakaan en ole JYPille kateellinen vaikka mestaruuden voittaisivat, päinvastoin ketuttaa jos eivät voita.

Tosta Ristosta haluaisin kuulla lisää. Sen muistan ensimmäisen SaiPa-sarjan pelin jälkeen että Ripa ihmetteli kun katsojilla ei ole play out-huumaa, mutta missä hän tätä tämän kauden suoritusta on kehunut? En tosin noita Ässät-sarjan pelejä edes kuunnellut joten sitä en tiedä jos hän sitten niiden pelien yhteydessä on kehaissutkin.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tosta Ristosta haluaisin kuulla lisää. Sen muistan ensimmäisen SaiPa-sarjan pelin jälkeen että Ripa ihmetteli kun katsojilla ei ole play out-huumaa, mutta missä hän tätä tämän kauden suoritusta on kehunut? En tosin noita Ässät-sarjan pelejä edes kuunnellut joten sitä en tiedä jos hän sitten niiden pelien yhteydessä on kehaissutkin.

Ramonasta tuli uusintana aamulta Saarenheimon ja Leinon jutustelu. Olisiko ollut päivää jälkeen kauden päättymisen.
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen seurannut Lukon pelejä reilut 30 vuotta ja kuullut mielenkiintoisia (lue masentavia) juttuja tästä harjoittelumotivaatiosta. Heikkoa se on aina ollut, mutta nuorten MM-kisojen jälkeen otsikoissa olleet väitteet nykynuorten harjoittelun rajusta vähenemisestä vetää kyllä hiljaiseksi. Palkat hipoo pilviä ja jätkät treenaa entistä vähemmän.

Voisikohan syyt olla syvemmällä... Esim. siinä, että nykykiekkoilijat ovat treenanneet (puurtaneet) liikaa pikkupojista lähtien.

Raipea ja muita vanhoja kiekkomiehiä, kun kuuntelee, niin usein nämä ukot kommentoivat nuoruuttaan ja jääkiekkoilun hauskuutta. Asiat opeteltiin kaukalolla kavereiden kanssa ja treeneihin mentiin näyttämään, mitä on opittu.

Nykyään meininki on se, että junnuja piiskataan kuus kertaa viikossa ohjatusti helvetin kovaa. Ei siinä mitään, laadukasta harjoittelua on enemmän kuin ennen vanhaan, mutta se tärkein voi jäädä monilta uupumaan: todellinen intohimo lajia kohtaan.

Vaikka rahaa saisi niin, ettei paskalle taivu, niin se ei vielä tuo automaattisesti intohimoa lajia ja harjoittelua kohtaan.

Tämä minua huolettaa, jos asia on todella näin kuin pelkään. Olen vain jääkiekon seuraaja, joten joku joka asioista enemmän tietäisi, voisi kommentoida harjoitteluun liittyviä asioita.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nykyään meininki on se, että junnuja piiskataan kuus kertaa viikossa ohjatusti helvetin kovaa. Ei siinä mitään, laadukasta harjoittelua on enemmän kuin ennen vanhaan, mutta se tärkein voi jäädä monilta uupumaan: todellinen intohimo lajia kohtaan.

Nimenomaan näin. Olen saanut seurata melko läheltä juniorikiekkoa kun pikkuveljeni pelaa C-junnuissa ja käyn häntä ja hänen kavereitaan kyyditsemässä harjoituksiin ja käyn melko usein pelejäkin katsomassa. Ja huomion kiinnittää se, että montaa kertaa en ole kuullut poikien puhuneen keskenään että onpas mukava mennä harjoituksiin, vaan yleensä takapenkillä kirotaan aina sitä, että kun on harkat neljä kertaa viikossa plus pelit niin aikaa ei oikeastaan ole mihinkään muuhun ja koko jääkiekko ei jaksa kiinnostaa.

Toki ymmärrän sen, että nykyään ei oikeastaan ole edes mahdollisuuksia höntsäillä ulkojäillä ja harjoitella kikkakolmosia, mutta olisiko se siltikään paha asia, jos harjoteltaisiin vaikka vain kaksi kertaa viikossa ja treeneihin mentäisiin kovalla innolla ja tekemään kaikkensa. Mene ja tiedä, koska en mikään pelaajien kehityksen ja junioritoiminnan asiantuntija ole.

Jottei menisi ihan off-topiciksi niin sanotaan nyt vielä, että Rale on ihan kiva vaikka sillä onkin hiukan pulleat posket.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös