Rauli Urama Lukon päävalmentajaksi

  • 426 633
  • 2 216

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Älä nyt puhu hyvä mies roskaa. Kuten sanoin olen kyllä nähnyt Elon pelejä (3kpl) tällä kaudella. Täällä saa kyllä ilmaista omia ajatuksiaan mutta valehtelijaksi leimaaminen menee kyllä tietyn rajan yli ja osoittaa kirjoittajan oman kyvyttömyyden mihinkään järkevään keskusteluun. Saat kyllä olla eri mieltä Elon kyvyistä mutta tällaiset riman alitukset ei minusta kuulu tänne.

Mielestäni kolmen pelin perusteella ei yksinkertaisesti voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä joita olet täällä vedellyt. Tai voihan niitä vetää mutta eipä kovin vahvalla pohjalla silloin olla.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni kolmen pelin perusteella ei yksinkertaisesti voi vetää tuollaisia johtopäätöksiä joita olet täällä vedellyt. Tai voihan niitä vetää mutta eipä kovin vahvalla pohjalla silloin olla.

Luulen, että Lukonkin scouttaus onnistuisi paljon paremmin, jos jokainen hankinta olisi nähty edes kolmesti livenä. No voi olla, että Elo on ollut surkea muissa matseissa mutta itse olisin valmis antamaan näyttöpaikan. Eihän näistä kukaan varmaksi tiedä ja välillä menee ykköskierroksen NHL-varauksetkin puihin. Katsotaan sitten viiden vuoden päästä kuka on pelimies ja kuka ei. Itse pistäisin omat rahani likoon Elon puolesta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin ei Lukko siinä mun mielestäni mitään menettäisikään jos Elo saisi jo tällä kaudella peliaikaa liigassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä olen kyllä 1963:n kanssa ihan samaa mieltä tuosta että haluaisin Elon saavan mahdollisuuden näyttää tällä kaudella, että ei tässä välttämättä mitään hävittävääkään olisi. Mutta silti luotan kuitenkin siihen että valmennusjohto on pelaajien kehityksestä ja liigavalmiudesta paremmin kartalla kuin satunnainen katsoja joka on nähnyt pelaajan vaan muutamassa pelissä.

Toivotaan nyt kuitenkin että Elo pääsee vielä mukaan edes pariin peliin.
 

D.Y.G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Vaasan Sport.
Nyt tuli pohja vastaan minun mukissani! Näytän uramalle ja koko vitun joukkueelle persettä asenne ongelmasta ja munattomasta toiminnasta!

Olen koittanut uskoa tähän tekemiseen pitkään enään en jaksa!

BOIKOTOIN lukon pelejä jatkossa ainakin tämän kuukauden mahd. koko loppu kauden...

PS: terveisiä lukon johdolle,valmennus johdolle ja pelaajille että UP YOURS!

PPS: kannustan jokaista jättämään seuraavat lukon pelit väliin tyhjä halli saa ainakin sukat pyörimään johdon jaloissa!
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse ajattelin antaa vielä lauantaihin asti aikaa. Siitä häviö ja sitten on kausi varmasti mennyt päin sitä
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haluan lainata itse itseäni tästä samasta ketjusta, vaikka sekin varmasti jotain Urama-lahkolaista häiritsee. Lainaus on päivämäärältä 21.10.2008.

friikki kirjoitti:
Suurin yksittäinen vika Lukon pelissä on peluuttamisessa. Juuri se on uskomatonta, että samoja (huonosti pelaavia) "tähti"pelaajia peluutetaan, vaikka peli ei ollenkaan kulje. Jos joku vähemmän peliaikaa saava esiintyy edukseen, niin todennäköisesti seuraavassa pelissä hänen peliaikansa ennemmin vähenee kuin nousee.

Toinen on tunteen puuttuminen. Peli näyttää siltä, että ketään ei kiinnosta tippaakaan tehdä töitä kentällä. Kaikki kaksinkamppailut hävitään ja kukaan ei taklaa. Luistelu on verkkaista ja maalineduspelaamista pelätään. Myös surkeat esitykset aloituksissa juontavat juurensa samaan asiaan. Jos sentteriä ei kiinnosta voittaa aloitusta, niin yleensä hän sen häviää.

Lukko näyttää kentällä laiskalta ja haluttomalta. Pääasiana pelissä on siisti neppailu - munaton virkamieskiekko. On mielenkiintoista nähdä koska ja miten palvottu valmentajavelhomme reagoi tähän? Olen erittäin huolestunut, mutta silti jotenkin riittää uskoa, että tämä tästä vielä paremmaksi muuttuu. Kausi on vasta alussa.

Kaikista mielenkiintoisinta on huomata, että näistä esityksistä huolimatta Lukko on edelleen sarjassa neljäntenä. Kiitokset tästä kuuluu erittäin tasaiselle liigakauden alulle. Tosin tuolta tullaan nopeasti ja kovaa alas, jos pelaaminen ei ala kiinnostamaan.

Nyt voi sitten kysyä, että mikä on muuttunut? Joku voisi sanoa, ettei yhtään mikään, peli on edelleen hyvää ja uskoa riittää, mutta minusta tuollainen on ainoastaan itsensä huijaamista.

Joukkue on rämpinyt koko kauden hävettävän huonolla pelillä, lukuunottamatta muutamia poikkeuspelejä, ja lainauksessa mainittu neljäs sija on enää kaukainen muisto. Lukon huippualku ja tasainen liiga kantoivat yllättävän pitkälle, mutta lopulta syöksylasku kohtaa alimman pudotuspeliviivan. Pelaaminen ei edelleenkään kiinnosta. Palvottu valmentajavelhomme ei ole reagoinnut huonoihin esityksiin mitenkään. Mikä siihen avuksi? Vähän pelkään, että tällä kaudella ei enää mikään muutu.

Edelleen TOIVON täydestä sydämestäni Lukolle menestystä. On kuitenkin erittäin surullista, että menestystoiveet eivät tuolla peli-ilmeellä tai -tyylillä konkretisoidu.
 

senilix

Jäsen
Kovin tuntuu aika kultaavan muistot kun viime kautta kehutaan jääkiekon näköiseksi. Viime kauden päätteeksi Lukolla oli muuten 68 pistettä, se tuli tänään ylitettyä.

Edit. Tämä piti kirjoittaa positiivisuusketjuun
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei kahta kautta voi suoraan verrata keskenään. Varsinkaan kun kausi on ennätystasainen. Jotenkin oikeasti toivon että Lukolla menisi nyt täysin päin persettä loppukausi. Ja sitten ensi kaudella oltaisiin viisaampia.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Lopettakaa nyt jo nuo helvetin lapsellisuudet ja "mitä-mä-sanoin" heitot. Lukon kannattajia tässä kaikki ollaan ja varmasti sitä mieltä on jokainen, että päin vittua homma on mennyt ja valittevasti näyttää menevän yhä huonompaan suuntaan.

Valmentajan erottaminen ei ole nyt kuitenkaan vaihtoehto.

Ratkaisut on löydettävä muualta ja olemassa olevista resursseista.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kovin tuntuu aika kultaavan muistot kun viime kautta kehutaan jääkiekon näköiseksi. Viime kauden päätteeksi Lukolla oli muuten 68 pistettä, se tuli tänään ylitettyä.

Olet oikeassa, viime kausikin oli surkea. Toivolan ensimmäisellä kaudella saatiin 82 pinnaa vaikka meillä ei ollut edes maalivahtia. Uraman Lukko tuskin tuohon pystyy vaikka materiaali on huomattavasti parempi.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Valmentajan erottaminen ei ole nyt kuitenkaan vaihtoehto.

Itse lähtisin kyllä jo miettimään jonkun "pelastajan" tyyliin Jortikka hankkimista. Jos Uraman auktoriteetti ei riitä, hankitaan kaveri jolla riittää.
Tippuminen Mestikseen veisi kaiken uskottavuuden raumalaiselta kiekkoilulta. Moni saattaa vielä tässä vaiheessa nauraa tälle ajatukselle mutta tiukkaa tekee sarjapaikan suhteen.
 

Korinekki

Jäsen
Kerroppa kaikille minkäläinen pelaaja on Eero Elo? Millainen hän on tyyliltään, vahvuudet? heikkoudet?
Raumalainen kiekkoilija on pelityyliltään Surffailija. Vahvuudet ovat kulmissa pyöriminen, kelkkailu ja kauniit hiukset. Heikkouksia ei ole.
Kirsikkana kakun päällä on Raivoava Päävalmentaja, joka saa koko organisaation täyttävän ämmälauman uskomattomaan lentoon.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
veisi kaiken uskottavuuden raumalaiselta kiekkoilulta.

Minkä ihmeen uskottavuuden? Lukolla ei ole mitään uskottavuutta, ja se johtuu nimenomaan jatkuvista poukkoilevista linjanmuutoksista, paniikkiratkaisuista ja valmentajavaihdoksista.


Lopettakaa nyt jo nuo helvetin lapsellisuudet ja "mitä-mä-sanoin" heitot. Lukon kannattajia tässä kaikki ollaan ja varmasti sitä mieltä on jokainen, että päin vittua homma on mennyt ja valittevasti näyttää menevän yhä huonompaan suuntaan.

Valmentajan erottaminen ei ole nyt kuitenkaan vaihtoehto.

Niinpä. Jos nyt tuolla jonkun "lahkolais-terminologiaa" käyttäneen innoittamana käyttäisi uskonnollis-mytologista sanastoa, niin ei se, ettei nimenomaan Uramaa jatkuvasti kivitä tarkoita sitä, että hänelle antaisi synninpäästön. Kyllä; menestys on heikko ja pelitavallisissa sekä peluutuksellisissa asioissa ja ennen muuta peli-ilmeessä on paljon kritisoitavaa, ja itseäni ihmetyttää ehkä eniten se, miten peli on tässä vaiheessa kautta vielä "keskeneräisen näköistä".

Mutta silti; pitkässä juoksussa Lukon ongelma on edelleen ennen muuta se, ettei Raumalla ole ollut mitään tolkkua tai linjaa tekemisessä. Toistan itseäni; siinä missä eräillä paikkakunnilla voidaan puhua "menestyksen kulttuurista", Raumalla voidaan puhua "menestymättömyyden kulttuurista". Itse asiassa siitä on tehty Raumalla oikein korkeakulttuuria - suorastaan taidetta. Toiminnan kaikilla tasoilla - seurajohdosta faneihin.

Tälle kaudelle näytti siltä, että tuota kulttuuria edes yritettiin murtaa ja että edes koetettiin rakentaa jotakin linjakkuutta tekemiseen. Mutta ei sitä uskottavuutta ja linjakkuutta synny, jossei siihen edes itse uskota. Olisi täysin "itsetunnoton" ratkaisu lipsua tässä kohtaa valituista toimintamalleista ja henkilöistä. Ja jos Uraman valmennus ja "auktoriteetti" riittivät hyvin Tapparassa, miksi ihmeessä ne ei Raumalla riittäisi. P.Sihvonen pelkäsi, että "Raumalla puntti tutisee jo ensimmäisenä keväänä, jos ollaan sarjataulukossa paikoilla 11". Ja näin täsmälleen näyttää käyvän. Ensin panikoi yksi fani lokakuusta alkaen, vuodenvaihteen jälkeen loput ja sitten seuraa perässä media ja lopulta seurajohto...

Jos näin käy, kierre jatkuu; orastava mahdollisuus muuttua pitkässä juoksussa uskottavaksi tai edes satunnaisesti menestyväksi joukkueeksi on tällöin - taas kerran - tuhoutunut. Tätä itse pelkään huomattavasti enemmän kuin "play outeja" ja liigakarsintoja.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
... jos Uraman valmennus ja "auktoriteetti" riittivät hyvin Tapparassa, miksi ihmeessä ne ei Raumalla riittäisi. P.Sihvonen pelkäsi, että "Raumalla puntti tutisee jo ensimmäisenä keväänä, jos ollaan sarjataulukossa paikoilla 11". Ja näin täsmälleen näyttää käyvän. Ensin panikoi yksi fani lokakuusta alkaen, vuodenvaihteen jälkeen loput ja sitten seuraa perässä media ja lopulta seurajohto...
Kysymykseen Tapparan ja Lukon eroista Urama itse vastasi syksyllä jossain Nelosen haastattelussa että Mansessa oli valmiiksi katettu pöytä mutta Lukossa täytyy kaikki tehdä alusta alkaen itse, en nyt muista tarkkoja sanamuotoja mutta jotenkin näin se meni. Kova on ollut miehellä savotta ja tulee vaan mieleen että onkohan tässä yritetty liian isoa kakkupalaa haukata. Liian paljon taitaa olla vielä opintiellä olevia keltanokkia Lukon vaihtoaitiossa, itse ainakin olisin ollut jo alunalkaen paljon kokeneemman valmennustiimin kannalla.

Ja tosta P.Sihvosesta vielä että taitaa herran omat pelot toteutua vielä ja alkaa puntti tutista kunhan Raumalla aletaan joskus vielä menestyä, joutuu sekin kirjoittelemaan Lukosta hyviä liirumlaarumeja, tapahtuuko se Uraman aikana onkin sitten toinen juttu!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Hyökkäyspuolellekin tullee vaihtuvuus olemaan ihan siedettävä ja organisation sisältä tullee muutamia kuvioihin jo tottuneita pelureita paikkaamaan "menetyksiä". Jos näin mennään, niin palstalla toki tulee itkua miksi näin nimetön joukkue.
Oikeastaan jo ennen eilistä lausettani on pitänyt tuoda ajatus esille, että Uramalle haluttiin hyvä lähtö sekä työrauha ja hankintoja tehtiin.

Tulevalla kaudella mennään nimettömämällä joukkueella ja junnut tulevat saamaan enemmän vastuuta. Tähän viittaa myös tuo Laaksosen sopimuksen yhteydessä esiin tuotu lause "Laaksosesta Lukko saa ensi vuoden joukkueeseensa kokemusta, johtajuutta ja esimerkkiä nuorille akatemiapelaajilleen, joita ensi kauden miehistössä tulee pelaamaan.".
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=29182

Tuolla artikkelin lopussa Rale lupailee ensi kaudeksi nuorille ja raumalaisille peliaikaa.

Tulevalla kaudella mennään nimettömämällä joukkueella ja junnut tulevat saamaan enemmän vastuuta. Tähän viittaa myös tuo Laaksosen sopimuksen yhteydessä esiin tuotu lause "Laaksosesta Lukko saa ensi vuoden joukkueeseensa kokemusta, johtajuutta ja esimerkkiä nuorille akatemiapelaajilleen, joita ensi kauden miehistössä tulee pelaamaan.".
No niin varmasti. Kaikkea toimistolta selitettiin myös kuluvaa kautta odotellessa mutta todellisuus oli, kuten lukon tapauksessa aina, jotain aivan muuta. Uskokoon ken tahtoo. Itse uskon vasta kun ensi kaudesta ensimmäiset 10 peliä on pelattu.
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Raumalla puntti tutisee jo ensimmäisenä keväänä, jos ollaan sarjataulukossa paikoilla 11". Ja näin täsmälleen näyttää käyvän. Ensin panikoi yksi fani lokakuusta alkaen, vuodenvaihteen jälkeen loput ja sitten seuraa perässä media ja lopulta seurajohto...

Jos näin käy, kierre jatkuu; orastava mahdollisuus muuttua pitkässä juoksussa uskottavaksi tai edes satunnaisesti menestyväksi joukkueeksi on tällöin - taas kerran - tuhoutunut. Tätä itse pelkään huomattavasti enemmän kuin "play outeja" ja liigakarsintoja.

Tästä harvinaisen samaa mieltä. Huono itsetunto ja perusnegatiivinen asenne harvemmin tuottaa hedelmää. Lukko on vuodesta toiseen sitä todistellut.

Toivon hartaasti, ettei ruveta poukkoilemaan. Hannu Jortikka olisi juuri se pahin skenaario, mikä voisi tapahtua. Jortsu koutsaamaan ongelmaista ryhmää.. pelottava ajatus.

Toisaalta huonolla asenteella varustettu valmentaja palkattaisiin valmentamaan asennevammaisia pelaajia... Matematiikassa muistaakseni miinus plus miinus on yhtäkuin plus.. Joten Jortikka Lukkoon äkkiä!

Poukkoilu ja takinkääntö on helppoa, uskominen yhteiseen hyvään hankalassa tilanteessa onkin paljon haastavampaa.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Itse lähtisin kyllä jo miettimään jonkun "pelastajan" tyyliin Jortikka hankkimista. Jos Uraman auktoriteetti ei riitä, hankitaan kaveri jolla riittää.
Tippuminen Mestikseen veisi kaiken uskottavuuden raumalaiselta kiekkoilulta. Moni saattaa vielä tässä vaiheessa nauraa tälle ajatukselle mutta tiukkaa tekee sarjapaikan suhteen.

Loistavaa. Ylität taas itsesi ja ottaen huomioon nuo kootutkin letkautuksesi, niin se on jo jotain :)

Oikein palkkaisit menestyvän nykyvalmentajan ja valitset esimerkiksesi Jortikan. Eipä voisi paremmin kiteyttää aivoituksiasi.

Sä olet hieno ihminen. Tässähän täytyisi oikeastaan alkaa kerätä 1963 faniclubia camp-hengessä, kulttimainehan on jo hyvinkin ansaittua :)
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikki varmaankin toivovat Uraman saavan joukkueen suunnan käännettyä. Jos ei saa niin sitten ollaan tosi kusessa, putoamispeikko on ärsyttävä otus. Jortikka on hyvä vaihtoehto jos apua tarvitaan. Canalin studiossa on ainakin osoittanut, että paloa vielä haalarihommiin on.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olisi muuten kiva nähdä Lukko mestiksessä. Kaikkien aikojen kovin ja kallein mestisjoukkue? Voitaisiin kerrankin dominoida sarjaa. Olisi kiva katsoa.
Ehkä kuitenkin koitetaan päästä ensi kaudella kuuden sakkiin
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Olisi muuten kiva nähdä Lukko mestiksessä. Kaikkien aikojen kovin ja kallein mestisjoukkue? Voitaisiin kerrankin dominoida sarjaa. Olisi kiva katsoa.
Ehkä kuitenkin koitetaan päästä ensi kaudella kuuden sakkiin

En tiedä mihin ketjuun tämä kuuluisi, mutta luuleeko joku ihan tosissaan, että Lukko pelaa mestiksessä ensi kaudella? Tai ylipäänsä mikään tämän hetken liigajoukkue?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös