veisi kaiken uskottavuuden raumalaiselta kiekkoilulta.
Minkä ihmeen uskottavuuden? Lukolla ei ole mitään uskottavuutta, ja se johtuu nimenomaan jatkuvista poukkoilevista linjanmuutoksista, paniikkiratkaisuista ja valmentajavaihdoksista.
Lopettakaa nyt jo nuo helvetin lapsellisuudet ja "mitä-mä-sanoin" heitot. Lukon kannattajia tässä kaikki ollaan ja varmasti sitä mieltä on jokainen, että päin vittua homma on mennyt ja valittevasti näyttää menevän yhä huonompaan suuntaan.
Valmentajan erottaminen ei ole nyt kuitenkaan vaihtoehto.
Niinpä. Jos nyt tuolla jonkun "lahkolais-terminologiaa" käyttäneen innoittamana käyttäisi uskonnollis-mytologista sanastoa, niin ei se, ettei nimenomaan Uramaa jatkuvasti kivitä tarkoita sitä, että hänelle antaisi synninpäästön. Kyllä; menestys on heikko ja pelitavallisissa sekä peluutuksellisissa asioissa ja ennen muuta peli-ilmeessä on paljon kritisoitavaa, ja itseäni ihmetyttää ehkä eniten se, miten peli on tässä vaiheessa kautta vielä "keskeneräisen näköistä".
Mutta silti; pitkässä juoksussa Lukon ongelma on edelleen ennen muuta se, ettei Raumalla ole ollut mitään tolkkua tai linjaa tekemisessä. Toistan itseäni; siinä missä eräillä paikkakunnilla voidaan puhua "menestyksen kulttuurista", Raumalla voidaan puhua "menestymättömyyden kulttuurista". Itse asiassa siitä on tehty Raumalla oikein korkeakulttuuria - suorastaan taidetta. Toiminnan kaikilla tasoilla - seurajohdosta faneihin.
Tälle kaudelle näytti siltä, että tuota kulttuuria edes yritettiin murtaa ja että edes koetettiin rakentaa jotakin linjakkuutta tekemiseen. Mutta ei sitä uskottavuutta ja linjakkuutta synny, jossei siihen edes itse uskota. Olisi täysin "itsetunnoton" ratkaisu lipsua tässä kohtaa valituista toimintamalleista ja henkilöistä. Ja jos Uraman valmennus ja "auktoriteetti" riittivät hyvin Tapparassa, miksi ihmeessä ne ei Raumalla riittäisi. P.Sihvonen pelkäsi, että "Raumalla puntti tutisee jo ensimmäisenä keväänä, jos ollaan sarjataulukossa paikoilla 11". Ja näin täsmälleen näyttää käyvän. Ensin panikoi yksi fani lokakuusta alkaen, vuodenvaihteen jälkeen loput ja sitten seuraa perässä media ja lopulta seurajohto...
Jos näin käy, kierre jatkuu; orastava mahdollisuus muuttua pitkässä juoksussa uskottavaksi tai edes satunnaisesti menestyväksi joukkueeksi on tällöin - taas kerran - tuhoutunut. Tätä itse pelkään huomattavasti enemmän kuin "play outeja" ja liigakarsintoja.