Ratapihalle uusi monitoimihalli?

  • 293 539
  • 1 860

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Ymmärrän kyllä vastaukset itselleni yllä, mutta ehkä enemmän haen sitä takaa, kun Turun keskusta tai oikeastaan koko kaupunki on niin näivettynyt. Mitään uutta hanketta ei tehdä ja jos tehdään ni se tehdään päin vittua. Tampere on tehnyt sen hienosti miten on saanut kaiken keskustaan.
Tampere on sijaintina hieman eri kuin Turku. Varmaan 80% Suomen populaatiosta muutaman sadan kilsan säteellä. Siinä on hieman eri vääntää urheilua, teatteria ja tapahtumia koko kansalle.

Nokia Areenaa helpottaa kummasti, että siellä on pelkästään runkosarjaa 60 peliä, joista aika monta derbyä. Siellä ei ole painetta sadalle ei-urheilutapahtumalle. Mut 40-50 tarvittaisiin silti.

Turku on kesätapahtumakaupunkina aivan mahtava ja perinteinen.
 

12961

Jäsen
Nokia Areenaa helpottaa kummasti, että siellä on pelkästään runkosarjaa 60 peliä, joista aika monta derbyä. Siellä ei ole painetta sadalle ei-urheilutapahtumalle. Mut 40-50 tarvittaisiin silti.
Kahden liigajoukkueen lisäksi muistetaan kaikissa vertailuissa myös se, että Jaffaämpärin ollessa boikoteissa, tuli Nokialle tapahtumia tarjolle kuin manulle illallista, niin ollaan realistisella pohjalla.

Edellisten vuosien tapahtumamäärä on Nokiallakin kuin muisto vain kunhan Pasilassa alkaa homma rullata.
 
Turussa tuntuu nykyisin olevan ihmeellinen kanta vallalla eli pitäisi ruveta matkimaan Tamperetta ja tehdä samat virheet täällä uudelleen, mitä siellä on tehty. Eivätkö turkulaiset ollenkaan ymmärrä, että Turku on kaikella tapaa erilainen kaupunki kuin Tampere. Meidän täytyy tehdä asiat omaan kaupunkiin ja omaan talouteen sopeutettuna eikä matkimalla muita. Matkija ei koskaan menesty. Vain edellä kävijät voittavat. Siksi pitää nopeasti lopettaa tuo Tampereen ihannoiminen. Sillä tyylillä ei Turku koskaan nouse. Turulla on ”miljoona” etua Tampereeseen verrattuna. Ihmeellistä, etteivät ihmiset ja poliitikot täällä näitä asioita tunnista. Jokainen vähänkin asioita syvemmin miettivä kyllä näitä etuja löytää ihan helposti. Pitää vain ryhtyä ajattelemaan ja innovoimaan eikä matkimaan.
Hiukan menee jo ohi aiheen, mutta sen verran pitää olla eri mieltä, että 90- luvulla Tampere ja Turku kasvoivat keskimääräisesti samaa vauhtia ja nyt on tilanne se, että Tampereella asuu muistaakseni 50 000 ihmistä enemmän kuin Turussa ja yhteis- ja kehitystyö on Tampereen ja sen naapurikuntien kanssa aivan eri tasolla kun Turussa. Monessa asiassa Turun kannattaisi ottaa mallia ja matkia Tamperetta. Yksi näistä on kunnallinen päätöksenteko, joka on ketterää. Tampereella toimii myös raitotie allianssi, joka on saanut raitiotiehankkeet menevän budjettiin kun täällä ei saada budjettiin edes yhtä kevyenliikenteen siltaa.

Maaperä on Pirkanmaalla erilainen kun Turussa ja raitiontien rakentaminen tulee maksamaan aivan p*rkeleesti ja todennäköisesti silläkin tavoitellaan osittain yhden Turun kärkihankkeen, Kupittaan kärjen ja Itäharjun tiedepuiston vetovoimaisuutta ja siinä sivussa saataisiin myös Varissuon kiinnostavuutta lisättyä, jolloin saadaan asuntojen arvoa nostettua.
 

12961

Jäsen
Yksi näistä on kunnallinen päätöksenteko, joka on ketterää.
No, jos lyöt Tampereen kaupungin kokoisen läntin Turun seudun päälle kartalle, niin kuntia ja ristivetoa on lounaassa aika paljon enemmän. Eikä varmasti kuntaliitoshaluja muilla kuin ehkä Turulla.

Siinähän se ratikankin iso ongelma on. Jo Pispalan kohdalla tulisi Raision raja vastaan ja Kaarina toisessa suunnassa paljon ennen mansen ratikan päätepysäkkiä. Jos sitä siis oltaisiin Turussa rakentamassa matkustajamääriltään suurimman joukkoliikennelinjan kohdille eikä niillä ehdoin, että saadaan vaikutusaluekertoimia levittämällä joku kyhäelmä kasaan niin, että yhden valtuuston päätös kolmen sijaan riittää.

Tässä monen kunnan ja monen kuntapolitiikan mallissa saattaa tosin piillä sellainen hopeareunus, että se tuottaa suhteessa myös enemmän valtakunnanpoliitikkoja. Hallituksissa Varsinais-Suomella on pitkällä aikavälillä ollut aika vahva edustus.
 

Alapatja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiintoista depattia.
Varmaankin täällä arvuuteltavien asioiden johdosta myös rakennuttamispäätös kestää ja kestää.
Kuitenkin itse ole perusperiaatteeltani kehity tai kuole miehiä.
Tosiasia on myöskin että Turkuhalli nykyisellään tulee vaatimaan isoja muutoksia / investointeja ja se on kaupungin määrittelemää linjaa vastaan.
Keskustan kehityksen osana ratapiha olisi loistava hanke.
Jos se saadaan toteutettua suunnitellusti valtavalla yksityisellä rahalla olisi se hieno kädennäyte paikallisilta miljonääreiltä.
Toki jos Artukaisten seutua kyettäisiin kehittämään isosti olisi sekin varmasti vaihtoehto mutta se taitaa rajoittua messukeskuksen uusiokäyttöön juuri nyt.
BTW. Impivaara menee raporttien mukaan käyttökieltoon 8/25. Mitenköhän junnut? Ja kukakohan ottaa vastuun sisäilmaongelmista ja niistä aiheutuvista terveysongelmista?
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Turun ongelmahan on ennen muuta se, että yhteistyö naapurikuntien kanssa ei toimi, koska turkulainen arroganssi on sen verran suurta, että kaikki yhteistyö pitäisi tehdä yksinomaan Turun kaupungin ehdoilla. Muille jätetään vain sivurooli. Turussa myös kaikenmaailman kuppikunnat huseeravat omaan pussiinsa. Kuuluisa Turun tauti on edelleen voimissaan kuten Ratapiha-hankkeestakin ilmenee.

Hyvä esimerkki tästä turkulaisesta arroganssista oli se, että naapurikuntien jääkiekkoseurat irtisanoivat yhteistyön TPS:n kanssa, koska eivät kokeneet saaneensa mitään tästä ”yhteistyöstä”.

Turku ei kehity yhtään sillä, että rakennetaan tappiollinen halli Ratapihalle tai yksi älyttömän kallis raitiotielinja Varissuolta satamaan. Jotain muuta tarvitaan kaupungin kehittämiseksi.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Turku ei kehity yhtään sillä, että rakennetaan tappiollinen halli Ratapihalle tai yksi älyttömän kallis raitiotielinja Varissuolta satamaan. Jotain muuta tarvitaan kaupungin kehittämiseksi.

Niin ei suinkaan nämä ole mitkään ainoat projektit Turussa. "jotain muuta" tehdään kokoajan, mutta varmaan tämän kyllä tiedätkin, kun kovin tunnut seuraavan Turun kehittymistä.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Sen verran tästä raitiotien ja Ratapihan ”kaupunkikehityksestä” vielä pitää todeta, että raitiotie maksaa vähintään 500 miljoonaa ja Ratapihalle on luvattu 42+8 miljoonaa. Tämän lisäksi tarvitaan raitiotietä varten kalusto, huoltohallit, henkilökunta ym, ym eli kokonaiskustannukset näissä projekteissa ovat vähintäinkin yli 600 miljoonaa euroa. Valtiolta voi tulla optimistisesti arvioiden raitiotielle 100-150 miljoonaa euroa, mutta senkin jälkeen kaupungin veronmaksajien piikki on vielä 450-500 miljoonaa euroa. Kumpikin hanke on kaiken lisäksi itsessään taloudellisesti tappiollinen, joten vuosittain täytyy veronmaksajien kuitata vielä käyttötalouden tappiot.

Tämä kaikki tilanteessa jossa projektit on rahoitettava vieraalla (laina) pääomalla. Miten ihmeessä Turun päättäjät voivat kuvitella, että tällainen lisävelkataakka kaupungin talouteen tilanteessa, jossa entistäkin velkaa on jo yli miljardi euroa, voidaan perustella myönteisellä ”kaupunkikehityksellä”. Päin vastoin se lamaannuttaa kaiken kehityksen moniksi vuosiksi eteenpäin, koska korkokulut tulevat olemaa todella suuret. Mihinkään ei riitä rahat, kun kaupungin taseessa on puolitoista miljardia velkaa ja pitäisi vaan Tamperetta matkia senkin jälkeen.

Kannattaisi vähän ennen päätöksen tekoa kaupungin politikkojen miettiä, mitä muuta kaupungin asukkaille voisi tällä puolella miljardilla saada? Voisiko saada vielä parempaa Föliä, toimivampaa terveydenhoitoa, edullisempia nuoriso- ja senioripalveluja, halvempia yritys ja omakotitontteja, satsauksia tieteeseen ja tutkimukseen ym, ym. Nöillä keinoin Turun vetovoima kasvaa eikä kylmällä raudalla tai muhkeilla betoniseinillä. Jos elämisen laatua Turussa saataisiin kohotettua parhaalle tasolle Suomessa, saattaisivat tamperelaiset ajellessaan ratikalla tappiolliseen Nokia-halliinsa olla melkoisen katkeria, kun Turussa ei loppujen lopuksi ruvettukaan matkimaan Tamperetta vaan satsattiin kaupungin veronmaksajien rahoja ihan toisiin kohteisiin.
 

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Hartwall-hallin ostaneet sijoittajat totesivat lehdistötilaisuudessa, että halliin pitää saada vuosittain 140-160 erilaista tapahtumaa, jotta sen toiminta voisi olla taloudellisesti kannattavaa.
Kuka uskoo, että Ratapihan halliin saataisiin vastaavanlainen määrä yleisötilaisuuksia?
Tässä se syy tuli, miksi olen koko ajan sanonut ettei Turku Live nykyisellään toimi. Volyymi tulisi olla paljon isompaa, jotta sillä saataisiin pääomitettua HC:n toimintaa.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miettisen Tommin pornolehdet
Kannattaisi vähän ennen päätöksen tekoa kaupungin politikkojen miettiä, mitä muuta kaupungin asukkaille voisi tällä puolella miljardilla saada? Voisiko saada vielä parempaa Föliä, toimivampaa terveydenhoitoa, edullisempia nuoriso- ja senioripalveluja, halvempia yritys ja omakotitontteja, satsauksia tieteeseen ja tutkimukseen ym, ym.

Kiinnostavaa tietysti olisi, mikäli Turun kaupunki alkaisi järjestää omia sotepalvelujaan Varhan ohittaen. Sotealueilla nyt on kuitenkin omat budjettinsa, joten kaupungin tuskin sinne kannattaa mennä mestaroimaan.

Tiede ja tutkimus, eli yliopistot, rahoitetaan valtion perusrahoituksella, eli voisi sinne toki tunkea rahaa. Åbossahan on tällä hetkellä muutosneuvottelut käynnissä, että sinne vaan kaupungin rahaa kunnolla?

Turku nyt kuitenkaan ei ole mikään valtio, joten joitain asioita kaupunki ei voi parannella, vaikka haluaisikin.

Eniten tässä keskustelussa ihmetyttää kuitenkin se, että jos 1) Turun joukkoliikenne on niin paskaa, että autolla pitää päästä Wiklundille sisään ja sieltä vähintään 80 kmh -vauhtia suoraan hallille, tai keskusta kuolee, niin 2) Joukkoliikenteen kehittäminen on kauheaa tuhlausta ja ne rahat pitäisi jakaa halvempina yritystontteina yms. pois.

Suoraan myös sanotaan, että lähiöiden asukit voivat vittu pysyä siellä lähiöissään, ettei keskustaan tule liikaa esteettistä haittaa, tai että "Vakkelta" ei mitään työmatkalinjaa tarvita.

Tämä kaikki on niin turkulaista meininkiä ettei paremmasta väliä. Siksi Turku onkin jäänyt kaikessa kehityksessä muista Suomen suurimmista kaupungeista pahasti jälkeen. Joku onkin sanonut mielestäni aivan perustellusti, että Turku on Suomen persläpi.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toisaalta turha tässä kohtaa arvuutella ratikan hintaa kun toteutussuunnitelmaa työstetään parhaillaan. Sitten saadaan realistisempia lukuja tiskiin. Harmi toki ettei valmistunut nyt keväälle.
 

Rasvasektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HIFK, Junnut
että jos 1) Turun joukkoliikenne on niin paskaa, että autolla pitää päästä Wiklundille sisään ja sieltä vähintään 80 kmh -vauhtia suoraan hallille, tai keskusta kuolee, niin 2) Joukkoliikenteen kehittäminen on kauheaa tuhlausta ja ne rahat pitäisi jakaa halvempina yritystontteina yms. pois.
Kaikille joukkoliikenteen kriitikoille voin suositella Oulun joukkoliikennettä. Täällä se on oikeasti ihan kurapaskaa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Eniten tässä keskustelussa ihmetyttää kuitenkin se, että jos 1) Turun joukkoliikenne on niin paskaa, että autolla pitää päästä Wiklundille sisään ja sieltä vähintään 80 kmh -vauhtia suoraan hallille, tai keskusta kuolee, niin 2) Joukkoliikenteen kehittäminen on kauheaa tuhlausta ja ne rahat pitäisi jakaa halvempina yritystontteina yms. pois.

Suoraan myös sanotaan, että lähiöiden asukit voivat vittu pysyä siellä lähiöissään, ettei keskustaan tule liikaa esteettistä haittaa, tai että "Vakkelta" ei mitään työmatkalinjaa tarvita.
Näin varmasti on jossain väitetty?
Cool story bro jne.
 

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toisaalta turha tässä kohtaa arvuutella ratikan hintaa kun toteutussuunnitelmaa työstetään parhaillaan. Sitten saadaan realistisempia lukuja tiskiin. Harmi toki ettei valmistunut nyt keväälle.
Painotus sanalla realistisempia. Jos toteutettavuus, kustannuslaskelmat, positiiviset ja negatiiviset synergiavaikutukset (esim. linjaa reunustavan rakennuskannan reaali arvonnousu, EI reunustavan rakennuskannan "arvonnousu" koska korjausvelkapääomakin on pääomaa höhöhö) on valmisteltu lyömällä pöytään kaikki puolesta ja vastaan ja vielä kohtuullisella riskikertoimella, niin ainakin luultavasti tiedetään mihin ollaan ryhtymässä. Joka toivottavasti vähentää riskiä sille että oltaisiin muutaman vuoden päästä mietaana nuijimassa läpi lisäkustannusarvioita tai vetoamassa siihen että eihän prkl ne swecon/afryn/wsp:n tai muun doerointipuljun maisterit ottaneet tätä huomioon koska out of scope. Toki omanlaistaan sairasta viihdettä sitäkin on seurata sivusta.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Myllysillan laskelmissa oli aikoinaan pilkkuvirhe tai etumerkkivirhe. Toivottavasti samanlaista virhettä ei tehdä raitiotien laskelmissa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
1) Turun joukkoliikenne on niin paskaa, että autolla pitää päästä Wiklundille sisään ja sieltä vähintään 80 kmh -vauhtia suoraan hallille, tai keskusta kuolee, niin 2) Joukkoliikenteen kehittäminen on kauheaa tuhlausta ja ne rahat pitäisi jakaa halvempina yritystontteina yms. pois.

Turussa nauran usein tuolle, että Föliltä kun kysellään tyytyväisyyttä, vastaa siihen tietenkin ne busseja tottuneesti käyttävät. Minäkin varmaan olisin erittäin tyytyväinen, koska pysäkki on tuossa talon vieressä ja bussiajan osaan katsoa niin, etten myöhästy. Kiirekään ei koskaan ole, koska olen eläkeläinen ja osaan olla ajoissa liikenteessä. Mutta entäs he, jotka eivät julkista liikennettä suosi? Miksi eivät? Ja ovatko samat heitä, jotka paheksuu ratikkaa? Jep, Turku-logiikkaa. Tampereella yksi tuttuni jutteli, että alkoi käyttää ratikkaa, vaikka pysäkille paljon pidempi matka kuin lähimmälle bussilinjalle. Eli ei se aina ole se läheisyyskään se oleellisin.

Mutta Artukaisiinkin yhteydet heikkenee pian, runkolinjasto kun astuu voimaan. Tapahtumiin toki matsibussi kuljettaa, mutta ympärillä on paljon työpaikkoja, jonne ei kovin lähelle bussit kohta vie. Odotan mielenkiinnolla kommenttikenttien sisältöä siinä vaiheessa.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Liian pienenä se ei myöskään sovellu ”suurten tähtien” estraadiksi, joten olisi todella mielenkiintoista tietää, mitä siellä aiotaan järjestää, kun oikeastaan se ei lähtökohtaisesti sovellu mihinkään käyttöön kunnolla.

On se huikeaa, miten kaikkitietävä jääkiekkoasiantuntija tietää myös kaiken kiinteistökehityksestä, tapahtumabisneksestä ja kaupunkikehityksestä.

Kyllä sen on pakko olla näin, että tuo suunniteltu halli ei sovellu todellisuudessa yhtään mihinkään. Turku Live varmaankin unohti kysyä vinkkejä veli aurajoen lisäksi yhteistyökumppaniltaan, joka on maailman suurin tapahtumien järjestäjä. Ainiin, kommentoihan sekä hankkeen edustaja että Live Nation asiaa taannoin lehdessä ja kokivat kapasiteetin olevan järkevä. Mutta varmasti väärässä ovat.

Veikkaan, että tämän täydellisen sopimattomuuden lisäksi siellä on suunnitelmissa unohdettu pömpelistä ovet, katto on jäätä ja lattia peltiä. Lisäksi junat ajavat lopulta hallia päin, kun kiskot on unohdettu talon alle.

Sellaista kuitenkin mietin, että jos tuo 11.000 konsertteihin ja 9.000 jääkiekko otteluihin on ihan väärä, ja pienempää areenaa tuskin kenenkään mielestä pitäisi tehdä, niin mikä se oikea koko olisi? Tampere vetää muistaakseni 12.000 jääkiekkoon ja 15.000 konserttiin - onko tietoa kuinka monta tuon suuruista tapahtumaa siellä on mahtanut olla? Yritin huvikseni googlettaa ja kattavaa dataa en löytänyt, mutta ne isot keikat mille löysin uutisoidun yleisömäärän olivat kaikki 11.000 katsojan luokkaa (Robbie Williamsin, Volbeat, Nightwish jne). Varmasti jotain isompia löytyy mitä ei nyt osunut silmään, mutta kuinka monta?

Eli toisin sanoen tässä pohdin, että mille tuota hallia halutaan mitoitettavan, jos tuo nyt kaavailtu on ihan pielessä? Täällä selvästi veli aurajoella ainakin on tietotaitoa asiasta, joten pelkän iänikuisen VÄÄRIN TEHTY -huutelun sijaan olisi mielenkiintoista kuulla konkreettisia ideoita.

Luulen, että yhtään isompi halli olisi ihan suuruuden hullu ja pienempi nyt täyttä hölmöyttä. Ehkä se on vaan niin, että syytä unohtaa koko juttu ja luotetaan, että jengi kulkee jatkossakin keltaisella vaaralla Amarillosta Artukaisiin kansitakit kohisten, koska mitään uutta ei kannata tehdä eikä mitään muuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
On se huikeaa, miten kaikkitietävä jääkiekkoasiantuntija tietää myös kaiken kiinteistökehityksestä, tapahtumabisneksestä ja kaupunkikehityksestä.

Kyllä sen on pakko olla näin, että tuo suunniteltu halli ei sovellu todellisuudessa yhtään mihinkään. Turku Live varmaankin unohti kysyä vinkkejä veli aurajoen lisäksi yhteistyökumppaniltaan, joka on maailman suurin tapahtumien järjestäjä. Ainiin, kommentoihan sekä hankkeen edustaja että Live Nation asiaa taannoin lehdessä ja kokivat kapasiteetin olevan järkevä. Mutta varmasti väärässä ovat.

Veikkaan, että tämän täydellisen sopimattomuuden lisäksi siellä on suunnitelmissa unohdettu pömpelistä ovet, katto on jäätä ja lattia peltiä. Lisäksi junat ajavat lopulta hallia päin, kun kiskot on unohdettu talon alle.

Sellaista kuitenkin mietin, että jos tuo 11.000 konsertteihin ja 9.000 jääkiekko otteluihin on ihan väärä, ja pienempää areenaa tuskin kenenkään mielestä pitäisi tehdä, niin mikä se oikea koko olisi? Tampere vetää muistaakseni 12.000 jääkiekkoon ja 15.000 konserttiin - onko tietoa kuinka monta tuon suuruista tapahtumaa siellä on mahtanut olla? Yritin huvikseni googlettaa ja kattavaa dataa en löytänyt, mutta ne isot keikat mille löysin uutisoidun yleisömäärän olivat kaikki 11.000 katsojan luokkaa (Robbie Williamsin, Volbeat, Nightwish jne). Varmasti jotain isompia löytyy mitä ei nyt osunut silmään, mutta kuinka monta?

Eli toisin sanoen tässä pohdin, että mille tuota hallia halutaan mitoitettavan, jos tuo nyt kaavailtu on ihan pielessä? Täällä selvästi veli aurajoella ainakin on tietotaitoa asiasta, joten pelkän iänikuisen VÄÄRIN TEHTY -huutelun sijaan olisi mielenkiintoista kuulla konkreettisia ideoita.

Luulen, että yhtään isompi halli olisi ihan suuruuden hullu ja pienempi nyt täyttä hölmöyttä. Ehkä se on vaan niin, että syytä unohtaa koko juttu ja luotetaan, että jengi kulkee jatkossakin keltaisella vaaralla Amarillosta Artukaisiin kansitakit kohisten, koska mitään uutta ei kannata tehdä eikä mitään muuttaa.
Jos konkretiaa haluaa sille, miksi tuota pönttöä ei kannata rakentaa niin ainakin se, että Ilmalan pömpeli avautuu jälleen käyttöön. Turku on sijainniltaan sellainen, ettei se ikinä kykene kilpailemaan Helsingin kanssa. Kaiken päälle pääkaupunkiseudulla on enemmän ihmisiä, paremmat majoituspalvelut jne, kuin Turussa. Mouhijärvi areena on saanut vielä tapahtumia, koska Helsingn areena on ollut pois käytöstä. Sekin muuttuu, kun Helsingissä avataan. Ja kotimaisesta näkökulmasta Tampere on paljon keskeisemmällä sijainnilla kuin Turku.
Kilpailu on tässä hallipisniksessä muutenkin kiristymässä. Helsinki Garden-projekti ja Ouluun suunniteltu pönttöö. Miksi osallistua, kun tarjolla on entisestäänkin kapeampi siivu? Mestis-Tepsin varaan ei juuri kannata mitään laskea. Eihän ihmiset tule sitä paskaa katsomaan edes nyt, kun kärvistelevät Liigassa. Kovin monta asiaa pitää muuttua ennen kuin hallille on mitään tarvetta. Kupittaa riittää Tutollekin Mestiksessä niin miksei Tepsille?
Toinen asia on se, että mikäli ne tahot, jotka hallia ovat rakentamassa, tekevät sen omalla rahalla oman riskianalyysin perusteella niin rakentakoot, vaikka Mynämäkeen. Siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. Mutta yhteiskunnan rahan kinuaminen yksityiseen pisnikseen on moraalitonta ja arveluttavaa. Siinä ulkoistetaan riskinottoa taholle, jolle se ei kuulu. Heh heh ...
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Kiereskelen naurusta täällä. Tännekö ne kaikki oikeat asiantuntijat liittyen tähän hankkeeseen ovat piiloutuneet. Ja nyt kun on tökitty vähän niin alkaa tulla konsultointia. Priceless.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Eikös tätä hanketta ole kuitenkin ajettu jo silloinkin kun Jaffala oli vielä käytössä ja laskuissa mukana?
En osaa sanoa. Jos on niin silloin on hyväksytty isommat riskit. Ja juuri niitä pehmentämään on ilmeisesti tultu siihen lopputulokseen, että on alettu ruikkaamaan rahaa Turun kaupungilta. Eikö Turulle riitä kaksi julkisin varoin rakennettua hallia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös