Tiedän hyvin, että Turussa hyvät kulkuyhteydet tarkoittavat sitä, että pääsee ajamaan autolla sisään, mutta tämä nyt haiskahtaa liiottelulta.
Kyllä minä ostan tuon lainaamasi kirjoittajan väitteen, että monesta suunnasta Turkuhallille on huomattavasti kivuttomampi saapua autolla kuin tulevalle Ratapihan areenalle.
Tämä koskee myös kaupungin itä- ja eteläosista tulevia. Myllyahteen tunneliin päästyäsi olet 5-10 minuutin päässä Turkuhallilta, sama aika menee helposti ruutukaava-alueella liikennevaloissa (etenkin matsiruuhkassa). Keskustassa autolla liikkumista on siis jo ainakin minun mielestäni vaikeutettu melko lailla ja tässä esimerkissäni vielä parkkihalliin päästyäsi olet kaukana hallilta pl. Sunbornille nouseva uusi parkkilaitos.
Moni keskustassa asuva jättää vielä tulematta peliin kun ei jaksa kiivetä Taidemuseonmäen yli marraskuisena tiistai-iltana. Missä muuten ovat Toriparkkiin ja Louheen pysäköineille hissit ylös maan pinnalle?
Pidän melko kirkasotsaisena sellaista ajattelua, että turkulaiset alkaisivat uuden hallin myötä julkisen liikenteen käyttäjiksi, mutta minä en olekaan idealisti.