Ratapihalle uusi monitoimihalli?

  • 262 483
  • 1 703

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tiedän hyvin, että Turussa hyvät kulkuyhteydet tarkoittavat sitä, että pääsee ajamaan autolla sisään, mutta tämä nyt haiskahtaa liiottelulta.
Raviradan keskelle olisi voinut tehdä kiekkokentän, niin olisi hyvä matseja katsoa drive in -katsomosta. Ei tarvi edes poistua autosta.
 
Viimeksi muokattu:

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Pointti siinä, että paljon suurempi osa tulee sinne julkisilla, niin paikkoja ei tarvita yhtä paljon ja ruuhkia syntyy vähemmän.

Jonkin verran olen perehtynyt yleisömäärien kehitykseen ja stadion rakentamiseen. Koskaan ikinä missään ei ole nostettu ongelmaksi sitä, että stadion on liian keskustassa.

Tuleeko porukkaa oikeasti enemmän julkisilla uuteen halliin? Jos nyt katsoo vaikka Kaarinaa, Piikkiötä tai muita viereisiä paikkakuntia, niin en kyllä usko, että sieltä alettaisiin yhtäkkiä tulla julkisilla peliin. Varmasti ydinkeskustassa asuvat voisivat saapua kävellen, mutta en usko kyllä tuon olevan mitenkään niin iso prosentti, että halli keskustassa ehdottomasti kannattaisi.
 

Tony Clifton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, K-67
Tiedän hyvin, että Turussa hyvät kulkuyhteydet tarkoittavat sitä, että pääsee ajamaan autolla sisään, mutta tämä nyt haiskahtaa liiottelulta.
Kyllä minä ostan tuon lainaamasi kirjoittajan väitteen, että monesta suunnasta Turkuhallille on huomattavasti kivuttomampi saapua autolla kuin tulevalle Ratapihan areenalle.

Tämä koskee myös kaupungin itä- ja eteläosista tulevia. Myllyahteen tunneliin päästyäsi olet 5-10 minuutin päässä Turkuhallilta, sama aika menee helposti ruutukaava-alueella liikennevaloissa (etenkin matsiruuhkassa). Keskustassa autolla liikkumista on siis jo ainakin minun mielestäni vaikeutettu melko lailla ja tässä esimerkissäni vielä parkkihalliin päästyäsi olet kaukana hallilta pl. Sunbornille nouseva uusi parkkilaitos.

Moni keskustassa asuva jättää vielä tulematta peliin kun ei jaksa kiivetä Taidemuseonmäen yli marraskuisena tiistai-iltana. Missä muuten ovat Toriparkkiin ja Louheen pysäköineille hissit ylös maan pinnalle?

Pidän melko kirkasotsaisena sellaista ajattelua, että turkulaiset alkaisivat uuden hallin myötä julkisen liikenteen käyttäjiksi, mutta minä en olekaan idealisti.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä minä ostan tuon lainaamasi kirjoittajan väitteen, että monesta suunnasta Turkuhallille on huomattavasti kivuttomampi saapua autolla kuin tulevalle Ratapihan areenalle.

Tämä koskee myös kaupungin itä- ja eteläosista tulevia. Myllyahteen tunneliin päästyäsi olet 5-10 minuutin päässä Turkuhallilta, sama aika menee helposti ruutukaava-alueella liikennevaloissa (etenkin matsiruuhkassa). Keskustassa autolla liikkumista on siis jo ainakin minun mielestäni vaikeutettu melko lailla ja tässä esimerkissäni vielä parkkihalliin päästyäsi olet kaukana hallilta pl. Sunbornille nouseva uusi parkkilaitos.

Moni keskustassa asuva jättää vielä tulematta peliin kun ei jaksa kiivetä Taidemuseonmäen yli marraskuisena tiistai-iltana. Missä muuten ovat Toriparkkiin ja Louheen pysäköineille hissit ylös maan pinnalle?

Pidän melko kirkasotsaisena sellaista ajattelua, että turkulaiset alkaisivat uuden hallin myötä julkisen liikenteen käyttäjiksi, mutta minä en olekaan idealisti.
Eiks se uus ratikka mee siit ratapihan ohi?
 

Laiska pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Moni keskustassa asuva jättää vielä tulematta peliin kun ei jaksa kiivetä Taidemuseonmäen yli marraskuisena tiistai-iltana. Missä muuten ovat Toriparkkiin ja Louheen pysäköineille hissit ylös maan pinnalle?
Fiksumpi talsii Yliopistonkatua ja Humalistonkatua pitkin, niin ei tarvi kiivetä minkään yli. Viihtyisämpi reittikin, kun on kaikenlaista kuppilaa ja kauppaa matkalla, toisin kuin Taidemuseonmäellä tai Ratapihankadulla.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Tuleeko porukkaa oikeasti enemmän julkisilla uuteen halliin? Jos nyt katsoo vaikka Kaarinaa, Piikkiötä tai muita viereisiä paikkakuntia, niin en kyllä usko, että sieltä alettaisiin yhtäkkiä tulla julkisilla peliin. Varmasti ydinkeskustassa asuvat voisivat saapua kävellen, mutta en usko kyllä tuon olevan mitenkään niin iso prosentti, että halli keskustassa ehdottomasti kannattaisi.
Näin itse maaseudulla asuvana niin itselle ainakin helpottaa. Nyt täytyy artukaisiin mennä kahdella dösällä niin ratapihalle pääsee yhdellä. Tämän lisäksi bonuksena pääsee kävellen matsin jälkeen vaikka semaforiin tai humppariin kaljalle.
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Onneksi se ei vielä mene mistään ja Minna ehtii sen piirtämään vielä moneen paikkaan meneväksi ennenkuin toteutuksesta nuija lyödään pöytään.
Tämäkin tosin on niitä kaukaisen tulevaisuuden juttuja. Vaikka ratikka ehkä kiva olisikin, niin kovin paljoa se ei hyödytä edes ensimmäisinä vuosina, kun se kuljettaa hyttisiivoojia Varissuolla satamaan. Pari onnekasta ehkä mahtuu kyytiin hallille :D
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Keskustassa autolla liikkumista on siis jo ainakin minun mielestäni vaikeutettu melko lailla
Miten tämä ilmenee?
Mä en oo keskustassa huomannut mitenkään vaikeutuneen, vaikka nykyäänkin ajan joka päivä suht koht keskustan läheltä töihin, toki en nyt mistään Hansan edestä joudu ajamaan.

Ratapihassa mua sen sijaan mietityttää ratakiskojen ylitys, tai alitus joka lienee mahdollista tasan kahdesta järkevästä paikasta. Keskustasta logomoon käveleminenkin tuntui todella vittumaiselta, kunnes sitten ensi kertaa sinne kävelin. Toki mun unelmissa Logomon silta alkaisi jo Taidemuseonmäeltä ja voisin liukurilla liukua perille asti. Joku funikulaari voisi nostaa takaisinpäin.
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Kyllä minä ostan tuon lainaamasi kirjoittajan väitteen, että monesta suunnasta Turkuhallille on huomattavasti kivuttomampi saapua autolla kuin tulevalle Ratapihan areenalle.

Tämä koskee myös kaupungin itä- ja eteläosista tulevia. Myllyahteen tunneliin päästyäsi olet 5-10 minuutin päässä Turkuhallilta, sama aika menee helposti ruutukaava-alueella liikennevaloissa (etenkin matsiruuhkassa). Keskustassa autolla liikkumista on siis jo ainakin minun mielestäni vaikeutettu melko lailla ja tässä esimerkissäni vielä parkkihalliin päästyäsi olet kaukana hallilta pl. Sunbornille nouseva uusi parkkilaitos.

Moni keskustassa asuva jättää vielä tulematta peliin kun ei jaksa kiivetä Taidemuseonmäen yli marraskuisena tiistai-iltana. Missä muuten ovat Toriparkkiin ja Louheen pysäköineille hissit ylös maan pinnalle?

Pidän melko kirkasotsaisena sellaista ajattelua, että turkulaiset alkaisivat uuden hallin myötä julkisen liikenteen käyttäjiksi, mutta minä en olekaan idealisti.
Ehkä yleinen ongelma muutenkin, että keskusta on aivan tukossa ruuhka-aikaan. Pieni kaupunki, jossa suuren maailman ongelmat. Meillä pitäisi olla enemmän pääväyliä keskustan läpi, tai toinen ohikulkutie.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Pieni kaupunki, jossa suuren maailman ongelmat.
Itse kun vältän liikkumista kasilta ja neljältä, niin aika harvoin kuitenkaan missään ruuhkassa tarvii olla, jos vähän reittiä miettii. Toki jos käy virastoaikoina töissä Hirvensalosta Raisioon, niin varmasti tuntuu valtavilta tämän kaupungin ruuhkat. Hyvin kuitenkin kaupunkiympäristö yrittää näitä suuren maailman ruuhkia meillekin luoda rakentamalla täysin typeriä pyöräkaistoja ja bussipysäkkejä jotka pysäyttävät koko liikenteen meno ja tulosuuntaan.
 

Cannonpowder

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse kun vältän liikkumista kasilta ja neljältä, niin aika harvoin kuitenkaan missään ruuhkassa tarvii olla, jos vähän reittiä miettii. Toki jos käy virastoaikoina töissä Hirvensalosta Raisioon, niin varmasti tuntuu valtavilta tämän kaupungin ruuhkat. Hyvin kuitenkin kaupunkiympäristö yrittää näitä suuren maailman ruuhkia meillekin luoda rakentamalla täysin typeriä pyöräkaistoja ja bussipysäkkejä jotka pysäyttävät koko liikenteen meno ja tulosuuntaan.
Jotenkin hauska kommentti henkilöltä joka ei ruuhkassa ole, mutta kokee että liikenne pysähtyy pyöräkaistojen ja bussipysäkkien syystä meno ja tulosuuntaan..

Mutta mitä ratapihan halliin tulee, niin itse kävisin useammin nimenomaan julkisilla siksi että tuosta paikasta pääsee pienelläkin kävelyllä pohjoiseen kaupunginosaan yhdellä bussilla inhimillisellä ajalla. Se taas mahdollistaa huurteisen nauttimisen hallilla.. sitä taas varmaan jatkossa tarvitsee enemmän jos joukkue suorittaa nykytasolla..
Nykyään taas menen paikan päälle autolla ja se ei selvin päin ole ihan mukavaa näillä peliesityksilllä.. mutta se ei sitten taas liity otsikon aiheeseen
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Jotenkin hauska kommentti henkilöltä joka ei ruuhkassa ole, mutta kokee että liikenne pysähtyy pyöräkaistojen ja bussipysäkkien syystä meno ja tulosuuntaan..
Häh? Jos pysähdyn suojatien eteen väistämään kävelijää ja taakseni tulee auto, niin olenko silloin ruuhkassa? En nyt ymmärrä kyllä yhtään mikä tuossa oli ”hauskaa”…
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Raviradan keskelle olisi voinut tehdä kiekkokentän, niin olisi hyvä matseja katsoa drive in -katsomosta. Ei tarvi edes poistua autosta.

Siihen vielä Ravit samaan aikaan, niin saa vähän niinku kaksi kärpästä yhdellä iskulla. P.S toinen ei ole Aarne
 

Cannonpowder

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Häh? Jos pysähdyn suojatien eteen väistämään kävelijää ja taakseni tulee auto, niin olenko silloin ruuhkassa? En nyt ymmärrä kyllä yhtään mikä tuossa oli ”hauskaa”…
No nyt minä en ymmärrä.. ensin puhut pyöräkaistoista ja bussipysäkeistä jotka tekee ruuhkaa jossa et ole.. nyt puhut suojateistä joista et maininnut ensin sanaakaan. Olen pahoillani jos ymmärsin väärin
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
No nyt minä en ymmärrä.. ensin puhut pyöräkaistoista ja bussipysäkeistä jotka tekee ruuhkaa jossa et ole.. nyt puhut suojateistä joista et maininnut ensin sanaakaan. Olen pahoillani jos ymmärsin väärin
Ensinnäkin, sanoin olevani harvoin ruuhkassa, en sanonut etten ole ikinä ruuhkassa. Toisekseen sanoin, että näillä yritetään luoda ruuhkia, en että koko kaupunki olisi yhtä isoa ruuhkaa nyt näiden vuoksi. Kumpi sulla nyt meni tunteisiin, paskasti suunnitellut pyöräkaistat vai keskellä tietä olevat bussipysäkit?
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Tuleeko porukkaa oikeasti enemmän julkisilla uuteen halliin? Jos nyt katsoo vaikka Kaarinaa, Piikkiötä tai muita viereisiä paikkakuntia, niin en kyllä usko, että sieltä alettaisiin yhtäkkiä tulla julkisilla peliin.
Kaarinasta ja Piikkiöstä saapuville toisaalta helpottuisi autolla saapuminen Ratapiha vs Gatorade. Ja kuten jo mainittiin se yksi dösä vähemmän jos haluaa julkisilla tuolta päin saapua. Fölin bussit ja matsilipulla ilmanen kyyti olisi ihan jeppis kuvio lähikunnista saapuville. Olisihan se eri lähteä isolle kirkolle syömään/juomaan ennen/jälkeen matsin kuin hoitaa homma kotona ja aina ajaa autolla Gatoradella, siellä katsomossa ottaa jäätävä tatti otsaan ja pelin jälkeen istua jäiseen autoon ja maksimoida v-käyrä koottuja selityksiä radiosta kuunnellen. Tuo areena elävöittäisi Turun keskustaa sen verran paljon, että pitäisin sitä ihan lottovoittona. Pytinki pystyyn ja hyviä erilaisia pakettitarjouksia eri tapahtumiin niin homma rokkais.
 

Cannonpowder

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensinnäkin, sanoin olevani harvoin ruuhkassa, en sanonut etten ole ikinä ruuhkassa. Toisekseen sanoin, että näillä yritetään luoda ruuhkia, en että koko kaupunki olisi yhtä isoa ruuhkaa nyt näiden vuoksi. Kumpi sulla nyt meni tunteisiin, paskasti suunnitellut pyöräkaistat vai keskellä tietä olevat bussipysäkit?
Ei kumpikaan näistä sinun kysymyksistä mennyt tunteisiin.. kuten sanoin oli vain jotenkin hauska kommentti
Peace man :)
 

Pärrefani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Leijonat,Colorado,TuTo
Edelleen tuon esille tuon mahdollisen lähijunasuunnitelman mukaan tähän keskusteluun. Salosta Paimion.Piikkiön,Littoisten ja Varissuon kautta suoraan hallille. Samoin Uudestakaupungista Mynämäen ja Raision kautta suoraan hallille. Kyllä minä Piikkiöstä tulisin mielummin junalla kuin omalla autolla.Samalla voin sen muutaman olusen nauttia hallilla.
 

JohnVeiNe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TURKU - ÅBO
Edelleen tuon esille tuon mahdollisen lähijunasuunnitelman mukaan tähän keskusteluun. Salosta Paimion.Piikkiön,Littoisten ja Varissuon kautta suoraan hallille. Samoin Uudestakaupungista Mynämäen ja Raision kautta suoraan hallille. Kyllä minä Piikkiöstä tulisin mielummin junalla kuin omalla autolla.Samalla voin sen muutaman olusen nauttia hallilla.
Itse näkisin mielekkäämpänä lyödä ratikkarahat kiinni lähijunaliikenteen kehittämiseen jo (rakenteillakin) olevilla raiteilla. On niin järkyttävä potti veronmaksajalle, että mielummin lypsäisin osuuden myös ympäryskunnilta. Raiteet menee jo kaikkien isojen lähiöiden vierestä. Uutena kaivuuna voisin hyväksyä "Kehäraiteen" ohikulkutien suuntaisesti, Piikkiöstä Raisioon(Naantaliin). Toki tää olis pitäny huomioida jo 20v sitten parannuksen suunnitelmissa.
 

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siihen vielä Ravit samaan aikaan, niin saa vähän niinku kaksi kärpästä yhdellä iskulla. P.S toinen ei ole Aarne
Jos selaat Tepsin ottelutapahtumaketjua niin huomaat että turkulaisilla on jostain syystä kova fiksaatio poniajeluiden järjestämiselle ottelutapahtuman yhteyteen, eli näen tässä pelkkiä mahdollisuuksia.
Lisäksi saataisiin synergiaetuja kun tietty raveissa käyvä hämmingin aiheuttamiseen taipuvainen kansanosa saisi tuoretta sparrauskaveria Osasto 41 yms. teatteriryhmien tarkkisluokkalaisista.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Edelleen tuon esille tuon mahdollisen lähijunasuunnitelman mukaan tähän keskusteluun. Salosta Paimion.Piikkiön,Littoisten ja Varissuon kautta suoraan hallille. Samoin Uudestakaupungista Mynämäen ja Raision kautta suoraan hallille. Kyllä minä Piikkiöstä tulisin mielummin junalla kuin omalla autolla.Samalla voin sen muutaman olusen nauttia hallilla.
Tässä on vaan vähän se ongelma, että vaikka joku Raisio onkin Suomen mittakaavassa erittäin tiheästi asutettu, niin Raision aseman lähimaillakaan ei asu yhtään kukaan. Eli sitten pitäisi mennä autolla sinne asemalle ja siinä tulee sitten Poliisin kanssa taas ongelmaa jos paljon kaljaa on ehtinyt juomaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös