Kyllä, ja tässä yksi Traficomin teettämä lähijunaliikennettä koskeva selvitys: https://www.traficom.fi/sites/defau...kenteen jatkoselvitys_päivitetty 25012023.pdfNo näitä mielipiteitä voi heitellä suuntaan ja toiseen ja tehdä veikkauksia mitä toimii ja mikä ei. Itselläni ei ole kykyä nähdä asioita ennalta ja varmasti on paljolti minua viisaampia miettimässä logistisia ratkaisuja. Näkemys viestissäni jo alun perin oli ottaa kantaa ratapihan merkityksestä yleisesti ja mitä sen on mielestäni täytettävä. Halli siis tässä kokonaisuudessa vain yksi palanen. Mielestäni alueesta on siis muodostuttava toimiva henkilöliikenteen solmukohta joka sisältää rautatie- ja linja-autoasemien uudistukset. Tämän on tuetteva koko maakunnan lähiliikennettä, tapahtui se sitten lähijunin, bussein, raitiovaunuin, henkilöautoin, metroin tai mitä nyt keksivätkin. Olisi oman ymmärryskykyni yliarvioimista alkaa neuvomaan mikä noista vaihtoehdoista olisi paras muoto lähiliikenne järjestää. Fakta on kuitenkin se, että ilmeisesti metroa lukuun ottamatta kaikista muista on merkittäviä selvityksiä tehty.
Tuosta kun katsoo noita subventioasteita rataosille, niin en itse ainakaan jaksa innostua paikallisesta lähijunaliikenteestä.