Rasismista

  • 82 298
  • 992

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Detroitin miljoonakaupungissa ei ole enää yhtään supermarkettia, kun viimeisetkin kaksi lopettivat toimintansa viime lauantaina. Syy moiseen käy ilmi oheisesta linkistä. Michiganin yliopiston vuonna 2003 tekemän tutkimuksen mukaan talousalueen pitäisi pystyä elättämään 41 supermarkettia. 90 prosenttia kaupungin asukkaista on afro-amerikkalaisia.

http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070705/METRO/707050349

Jep. Näitä faktoja on vain melko turha tänne laittaa, koska ideologit pitävät silmänsä visusti kiinni näiltä. Kas kun kukaan ei ole vielä tullut tätä tyrmäämään. Tietyille ihmisille on turha perustella näkemyksiään millään argumentein. He ovat yksinkertaisesti päättäneet, että minä olen oikeassa ja sinä väärässä. Siinä ei tosiasiat paina hölkäsenpöläystä. Kaikenlisäksi tämä tapahtuu Ämeriikoissa asti. Eihän tässä tarvitse katsoa kuin Eurooppaan. Moskeijoita nousee järkyttävää vauhtia. Ranska on käytännölliseti katsoen sisällissodassa maahanmuutajiensa kanssa. Hollannissa tapetaan ihmisiä kadulle, koska he ovat erehtyneet kritisoimaan islamia. Ruotsissa (olikohan Degerfors) pakolaisten 80% asuttamaan kaupunginosaan ambulanssit eivät uskalla mennä ilman poliisisaattuetta. Ja poliisit eivät sinne yhdellä partiolla suostu menemään. Mutta yhä edelleen ne silmät puristetaan tiukasti kiinni "kyllä se siitä..."
 

Cube

Jäsen
Jep. Näitä faktoja on vain melko turha tänne laittaa, koska ideologit pitävät silmänsä visusti kiinni näiltä. Kas kun kukaan ei ole vielä tullut tätä tyrmäämään. Tietyille ihmisille on turha perustella näkemyksiään millään argumentein. He ovat yksinkertaisesti päättäneet, että minä olen oikeassa ja sinä väärässä.
Ensin joku voisi kertoa, mikä tuon uutisen linkittämisessä oli pointtina ja miksi se kuului tähän ketjuun. Kulminaatiopisteilijältä ei tuntunut irtoavan muuta kuin kevyttä vihjailua, josta on helppo sanoa itsensä irti siinä vaiheessa, kun vasta-argumentit lyödään kehiin.

Jos pointtina oli se, että suurkaupunkien mustat USA:ssa ovat köyhiä, niin no shit! Oliko tämä uutinen jollekin?
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Jos pointtina oli se, että suurkaupunkien mustat USA:ssa ovat köyhiä, niin no shit! Oliko tämä uutinen jollekin?

Joo, kyllä. Linkki on väärässä ketjussa eikä siinä nyt todellakaan sen ihmeempiä edes ollut. Käsittääkseni kuitenkin haluttu viittaus ei ollut köyhyys, vaan rikollisuus.( Eikä tarvitse aloittaa "köyhyys ja rikollisuus kulkevat käsikädessä ja tämä on vain ja ainoastaan valkuaisten omaa syytä"- saagaa.)
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Tiedemiehet ja sosiologit ovat suotta etsineet rikollisuuden syitä, sillä nythän sen tiedämme: se löytyy neekerin DNA:sta. Evoluutiollahan ei ole päämäärää, saatika moraalia, se vain toimii, ja jostain ihmismielelle käsittämättömästä syystä luonto on monimuotoisuudessaan sijoittanut ihmismielen kriminaalidatan neekerin perintötekijöihin. Ja mikä mielenkiintoisinta: vieläpä nimenomaan köyhien neekerien, sillä vastaavaa neekerin DNA-kierteen kriminelliä rihmaa ei löydy esimerkiksi Bill Cosbylta tai Condoleeza Ricelta.

Koska perintötekijät mitä ilmeisimmin vaikuttavat ihmisen toimintaan (moraalisiin valintoihin) ympäristöä, kasvatusta ja muuta kulttuurivaikutusta enemmän, on ihmiskunnan valoisan tulevaisuuden turvaamiseksi ryhdyttävä radikaaleihin toimenpiteisiin. Kaikista köyhistä neekereistä ei kannata jälleenkasvattaa NBA-koripalloilijoita (sarjassa pelaisi tällöin miljoonia joukkueita, ja sarjakausi kestäisi kauemmin kuin Raimo Helmisen ura) tai blueskitaristeja (miljoonat kitarat pistäisivät yötä myöten ti-di-ti-di-ti-di, ja sitä ei terve arjal... anteeksi, valkoinen kestäisi). Puuvillaakaan ei riitä kaikkien köyhien mustien poimittavaksi.

Mitä siis tehdä? VÄRJÄTÄÄN KÖYHÄT NEEKERIT VALKOISIKSI! Koska köyhät neekerit rikollisuuteen pakottavat perintötekijät sijaitsevat mitä todennäköisimmin ihon pigmentissä, ruiskutetaan orvaskeden alle esimerkiksi maitoa (poikkeuksena Michael Jackson, johon ruiskutetaan äidinmaitovastiketta, ja Janet Jackson, johon valokuvista päätellen on jo ruiskutettu raejuustoa). Paitsi että maito on terveellistä, ratkaisisi tämä toimenpide osaltaan myös esimerkiksi Suomen maataloutta jäytävää maidon ylituotanto-ongelmaa. Näin auttaisi köyhä neekeri pohjalaista maalaisliitt... anteeksi, maatalousyrittäjää, ja näkisi vihreitä äänestävä hörhöläinen, että globalisaatio on ihmiskunnalle hyväksi!

Odotan hallitukselta jykeviä päätöksiä ja jämäkkää toimintaa idean saattamisessa kansainvälisten foorumeiden ihasteltavaksi.
 

Cube

Jäsen
Joo, kyllä. Linkki on väärässä ketjussa eikä siinä nyt todellakaan sen ihmeempiä edes ollut. Käsittääkseni kuitenkin haluttu viittaus ei ollut köyhyys, vaan rikollisuus.( Eikä tarvitse aloittaa "köyhyys ja rikollisuus kulkevat käsikädessä ja tämä on vain ja ainoastaan valkuaisten omaa syytä"- saagaa.)
Kovin ihmeellistä ei näissä sinunkaan viesteissäsi taida olla. Paljon on sanoja kirjoiteltu ja useampaan ketjuun, mutta minkäänlaista selkeää linjaa tai järkevämpää pointtia ei tahdo löytyä - kunhan yrität tunkea sanoja muiden suuhun ja siinä sivussa martyyrinä muistuttelet kaikkia, että sinähän et suinkaan tietenkään missään nimessä ole rasisti. (Voin kyllä antaa esimerkkejä.)

Jos haluat kuitenkin oikeasti aloittaa keskustelun esim. mustien rikollisuudesta USA:ssa, niin sopiihan sekin, koska aihe kyllä kiinnostaa minua ja olen siihen jonkin verran perehtynyt sekä yliopistossa (North American Studies -linja) että omalla ajalla. Tämä valitsemasi linja ei kuitenkaan jaksaisi suuremmin napata, joten sellaisiin viesteihin en aio enää jatkossa vastata.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Kovin ihmeellistä ei näissä sinunkaan viesteissäsi taida olla. Paljon on sanoja kirjoiteltu ja useampaan ketjuun, mutta minkäänlaista selkeää linjaa tai järkevämpää pointtia ei tahdo löytyä - kunhan yrität tunkea sanoja muiden suuhun ja siinä sivussa martyyrinä muistuttelet kaikkia, että sinähän et suinkaan tietenkään missään nimessä ole rasisti. (Voin kyllä antaa esimerkkejä.)

Olen kauhusta jäykkänä. Uskallankohan enää kirjoittaa palstalle mitään. Älä vaan todista minua esimerkeilläsi rasistiksi, sillä se järkyttäisi minua suunnattomasti.

Jos haluat kuitenkin oikeasti aloittaa keskustelun esim. mustien rikollisuudesta USA:ssa, niin sopiihan sekin, koska aihe kyllä kiinnostaa minua ja olen siihen jonkin verran perehtynyt sekä yliopistossa (North American Studies -linja) että omalla ajalla. Tämä valitsemasi linja ei kuitenkaan jaksaisi suuremmin napata, joten sellaisiin viesteihin en aio enää jatkossa vastata.

Mitä lääkkeitä syöt? Olenko ilmoittanut haluavani aloittaa keskustelun mustien rikollisuudesta USA:ssa?
Vai oikein North American studies -linja ja vielä yliopistossa. Et usko kuinka suuren vaikutuksen se tekee minuun, mutta hyvä että pääsit ymppäämään sen viestiisi noin niinkuin ohimennen...En ole käsittääkseni pyytänyt vastausta sinulta yhteenkään viestiini. En tule myöskään jatkossa näin tekemään. Ole huoleti.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kovin ihmeellistä ei näissä sinunkaan viesteissäsi taida olla. Paljon on sanoja kirjoiteltu ja useampaan ketjuun, mutta minkäänlaista selkeää linjaa tai järkevämpää pointtia ei tahdo löytyä - kunhan yrität tunkea sanoja muiden suuhun ja siinä sivussa martyyrinä muistuttelet kaikkia, että sinähän et suinkaan tietenkään missään nimessä ole rasisti. (Voin kyllä antaa esimerkkejä.)

Jos haluat kuitenkin oikeasti aloittaa keskustelun esim. mustien rikollisuudesta USA:ssa, niin sopiihan sekin, koska aihe kyllä kiinnostaa minua ja olen siihen jonkin verran perehtynyt sekä yliopistossa (North American Studies -linja) että omalla ajalla. Tämä valitsemasi linja ei kuitenkaan jaksaisi suuremmin napata, joten sellaisiin viesteihin en aio enää jatkossa vastata.

Ok, ihan mielenkiinnosta kysyn: Mistä afrikkalaistaustaisen väestön korkeat rikollisuusluvut verrattuna "kaukaasialaiseen (tiedät varmasti tämän jenkkitermin)" johtuu?
Ihan mikä tahansa maa käy. Euroopasta tai P-Amerikasta.
En esitä tätä mitenkään vihaa lietsoen vaan päinvastoin, haluan muuttaa omaa ja muiden käsitystä, mutta yhtään hyvää keskustelua en ole asiasta saanut, koska loppujen lopuksi keskustelu päättyy joko:
1. "Ei teidän vasemmistoliberaalihomojen kanssa voi keskustella kun ette kuuntele järjen ääntä!"
tai
2. "Ei teidän punaniskarasistinatien kanssa voi keskustella kun ette kuuntele järjen ääntä!"

Eli, Koitetaan pitää keskustelu fiksuna, ok?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ok, ihan mielenkiinnosta kysyn: Mistä afrikkalaistaustaisen väestön korkeat rikollisuusluvut verrattuna "kaukaasialaiseen (tiedät varmasti tämän jenkkitermin)" johtuu?
Ihan mikä tahansa maa käy. Euroopasta tai P-Amerikasta.
En esitä tätä mitenkään vihaa lietsoen vaan päinvastoin, haluan muuttaa omaa ja muiden käsitystä, mutta yhtään hyvää keskustelua en ole asiasta saanut, koska loppujen lopuksi keskustelu päättyy joko:
1. "Ei teidän vasemmistoliberaalihomojen kanssa voi keskustella kun ette kuuntele järjen ääntä!"
tai
2. "Ei teidän punaniskarasistinatien kanssa voi keskustella kun ette kuuntele järjen ääntä!"

Eli, Koitetaan pitää keskustelu fiksuna, ok?

Vastaan ihan mutu tuntumalta ja maalaisjärjellä ajatellen.

Afrikkalaistaustaiset ovat olleet kulttuurillisesti hyvin "kehittämättömiä". Heimokulttuurissa elävillä ei ollut länsimais tyylisiä yhteiskuntaorganisaatiota eli voima on ratkaissut. Orjuus ja rotuerottelu ei ole missään vaiheessa antanut mahdollisuutta oman kulttuurin todelliseen kehittymiseen ja sen sopeutumiseen ympäröivään yhteiskuntaan. Tämä on aiheuttanut syrjäytymisen yhteiskunnasta ja tietynlaisen alakulttuurin rakentumisen yhteiskunnan sisään. Tässä alakulttuurissa toimii edelleen heimokulttuurin yksinkertaiset säännöt eli voimakkain on vahvin.

Aasialaiset ovat tulleet USA:han pääasiassa töihin/ pakolaiseksi, ei orjiksi. Toisaalta Aasiassa on ollut kehittyneitä korkeakulttuureita jo vuosituhansia ja näin ollen myös yhteiskunnan organisaatiot ovat olleet valmit ja ihmiset tottuneet niihin. Nämä samat toimintamallit on siirtynyt aasialaisyhteisöihin.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vastaan ihan mutu tuntumalta ja maalaisjärjellä ajatellen.

Afrikkalaistaustaiset ovat olleet kulttuurillisesti hyvin "kehittämättömiä". Heimokulttuurissa elävillä ei ollut länsimais tyylisiä yhteiskuntaorganisaatiota eli voima on ratkaissut. Orjuus ja rotuerottelu ei ole missään vaiheessa antanut mahdollisuutta oman kulttuurin todelliseen kehittymiseen ja sen sopeutumiseen ympäröivään yhteiskuntaan. Tämä on aiheuttanut syrjäytymisen yhteiskunnasta ja tietynlaisen alakulttuurin rakentumisen yhteiskunnan sisään. Tässä alakulttuurissa toimii edelleen heimokulttuurin yksinkertaiset säännöt eli voimakkain on vahvin.

Aasialaiset ovat tulleet USA:han pääasiassa töihin/ pakolaiseksi, ei orjiksi. Toisaalta Aasiassa on ollut kehittyneitä korkeakulttuureita jo vuosituhansia ja näin ollen myös yhteiskunnan organisaatiot ovat olleet valmit ja ihmiset tottuneet niihin. Nämä samat toimintamallit on siirtynyt aasialaisyhteisöihin.

Joo-o, no tota tukee ainakin se FAKTA, että kiinalaisten työttömyysprosentti Suomessa on noin 8, kun taas somaleiden noin 60.

Kiinasta vielä sen verran, että siellähän on ollut tapana työskennellä aina kovasti (mutu-tuntuma, ei omakohtaista kokemusta) ja sen tavan lapset varmasti oppivat vanhemmiltaan, kun taas Afrikassa ei ole tarvinnut historian (vaikka 4000 vuotta) aika työskennellä niin kovasti (hyvät kelit ja viljelysmaat) selviytykseen, jolloin vähän "lunkimpi" elämän tyyli on tullut osaksi kulttuuria ja tämä leviää edelleen lapsille?
 

Cube

Jäsen
Ok, ihan mielenkiinnosta kysyn: Mistä afrikkalaistaustaisen väestön korkeat rikollisuusluvut verrattuna "kaukaasialaiseen (tiedät varmasti tämän jenkkitermin)" johtuu?
No tietenkään mitään yleispäteviä vastauksia minulla ei ole tarjota, koska en ole asiantuntija tai mitään sinne päinkään. Kuitenkin USA:n tapauksessa minä näkisin, että tämän hetken tilanne on esimerkiksi näiden kolmen (kärjistetyn?) syyn tulosta.

1. Vuosisatojen paskan kohtelun purkautuminen. Yhdysvalloissa on rodullinen "tasa-arvo" aika uusi juttu ja nyt päästellään höyryjä, koska katkeruus on ymmärrettävästi suurta. Se mitä mustille on USA:ssa tehty sen historian aikana on kuitenkin hieman eri kokoluokkaa kuin se, että nykyään suurkaupungeista löytyy alueita, joihin valkoisten ei välttämättä kannata ainakaan yksin mennä.

2. Pelko on kunnioitusta. Tämän moni haluaa ehkä kiistää, mutta esimerkiksi amerikkalaisen elokuvan historiassa musta mies on mystifioitu mielenkiintoisella tavalla. Pelko on myös huomiota. Tietysti on kyseenalaista onko se kovinkaan laadukasta huomiota, mutta kaipa se marginalisoinnin joka tapauksessa voittaa. Vähän samalla tapaa kuin sanonta "pahinta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys".

3. USA kaivaa huumesodallaan omaa hautaansa luomalla rajojensa sisälle lainsuojattoman miljardibisneksen, johon oikeastaan kuka tahansa voi päästä mukaan. Väkivaltaisuus on näillä markkinoilla vain ja ainoastaan plussaa.

Ehkä näillä päästään edes alkuun.
 

Cube

Jäsen
Olen kauhusta jäykkänä. Uskallankohan enää kirjoittaa palstalle mitään. Älä vaan todista minua esimerkeilläsi rasistiksi, sillä se järkyttäisi minua suunnattomasti.
En halua todistaa yhtään mitään. Naurattaa vain tuo "paskahousuinen" linjasi, jossa et uskalla aidosti seistä arvojesi ja mielipiteidesi takana. Kunhan leikit martyyriä ja lapsellisesti vouhotat siitä, miten pahat hipit leimaavat sinut aiheettomasti rasistiksi.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
1. Vuosisatojen paskan kohtelun purkautuminen. Yhdysvalloissa on rodullinen "tasa-arvo" aika uusi juttu ja nyt päästellään höyryjä, koska katkeruus on ymmärrettävästi suurta.

Kiinnostaa tietää kuinka kauan tätä voidaan käyttää tekosyynä jokaiselle mustan miehen rikolliselle teolle. Orjat vapautettiin ~140 vuotta sitten ja nyt päästellään vielä höyryjä. Saahan sitä asiaa minun puolestani ymmärtää vaikka seuraavatkin 140 vuotta, mutta luulisi että suvaitsevuudenkin raja menee jossain.
 

Cube

Jäsen
Kiinnostaa tietää kuinka kauan tätä voidaan käyttää tekosyynä jokaiselle mustan miehen rikolliselle teolle. Orjat vapautettiin ~140 vuotta sitten ja nyt päästellään vielä höyryjä. Saahan sitä asiaa minun puolestani ymmärtää vaikka seuraavatkin 140 vuotta, mutta luulisi että suvaitsevuudenkin raja menee jossain.
Tässä ei kuitenkaan viitattu pelkästään orjuuteen. Muutoinkaan kyseessä ole mikään tekosyy. Kyllä mustat miehet tulee laittaa vastaamaan rikoksistaan siinä missä muutkin.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
En halua todistaa yhtään mitään. Naurattaa vain tuo "paskahousuinen" linjasi, jossa et uskalla aidosti seistä arvojesi ja mielipiteidesi takana. Kunhan leikit martyyriä ja lapsellisesti vouhotat siitä, miten pahat hipit leimaavat sinut aiheettomasti rasistiksi.
Jep, tämä marttyyriretoriikka yhdistettynä tarkoitushakuiseen tilastotieteeseen on mielenkiintoinen ilmiö. Minua kiinnostaisi tietää motiivi tämän taustalla. Jos nyt todellakin satuttaisiin saamaan tieteellinen todistus sille, että mustat ovat rikollisia (ja vielä tyhmiäkin (C) Tatu Vanhanen), niin olennainen kysymys on mitä sitten? Tämä on se asia, jota yksikään näistä mouhoajista ei suostu lausumaan ääneen. Halutaanko tällä demonisoinnilla perustella jotain apartheidia vai mistä oikeasti on kyse?

Muutoinkaan kyseessä ole mikään tekosyy. Kyllä mustat miehet tulee laittaa vastaamaan rikoksistaan siinä missä muutkin.
Tässä onkin mielestäni se oleellinen pointti. Kukin vastaa oikeuden edessä itsestään, ei koko etnisestä viiteryhmästään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiinnostaa tietää kuinka kauan tätä voidaan käyttää tekosyynä jokaiselle mustan miehen rikolliselle teolle. Orjat vapautettiin ~140 vuotta sitten ja nyt päästellään vielä höyryjä. Saahan sitä asiaa minun puolestani ymmärtää vaikka seuraavatkin 140 vuotta, mutta luulisi että suvaitsevuudenkin raja menee jossain.

Orjat vapautettiin kyllä, mutta todelliset kansalaisoikeudet mustilla on ollut vasta kymmenisen vuotta, nekin vain osassa USA:ta. Kulttuurin kehittymiseen tai siihen sopeutuminen kestää useita sukupolvia. Puhumattakaan katkeruudesta, joka siirtyy sukupolvelta toiselle. Itsellä on hyvä esimerkki tästä. Muutama vuosi sitten, erään porilaisen työväenyhdityksen puheenjohtajan sanoi minulle: " Minä tiedän mistä talosta lähtivät ne työväentalon polttajat vuonna 1918. Ne on lahtareiden taloja."

USA:ssa elää edelleen ihmisiä, jotka muistavat etelän rotumellakat. Parina viimeisenä lauantaina on tullut pari elokuvaa aiheesta.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Orjat vapautettiin kyllä, mutta todelliset kansalaisoikeudet mustilla on ollut vasta kymmenisen vuotta, nekin vain osassa USA:ta.

Mustilla ollut kansalaisoikeudet vuodesta 1997 ja ilmeisesti osassa ei vieläkään? Tämä oli minulle uutinen.

Ihme juttu miten mustia pitää ymmärtää 1800-luvun tapahtumien valossa, mutta jos suomalaista vituttaa omien maiden menetys 60 vuoden takaa niin elää menneessä ja on ryssän vihaaja, IKL:n jäsen, skinhead ja uusnatsi.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Minua kiinnostaisi tietää motiivi tämän taustalla. Jos nyt todellakin satuttaisiin saamaan tieteellinen todistus sille, että mustat ovat rikollisia (ja vielä tyhmiäkin (C) Tatu Vanhanen), niin olennainen kysymys on mitä sitten? Tämä on se asia, jota yksikään näistä mouhoajista ei suostu lausumaan ääneen. Halutaanko tällä demonisoinnilla perustella jotain apartheidia vai mistä oikeasti on kyse?
No sitä sitten, että "Jos nyt todellakin satuttaisiin saamaan tieteellinen todistus sille, että mustat ovat rikollisia ja vielä tyhmiäkin ". Niin voitaisiin varmaan todeta, että "uhkaavaa työvoimapulaa ((C) Astrid Thors) ei kannata yrittää korjata tuomalla Suomeen jengiä Afrikasta. Vaikea kuvitella, että tyhmät ja rikolliset ovat parhaita "pitämään huolta vanhuksista ja vaihtamaan vaippojamme vanhainkodissa" ((C) Rosa Meriläinen). Mielestäni tällaisten ihmisten maahanpääsyä olisi hyvinkin perusteltua rajoittaa ja estää mahdollisimman paljon.

Eipä ne nuo somput ole kummoisesti siinä työnteossa kunnostautuneet ilman tieteellistä rikolliseksi todistamistakaan... Mikä on monesti tässäkin ketjussa työministeriön virallisin tilastoin todistettu.

edit. Myös minä haluaisin kuullaa Tosifanilta lisää noista 1990-luvun lopulla neek..afrikkalaisamerikkalaisille myönnetyistä kansalaisoikeuksista sekä alueista, joilla noita kansalaisoikeuksia ei ole vieläkään. Voisitko esim. liittää tänne jonkin kartan johon on merkitty USA:n alueet, joilla neek...afrikkalaisamerikkalaisilla on kansalaisoikeudet tällä hetkellä ja vastaavasti ne alueet, joilla neek..afrikkalaisamerikkalaisilla ei ole kansalaisoikeuksia vieläkään?
 

Cube

Jäsen
Eipä ne nuo somput ole kummoisesti siinä työnteossa kunnostautuneet ilman tieteellistä rikolliseksi todistamistakaan... Mikä on monesti tässäkin ketjussa työministeriön virallisin tilastoin todistettu.
Meinaat sitten, että tämä johtuu vain ja ainoastaan somaleiden (yms.) haluttomuudesta tehdä töitä? Jos näin, niin olen eri mieltä. Tunnen aika paljon Suomessa asuvia ihan valkoisia koulutettuja länsimaisia ulkomaalaisia, joille heillekään työnsaanti ei ole mitenkään erityisen helppoa. Näiden tapausten valossa olenkin välillä yrittänyt miettiä, että miten hankalaa se (työnsaanti siis) mahtaakaan olla esim. somaleille. Jos heidän nyt ylipäätään annetaan tehdä töitä.

Toki niitäkin varmasti löytyy, joille duunit ei syystä tai toisesta maistu, mutta asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
No sitä sitten, että "Jos nyt todellakin satuttaisiin saamaan tieteellinen todistus sille, että mustat ovat rikollisia ja vielä tyhmiäkin ". Niin voitaisiin varmaan todeta, että "uhkaavaa työvoimapulaa ((C) Astrid Thors) ei kannata yrittää korjata tuomalla Suomeen jengiä Afrikasta. Vaikea kuvitella, että tyhmät ja rikolliset ovat parhaita "pitämään huolta vanhuksista ja vaihtamaan vaippojamme vanhainkodissa" ((C) Rosa Meriläinen). Mielestäni tällaisten ihmisten maahanpääsyä olisi hyvinkin perusteltua rajoittaa ja estää mahdollisimman paljon.

Eipä ne nuo somput ole kummoisesti siinä työnteossa kunnostautuneet ilman tieteellistä rikolliseksi todistamistakaan... Mikä on monesti tässäkin ketjussa työministeriön virallisin tilastoin todistettu.
Kuten tavallista, sekoitat lahjakkaasti työperäiset maahanmuuttajat (siirtolaiset) pakolaisiin ja turvapaikanhakijoihin. Jälkimmäisten kohdalla töihin lähteminen ei ole niin yksinkertainen asia kuin luulisi, sille on ihan byrokraattisiakin esteitä.

Lisäksi, työttömyys ei käsittääkseni ole rikos.

Kerrotko vielä millä perusteella ihmiset tulisi luokitella "tällaisiin", joiden "maahanpääsyä olisi hyvinkin perusteltua rajoittaa"?
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Kuten tavallista, sekoitat lahjakkaasti työperäiset maahanmuuttajat (siirtolaiset) pakolaisiin ja turvapaikanhakijoihin. Jälkimmäisten kohdalla töihin lähteminen ei ole niin yksinkertainen asia kuin luulisi, sille on ihan byrokraattisiakin esteitä.
En minä sekoittanut mitään. Esim. Heidi Hautalahan esitti tuossa alkuvuodesta, että Suomen pitäisi perustaa "työnhakukeskuksia" Afrikkaan, että sieltä voitaisiin houkutella tänne jengiä töihin. (Muistelisin, että Hautala olisi puhunut 10 000 hengestä/a, mutten ole tuosta aivan varma, oliko se nimenomaan nuo Afrikasta tulijat vai kaikki maahanmuuttajat.) Tällaiset ideat varmaan voitaisiin haudat ennen syntymäänsä, jos - kuten pohdiskelit- mustat olisi tieteellisesti todistettu tyhmiksi ja rikollisiksi jo geeniensäkin puolesta. (Tokkopa se rikollisuus kuitenkaan geeneissä on, sehän riippuu siitä millaiset ovat lait. Somaliassa ei varmaan rikollisuutta juuri ole, kun ei taida olla lakejakaan.)

Lisäksi, työttömyys ei käsittääkseni ole rikos.
Eipä ole kukaan tällaista väittänytkään.

Kerrotko vielä millä perusteella ihmiset tulisi luokitella "tällaisiin", joiden "maahanpääsyä olisi hyvinkin perusteltua rajoittaa"?
No eikös se jo tullut selväksi siinä sinun edellisessä viestissäsi? Ihonvärin perusteella tietysti. Puhehan oli siitä ,että "Jos nyt todellakin satuttaisiin saamaan tieteellinen todistus sille, että mustat ovat rikollisia (ja vielä tyhmiäkin (C) Tatu Vanhanen), niin olennainen kysymys on mitä sitten? Tämä on se asia, jota yksikään näistä mouhoajista ei suostu lausumaan ääneen."

Niin että sitä sitten. Annoin olennaiseen kysymykseesi olennaisen vastauksen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mustilla ollut kansalaisoikeudet vuodesta 1997 ja ilmeisesti osassa ei vieläkään? Tämä oli minulle uutinen.

Ihme juttu miten mustia pitää ymmärtää 1800-luvun tapahtumien valossa, mutta jos suomalaista vituttaa omien maiden menetys 60 vuoden takaa niin elää menneessä ja on ryssän vihaaja, IKL:n jäsen, skinhead ja uusnatsi.

Lait ovat varmasti olleet jo pitkään, mutta todelliset kansalaisoikeudet ovat aivan eriasia. Se, että ihmiset tunnustavat maankansalaisen samanarvoiseksi ihonväristä riippumatta on vielä kaukana USA:ssa. Ei ihme, kun maailman sivistyneimmässä maassa, Suomessa, käydään tällaista keskustelua.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Lait ovat varmasti olleet jo pitkään, mutta todelliset kansalaisoikeudet ovat aivan eriasia. Se, että ihmiset tunnustavat maankansalaisen samanarvoiseksi ihonväristä riippumatta on vielä kaukana USA:ssa. Ei ihme, kun maailman sivistyneimmässä maassa, Suomessa, käydään tällaista keskustelua.
Aiheesta ei saisi keskustella? Vai väärin keskusteltu, jos ei näe kaikkia asioita kuten Mikko Puumalainen?
 

Janner

Jäsen
On se jännää kun muissa maissa ulkomaalaisia on tosi paljon eikä siellä välitetä yhtään mistään roduista. Kun taas Suomessa on tosi vähän ulkomaalaisia ja rasismi kukoistaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aiheesta ei saisi keskustella? Vai väärin keskusteltu, jos ei näe kaikkia asioita kuten Mikko Puumalainen?

En ole kieltänyt keskustelua, enkä edes arvostele sen käymistä. Keskustelun sisältö kertoo kuitenkin aika paljon ihmisestä ja hänen ennakkoluuloistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös