Tärkeä rantaoppitunti!
Monetko uimahousut otatte mukaan esimerkiksi viikon lomalle? Moni tekee määrässä suurimman virheensä. Olen kuullut puhuttavan maksimissaan kaksista. Otetaan yhdet ja toiset varalle siltä varalta, että ne ensimmäiset ovat märät. Se on suuri virhe! Itse suosittelen ehkäpä jopa 7 uimahousuja. Joku 3-4 on ihan minimi. Se on olennaista, ettei oleskele joka päivä samoissa uimahousuissa siellä, sillä muu porukka on todennäköisesti kuitenkin samaa. Esim. Italiassa tavanomaisesti vuokrataan ne aurinkotuolit kuukaudeksi tai jopa koko kaudeksi. Näin ollen siinä aletaan pikkuhiljaa tuntea sitä muuta porukkaa ympärillä. Olen katsellut paljon tuota kulttuuria ja monilla mimmeillä on tyyliin aina erilaiset bikinit. Siinä kilpailussa pitää pysyä mukana. Se on vähän sama juttu kuin ydinaseet USA:n ja Venäjän välillä. Ei ole syytä näyttäytyä mitenkään heikossa valossa muihin verrattuna. Pikemminkin kannattaa esiintyä juuri päin vastoin sellaisena ykkösluokan henkilönä, jota muut seuraavat.
Rantapyyhe sen sijaan voi olla aina sama. Syy siihen on hyvin yksinkertainen. Jos reissaa jonnekin, niin pyyhe vie tilaa, joten ei niitä kannata ottaa mukaan useampia. Yksi pyyhe ja kun tulee pois niin siihen voi pakata pehmeästi viinipulloja. Täällä kotimaassakin, jos käy vaikkapa yhdellä viikolla joka päivä uimarannalla tai maauimalassa, niin suosittelen sitä, että ottaa joka päivä eri uimahousut, mutta saman pyyhkeen. Silloin jos on samoja tyyppejä, niin he muistavat sinut siitä pyyhkeestä. "Tuolla on se jätkä, jolla on se ja se pyyhe." Tosin aina pyyhe ei kuivu seuraavaksi aamuksi, joten kahta pyyhettä voi kyllä vaihdella, mutta yleisesti ottaen se on melkein kyllä niin, että vaikka rantapyyhkeitä olisi kotona vaikkapa kuinka paljon, niin ei niitä yhtenä kesälomakuukautena kannata kuin kahta käyttää, jos käy samassa paikassa. Tärkeämpi on miettiä sitä, että se pyyhe on makea, eikä vaihdella sitä sitten joka päiväksi. Sitä pysyvyyttä haetaan pyyhkeellä ja uutta ilmettä uimahousuilla.
Joo, olen käynyt nyt Uimastadionilla perjantaina, lauantaina, tiistaina, keskiviikkona ja torstaina. Sunnuntaina ja maanantaina kävin meressä uimassa, mutta maanantaina oli sinilevää, joten lopetin sen touhun. Noista Uimastadion-käynneistä pe ja la olivat sellaisia, että kävin vain treenin jälkeen altaassa, joten oleskelua aurinkoa ottaen ei tullut, mutta ti, ke ja to olin kyllä ainakin pari tuntia aurinkomeiningeissäkin ja kaikkina viitenä kertana minulla oli eri uimahousut. Eilen ja toissapäivänä löysin sieltä sattumalta kumpaisenakin päivänä hemmetin hyvännäköiset mimmitkin ja sijoituin heidän viereen. Tai no toissa päivänä se tyyppi oli kaverinsa kanssa siellä, mutta eilen oli sellainen, joka oli yksin. Ongelma siellä on se, että ihmisillä ei ole vakiopaikkoja, eivätkä samat tyypit käy välttämättä muutenkaan joka päivä tai edes samaan aikaan, kun ei siellä oikein jaksa koko päivää viettää. Eli sinne mennään ainoastaan tyyliin pariksi tunniksi, mutta olen kyllä nyt jo sillai hyvän päivän tuttuja niiden kanssa, joten jos satun samoja tyyppejä jatkossa näkemään, niin voi jatkaa siitä. Minusta uimarantaetikettiin ei kuulu sellainen päällekäyvä käyttäytyminen, vaan voi heittää jotain juttua, jos tulee sopiva hetki, mutta antaa myös rauhassa keskittyä lukemiseen ja auringonottoon. Siellä tutustuminen on siis pikemminkin maraton kuin sprinttimatka. Toisaalta sieltä voi löytyä paljon parempia tyyppejä kuin jostain baarista, sillä näkee heti kropan, rusketuksen ja olemuksen. Kaikesta muusta pitää sitten yrittää päätellä, millainen koulutus henkilöllä on jne. Olen kyllä nyt ollut todella positiivisesti yllättynyt tasosta.
Harmi, että tänään on tällainen skeida ilma, sillä nyt oli oikeasti aika huikea viikko. Parhaimmillaan yli 30 astetta ja ilmankosteus sen verran alhainen, ettei se tuntunut pahemmin kuumalta, vaan juuri sopivalta. Saisi olla aina sellaista kesällä.