Rantaelämä

  • 53 574
  • 123

scholl

Jäsen
Viime elokuun alussa uiskentelin varmaan 25 asteen merivedessä ja mietin, että hitto tästä rantaelämästä pitäisi kirjoittaa. Muistin, että on joku beach 2005 rantakuntoon ketju. Ovatkohan ne jätkät viidessä vuodessa vihdoin päässeet kondikseen. Silloin se asia jäi tekemättä, mutta nyt kun aurinko paistaa niin avaan pelin. Viime kesä oli nimittäin niin mahtava, että meressä tuli uitua varmaan enemmän kuin sitä ennen 10 vuoteen yhteensä, joten into jatkaa samaa rantamenoa on olemassa.

Oli vuosia, etten harrastanut ollenkaan rantaelämää. 80 luvulla tuli tehtyä joka vuosi rantaloma, mutta sen jälkeen en pitänyt siitä ja menin lähinnä uimaan veneestä. Aurinkoa otin pihalla, veneessä tai jossain himan lähistöllä vain vähän aikaan. Syynä oli lähinnä ainakin kotimaassa se, ettei rantatuoleja vuokrata. Jossain vaiheessa ostin sitten auton takakonttiin aurinkotuolin. Se on ihan letkeätä ajaa katto auki beachille, kun on tuoli mukana, joku hyvä kirja jne. Siinä voi sitten uida, lukea vähän aikaa, ottaa vähän brunaa ja lähteä pois. Olen löytänyt ihan hyviä beachejäkin etelärannikolta, jotka eivät ole liian kansoitettuja, ts. ihmiset eivät tule liian iholle. En nimittäin pidä hälystä, enkä siitä, että ihmiset juoksevat ja hiekka lentää päälle. Viime vuonna tuli mentyä fillarilla tai juostenkin beachille, uitua siellä ja sitten kun kroppa on suht kuiva taas niin kamat päälle ja taas juosten tai fillaroiden takaisin.

Mitä tulee sitten tuohon kondikseen niin olen ajatellut, että pitäisi satsata keskivartaloon vähän. Usein tulee seisoskeltua kokovartalopeilin edessä ja fakta on se, että täydellisen 100% tyytyväinen olisin vartalooni, jos se olisi joku 62-63kg ja nykyisen erittäin hyvän kondiksen lisäksi myös vatsalihaksia tms. olisi tehty enemmän kuin nyt. Saattaa olla, että etsin jonkun yltiöpäisen ohjelman tuohon. Ongelma on vain se, ettei oikein huvita laihduttaa nykyisestä 67:sta, koska iso treenimäärä vaatii veronsa ja tykkään mässäillä, syödä herkkua, fastfoodia ja ennen kaikkea ottaa pari bisseä per ilta, mutta tosiaan jos löytyy joku ohjelma, jossa kiskotaan esim. 1000 vatsalihasta per päivä niin olen messissä.

En usko, että tuo on kuitenkaan ongelma. Siirrytäänpä sitten uimahousuihin. Suomessa tuo puoli on jotenkin mennyt ihan väärään suuntaan. Kuka hitto keksi uimahousut, joissa on lahkeet. Ne päällä henkilö ruskettuu keskimäärin vähemmän kuin normaaleissa uimahousuissa ja lisäksi jos menee esim. uimaan tai porealtaaseen niin se vesi menee jotenkin ikävästi sinne väliin ja nostaa koko ukon pintaan. En kertakaikkiaan ymmärrä niitä uimahousuja. Minulla oli Bossin yhdet lahkeelliset uimahousut ja ostin myöskin Wolfgang Joopin Saksan väreissä olevat Schwarz-Rot-Gold uimahousut, mutten nykyään kyllä siedä yhtään lahkeellisia uimahousuja. Jos kroppa on suht kunnossa niin mitä hittoa sitä pitää piilottaa jonnekin. Niinpä viime kesänä esim. ostin punaiset Niken uimahousut, jossa se sivukangas on joku 2,5-3cm korkea maksimissaan ja sen jälkeen parit muut vastaavat. Mielestäni uimahousuissa ei todellakaan saa tosiaankaan olla enempää kangasta. Sen sijaan väriä saa olla, mitä räikeämmät niin sitä paremmin sopii beachmeininkiin ja uimahalleihin.

Fägäreillä on uimahalleissa ja beachillä niitä polviin asti ulottuvia homohousuja, usein heillä on pitkä tukkakin. Uimastadikalla yrittävät tulla saunaankin ne päällä. Heillä ilmeisesti ottaa eteen, jos ovat alastomina saunoissa, mutta sellaiset hiipparit heitetään kyllä suht nopeasti saunasta ulos. Vastenmielistä sellainen, että nurtsilta tai hiekalta keräävät niihin housuihin kaiken kuran ja sitten menevät altaaseen ja sieltä vielä saunaan. Viime kesänä käytiin treenaamassa Eltsun radalla ja sen jälkeen sitten Stadikalla uintitreeni päälle ja silloin jouduttiin paria tuollaista hiipparia vähän uhkailemaan. Stadikalla on nimittäin se 10-20cm syvä jalkojen puhdistamisallas niin sanottiin parille fägärille, että otetaan tukasta kiinni ja virutetaan heitä siinä altaassa, jos homohousuissa menevät vielä saunaan.

En tosiaan grillaa itseäni ihan överisti noilla rannoilla, se on tylsääkin ajanvietettä, mutta kyllä siellä on ihan hauska olla joku aika. Niin täällä kuin ulkomaillakin. Samoin uimassa on hallissakin ihan hauska käydä. Mulla oli välissä varmaan 25 vuoden tauko, etten käynyt, mutta nyt olen innostunut taas. Vedenlämpötila on kuitenkin keskeinen. Missään kylmässä vedessä en ala uimaan, vaan se pitää olla reilusti yli 20c, joten saa nähdä tuleeko nyt tulevana kesänä rantakelejä.

Mites on, harrastavatko muut jatkoaikalaiset rantaelämää?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen näinä vuosikymmeninä päässyt toisinaan kokeilemaan rantaelämää ja täytyy sanoa, että se elämä ei ole tehty minua varten. Kaipaan actionia! Parin tunnin uinti sekä tunnin tai parin köllöttely auringossa menevät vielä jotenkin, mutta jos koko päivä pitää maata paikallaan, kuolen tylsyyteen. Koska olen varsin vaalea ihotyypiltäni, palan erittäin helposti ja lisäksi minulla on ympäri kehoani noin 200 luomea, jotka asettavat omat haasteensa rantaelämälle.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Ehkä mieleenpainuvin rantakokemus on noin 10 vuoden takaa, kun olimme veljeni kanssa Ranskassa beachilla ottamassa aurinkoa ja uimassa. 30+ astetta ja armoton polte tarkoitti tietysti sitä, että aurinkorasvaa oli ehdottomasti käytettävä tai iho paloi noin kymmenessä minuutissa. En kuitenkaan hyväksynyt miehistä kosketusta ihollani mahdollisten homosyytösten takia, joten levitin rasvat itse omaan selkääni niin hyvin kuin se nyt oli mahdollista. Hapuileva käsi ei sitten ihan 100%:sti kattanut koko selkää ja pieniä palamisen merkkejä saattoi olla havaittavissa siellä täällä. :D
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Pakkohan tähän ketjuun on kirjoittaa, kun satun tämän lukukauden asumaan 15 minuutin kävelymatkan päässä rannalta. Tämä ranta sijaitsee Valenciassa, eli Espanjan itärannikolla. Täällä alkoi nyt kuun alusta kunnon rantakelit vaikka tokihan (pääasiassa suomalaiset ja saksalaiset) vaihtarit ovat käyneet läpi "talven" rannalla pyörimässä.
Itse en myöskään pidä pelkästään rannalla löhöämisestä vaan mukana on aina frisbee, jenkkifutis, lentopallo yms. Täällä on ainakin hieman kauempana merestä nuo alueet, jossa porukka pelaa mitä sattuu, joten kirjan lukeminen rauhassa onnistuu myös.
Rantakunnosta ei kannata minun hirveästi huudella. Sen verran olen pitänyt kunnosta huolta uimalla, ettei nyt tarvitse hävetä mutta vähän olisi tuossa puolessa viilattavaa. Ei tosin niin hirveästi haittaa vaikka ei öljytty sikspäkki loista.
Uimahousupolitiikasta täytyy kyllä olla schollin kanssa eri mieltä. Rannalla on todella kätevää käyttää pitkiä uimahousuja joilla pystyy huoletta pelaamaan vaikka beachvolleyta ja käydä välillä meressä pulahtamassa. Myöskin huomio uimahousujen ja pitkien hiuksien korrelaatiosta menee hieman toisinpäin. Täällä näkyy lähinnä pitkätukkaisia italialaisia Faabioita kireissä spiidoissa poseeraamassa. Uimahalli- ja saunahommat sitten toki erikseen, mutta rannalla pitkät uimahousut ovat oikea valinta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Rannalla makaaminen tai edes juopottelu ei kiinnosta ollenkaan, mutta meressä uiminen on jotain mahtavaa. Viimeksi tuli harrastettua reilu pari viikkoa sitten valtameressä isojen aaltojen seassa yli 30 asteen lämmössä.
 

Saarinen#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid C.F, Helsingin Jokerit
Tossa kohta pääsee uiskentelemaan Välimerelle, kun lähden Espanjaan.
Pitkään aikaan en ole merivedessä uinut, joten vähän on jo odottava fiilis.
Itse rantaelämä ei niin iske, mutta kyllä rannalle pariksi tunniksi voin piipahtaa, uimaan tosin.


Ällöttää istua rantatuolissa kun aurinko paahtaa, uimaan sinne rannalle on tultu, eikä makaamaan ikiajoiksi rantatuoliin. Tehköön kuka mitä huvittaa rannalla, jos ei mitään tule mieleen tee vaikka hiekkakakku.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Rannalla makaaminen tai edes juopottelu ei kiinnosta ollenkaan, mutta meressä uiminen on jotain mahtavaa. Viimeksi tuli harrastettua reilu pari viikkoa sitten valtameressä isojen aaltojen seassa yli 30 asteen lämmössä.

Sama juttu, rannalla ja meren ääressä yleensäkin on hienoa, mutta se pelkkä makaaminen on aivan helvetin tylsää. Yleensä luen ja kuuntelen musiikkia, sopivin väliajoin sitten mereen.

Viimeks olin pari viikkoa sitten meressä, pikkasen viileäähän se vielä on. Tälle vuodelle jo noin parikymmentä uimareissua Suomessa takana. Lähtis vaan jäät ni sais talviturkin pois.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Fägäreillä on uimahalleissa ja beachillä niitä polviin asti ulottuvia homohousuja, usein heillä on pitkä tukkakin. Viime kesänä käytiin treenaamassa Eltsun radalla ja sen jälkeen sitten Stadikalla uintitreeni päälle ja silloin jouduttiin paria tuollaista hiipparia vähän uhkailemaan. Stadikalla on nimittäin se 10-20cm syvä jalkojen puhdistamisallas niin sanottiin parille fägärille, että otetaan tukasta kiinni ja virutetaan heitä siinä altaassa, jos homohousuissa menevät vielä saunaan.
Kenen kanssa olit liikenteessä, Tom of Finlandin? Hans-Jörg Buttin? Vai pelästyivätkö nuo "homohousut" kenties 67-kiloista, uhkaavaa hahmoasi?

Joo, rantaelämä (ketjun otsikkoon viitaten, mitä on 'beachelämä'?) on ihan jees, koska kesä on paras vuodenaika ja naiset ovat vähissä vaatteissa. Pelkkä auringossa makoilu ei ole mistään kotoisin, tekemistä pitää olla. Kirjan lukemista, musan kuuntelua, rantalentistä/-futista, bissen siemailua.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kenen kanssa olit liikenteessä, Tom of Finlandin? Hans-Jörg Buttin? Vai pelästyivätkö nuo "homohousut" kenties 67-kiloista, uhkaavaa hahmoasi?
Voin kuvitella "fägäreiden" reaktion, kun reilu 60kg painoinen hahmo tulee kovistelemaan pukeutuneena juuri ja juuri meisselin peittävään kankaanpalaseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivä rannalla, mitä pukea päälle? Vaihtoehtoina joko Speedot tai kenties sittenkin schollit. Kummat SINÄ valitsisit? Päivän päätteeksi voikin sitten herkutella joko sacher- tai scholl-kakulla.

Onneksi rantatelmintään on vielä tovi aikaa, pelataan toi kiekko ensin loppuun. Aurinko porottelee jo tässä keväällä aika voimakkaasti, joten älkää käristäkö nahkaanne ihan vielä, tytöt ja pojat. Melanooman ehtii hommata vielä kesälläkin oikein mainiosti.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Päivä rannalla, mitä pukea päälle? Vaihtoehtoina joko Speedot tai kenties sittenkin schollit. Kummat SINÄ valitsisit?
Itse suosittelisin schollille tätä klassikkomallia. Ei ole liikaa lahjetta tässäkään ja jäntevä vartalo pääsee hyvin oikeuksiinsa, edestä ja takaa. Ei ala fägärit silmille hyppimään, selkään mahdollisesti.

Linkissä Jatkoajan moderaattoreiden virka-asu.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Hitto, silmistä valuu vesi. Huikee ketjun aloitus.

Itse kuulun tähän fägäriryhmään jolla on pitkät lahkeet uimashorteissa. Hiton rennot ja pakko se mela on jollain peittää, schollikaan ei pysty uimaan alle 25 asteisessa vedessä ettei makarooni painu rullalle tai jopa sisälle :D

Rantakesää kyllä odotan innolla, nautin auringosta ja mikäs sen hienompaa kun semiheijari päällä katsella tyttösiä rannalla rasvailemassa toisiaan, toki heijarin kanssa täytyy olla varovainen ettei poliisisetä tule noutamaan. "Hei Jari, nyt mennään putkaan"
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Minä olen aina vihannut rantaelämää. Ensinnäkin, vesi + aurinkorasva + hiekka iholla = perseestä. Tuohon yhtälöön lisättynä vielä suolainen merivesi = vielä enemmän perseestä. Auringon ottaminen on muutenkin turhauttavaa, koska itse en ainakaan pysty lukemaan samaan aikaan kun ottaa aurinkoa, koska en halua kirjojeni sotkeentuvan rasvaan, hiekkaan, veteen ja en pysty lukemaan, kun aurinko paistaa silmään ja on kuuma. Itsellä kun tulee vielä helposti hiki, joutuisi koko ajan ramppaamaan uimassa, ja olisi taas paikat hiekassa. Kun iho kuivaa ja hiekan saa pyyhittyä helpommin pois, rasvaa pitäisi laittaa lisää, tai sitten pukkaa uudestaan vichyä. Rituaalit rannalle mentäessä ja sieltä pois tullessa ovat aivan arsesta, eli rasvailut, hiekat punteissa, vaatteet märkinä. Vaikka iho ruskettuukin varsin hyvin, olen muutaman kerran polttanut muun muassa nenän ja olkapäät, jotka nyt sitten palavat aina uudestaan ja uudestaan, ja sattuu niin perkeleesti jos niitä ei ole kunnolla rasvaillut. Koska kasvot siis pitää rasvata, sitä saatanan rasvaa menee silmiin, ja vituttaa. Pelkkä makoileminen auringossa tuntuu täydeltä ajanhukalta, eikä naisia bikineissä(kään) jaksa katsella koko päivää. Olen varsin huono uimaan vaikka pinnalla pysynkin: diggailen vedestä lähinnä jäädytetyssä muodossa noin harrastusten osalta, joten järvessä/meressä lilluminen tuntuu yhtä luonnolliselta kuin venäläisille demokratia. Rannalla voi pelailla pelejä, mutta pelailen vaikka fudista mieluummin kunnon nurmella ja hengailen siellä kuin pelailen rantafudista. Lentis on aina ollut täysin turha ja jumalattoman tylsä laji. Näitäkin mieluummin lähden hienolla ilmalla kiertämään satasen pyörälenkkiä Sipooseen hiljaisille maanteille.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Voin kuvitella "fägäreiden" reaktion, kun reilu 60kg painoinen hahmo tulee kovistelemaan pukeutuneena juuri ja juuri meisselin peittävään kankaanpalaseen.

Sen voi sitten jokainen miettiä, että minkälaisen viestin lähettää kirkkaan punaisiin adidaksen stringeihin sonnustautunut kaveri joka tulee kehumaan "siis seuraavan kerran kun tulette saunaan niin ottakaa housut pois". Kyllä mäkin lähtisin meneen siinä tilanteessa. Tietenkin scholl voi luulla, että hänen kovistelunsa ajoi kaverit tiehensä, mutta kyllä se taisi olla pelko jostain muusta asiasta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Rantaelämä on tosiaan tekniikkalaji, jos lojuu pyyhkeellä. Kaikki liikkeet tulee punnita tarkkaan ja hiekan joutumista pyyhkeelle vältetään kaikin keinoin. Esim. elämänkumppanini ei tätä hallitse lainkaan, joten lähinnä eroa on käyty varmaankin hiekkarannalla, kun täysin käsittämättömästi on omalla käytöksellä kuorrutettu meikäläisen pyyhe hiekalla. Ja voihan vittu sitä aurinkorasvan ja hienon hiekan yhdistelmää. Millään et saa sitä hiekkaa pois iholta.

Pro-aurinkotuoli -liikeeseen kuulun siis minäkin, tosin Suomessa näitä ei rannoilla näe. Olen myös pro-nurmikko -liikkeessä mukana, eli pyyhkeellä/viltillä lekottelu on nurmikolla huomattavasti miellyttävämpää. Lisäksi esim. hietsun hiekka on melkoista betonia, siinä ei ole mukava makoilla. Läntisellä Pihlajasaarella (pedaripuoli) taas on huomattavan pehmeä hiekkaranta.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Tuli muutama vuosi sitten parina vuotena talviloma vietettyä Brasiliassa, Natalin kaupungin kupeessa Ponta Negran rannalla. Joka päivä tuoliin makaamaan heti aamusta, pelata välillä paikallisten kanssa futista rantahiekalla, katsella ohi käveleviä toinen toistaan kaunisvartaloisempia brassityttöjä, juoda virkistävät drinkit, käydä merivedessä virkistäytymässä, lukea hyvää kirjaa, nauttia meren aaltojen äänistä ja nauttia vaan siitä että ei ole kiire rannalta yhtään mihinkään. Ai, että kaipaan noita reissuja ja tuota Brasilian rantaelämää. Haaveena tietysti joskus vielä päästä Rion rannoille ihmettelemään. Jos hakemalla haetaan huonoja puolia, niin lähes keskeltä paistava aurinko oli välillä polttavan kuuma, mutta äkkiä merivesi pääsi hieman viilentämään miestä. Thaimaassa käydessä en kokenut läheskään samaa fiilistä, johtuen ehkä myös siitä että avopuoliso oli tyttönsä kanssa mukana... Ja muutenkin, Brassien huoleton elämäntyyli ja ranta joka kuuluu heidän elämään, oli kuin nakutettu minulle.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huhhuh, saa kyllä tirskua tämän ketjun annille. Ensinnäkin tuo schollin vähintäänkin satiirinen aloitus ja sitten muutamat kommentit linkkeineen kaikkineen.

Hieno ketju!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Sen voi sitten jokainen miettiä, että minkälaisen viestin lähettää kirkkaan punaisiin adidaksen stringeihin sonnustautunut kaveri joka tulee kehumaan "siis seuraavan kerran kun tulette saunaan niin ottakaa housut pois". Kyllä mäkin lähtisin meneen siinä tilanteessa. Tietenkin scholl voi luulla, että hänen kovistelunsa ajoi kaverit tiehensä, mutta kyllä se taisi olla pelko jostain muusta asiasta.


Niin, onko se pelkoa vai sääliä poistua paikalta, jos noinkin riski sälli murahtelee käskyjä saksaksi samalla huitoen geisha-viuhkalla. Tottakai tätä lähes täydellistä eroottista esitystä maksimoi vielä se, että kädessä oleva ranskalainen ( kahteen kertaan suodatettu, huolella valittu ja hienoetikettinen) 0,5-litran vesipullo on huomattavasti paksumpi, kun kantajansa reisi.
En tietenkään ottanut huomioon sitä, että jos tässävaiheessa ollaan jo palautumassa marathoonilta, niin nämä kovan juoksemisen pullistamat pohkeet voivat olla myös uhmakkaat, joten kun tarina ei kerro tätä vaaratekijää, ei voida tehdä vaarallisuusarviota. Kovistelussa on kuitenkin kyse kokonaisvaltaisen pelon ja pakokauhun aiheuttaminen, minkä saksan kieliset murahtelut ja pulleat pohkeet voivat kyllä voivat aiheuttaa.


Mutta juu, biitsillä on kyllä joskus mukava chillailla. Joskus on siistiä olla vaan podin kansssa, ilman kiirettä mihinkään, mutta sitä ei pää kestä kauaa. Ohjelmaa täytyy olla ja siihen kelpaa vallan mainiosti olut ja bitch-pallo.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En tiedä olenko täysin protestanttisen työetiikan vanki, kun koen että lomallakin pitäisi tehdä jotain fiksua ja hyödyllistä (kuntoilla, matkustella ja bongata mielenkiintoisia kohteita, sivistää itseään lukemalla jne.) eikä vain maata jossakin hiekalla. Hyväkroppaisia rannalla lojuvia pimuja katselee ihan mielellään mutta rannalla makoilevista äijistä tulee mieleen, että "eikö noilla nyt vittu parempaa tekemistä ole? Töihin siitä!"

Minua alkaa auringossa oleilu jo väsyttämäänkin niin paljon että vietän mielummin aikani jossakin muualla. Meressä ja järvessä uiminen on kyllä ihan jees.

Huikea avausviesti tässä ketjussa.
 
Huikeaa tekstiä kyllä ajottain..
Itse en juurikaan rannalla loikoilusta välitä, mieluummin olen siellä vedessä. Meressä en ole uinut vuosiin, viimeksi etelän reissulla. Ja muutenkin viihdyn paremmin järvissä, vesi on yleensä lämpöisempää ja ei-suolaista. Kotipaikka on järven rannalla ja siellä kyllä viihtyy. Juurikaan siinä rannalla ei voi loikoilla, mutta laiturilla toki. Ja etenkin viime kesän helteillä mieluiten loikoili uimapatjalla.

Yleisillä uimarannoilla ei tule juurikaan käytyä. Nytkin sellainen olisi tuossa puolen kilometrin päässä (oli kyllä edellisessäkin asuinpaikassa) ja saa nähdä tuleeko kesän aikana käytyä. Kyseessä on pienehkö järvi, joten vesi on yleensä varsin lämmintä. Joskus 15 vuotta sitten kakarana siellä tuli käytyä, joten on kai se ainakin kerran kesän aikana käytävä katsomassa, miten paikka on muuttunut.

Uimasortseista sen verran, että itse pidän niistä jotenkin enemmän kuin jostain "pikkuspeedoista" Siis sellaisista järkevän kokoisista, ei mistään telttamalleista. Ja kyllähän itsekin sellaiset omistan, ne on tosin tuolla kotipaikalla, ja siellä niitä tuleekin vaan käytettyä. Voi ne jalassa talsia muutenkin sitten siellä pihalla. Ja toki sitten on se bikini yläosa myös päällä. Auringon ottoa ei niinkään tule harrastettua, se kun tarttuu huonosti meikäläiseen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Rantaelämään opin vuonna 1998, kun olin kuukauden Espanjassa. En kehtaa sanoa, että se paikka oli Benidorm. En todellakaan ottanut sekuntiakaan aurinkoa, kuten en edelleenkään tee.

Siellä oli rannoilla sellaisia ehkä 40-50 -vuotiaita puntilla joskus käyneitä ukkoja. Ne seisoivat jalat harallaan ja kainalot levällään siellä rannalla, omasta mielestään uljaana kuin antiikin patsas. Itse olen ottanut mallia noista ja ketjun avaajalta ja miettinyt, että kyllähän se rantaelämä olisi hienoa jos olisi vapaa-aikaa 365 päivää vuodessa, niin voisi siihen rantaelämäänkin vähän aikaansa tuhlata. Geishakuulat perseeseen, uljas haaraasento, jännitys päälle ja siinähän sitä kelpaisi tangoissaan twistata!
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päivä rannalla, mitä pukea päälle? Vaihtoehtoina joko Speedot tai kenties sittenkin schollit. Kummat SINÄ valitsisit?

Uimahousut ovat vakava asia. Mikko Silvennoinen kertoo Imagen numerossa 11/2010 rantalomastaan homojen suosimassa Playa del Inglésissa Kanarialla.

Loma meinasi mennä pieleen, kun hänellä oli AussieBum-uimahousut. Kaikilla muilla oli ES collectionin uimahousut. Jälkimmäinen ES Collectionin kotisivuille vievä linkki voi joidenkin mielestä sisältää lähes homoeroottista materiaalia, AussieBum-sivusto sisältää pelkkiä uimahousuja.
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on hieno ketju ja Kanarian matkaajana (2 lomaa takana, ainakin 1 edessä) tähän on syytä palata.

Gran Canarian Playa del Ingles on todellinen rantaeläjän unelma. 7 kilometriä kävelyä hienoa hiekkarantaa pitkin Playa del Inglesistä Maspalomasiin. Siinä vaiheessa, kun näkyvät fägärit esittelemässä kalujaan tai pelaamassa lentopalloa, niin silmät kiinni vain. Fägärit voivat mahdollisesti myös olla makailemassa ja ottamassa aurinkoa, mutta heille on varattu oma alue, jota kannattaa varoa. Pitää myös ottaa huomioon, että kaikki kalujensa esittelijät eivät ole fägäreitä, vaan pelkästään nudisteja.

Maspalomasiin saapuessasi voit vaikka ottaa taksin takaisin Playa del Inglesiin tai vaihtoehtoisesti kävellä takaisin sinne. 14 kilometrin kävelylenkki auringonpaisteessa virkistää, mutta nestetankkauksesta kannattaa huolehtia. Ja tarkoitan nyt veden juomista, enkä yletöntä ryyppäämistä. Sama toisin päin, jos majapaikkana onkin Maspalomas.

Teneriffalla ei ainakaan Los Gigantesissa ole hirveästi hyviä hiekkarantoja. Ehkäpä Los Gigantesista löytyy 2 hiekkarantaa. Toinen on aika lähellä Los Gigantesin ostoskeskusta ja hotelli Vigilia Parkia. Siitä kävellään vähän alaspäin kadunviertä pitkin ja oikealla alas pari sataa metriä uimarannalle. Aallot ovat kovia ja punainen lippu on ylhäällä usein eli uiminen on kiellettyä. Rantakin on melko pieni, mutta siinä pääsee kyllä vähän uimaan.

Toinen uimaranta on noin kilometrin päässä alaspäin mäkeä pitkin edellisestä. Kyseessä on Los Gigantesin pääuimaranta. Sielläkin tuulee aika kovaa, mutta keltaisen lipun ollessa salossa voi kokeilla uimista. Vihreäkin saattaa joskus olla salossa. Silloin uiminen on erittäinkin sallittua kaikille. Rannan vasemmassa reunassa (ylhäältä päin tultaessa) on vähän kivikkoista, mutta muualla riittää hiekkarantaa jonkun verran. Rannan pohja on kivikkoista ja se saattaa aiheuttaa haavoja, varsinkin kun aallot ovat kovia ja vetävät uimarin helposti pohjaa pitkin rantaa kohden pohjan kiviä vasten hangaten. Monet suihkut ja WC:t maksavat 0,20-0,50€, mutta löytyy myös ilmaisia suihkuja, joilla saa pahimmat liiat huuhdeltua pois.

Teneriffalla Fanabessa, Playa del las Americasissa ja Los Christianoksessa löytynee myös hyviä uimarantoja, mutta niihin en ole niin hyvin perehtynyt. Kaveri sanoi, että Americasissa olisi lasinsiruja hiekan seassa. Muista Teneriffan matkakohteista eli Puerto de la Cruzista ja Santa Cruzista en osaa hirveästi sanoa. Santa Cruzissa ainakin oli iso satama, kun siellä vierailin.

Kaipaisin informaatiota Lanzaroten hiekkarannoista. Ensi helmi-maaliskuussa suuntautuisi matka todennäköisesti joko Puerto de la Carmeniin tai Playa Blancaan. Millaisia hiekkarantoja kyseisissä paikoissa on? Kuinka suuria, ovatko puhtaita lasinsiruista ja muista roskista ja ovatko suosittuja eli onko tungosta? Ja kannattaako varoa fägäreitä (Onko heitä edes näkyvillä)?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tämä on hieno ketju ja Kanarian matkaajana (2 lomaa takana, ainakin 1 edessä) tähän on syytä palata.

Gran Canarian Playa del Ingles on todellinen rantaeläjän unelma. 7 kilometriä kävelyä hienoa hiekkarantaa pitkin Playa del Inglesistä Maspalomasiin. Siinä vaiheessa, kun näkyvät fägärit esittelemässä kalujaan tai pelaamassa lentopalloa, niin silmät kiinni vain. Fägärit voivat mahdollisesti myös olla makailemassa ja ottamassa aurinkoa, mutta heille on varattu oma alue, jota kannattaa varoa. Pitää myös ottaa huomioon, että kaikki kalujensa esittelijät eivät ole fägäreitä, vaan pelkästään nudisteja.

.....

Kaipaisin informaatiota Lanzaroten hiekkarannoista. Ensi helmi-maaliskuussa suuntautuisi matka todennäköisesti joko Puerto de la Carmeniin tai Playa Blancaan. Millaisia hiekkarantoja kyseisissä paikoissa on? Kuinka suuria, ovatko puhtaita lasinsiruista ja muista roskista ja ovatko suosittuja eli onko tungosta? Ja kannattaako varoa fägäreitä (Onko heitä edes näkyvillä)?

Maspalomasissa oltiin toissa jouluna ja Puerto Del Carmenissa viime jouluna.

Maspalomasista lähtiessä se uimaranta muuttuu nudistialueeksi aivan huomaamatta - tai sen huomaa vasta sitten kun riipputissisiä mummoja kävelee vastaan. Pettymys siis niille, jotka kuvittelevat näkevänsä siellä hyvännäköisiä nakuja misuja. Ne munasillaan/pillusillaan käppäilevät tyypit kuuluvat pääsääntöisesti siihen ikäluokkaan joka aikanaan osallistui ensimmäisille turistimatkoille Gran Canarialle joskus 50-60 -luvulla.

Puerto Del Carmenissa on kaksi laajaa hiekkarantaa, toinen lähempänä kaupunkia (ja ruuhkaisempi), toinen alueella jossa on pääasiassa turistien hotelleja. Meidän hotellin lähellä oli se jälkimmäinen (muistaakseni nimeltään Los Pocillos). Varsinkin siellä on tilaa yllin kyllin, palveluja tosin vähemmän. Toki esim. juomia ja pikkupurtavaa saa mukaan rantakadun liikkeistä, joita on koko kadun pituudelta kaikkialla. Molemmat ovat kyllä siistejä ja puhtaita.

Ite tykkäsin Lanzarotesta todella paljon, enemmän kuin Gran Canariasta. Karut, mutta hienot maisemat. Kandee käydä ainakin Timanfayan tulivuorenpurkausalueella.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä vaiheessa, kun näkyvät fägärit esittelemässä kalujaan tai pelaamassa lentopalloa, niin silmät kiinni vain. Fägärit voivat mahdollisesti myös olla makailemassa ja ottamassa aurinkoa, mutta heille on varattu oma alue, jota kannattaa varoa. Pitää myös ottaa huomioon, että kaikki kalujensa esittelijät eivät ole fägäreitä, vaan pelkästään nudisteja.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko nudistin kalu jotenkin erilainen kuin fägärin? Tai siis että pitääkö nudistin kalun nähdessäänkin laittaa silmät kiinni vai miten? Ja pitääkö nudisteille varattua aluetta varoa vai ainoastaan fägäreille varattua? Entä jos varotoimista huolimatta sattuu näkemään nudistin kalun ja entä jos fägärin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös