Paras tapa tosiaan, miten ajattelit hankkia helvetisti rahaa ja vapaa-aikaa? No vapaa-aikaa sinulla tuntuisi olevan mutta että sitä rahaa.
Kommentoin nyt vielä tähän. Ehkä olen mennyt median vietävänä ja oletan kaikkien nuorten olevan Kardashianien tai ns. rap-starojen elämän tyylin haikailijoita. Ja jos ihan tuolle tasolle ei pääsekään, niin tosi-teeveeseen kuitenkin, otetaan vain riittävästi selfieitä ja twiitataan, sometetaan typeryyttä riittävästi.
Pelkään pahoin, että pakolaismatkojen myyntitykit markkinoivat Euroopan Eldoradoa näillä mielikuvilla ja totuuden pikkuhiljaa iskeytyessä reppanan tajuntaan, syntyy kalvava pettymyksen tunne. Suunnattoman vitutuksen siemen, koska rahaa ei tulekaan tuhansia euroja kuussa, kieltä pitäisi muka opiskella, pahimmillaan keräillä käpyjä tutustuakseen kulttuurin.
Minä en rikkauksia hamua, minulla on kamat koossa. Kesämökkiä en ikinä saa, mutta sellaista elämä on, kun sen sellaiseksi on säätänyt.
Vapaa-aikaa minulla on Teknologiateollisuuden tessin suoman verran. Ihan neljän viikon kesäloman verran. Ja talviloma, ja ne pekkaset jotka pidetään talvella ennen mahdollisia lomautuksia. Viime vuonna ilman lomautusta toki, siihen meni sekin vapaa-aika.
Sivutyö vanhuspaimenena ei vaadi kuin ruuan ja lääkkeiden tarjoilua, toki läsnäoloa. En viikonloppuna extempore reissuja pysty tekemään. Toki alaikäisiä lapsia ei ole, joten sikäli minulla on varmaan paljon vapaa-aikaa, kai sinä osaat sen paremmin arvioida.
Pistän vielä kaupanpäälle saikkupäivät: ruikkutaudin vedin tänä vuonna pekkasella, viime vuonna nolla, toissa vuonna muistaakseni kolme.
Koska sinä
@bebeto näköjään kaiken tiedät, niin pistä minulle linkki, josta voin saada vaikkapa viimeisen kymmenen vuoden sairauspäivät. Kiinnostaisi itseänikin, pistän sinulle sitten yv:nä nekin vapaa-ajat.
Muuten puolestani sanoman loppu: titaatitaati, AR, over and out.