Kyyllä kyllä, kaikki muistavat kiihkokristittyjen viimevuotisen iskun Napoliin, jossa kuoli vähän toistasataa. Itse olen ateisti, joten onnekseni en ollut velvoitettu osallistumaan siihen rikokseen.
Eihän sitä tietenkään käy kiistäminen, että viime vuosina ja vuosikymmeninä muslimit ovat kristittyjä enemmän näissä teossa kunnostautuneet, mutta kyllä sitä on historian saatossa molemmat osapuolet kunnostautuneet varmasti jos jonkinsorttisissa julmuuksissa. Se on tietysti ihan luonnollista ja varmaankin myös järkevää, että tarkastellaan nykyhetkeä, joten juuri nyt muslimit tuntuvat niiltä suurimmilta piruilta. Toisaalta kyllähän länsimaatkin ovat tässä viime vuosinakin ihan kiitettävät määrät lyijyä kylveneet tuonne Lähi-Idän seudulle, joskaan ei ainakaan ihan yhtä läpinäkyvästi Jeesuksen nimissä kuin mitä nuo muslimit nyt tuota Allahia toitottavat. Itse en myöskään mihinkään uskontokuntaan kuulu, joten myöskään minä en koe huonoa omaatuntoa minkään uskovaisten sekopäiden tekemistä teoista enkä yritä nyt syyllistää mitään tiettyä uskontoa muita enempää. Kunhan vain totesin miten maailma makaa ja on maannut.