Länsimaisen sivilisaation arvot ovat kristillis-humanistisia arvoja: jos luopuisimme niistä niin todellakin uppoaisimme. Näillä me menemme, tai emme mene ollenkaan: järki, empirismi, logiikka, ajattelun ja mielipiteen vapaus, ideologioiden vapaa kilpailu, universaalin ihmisarvon etabloiminen ja kunnioittaminen. Nämä ovat rintavarustuksemme, nämä ovat arvoja, joista meitä ei voi pelotella pois, joiden suhteen olemme parempia, dynaamisempia, moraalisempia kuin mikään primitiivinen fundamentalistinen uskonto.
Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta.
Se viha pitää nyt kohdistaa näihin päättäjiin ja meilläonunelma porukkaan. Siihen on kuitenkin tietyt syyt miks valtioilla edelleen on rajat ja niiden valvonta, ihan samasta syystä miksi ovissa on lukot.
Nyt taitaa olla aika laittaa rajat kiinni, ja upottaa kaikki paskanaamat pentuineen välimereen jotka yrittävät Eurooppaan.
Niinkö tuossa luki? Ei, vaan että tuo väki sai lietsottavaa. Tämä oli valveutuneemmalle lukijalle varmaan tuosta ymmärrettävissä. Vaikka kukaan ei tiedä mistään mitään, turvapaikanhakijat on jo demonisoitu. Entä jos tekijät ovat syntyperäisiä ranskalaisia? Pitäisikö jengiä alkaa raakkaamaan uskontokunnan takia euroopassa varmuuden vuoksi keskitysleireille?
Vähän asioita kaivelemalla saisit selville, että länsimailla on hyvinkin sormensa pelissä tuolla. Avainsanoja Yhdysvallat, öljy, aseteollisuus.Joo Lähi-idässä on hitosti köyhyyttä ja muuta paskaa, mutta onko se länsimaiden vika, että irakit yms. käyttävät öljyrahansa johtajien elintason ylläpitoon? Luulisi Irakin varoilla saavan jotain hyvääkin aikaiseksi. Ei kaikki köyhät maat kumminkaan ala sotimaan. Kyllä siellä osa syy on ääri-islamissa ja tuhat vuotta jatkuneissa konflikteissa, joita me emme pysty ratkaisemaan mitenkään, vaikka ottaisimme 100 miljoonaa pakolaista.
Tästä en ole lainkaan eri mieltä.Tuskin, mutta terrorismiin kytköksissä olevat ihmiset voisi karkoittaa synnynmaihinsa ja asettaa elinikäinen maahantulokielto.
Nämä terrori-iskut ovat lähes poikkeuksetta uskonnollisten ääriryhmien tekemiä ja viime vuosina ääri-islamistien. Mielestäni onkin islamin maltillisen siiven asia laittaa nämä uskossaan radikaalisoituneet järjestykseen ja mahdollisesti muuttaa omaa maailmankatsomustaan siihen malliin, että ääriliikehdintä vähenee. Mutta islamin siia- ja sunni-jaon ja tämän "vääräusko-propagandan" vuoksi tämä tuntuu kovin kaukaiselta, koska sanaa luetaan laput silmillä.
On oikeasti vain ajan kysymys milloin Suomessa rytisee. Ei mittakaava ole tietenkään sama kuin Pariisissa mutta esim. Ruotissa kranaatti-iskut on ihan "normaalia".
Jos ja kun jäljet vievät tässäkin ISIS:in suuntaan, on tapahtumien estäminen mahdotonta. ISIS on järjestö, jolle väkivalta ei ole väline kuten Al Qaidalle, vaan itse tarkoitus, koska se luo kaaosta ja toteuttaa islamin lopun ajan ennustetta. Sionistit, USA ja näiden liittolaiset on tarkoitus vetää mukaan suureen lopulliseen taisteluun, jossa muslimit tuhoavat suuren saatanan joukot Lähi-idän ytimessä.
Normaalisti en jaksa sinun enkä Kirjoittelijan viestejä noteerata, mutta en nyt jaksa edes ajatella minkälaisella logiikalla jokin vei "suuremman huomion".
Sairasta paskaa. Tämä oli lottovoitto #rajatkiinni-väelle. Ja MV-tyypeillä on varmaan ollut jöpö housuissa läpi yön, kun tuli "hyvää" matskua.
Terroristit siirtyisivät takaisin ei-sähköiseen viestintään ja olisivat jälleen viranomaista edellä (tai niin kaukana takana ettei viestejä saataisi enää pysäytettyä).
On harhakuvitelmaa, että rajat kiinni = ei terrori-iskuja. On myös naiivia ajatella, etteikö islam olisi jotenkin määrittävä tekijä näissä iskuissa.
Luin ketjun ja mielestäni kaikki oli jo sanottu. Järkyttävä tragedia. Itse en ole näitä "murhainfo"-ihmisiä, jotka eivät saa oltua, jos eivät tiedä jokaisen maailman tragedian jokaista yksityiskohtaa, kuten esimerkiksi minkä nimisellä keittiöveitsellä perhesurma toteutettiin. Asian analysoiminen olisi ollut turhaa mässäilyä, kuten 99% maailman tragedioiden uutisoinneistakin. Ei kaikkea edes tarvitse tietää ja kirjoittaa julki, mutta aina niitä runkkareita löytyy, joista on mukava näissä velloa ja mikä parasta, spekuloida.Viittaan vain ja ainoastaan tähän sinun viestiisi, jossa uhraat kokonaista kaksi sanaa tälle terroriteolle, jonka jälkeen siirryt ilmeisesti itsellesi tärkeämpään asiaan.
En ole käynyt näissä "medioissa" enkä tule käymään, minun klikkaustani saasta ei saa, mutta ei se kummoistakaan ammattikoulu-akuankkasivistystä eikä päättelykykyä vaadi, kun tietää mitä tulee tapahtumaan. Väistit tuon itse asian nätisti, en ole lukenut sinulta jeesustelua noista viesteistä, joissa keskitytään pelkästään oman #rajatkiinni-agendan ajamiseen.No, ihmissä on eroa. Jotkut seuraavat tällaisten tapausten yhteydessä uutisia, toiset saattavat rynnätä välittömästi kyyläämään, mitä puupäät kirjottelevat Hommaforumilla tai kuinka he kommentoivat MV-lehden juttuja.
Toinen hyvä post facebookissa: Olen nähnyt tänään liian monia... - Juho Romakkaniemi | Facebook
Kun sellainen vapauden luovutuksen logiikka saa enemmistön ihmisistä valtaansa, niin terroristit ovat saavuttaneet tavoitteensa: luomme itse totalitaristisen valtion, jota nämä terroristit kannattavat.
Muistakaa: nämä hyökkäykset ovat juuri kohdennettu vapaata, liberaalia ja monikulttuurista "länsimaista kulttuuria" vastaan. Olisi melkoinen paradoksi, jos terrorin seurauksena luopuisimme siitä aivan itse.
Je suis sitä ja tätä, mutta mitään ei tulla taas tekemään ennen kuin allahuakbar vittupäät iskevät jenkkeihin.
Hmm... France24 sanoi juuri että Suomi sulkee rajat. Kuulinkohan oikein?
Yle ja HS uutisoivat tästä kuin jostain maanjäristyksestä. Tekijöistä ei puhuta mitään, ei edes spekuloida.