Rannekello-ketju

  • 285 578
  • 989

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Näin ohimennen kiiltävän mustan rannekellon, jonka kello-osa oli kapea, samanlevyinen kuin ranneke ja jonka mustassa näytössä oli vain aika kirkkaanpunaisilla digitaaleilla. Hieno! Mikähän kello tuo on?
En tiedä punaisesta digitaalista mutta muuten tuo täyttää kelloni kuvauksen (Rado Ceramica)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
En tiedä punaisesta digitaalista mutta muuten tuo täyttää kelloni kuvauksen (Rado Ceramica)

Joo, tosiaan isot koko näytön kokoiset punaiset digitaalinumerot eikä mitään muuta. Ja ilmeisesti tuo näyttö on "lepotilassa" pimeänä ja numerot ilmestyvät kun rannetta kääntää.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Viimeksi on tainnut olla rannekello kädessä vuonna 2001. Aurinkoenergialla toimiva Citizen yllättäen vain pysähtyi tuolloin, enkä jaksanut korjauttaa. Sittemmin on kännykästä nähnyt kellonajan aivan riittävän hyvin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aurinkoenergialla toimiva Citizen yllättäen vain pysähtyi tuolloin, enkä jaksanut korjauttaa.

Tai sitten vaan tuli talvi.

Rannekelloa ei ole ollut käytössä vuosiin. Kännykässä on tiuku eli ajanjuoksu on suht näpeissä. Egoakaan ei ole tarvinnut nostattaa kolme kiloa painavalla metallihässäkällä vaikka olisihan se kiva tietää vaikkapa ilmanpaine missä milloinkin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Joo, tosiaan isot koko näytön kokoiset punaiset digitaalinumerot eikä mitään muuta. Ja ilmeisesti tuo näyttö on "lepotilassa" pimeänä ja numerot ilmestyvät kun rannetta kääntää.

http://www.axcent.se/ (Tuolla on products-sivulla enemmänkin punaisin digitaalinumeroin varustettuja kelloja.)

Samanlainen, kuin tuossa kuvassa?

Itseltä löytyy axcentin freeway joka on kyllä todella mukava kädessä, eikä pahan näköinenkään.
Porukoitten luona olis lahjana saatu Breitling, mutta ei tuota kehtaa käyttää, jos vaikka hukkuu.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oma rosteri käsittää tällä hetkellä seuraavan ajannäyttimet:

- Omega Seamaster Planet Ocean, oranssikehäinen malli
- Tag Heuer Carrera
- Suunto Observer
- Seiko Chrono 2kpl, nuorempi tältä vuosikymmeneltä ja vanhempi 90-luvulta
- Citizen, jokin perusmalli
- Armeijaa varten aikoinaan ostamani Q&A, hintaluokka 15e, särkyminen ei olisi harmittanut. Museoitu sotamuisto.
- Halpoja mainos- ja lahjakelloja ym. muutama kpl

Kalleimmat eli nuo kaksi ekaa on ostettu verottomana maailmalta, suomalaiseen hintatasoon verrattuna noin 700-800 euroa edullisemmin. Ainakaan Suomen lakeja en maahantuodessani rikkonut koska asuin kellot ostaessani vakituisesti EU-alueen ulkopuolella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Valokennolla varustettu kello ei oikein Suomen oloihin sovi...

Sopii sopii! Minulla on nyt pari talvea ollut valokennollinen kello ja ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa. Jos nyt ei ihan jossain pimeässä reiässä asu, kuten saatananpalvoja Borg, niin kyllä se tarpeeksi valoa saa talvellakin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ei ole samanlainen, täysin erilainen itse asiassa. Näyttöosa on kapeampi, tasan samanlevyinen kuin ranneke ja ikäänkuin saumattomasti samaa osaa rannekkeen kanssa. Eikä ollut ko. sivuillakaan tätä.

Joo, tiedän, tai kuvittelen tietäväni, minkälaista kelloa olet hakemassa.
Mä voisin kysäistä yhdeltä "kaverilta", jos se tietäis yhtään kello-mallia noilla tuntomerkeillä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joo, tiedän, tai kuvittelen tietäväni, minkälaista kelloa olet hakemassa.
Mä voisin kysäistä yhdeltä "kaverilta", jos se tietäis yhtään kello-mallia noilla tuntomerkeillä.
Kysy Rainerilta saman tien löytyiskö melkein priimaa Breitlingiä käteisalennuksella ja Levikset kanssa :)

Kyllä tuo InSideHockeyn kuvaama kello aika lailla Radolta kuulostaa. Ehkä kyseessä on jokin Radoa jäljittelevä muu tuote. Voi olla Radokin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kyllä tuo InSideHockeyn kuvaama kello aika lailla Radolta kuulostaa. Ehkä kyseessä on jokin Radoa jäljittelevä muu tuote. Voi olla Radokin.

Kerrotaan nyt sitten samantien taustakin. Baarissa aamuyöstä eräs tyttö olisi halunnut antaa mulle ko. kellon. Sanoi sen olevan kallis. Mimmi oli sen verran jurrissa etten ottanut sitä vastaan.

Ja mainitsemasi Rado ei ole sinnepäinkään, mikäli vertaamme kuvaustani ja netistä löytyviä kuvia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko muuten ketjulaisilla kokemusta kuinka paljon edullisemmin esim Omega Seamasterin voi ostaa Bangkokista? Ihan aitoa siis tarkoitan, esim MBK tavaratalossahan noita on myynnissä. Saman talon lähellä on myös mielenkiintoinen kellokauppa. Myyvät Vintage merkkikelloja, aitoustodistus, kellosepän perusteellisesti läpikäymiä. Tarkoitus olisi hankkia yksi kunnon kello lisää kun ensikuussa tuonne lähden.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeksi on tainnut olla rannekello kädessä vuonna 2001. Aurinkoenergialla toimiva Citizen yllättäen vain pysähtyi tuolloin, enkä jaksanut korjauttaa.

Kädessäni oleva vuoden 2001 Citizen Eco-Drive 100 vuoden kalenterilla on toiminut kuin junan vessa. Ei pienintäkään vikaa ollut seitsemän vuoden aikana.

Nyt pitäisi hankkia edustuskello ja hieman olen tykästynyt tähän Raymond Weilin tekeleeseen, jota markkinoidaan tällä hetkellä melko paljon erilaisissa lehdissä.

Onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Nyt pitäisi hankkia edustuskello ja hieman olen tykästynyt tähän Raymond Weilin tekeleeseen, jota markkinoidaan tällä hetkellä melko paljon erilaisissa lehdissä.

Paljon tuollainen kello kustantaa? On kyllä hieno.

Itsellä on kädessä Swatchin Irony-sarjan joku tekele. Maksoi vähän yli sata euroa, kun ostin pari vuotta sitten Lontoosta. Nyt kun on päässyt työn syrjään kiinni, olisi kiva ostaa joku oikeasti tyylikäs.

Kello on mielestäni vähän miehen merkki. Pikkupojat katsoo ajan kännykästä. Puvun kanssa komea kello sopii kuin kusi lumeen.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kädessäni oleva vuoden 2001 Citizen Eco-Drive 100 vuoden kalenterilla on toiminut kuin junan vessa. Ei pienintäkään vikaa ollut seitsemän vuoden aikana.

Nyt pitäisi hankkia edustuskello ja hieman olen tykästynyt tähän Raymond Weilin tekeleeseen, jota markkinoidaan tällä hetkellä melko paljon erilaisissa lehdissä.

Onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä?

Mulle sanottiin RW:sta, että:"Älä osta. Niihin on todella hankala vaihtaa patteri." :D

Hieno kello kyllä linkissä, täytyy myöntää. Hintaviahan nuo on.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kädessäni oleva vuoden 2001 Citizen Eco-Drive 100 vuoden kalenterilla on toiminut kuin junan vessa. Ei pienintäkään vikaa ollut seitsemän vuoden aikana.

Nyt pitäisi hankkia edustuskello ja hieman olen tykästynyt tähän Raymond Weilin tekeleeseen, jota markkinoidaan tällä hetkellä melko paljon erilaisissa lehdissä.

Onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä?
Hyvä ystäväni on kelloseppä, arvostettu sellainen. Kysyin häneltä noin vuosi sitten kommenttia juuri kyseisestä kellomerkistä. Kommentti oli, usein melko tusinatavaraa, mutta hyvä markkinointi on antanut laatua korkeampaa statusta.. eli laadukkaampia tekeleitä (siis teknisesti) löytää edullisemminkin. Eri asia sitten jos juuri jokin tietty malli miellyttää. Eivät ne siis huonoja ole ole..

Edit: itseäni miellyttävät todella paljon Suomalaisen Sarpanevan kellot. Hinnat vain ovat melko korkeita
http://www.sarpanevawatches.com/pages/home/
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Kädessäni oleva vuoden 2001 Citizen Eco-Drive 100 vuoden kalenterilla on toiminut kuin junan vessa. Ei pienintäkään vikaa ollut seitsemän vuoden aikana.

Oma titaaninen rippilahja-Eco-Drive on ollut pelissä reilut viisi vuotta täysin ongelmitta.

Entinen kakkoskello, Adidaksen halpa Logo II, putosi pois pelistä inttiaikana. Ranneke räjähti päreiksi ja lasikin meni törkeän näköiseksi. Itse aikanäyttö pelaa kyllä, mutta tuon hintaista kelloa ei kannata alkaa korjauttelemaan. Ostin korvaajaksi juhannuksen paikkeilla Suunto T1:n kun tarjouksessa oli, ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Ainoa miinus on lasi, joka naarmuuntuu uskomattoman helposti.

Syksyiseltä Puolan-matkalta ostin kirppikseltä vajaan kymmenen euron rupukellon, kun oli niin makean näköinen. Itse kellotaulu on todella iso, mutta ranneke on mukavaa materiaalia ja siksi kello on hyvä ranteessa. Näiden uusien hankintojen vuoksi Citizen on jäänyt pahasti paitsioon ja satunnaiseen juhlakäyttöön, Suunto ja Puola ovat tasaisesti ja suurin piirtein vuorotellen kädessä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saako Suomesta muuten mistään Kalashnikovin kelloja? Omalla karulla tavallaan helvetin tyylikkäitä kelloja. Onko kellään kokemuksia noista, minkälaisia kelloja nuo ovat?
 

Tuamas

Jäsen
Itsella on talla hetkella kaytossa taannoin lahjaksi saatu Casion Edifice seka ensimmainen itse ostamani kello,Nixon Rotolog johon ihastuin taannoin kaydessani surffauskaupassa ja pitkan harkinnan jalkeen sen sitten netista tilasin...
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Omega Geneve vuodelta 1973
 

Milanista

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
On kauniita noi Voutilaisen kellot...ehkä juuri siksi ei oikein sytytä. Iseäni kuumotta enemmän joku IWC:n pilottikronografi.

Juuri nyt ranteessa 7 vuotta vanha Suunto X-lander, vaihdokkeina t4 urheillessa ja Tissotin kvartsi krono kun huvittaa.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Enpä ollut tällaista ketjua aikaisemmin lukenutkaan. Kellot kun ovat meikäläiselle aina olleet heikkous ja tällä hetkellä laatikosta löytyvät seuraavat mallit:

Carl F. Buecherer Patravi
Cartier Argent 925
Longines Dolce Vita
Omega Seamaster SL32
Raymond Weil Parsifal
Raymond Weil Don Giovanni
Raymond Weil W1
Suunto Observer
Tag Heuer Carrera Chronograph Tachymeter
Tag Heuer Monaco (ei valitettavasti tuo alkuperäinen McQueen versio vaan uudempi)
Tag Heuer Professional Golf Watch
Ulysse Nardin Dual Time


Kellot ovat mielestäni ainoita ”koruja” jota miehet voivat käyttää. Lentokentillä tulee usein poltettua aikaa luuhaamalla kellokaupoissa katsomassa mitä uutta löytyy. Seuraava harkinnassa oleva malli on Cartierin Roadsterin F1 Limited Edition.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös