Rannekello-ketju

  • 283 815
  • 989

despootti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Blackhawks, Juve
Viime kesänä tuli tilattua kello netistä. Ollech&Wajs Cougar diver sieltä tarttui. Kello oli halpa siihen nähden että on mekaaninen. Myös kirkkaat tritium palkit auttavat pimeässä. Hienosti on pelannut ja pysyy ajassa hyvin. Pitäisi myös kestää vettä 200 m. Pitäisi myöskin olla Swiss made.

Kaverini osti Vostok merkkisen kellon, mekaaninen siis. Venäläinen merkki, mutta poiketen Ladasta ja muista itänaapurin keksinnöistä, on kello suhteellisen mukavan näköinen ja toimii hyvin. Ja tietenkin aika edullinen.

Itse en muita kelloja varmaan enää käytäkään kuin mekaanisia. Jokin niissä vaan viehättää.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Old school olen tässä asiassa, joten Rolex. Kestänyt muuten hemmetin hyvin, vaikka eihän sitä enää tule tapeltua esimerkiks niin usein kun muutama vuosi sitten tai rellestettyä muutenkaan enää.
 

Ride

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Arto92
Tag Heuer Aquaracer Automatic Chronograph

tuollaiseen olen nyt silmäni iskenyt. Taustaväreistä musta näyttää mun silmään parhaimmalta. Onko kellään tietoa, että jos tilaa tuollaisen kellon jenkkiläisestä nettikaupasta niin tuleeko niihin jotain tullimaksuja, alv:tä yms.? Suomessa nuo hinnat vaan on niin suolaisia, että mielelläni en sitä täältä ostaisi.
 

Puster

Jäsen
Yleensä kello on vaihtunut muutaman vuoden välein eli aina kun olisi pariston vaihdon aika. Kuuleman mukaan pääsisi halvemmalla vaihtamalla sen pariston koko kellon sijaan. Ehkäpä siksi ei ole mitään kovin arvokkaita kelloja ollut. Tällä hetkellä on viime syksynä ostettu kohtuu fiksunnäköinen Pulsar. Pysyy ajassa ja päivyrikin löytyy.

Joskus 80-luvun loppupuolella sain lahjaksi kaksi aitoa vedettävää Pobeda -kelloa. Toinen ei käynyt hetkeäkään ja toinen kesti muutaman kuukauden. Mutta tyylikkäitä olivat.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Kännykkäni on puhelinkäytössä, ranteessa Casion Illuminator metallirannekkeella, valokuvat otan pari vuotta vanhalla Sonyn digikameralla.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ride kirjoitti:
tuollaiseen olen nyt silmäni iskenyt. Taustaväreistä musta näyttää mun silmään parhaimmalta. Onko kellään tietoa, että jos tilaa tuollaisen kellon jenkkiläisestä nettikaupasta niin tuleeko niihin jotain tullimaksuja, alv:tä yms.? Suomessa nuo hinnat vaan on niin suolaisia, että mielelläni en sitä täältä ostaisi.
Tulee. (jos jää postitulliin.) tilaillut aika lailla tavaraa rapakon takaa ja joskus tavara pamahtaa suoraan postiluukusta sisään. Joskus harvoin pitänyt maksaa tulli ja ALV. Tähän on sitten eri tapoja.. tullin tai postin sivuilla on listat eri tyyppisistä tavaroita, paljonko joutuu tullia maksamaan. Jos kelloissa on kova tulli niin kauppias voi ehkä kirjoittaa "koriste-esine" tai vaikka metallinen hilavitkutin.. kannattaa vähän googlettaa vaikka ja lukea vinkkejä läpi "tavaran tilaaminen usasta" tai vastaavilla... tosin helpoimmalla pääsee jos löytää EU-alueelta kaupan joka myy sopivalla hinnalla. Ei tule kuin postikulut. Kannattaa selvittää tarkkaan niin säästää aika huomattavia summia usein. En muuten ole ihan varma että jos esim kellon tilaa jenkeista tänne niin saattaa olla että kauppias voi alentaa hinnasta heidän paikallisen veron.. kannattaa sekin tarkistaa. Riippuu kai vähän kauppiaasta ja osavaltiostakin.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Ride kirjoitti:
tuollaiseen olen nyt silmäni iskenyt. Taustaväreistä musta näyttää mun silmään parhaimmalta. Onko kellään tietoa, että jos tilaa tuollaisen kellon jenkkiläisestä nettikaupasta niin tuleeko niihin jotain tullimaksuja, alv:tä yms.? Suomessa nuo hinnat vaan on niin suolaisia, että mielelläni en sitä täältä ostaisi.

Oletko katsonut kelloja esim. Saksan Ebaystä (www.ebay.de)? Itsellä on ainakin hyviä kokemuksia: tavara on tullut nopeasti maksun jälkeen ja on ollut sitä mitä pitänytkin.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Parempana kellona toimii Eterna Kontiki Four Hands XXL
http://www.uhren-schmuck.de/aktuelles/markennews/Eterna-KonTiki-Four-Hands-XXL.html

Oikein tyytyväinen olen ollut, hyvännäköinen ja just sopivan tyylinen casualiin ja vähemmän casualiin meininkiin.

Toisena kellon Suunto T4, tämä on enemmänkin sellanen harrastekello. Siitä saa tosin ihan näyttävän kun vaihtaa ton askeettisen ranteen hiukan tyylikkäämpään.
http://www.suunto.com/suunto/main/p...8474395903526&bmUID=1171017002095&bmLocale=fi

Vuorottelen Suunnon ja Eternan kanssa vähän fiilispohjalta.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Alamummo kirjoitti:
Riippuu varmasti myös duunipaikasta. Meillä ei kännykkää pidetä pöydällä asiakkaiden aikana. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö känny voisi olla mukana juuri kalenteritarkoituksissa. Näkyvillä se ei ole - ei edes silloin, jos asiakas nostaa omansa pöydälle.
Itse alkuperäiseen aiheeseen, siis kännykkä vaihtoehtona kellolle. Tahditonta lienee yhtälailla kelloon vilkuilu.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ranteessa Mercedes-benzin kello, erittäin tyylikäs.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Rado Ceramica + Suunto Observer

Rado puvun kanssa / Suunto yleensä muulloin

Rado ostettu Dubaista.
 

scholl

Jäsen
Jos haluaa ostaa esim. Rolexin niin, että saa mahdollisesti halvemmalla sen jenkeistä tai jostakin muualta, eikä halua maksaa tullia niin kannattaa lähettää aitoustodistukset itselleen postissa, eikä lentää Kennedystä suoraan HKI-Vantaalle Finskillä, vaan tulla välilaskun kautta Euroopasta niin tulee Suomessa Schengen aulaan, joten on äärettömän pieni todennäköisyys jäädä tulliin. Tosin silloin kannattaa matkalle lähtiessä jättää edellinen kello kotiin.

Mikäli mitään varotoimia ei tee niin käy kuten Olli-Pekka Kallasvuolle tai Michael Ballackille ja tulli läpsäyttää valtavat rapsut.
 

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Itse en ole rannekelloa käyttänyt vuosiin. Kännykästä ja iPodista sen kellon ihan hyvin näkee. Ei tarvitse ranteessa mitään killutinta pitää.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Casion Illuminator. Casio oli silloin 70-luvun lopulla ensimmäinen omistamani digitaalirannekello, ja sitä numeroiden vaihtumista oli silloin puoli luokkaa todistamassa, kun muilla ei sellaista ihmettä vielä ollut.

Tietääkö joku muuten rannekellon aiheuttamasta säteilystä? Vähän huolestuttaa kun se tuossa ranteessa kiikkuu 15 tuntia päivässä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pisin Kääpiö 186cm kirjoitti:
Kävin lokakuussa P-Amerikassa lomailemassa ja mm. änärikiekkoa katselemassa. Meinasin kahteenkin otteeseen ostaa kellon tuolta reissulta, ja mielessä oli lähinnä Tag Heuerit, näistä etenkin musta Carrera. Tuon hinta on Suomessa noin 2500 euron hujakoilla, ja EU:n ulkopuolella asuvana saisin Suomesta ostaessani normaalin tax free -alennuksen. Tosin Suomen hinnat ovat, kuten Ride ketjunavauksessa totesi, sen verran yläkantissa että vieläkin halvemmalla pitäisi kellon irrota jostain päin maailmaa.
Tuli hiljattain käytyä Dubaissa ja siinä ohessa ostin hekumoimani Tag Heuer Carreran (kts. http://www.tagheuer.com/the-collection/carrera/index.lbl?lang=en). Hieno kello, ei voi muuta sanoa. Hinta oli euroina vähän yli 1800 Tag Heuerin merkkiliikkeestä ostettuna, halvemmalla en ole tuota nähnyt missään.

Kuten tässä ketjussa on jo tullut esiin, Dubai on loistopaikka jos arvokellon hankinta kiinnostaa. Hinnat ovat merkistä/mallista riippuen karkeat 20-40 pinnaa alemmat kuin Suomen/Euroopan verollisissa kelloliikkeissä. Ostoksia ei välttämättä tarvitse jättää lentokentän Tax Freehen, kaupungilta voi kellon saada jokseenkin samaan hintaan pikku keskustelulla. Toisin kuin kaupungilla, Taxfreen vitriineissä hinnat ovat selkeästi esillä mikä nopeuttaa vertailua ja päätöksentekoa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kello ku kello! Mitä hiton väliä sillä on, millainen ajanosoittaja on ranteessa, kunhan se vaan toimii ja näyttää sitä aikaa oikein? =D

Uskomattomia snobbailun kohteita ihmisillä. Anteeksi vaan. Heh.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä olen näitä ihmisiä jotka ei tule toimeen ilman kelloa, kello on kädessä yötä päivää ja jos se joskus unohtuu niin tuntuu siltä kuin jokin ruumiinosa puuttuisi. Tällä hetkellä ranteessa on joku Pulsarin krono mutta olen tässä pidempään jo haaveillut venäläisestä Poljot Aviatorista, kun vaan pääsisi tässä näistä "pakollisista" menoista eroon.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
TRaikkaan linjoilla, tuntuu että jengillä jolla on varaa käyttää kelloon satoja ellei tuhansiakin euroja, on kyllä helvetisti liikaa rahaa.

Sinänsä en käy arvostelemaan, mutta en vain pysty käsittämään.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Itse sain tuossa taannoin isältäni ennakkoperinnöksi sellaisen aika vaatimattoman näköisen Raymond Weilin kellon. Kellotaulu on kullan värinen, aika pieni ja kellossa on nahkaranneke.

Kellolla on ikää joku reilu parikymmentä vuotta, siitä oli patteri hiivahtanut, joten vein sen kelloliikkeeseen. Kelloseppä rupesi kusemaan hunajaa ja kertoi kellon arvoksi reilut 3000 euroa. Kerroin isälleni tästä, jonka jälkeen hän sanoi, että näitä kelloja on koko maassa tasan kymmenen kappaletta.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
-OO- kirjoitti:
Tällä hetkellä ranteessa on joku Pulsarin krono mutta olen tässä pidempään jo haaveillut venäläisestä Poljot Aviatorista, kun vaan pääsisi tässä näistä "pakollisista" menoista eroon.
Venäjän kellojen on povattu kovasti nostavan suosiotaan lähitulevaisuudessa. Ja nyt niitä rupeaa Suomestakin saamaan: http://www.wanhatwarikset.com/tuotteet.html?id=36/ Kuvassa juurikin nuo Denissovin Enigmat, joista tuo toinen ylhäältä on kyllä vakavassa harkinnassa. Tässä vielä jotain lehtikirjoitteluja aiheesta: http://www.vostok-watches.com/vostok-europe-press.html
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ted Raikas kirjoitti:
Kello ku kello! Mitä hiton väliä sillä on, millainen ajanosoittaja on ranteessa, kunhan se vaan toimii ja näyttää sitä aikaa oikein? =D

Uskomattomia snobbailun kohteita ihmisillä. Anteeksi vaan. Heh.
Näinhän se teknisesti ottaen on että ajan näkee halvastakin viisariritsasta. Itse liikun paljon myös vailla rannekelloa, katson tarvittaessa kellonajan puhelimesta tai mistä milloinkin. Hyvin olen pärjännyt. Tästä huolimatta, laadukas (= usein kallis) kello on erittäin hieno esine omistaa ja käyttää, säilyttää arvonsa hyvin ja joissakin tapauksissa arvo jopa nousee. Snobismia tai ei mutta itse arvostan laadukkaita ja toimivia esineitä/asioita, vaikkapa juuri kelloja. Lisäksi kelloissa on se hyvä puoli että loisto-ostoksia voi tehdä melkeinpä missä tahansa hintaluokassa, ja tärkeintähän on se että on itse tyytyväinen hankintaansa.

Moni todella kallis kello on muuten hintaansa nähden varsin tavallisen ja jopa vaatimattoman näköinen. Tällainen peli ei herätä kelloja vähemmän tuntevien huomiota eikä säväytä niitä kanssaihmisiä joiden rispaantunut lompakko kulkee paskaisten farkkujen takataskussa.

Pari tonnia kelloon ei tunnu lainkaan ihmeelliseltä jos summan suhteuttaa vaikkapa auton hankintaan. Tuon verran kuluu helposti vaikkapa nahkaverhoiluun tai johonkin vaatimattomaan lisävarustepakettiin. Ja henkilöauto jos mikä on esine joka täyttää ihmisten kuljetustehtävänsä yhtä hyvin riippumatta istuinten verhoilumateriaalista tai vanteiden ulkonäöstä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös