Rannekello-ketju

  • 282 655
  • 989

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kiitos vinkistä. Virallisen pukukellon kai pitäisi olla aika siro ja huomaamaton, mutta itse tykkään noista joissa on vähän särmää, joten aika samoilla mennään. Oletko ostanut tuota kautta ennen?
Juu olen. Ostettaessa täytyy huomioida lähetyskulut ja muistaakseni n.8% välityspalkkio.
Postikulut yleensä laskevat hinnan noustessa.
Itse ostin uutta vanhaa varastoa olevan Hanowan Swiss Military -kellon noin satasella. Kaikki sujui kuten pitikin. Myyjä jopa lähetti ilmaiseksi jatkopalan rannekkeeseen, kun oli vähän nafti.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@SamSpade Hyvä sivusto, kiitos linkistä! Tuolla oli useampikin kiinnostava kello. Nyt ei pussi anna periksi houkutuksille. Mutta ajattelin kaikessa rauhassa etsiä merkin ja mallin, mitä sitten lähden metsästämään .
Onko kukaan ostanut Euroopan kirpputoreilta tai antiikkiliikkeistä mitään mielenkiintoista?
 

HockeySpirit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos olette tilanneet kelloja Ebaysta nii kuinka pitkään toimitus on kestänyt? Itse tilasin kellon 5 viikkoa sitten eikä vielä näy eikä kuulu.
 
Olisiko jollain tietoa:

Minulla on isoisäni sveitsiläinen Lylo-merkkinen kello 50-luvulta ja hän teki siitä joskus kaulakellon hiotuttamalla kellon "sarvet" pois.
Onko Suomessa jotain tahoa, joka saisi ne työstettyä takaisin, jotta sen saisi takaisin rannekelloksi?
Kellon kuori on messinkiä.

Tiedän esim. Tukholmasta ja vaikkapa Lontoosta löytyvän, mutta entä Suomesta?
 
Kultasepät pystyvät yleisesti moisiin hommiin, hintaa toki tullee melko reilusti.

Juu, molemmat asiat ovat tiedossa; )
Lähinnä ajattelin, jos jollain olisi heittää tietona joku varsinainen hlö tai mesta, ettei tarvitsisi käydä kaikkia kultaseppiä läpi. Sen verran olen siis ottanut selvää, että kaikkia ei todellakaan kiinnosta ryhtyä moiseen. Ja ihan jo ennen kuin rahasta on ollut edes puhetta.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Budjetti tietty taloudellisesti köyhällä, mutta henkisesti palstan rikkaimpiin kuuluvalla tietty pieni, mutta näillä mennään. Muuten aika selvää mitä tuleman pitää, mutta koneistoista en ymmärrä yksinkertaisesti mitään, joten osaako joku kirjottaa edes parilla lauseella jotain tämän kellon moottorista?

ETA:n Precidrive kvartsikoneisto - joka kaiketi on ihan kohtuullisen hyvä. Referenssillä googlaamalla löytyy varmasti lisää infoa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Uudet tuulet puhaltaa pääkopassa ja niihin liittyy myös materialistisia asioita. Yhen exän kundi rikko mun edellisen rannekellon (Bruno Söhnlen joku) ja nyt vuosien jälkeen päädyin ostamaan uuden vehkeen ranteeseen. Toki sininen Suunto löytyy ja toimii sekä urheilukäytössä, että "koruna" ja kauniina yksityiskohtana monissa rennommissa tilanteissa, kuten biitsillä. Sehän nyt on sanomattakin selvää, että yökerhoihin, bisnes-tapaamisiin tai muihin hautajaisiin ei tommonen urheilukello sovi, niin tilasin eilen tällaisen: Watch Details | Certina

Budjetti tietty taloudellisesti köyhällä, mutta henkisesti palstan rikkaimpiin kuuluvalla tietty pieni, mutta näillä mennään. Muuten aika selvää mitä tuleman pitää, mutta koneistoista en ymmärrä yksinkertaisesti mitään, joten osaako joku kirjottaa edes parilla lauseella jotain tämän kellon moottorista?
Jos juuri linkkaamasi mallin ostit niin sivun alalaidassa lukee: Swiss Made Quartz eli patterikello, ei mekaaninen. Näitähän on kyllä mekaanisellakin koneistolla, jopa COSC luokiteltuna (-4/+6s vrk).
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
2 Omegaa myyty, yksi Rolex tilauksessa. Datejust 41 sinisella tai rhodium taululla, valkokultainen bezel. Kumpi sattuu tulemaan ensin. Ihan järjettömät markkinat nykyään. Mitä tahansa ns sport Rolexia joutuu jonottamaan useamman vuoden ja tätä DJtäkin taitaa 3-6kk joutua odottelemaan.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Ajattelin tuossa vuoden vaihteessa tilata itselleni uuden kellon ja olen tässä nyt katsellut n. 500€ kelloja. Tällä hetkellä eniten kiinostaisi Orientin Star mallit, joiden pitäisi olla ihan laadukkaita laitteita?
https://www.laatukellot.fi/orient-star-ruskea-nahka-o41-mm-p-332650.html

Onko jollain parempaa tietoa kyseisestä kellosta tai mahdollisesta vaihtoehdosta tuossa hintaluokassa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ajattelin tuossa vuoden vaihteessa tilata itselleni uuden kellon ja olen tässä nyt katsellut n. 500€ kelloja. Tällä hetkellä eniten kiinostaisi Orientin Star mallit, joiden pitäisi olla ihan laadukkaita laitteita?
https://www.laatukellot.fi/orient-star-ruskea-nahka-o41-mm-p-332650.html

Onko jollain parempaa tietoa kyseisestä kellosta tai mahdollisesta vaihtoehdosta tuossa hintaluokassa.

Orientit on hinta/laatusuhteeltaan todella hyviä. Yksi Mako XL ollut käytössä. Orientit kannattaa tilata täältä: https://www.orientuhren.de/Mens-watches:::60.html?language=en
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Orientit on hinta/laatusuhteeltaan todella hyviä. Yksi Mako XL ollut käytössä. Orientit kannattaa tilata täältä: https://www.orientuhren.de/Mens-watches:::60.html?language=en

Kiitos linkistä,
eikös tämä kello ole likimain sama tuote kuin tuo mun linkkaama kello?? https://www.orientuhren.de/Mens-wat...-Retrograde-Mens-watch-DE00001W-Box::501.html
Molemmissa on ainakin 40A50 movement. Hinta olisi suomessa halvempi, mutta ihmettelin miksi tuota mun linkkaamaa mallia ei ole saatavilla saksasta vaikka käytännössä samoja kelloja hieman eri kuorella ja rannekkeella??
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tänään saapui. On tämä upea.
 

Liitteet

  • R5.jpg
    R5.jpg
    679,3 KB · kertaa luettu: 559

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Edelleen katselen kelloa itselleni ja löytänyt itselle uusia ja kiinnostavia malleja. Nämä kaksi on varmaan molemmat laadukkaita ja hyviä pelejä, mutta kysytään nyt vielä mielipidettä vaihtoehdoista.
Mielipiteitä näistä?:

 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Edelleen katselen kelloa itselleni ja löytänyt itselle uusia ja kiinnostavia malleja. Nämä kaksi on varmaan molemmat laadukkaita ja hyviä pelejä, mutta kysytään nyt vielä mielipidettä vaihtoehdoista.
Mielipiteitä näistä?:

Näistä kahdesta Certina. Lähes tupla käyntivara, parempi vedenkesto (ja vaikka pukukellolla ja nahkaremmillä tuskin uidaan, ei siitä haittaa ole)
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Mitä mieltä tästä, onko Seiko yli kuuden tonnin arvoinen ?

LX Line SNR029J1 - Seiko.fi
Tuossa tapauksessa kyllä. Livenä olen tuon kellon nähnyt ja viimeistelyn taso on aivan huikea! Myös tuo spring drive koneisto on todellinen insinöörityön mestarinäyte. Itse olen omistanut muutaman yli 1000€ Seikon ja yhden Grand Seikon enkä ole todellakaan joutunut pettymään.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Mitä mieltä tästä, onko Seiko yli kuuden tonnin arvoinen ?

LX Line SNR029J1 - Seiko.fi

Hieno kello kaikin puolin. Hinta ei ole niin hieno ja tuolla hinnalla tuossa on brändiongelma. Hinta tullee laskemaan lähitulevaisuudessa.

Onko kello +6k arvoinen lienee kysymys johon sitten pitää vastata myös miettien mitä kelloltaan etsii - esim. jälleenmyyntimarkkinat ko. aikaraudelle lienevät mikroskooppiset. Tuo on myös melko helvetillisen kokoinen laitos, joten ei senkään puolesta sovi kaikille.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Melkein heräteostos Tudor Black Bay. Vintageosastoa mutta takuuhuollettu papereineen. Ja ihan kivijalkaliikkeestä Helsingistä. Kerrankin oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
 

12961

Jäsen
Nuo kyllä kestävät vertailun liki minkä tahansa kanssa.

Vaan Roleksihan sillä pikkukylän autokauppiaalla pitää olla.

Viimeistelyltään ja käyntitarkkuudeltaan, kestävät kyllä.

Jälleenmyyntiarvossa voi joutua ottamaan suhteellisesti paljonkin enemmän turskaa.

Rolexilla ja Patekilla on aina kysyntää myös käytettynä.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Mitä luulette miten rannekellojen käytölle tulee tapahtumaan? Näyttää vaan siltä että rannekelloja ei käytetä, koska puhelin näyttää ajan, toiseksi kaiken maailman Applen, Polarin jne tuotteet valtaavat alaa, no,rannekelloja nekin.
Ehkä kuitenkin laatukellot, kuten yllä mainittiin, niille on kysyntää.
Sen verran kellojen arvosta, kerran pubissa, mukana yksi kelloseppä, hän totesi että aina pitää olla ranteessa olla niin arvokas kello että sillä voi maksaa käsirahan asuntoon.

JOL
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Laatukellojen käyttäjät käyttävät laatukelloja ja sitten ne, jotka eivät ymmärrä eroa 50 euron ja 5000 euron kellojen välillä saattavat ostaa sen rannetietokonemöhkäleen.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Laatukellojen käyttäjät käyttävät laatukelloja ja sitten ne, jotka eivät ymmärrä eroa 50 euron ja 5000 euron kellojen välillä saattavat ostaa sen rannetietokonemöhkäleen.
Tai sitten omistavat eri tarkoituksiin sopivia ”möhkäleitä” ja ”automaatteja”.

Itsellä käyttökierrossa TAG Heuer Carrera Chrono Calibre 16, SUF Paroni ja Suunto Spartan Ultra, sekä hyvin pelkistetty Gantin ”pukukello” (patterilla). Haussa vielä TAG Heuer Monaco Steve McQueen Calibre 11, kahtellaan...

Edith; jäi tuo ”Carrera” pois tuosta alkup.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös