Rannekello-ketju

  • 285 315
  • 989

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No esimerkiksi siksi, että kaikki, kuten allekirjoittanut, eivät satu olemaan sellaisia kello-friikkejä, että haluaisivat eri kellon jokaiseen eri tilanteeseen. Ei mulla ole kuin yksi kännykkäkään, vaikka jossain tilanteissa toinen olisikin kätevä. Jos olen valmis laittamaan näin ei-harrastajan näkökulmasta kohtuullisen paljon rahaa rannekelloon, niin olisihan se kiva, että sitä voisi käyttää erilaisissa tilanteissa. Ei lienee kohtuuton vaatimus?

Siksi kysyinkin, että mahtaako markkinoilla löytyä joltakin valmistajalta sellaista mallia, jota voisi käyttää siistimmän asusteen, kuten nyt vaikkapa puvun, kanssa ilman, että se näyttää hölmöltä, kun omaan silmään ei juuri ole sattunut, tosin enpä voi sanoa myöskään aktiivisesti etsineeni? Siksi jollain kelloista enemmän tietävällä saattaa tulla heti joku ehdotus mieleen. Jos sellaista kelloa ei löydy, niin pystyn senkin tiedon kanssa elämään ilman pelkoa yöunien menetyksestä.

Hmmm... sanoisin myös että kello valitaan aina tarkoituksen mukaan, mutta jos tosiaan tuon verran olet laittamassa rahaa ja haluat vain yhden kellon joka on moneen paikkaan sopiva ja kun Suunto miellytti niin... ehdotan seuraavaa:
Hanki Suunnon Elementum-sarjan, Aqua, Terra tai Ventus, sen mukaan mikä parhaiten sopii harrasteisiisi. ( kello (jep, näyttää silti urheilukellolle eikä oikein sovi puvun kanssa, mutta nykyään sukelluskellot ja vastaavat ovat ehkä juuri ja juuri hyväksyttävissä puvun tai pikkutakin kanssa rennommissa tilanteissa... joskaan en itse harrasta tuota)
Hommaat sitten siihen Elementumiin toisen rannekkeen. Nahkainen ranneke juhlakäyttöä varten ja vapaa-ajalle kuminen tai nato-ranneke, joista tuo nato on oikeasti käyttökelpoisin.
Ei tarvi kahta kelloa ja rannekkeen vaihdolla kello muuntuu hiukan enemmän tarkoitukseen sopivaksi.

Edit: Huuto.netissä noita näkyy säännöllisen epäsäännöllisesti ja jos liikkestä ostaa niin Keskisen kello, Keskisen Kello Oy - kello verkkokauppa | Kellot netistä | rannekellot netistä myy luultavasti Suunnot Suomen edullisimmilla hinnoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Vihdoinkin löysin. Eli pari vuotta etsitty ja nyt vastaan tuli reilulla alennuksella uusi. Omega Seamaster Aqua terra.

Paljonko kustansi? Itsellä ollut Omega suunnitelmissa/haaveissa jo vuosia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Paljonko kustansi? Itsellä ollut Omega suunnitelmissa/haaveissa jo vuosia.

Vajaa 3 tonnia ovh, lähti reilulla tonnilla, ja uusi siis.
Nyt olisi täällä länsirannikolla juuri dealer joka luopuu edustuksesta, kaikki varastossa olevat Omegat -35%. mm Speedmaster pro lähtisi nettona noin 2100€.
EDIT: Jos Omegoista, uusista tai vanhoista tulee kysyttävää. Laita yksityisviestiä. Itsellä niitä on 6 tällä hetkellä, 40-luvulta nykypäivään ja olen kohtuullisen hyvin perillä niistä.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Että kärmeksennahkaisia Omegoja niitä pojilla.

Kelloranteinen ihminen muuten saavuttaa suosiota piireissä silläkin, että on joukon ainoa, joka pystyy katsomaan välittömästi paljonks tiuku repii.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Kymmenisen vuotta elin ilman rannekelloa, mutta joulun jälkeen tuli sellainenkin hommattua. En ole hifistelijä, halusin peruskellon isoilla numeroilla ja isoilla viisareilla ja mielellään halvalla. Päädyin Leijona fassion -malliston kelloon. Silikoniranneke on mukava ja käytännöllinen ja muutenkin tykästyin tähän aikarautaan. Ajaa asiansa.

Eikös nämä asiat käsitellä junttimaisinta-ketjussa? Turhalla rehvastelu on mukarikkaiden ainoa hupi.
 

Weikkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, RoPS, Devils, 49ers, LFC
Nuorempana sain syntymäpäivälahjaksi jonkun Citizenin parinsadan euron rannekellon, jota en kuitenkaan oppinut koskaan käyttämään. En edes tiedä mihin kello lopulta joutui..
Nyt kuitenkin vuodenvaihteessa tuli hankittua New Yorkista Tissotin T-Touch -rannekello (Linkki Tissotin sivuille). Hyvin on kello toiminut ja nyt kun on tottunut käyttämään niin ei oikein tahtoisi olla ilman.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kelloa ei kuulu vaihtaa ennen kuin se hajoaa ja ruostuu ranteeseen. Minulla oli rippilahjaksi (vaiko ylioppilaslahjaksi?) saatu Citizen-kello ranteessa 16-19 vuotta riippuen laskutavasta. Loppuvuosina viisaripuoli ei toiminut ollenkaan, lasi oli jo varsin naarmuinen ja kellon näytön alaosassa oleva diginäyttökin vähän himmeä. Ja kellon painikkeet olivat niin jäykät, että niitä piti painaa lähinnä vasaralla jos halusi säätää kellon aikaa. Lopulta järjestyksessään kolmas metalliranneke katkesi ja kello hyytyi siihen malliin, että olin pakotettu väkisin uusille kello-ostoksille.

Uudeksi kelloksi valikoitui Titaniumpohjainen Leijona, jossa ovat lähes samat toiminnot ja sama rakenne kuin vanhassa Citizenissakin. Viisarinäytön alla on diginäyttö kellonaikoineen/päivämäärineen/herätystoimintoineen, ja kello pysyy ranteessa harmaan metallisella rannekeosiolla.

Toivottavasti tämä kello kestäisi edeltäjänsä lailla, voisin sitten harkita uuden rannekellon ostamista joskus 50-vuotispäiväni tienoilla.

Mitään mautonta bling bling -kultakelloa tai pröystäilevää kikkailukelloa en ranteeseeni pistäisi. Rannekello kertoo paljon kantajastaan. Ylikallis ja ylipramea kello on mauton, kuten sen omistajakin. Musta "sporttikello" on sopiva lapsille, samoin muoviset pikkunäppärät kellot. Sitten jos rupeaa luettelemaan timantein koristetun kultarannekkeisen kellonsa tarkkoja speksejä ja esittelemään sitä ulkomaan reissuilla niin ansaitsee sen, että machete heilahtaa hevonvittumaassa ja turistireissulla oleva superkello irtoaa ranteesta - ja ranne irtoaa käsivarresta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vihdoinkin löysin. Eli pari vuotta etsitty ja nyt vastaan tuli reilulla alennuksella uusi. Omega Seamaster Aqua terra.
Hitto että olen tyytyväinen, sekä hintaan että kelloon.
http://s8.postimage.org/485uto979/100.jpg

Jumalauta...mä sain tuollaisen rippilahjaksi vuonna 1984. Samanlainen nahkaranneke ja kaikki. Missä tuo nyt oikein on? Voisiko olla jopa sama tyyppimerkinnältä...mitä tuollaisesta voisi pyytää jos kellon jostain löydän?
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Mulla on nyt käytössä tällainen Certina DS Spel Titanium n. 800€ rannekello joka on kyllä max mitä uskaltaa käyttää ns. normaalisti. Kellon sain vaimolta ja kavereilta 30v lahjaksi.
 

-RVL-

Jäsen
Mekaaninen Mildia (nahkaranneke) ja kvartsi Casio Edifice (metalliranneke) ovat eniten tämän miehen ranteessa.

Puhuin joku aika sitten Festinoista, mutta olen jo unohtanut ne ja jonkin aikaa jo on Hamiltonit houkuttaneet. Harvase päivä tulee kuvia katseltua, mutta onneksi jäänyt sille asteelle vielä.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Mulla ois jossain laatikon pohjalla n. 30v sitte saatu kuulemma venäläisen upseerin? kello. Punainen tähti löytyy ja muistaaksein jotain kyrillistä kirjoitusta ja joutu aikoinaan vetään kerran viikossa et kävi. Lasin taisin joskus hajottaa joten jäi johonkin laatikkoon lojuun...
Tietääkö näistä kukaan mitään?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jumalauta...mä sain tuollaisen rippilahjaksi vuonna 1984. Samanlainen nahkaranneke ja kaikki. Missä tuo nyt oikein on? Voisiko olla jopa sama tyyppimerkinnältä...mitä tuollaisesta voisi pyytää jos kellon jostain löydän?

Aqua terraa ei tuolloin vielä ollut.
Seamaster, Cosmic, Geneve, De Ville, Constellation ym olivat Omegan tuotemerkkejä tuohon aikaan, joista Constellation on se arvostetuin, Seamaster ehkä kakkonen. Kellon hintaan vaikuttaa rajusti se, onko se mekaaninen eli ns vedettävä, tai mekaaninen automaatti, eli vetää itsensä vai kvartsikoneistolla eli patterilla.
Kvartsi on näistä se vähiten arvostettu ja mekaaninen arvostetuin. Sitten hintaan vaikuttaa kunto, kellon tuotantosarjan suuruus, ikä, sekä tietysti yleinen kysyntä.
Nopeasti heittäen 84 vuoden Omegat liikkuvat (jos eivät ole kultaisia) noin 200-500€ hujakoilla. (On toki poikkeuksiakin, ja ne ovat sitten jo nelinumeroisissa hinnoissa)
Jos merkki on jokin muu, hinta tietysti eri.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Muistaakseni kellossa oli patteri eikä ollut kultaa. Kunto lienee kuin pakasta vedetyllä sillä en käyttänyt sitä kuin muutaman kerran. Digitaaliset kellot kiinnostivat paljon enemmän:)
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Paljon rumia ja vanhanaikaisia kelloja tässä ketjussa.

Itse tykkään tästä kohtuuhintaisesta kellosta (n. 550 euroa), joka mielestäni myös näyttää hyvältä:

EDIFICE Red Bull - CASIO Watches

Onkohan Casio ns. junttimerkki Omega-faneille.
 

-RVL-

Jäsen
Suurinosa mekaanisen kellon omistajista ovat sitä mieltä, että "mekaaninen on ainoa oikea" ja "kvartsit ei ole kelloja".

Itse omistan reilusti molempia, enkä tunne sen suurempaa tunnetta nytkin kädessä olevaa 60-luvun mekaanisella koneella varustettua kelloa kohtaan.

Casio Edificet on helvetin hienoja ja tarkkoja kelloja, itseltäkin löytyy yksi ja varmasti lisää tulee joskus.

Terveisin juntti.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Paljon rumia ja vanhanaikaisia kelloja tässä ketjussa.

Itse tykkään tästä kohtuuhintaisesta kellosta (n. 550 euroa), joka mielestäni myös näyttää hyvältä:

EDIFICE Red Bull - CASIO Watches

Onkohan Casio ns. junttimerkki Omega-faneille.

Ei ainakaan minulle. En vain pidä kelloista joissa on taulu täynnä tavaraa. (luettavuus kärsii) Makuasiahan on makuasia, siitä ei pääse mihinkään. Totuus kuitenkin on että halvoissakin kelloissa on paljon hienoja, ja jopa suhteellisen hyviä mekaanisia koneistojakin. Seiko hyvänä esimerkkinä. 200-400€ saa hienon kellon ja koneiston joka on erittäin kestävä ja yleensä tarkkakin.
Edit: Monen ns kelloasiantuntijan mielestä Seikon kellossa on best bang for the buck. Eli eniten vastinetta rahalle.

Jos pitäisi itselle kello hommata ns kovaan paikkaan eli kestämään mitä vain, olisi se luultavimmin Casion G-Shock. Mudman malli kuvassa.
http://mygshock.com/pics/G-9300-1DR_Mudman_G-Shock_3.jpg
Ulkonäöllisesti nuo ovat mielestäni todella rumia, järkyttäviä, mutta luultavammin lähes ainoita kelloja jotka kestävät tosi kovaa käsittelyä.
 

scholl

Jäsen
Se, että ruudussa on paljon tavaraa, ei ole välttämättä huonoasia, jos se on selkeä ja helppokäyttöinen. Esim. ajanotto-ominaisuus voi olla joskus tarpeen arkikellossa. Itselläni on esim. joskus unohtunut sykemittari, joten olen joutunut ottamaan rannekellolla aikaa treenatessani. Arkikello myöskin kuluu, koska sitä tulee tehtyä jos jonkinlaista varsinkin kesällä ja se kolahtaa ties mihin toi ranne. Niinpä alle tonnin kello on ihan jees. Maksaa saman kuin joku vähän parempi kännykkä, mutta kestää kuitenkin puhelinta kauemmin. Itselläni on ollut jo vuosia TAG Heuerin Formula 1 tuollaisessa arkikäytössä ja hyvin on kestänyt, vaikka onkin toki kulunut. Ihan hyvin se voisi olla toki joku muukin kello, mutta olin aikanaan mainoksen uhri. Ensi kerralla sitten joku muu.

Mielestäni Casio oli joskus 20-30 vuotta sitten arvostetumpi kello kuin nyt. Itsellänikin oli jossakin vaiheessa nuorena joku hieman kalliimpi Casio, mutta aika on ehkä muuttunut siinä mielessä, että nyt sanotaan, että kellon pitää olla sveitsiläinen, vaikka ihan arkikellossa sillä asialla ei kai ole mitään merkitystä. Eriasia sitten, jos ostaa sellaisen kalliin kellon, jota pitää selektiivisemmin ja haluaa, että se kestää sitten vuosikymmeniä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itselläni on ollut jo vuosia TAG Heuerin Formula 1 tuollaisessa arkikäytössä ja hyvin on kestänyt, vaikka onkin toki kulunut. Ihan hyvin se voisi olla toki joku muukin kello, mutta olin aikanaan mainoksen uhri. Ensi kerralla sitten joku muu.
TAG Heuerit ovat hyvän näköisiä ja kestäviä kelloja. TAG Heuer Carrera on kelloistani se jota tulee pidettyä ehkä eniten. Safiirilasi on ulkonäolle eduksi, naarmuja ei tule paitsi timantista. Oikein hyvä käyttökello puvun kanssa ja miksei vapaallakin parin-kolmen tonnin hintaluokassa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Makuasioista on turha kiistellä, lisäksi ihmisillä on niin paljon eri käyttötarkoituksiakin kellolle. Joku ei tarvi kelloa ollenkaan, katsoo ajan joko kännykästä tai arvioi auringon asennosta, toinen mittailee pulssiaan, kellottaa kävely-/juoksumatkojaan tai veden alla haluaa tietää paljonko kello juuri silloin on, mutta keskivertoihmisellä kello on varmaankin jonkinlainen kombinaatio ajannäytön ja pukeutumisen välillä. Tässä keskikastissa Omegan Seamaster ja Railmaster mallisto on ulkonäöltään ja laadultaan aivan lyömätön minun mielestäni. Hinta onkin sitten vähän eri juttu, mutta laatu maksaa aina.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Oikein hyvä käyttökello puvun kanssa ja miksei vapaallakin parin-kolmen tonnin hintaluokassa.

Vahva sama. Tosin paljaat ja karskit ranteet ilman kelloa on komia näky kun kun ajan voi aina tsekata siitä älypuhelimesta. Mitähän maksaa kello jota käytät ainoastaan The Tilanteissa...?

Ja sitten vielä meitsin pippelistä väännetään juttua täällä...hohhoijaa.

Pahoittelut totaalisesta off topicista. Ehkäpä vielä poistan tämän typerän viestin kun tajuan miten typerä se oikeasti olikaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vahva sama. Tosin paljaat ja karskit ranteet ilman kelloa on komia näky kun kun ajan voi aina tsekata siitä älypuhelimesta. Mitähän maksaa kello jota käytät ainoastaan The Tilanteissa...?

Ja sitten vielä meitsin pippelistä väännetään juttua täällä...hohhoijaa.

Pahoittelut totaalisesta off topicista. Ehkäpä vielä poistan tämän typerän viestin kun tajuan miten typerä se oikeasti olikaan.
Ei mitään pahoitteluja. Kaupasta voi ostaa vaikka sadan tonnin kellon koska tahansa jos löytyy irtonaista nappulaa, mutta ostapa 20-senttinen jortti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös