Rannekello-ketju

  • 285 342
  • 989

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Niin eipä tuolla Slavalla ja kiinalaisella CJIABA:lla ole mitään yhteyttä. Toki tuo kiinalainen yrittää väittää olevansa venäläinen, mutta hinnastakin voi jo päätellä että se on shaibaa. Tuollainen kusetus vituttaa.

Ei ole kusetusta, kyseessä on kiinalaisversio eli Slava Sozvezdie -kello. Se Slava-sana on kirjoitettu aivan oikein. Wikipedia kertoo tarkemmin:

In the 1990s, a Chinese or Hong Kong company approached Slava and acquired the rights to use the Slava name. The watches were to be separate from the Russian-built ones by using a new name "Slava Sozvezdie" (Слава Созвездие), and without the original Slava company logo. Since 2006, these Slava Sozvezdie watches appear in vast quantities, they contain no Russian content but often marked "Russia" on the dial, and are built as cheaply as possible. These watches have nothing to do with the Slava company.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Viimeisimmät tulokkaat.
Certina Bristol 230 mekaaninen manuaali, 70-luvun alusta. Ei mikään kallis kello, mutta esteettisesti miellyttävä mekaaninen. Ranneke menee vaihtoon, ruskeaa nahkaa varmaankin.
View image: c

Sitten helmi, Tissot Stylist mekaaninen manuaali, 18k kultaa, 60-luvun lopusta. Alkuperäinen Tissotin ranneke mustaa nahkaa, kultaisin soljin joissa Tissotin logo. Nuppi alkuperäinen Tissotin gogolla. Loistavassa kunnossa. Luultavasti pidetty ns juhlakellona.
Kello on vielä siistimättä/puhdistamatta mutta tästä tuli uusi suosikki ns pukukelloksi.
View image: t
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sitten helmi, Tissot Stylist mekaaninen manuaali, 18k kultaa, 60-luvun lopusta. Alkuperäinen Tissotin ranneke mustaa nahkaa, kultaisin soljin joissa Tissotin logo. Nuppi alkuperäinen Tissotin gogolla. Loistavassa kunnossa. Luultavasti pidetty ns juhlakellona.
Kello on vielä siistimättä/puhdistamatta mutta tästä tuli uusi suosikki ns pukukelloksi.
View image: t

Minulla on perintönä saatu hyvin samantyylinen kello, ilmeisesti 70-luvun alusta. Kellotaulu muuten samanlainen mutta Stylist puuttuu, Tissot lukee mustalla ja sen yläpuolella on T-logo. Nahkaranneke ei ole Tissotin. Tätäkin on käytetty ainoastaan juhlakellona, itsellä tapana silloin harvoin käyttää kun puvun joutuu päälle vetämään. Ei ole mitään tarkoitusta myydä tuota mutta onko tuollaisella mitään arvoa?
 

Fordél

Jäsen
Tyylikkäitä kellohankintoja SamSpadelta!

Itse olen sitten viime raportoinnin ostanut Zenith Sporto 28800, joka on vm. 1970-1972. Näin paljaalla silmällä katsottuna aika priima kunnossa ja on juuri huollettu. Koneistona on tämä Fast beat 2562 (muistaakseni), joka on kyllä melkoisen kova tikittämään. Hieno soundi! Pidän todella paljon kellon neliskanttisesta muodosta ja harjatunhopeisesta rungosta. Todella tyylikkään yksinkertainen kello!

Täytyy jatkaa seuraavien Zenithien metsästystä, sillä ajattelin keskittyä tohon merkkiin jatkossa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minulla on perintönä saatu hyvin samantyylinen kello, ilmeisesti 70-luvun alusta. Kellotaulu muuten samanlainen mutta Stylist puuttuu, Tissot lukee mustalla ja sen yläpuolella on T-logo. Nahkaranneke ei ole Tissotin. Tätäkin on käytetty ainoastaan juhlakellona, itsellä tapana silloin harvoin käyttää kun puvun joutuu päälle vetämään. Ei ole mitään tarkoitusta myydä tuota mutta onko tuollaisella mitään arvoa?

Tosi vaikea sanoa näkemättä tarkemmin (ja ilman niitä kannen alla olevia sarja- ja referenssinumeroita), mutta jos terästä/pintakullattu niin voi olla mitä vain 20-200€ väliltä. Riippuen hyvin paljon kunnosta, onko alkuperäinen nuppi, lasi, onko minkä verran patinaa jne. Jos kultaa niin haarukka voi olla 100-500€.
En ole niin haka näissä "muissa merkeissä" koska Omegat ovat ns leipälajini, mutta hieno käyttökello tuo Tissotisi on varmasti.
Voit kokeilla hakea vaikka googlen kuvahausta "mens tissot manual vintage 70s"
hakusanoja käyttäen, tai osaa niistä ja sitten katsoa linkkejä kun osuu riittävän saman näköinen kello. Useimmiten menee jonnekin kellofoorumille tai vanhoja kelloja myyvien liikkeiden sivulle.

Watchuseek, World's Most Visited Watch Forum Site
On kello"fanaatikkojen" keskustelupalsta ja jokaiselle vähääkään merkkitävämmälle kellomerkille on oma ala-foorumi. Vaatii rekisteröitymisen, mutta tuo on todella hyvä tietolähde jos kellot kiinnostavat.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viimeisimmät tulokkaat.
Certina Bristol 230 mekaaninen manuaali, 70-luvun alusta. Ei mikään kallis kello, mutta esteettisesti miellyttävä mekaaninen. Ranneke menee vaihtoon, ruskeaa nahkaa varmaankin.
View image: c

Perhana kun on hieno kello! Tuo numeroiden fontti iskee meikäläiseen. Kellon hankintaa olen pitkään harkinnut, pikaisella (2min) selaamisella nuo vastaavat Certinat voisi sopia minun käteen. Pari kertaa olen kelloliikkeiden ikkunoita katsellut mutta ei ole iskenyt siellä mikään. Mistäs noita kannattaa metsästää, Huuto.netistäkö?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tyylikkäitä kellohankintoja SamSpadelta!

Itse olen sitten viime raportoinnin ostanut Zenith Sporto 28800, joka on vm. 1970-1972. Näin paljaalla silmällä katsottuna aika priima kunnossa ja on juuri huollettu. Koneistona on tämä Fast beat 2562 (muistaakseni), joka on kyllä melkoisen kova tikittämään. Hieno soundi! Pidän todella paljon kellon neliskanttisesta muodosta ja harjatunhopeisesta rungosta. Todella tyylikkään yksinkertainen kello!

Täytyy jatkaa seuraavien Zenithien metsästystä, sillä ajattelin keskittyä tohon merkkiin jatkossa.

Onnea uudelle hankinnalle!
Hienoa että löysit sen Oikean kellomerkin mitä haluat lähteä keräämään lisää.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Perhana kun on hieno kello! Tuo numeroiden fontti iskee meikäläiseen. Kellon hankintaa olen pitkään harkinnut, pikaisella (2min) selaamisella nuo vastaavat Certinat voisi sopia minun käteen. Pari kertaa olen kelloliikkeiden ikkunoita katsellut mutta ei ole iskenyt siellä mikään. Mistäs noita kannattaa metsästää, Huuto.netistäkö?

Huuto.net ja ihan ebay.uk (briteistä tai yleensä euroopasta tulevasta kellosta ei tarvi maksaa veroja ja ALV:tä.) toki kirpputorit, panttilainaamot, kellohuutokaupat. Osta vain nettimyyjältä jolla on lähes ainostaan hyviä lausuntoja, riittävästi kuvia kohteesta - vähintään lähikuva taulusta, nupista, takakannesta ja koneistosta (se sarjanro ja ref nro joilla voi sitten jo saada tosi tarkkaa tietoa kellosta), ja joka vastaa esitettyihin kysymyksiin kunnolla.
Huonot kuvat=huono kello, tai pahimmassa tapauksessa ns frankenwatch eli eri kelloista kasattu yksi kello. Tätä tosin vain vähän kalliimmissa kelloista esiintyvää huijausta on aika paljon liikkeellä. Halvemmissa vanhoissa kelloissa ei niinkään koska ei ole kannattavaa.

Sepänviisari.fi on netissä, vintage watch hakusanalla löytää kellokauppiaita esim briteistä vaikka kuinka, tosin hinnat ovat suolaisia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tänään lähti postiin Ebaysta voitettu 50-luvun Omega bumper-automaattikoneistolla.
Tulee varmaan ens iviikolla joten kuvia silloin ja samaan aikaan saan hetki sitten ostetun Certinani kellosepältä, joten siitä myös uudet kuvat kehiin.
 

Fordél

Jäsen
Tänään lähti postiin Ebaysta voitettu 50-luvun Omega bumper-automaattikoneistolla.
Tulee varmaan ens iviikolla joten kuvia silloin ja samaan aikaan saan hetki sitten ostetun Certinani kellosepältä, joten siitä myös uudet kuvat kehiin.

Onnittelut uudesta hankinnasta. Jään odottelemaan kuvia. Sitä ennen pystytkö listamaan minkälainen kokoelma sulla on kelloja? Oletko keskittynyt lähinnä Omegaan ja jos niin onko jotain vuosikymmeniä, jotka erityisesti uppoaa vai keräätkö kaikkien ajanjaksojen kelloja?

Itse olen vetänyt rajan tietysti mekaanisiin kelloihin ja ajattelin nyt keskittyä Zenithiin. Eniten miellyttää 50-70-luvun alun kellot, joten keskityn niihin. Harrastukseni on vasta alussa, joten mulla ei ole kuin kaksi Zenith Sportoa. Toinen 60-luvun alusta ja toinen 70-luvun alusta. Tämän lisäksi on 60-luvun alun Omega Seamaster 30, sillä pitäähän sitä ainakin yksi Seamaster olla kellokeräilijällä. Käyttökellona vuoden 1962 Omega Seamaster 30 mustalla taululla, joka on tosin alkanut hieman "hikoilemaan" eli taustalla oleva kulta on paikoin tullut läpi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onnittelut uudesta hankinnasta. Jään odottelemaan kuvia. Sitä ennen pystytkö listamaan minkälainen kokoelma sulla on kelloja? Oletko keskittynyt lähinnä Omegaan ja jos niin onko jotain vuosikymmeniä, jotka erityisesti uppoaa vai keräätkö kaikkien ajanjaksojen kelloja?

Omegoita on tällä hetkellä 4 vanhempaa ja yksi uusi - tarjoittaa siis 1998.
2 vanhaa Omegaa on tulossa postissa Ebayn kautta varmaan tällä viikolla.
Nyt näyttää sille että Omegoissa kiinnostus kohdistuu vahvemmin 40-60 lukujen malleihin, 30T2/30.10/2xx/3xx sarjan kelloihin, varsinkin tuon ajan "bumper" automaatteihin. Lisäksi noista vielä vielä ns small sub second mallit, joissa on siis klo 6 kohdalla pieni sekuntiviisari ja usein numerot ovat ns art deco tyylisiä, ovat ns se juttu.

Omegallahan on joitain koneistoja/movements jotka ovat vertaansa vailla. Tarkoittaen sitä että ovat olleet aikanaan tarkimpia mahdollisia ja koottu Omegalla käsityönä alusta loppuun.
Sitten toiset koneistot ovat vain yksinkertaisesti upeita/kauniita.

Omegan koneistot 564, 565, 551, 562, 30T2 ovat esimerkkejä erittäin hyvistä ja tarkoista koneistoista. 564 ehkä "ammattilaisten" mielestä se kaikkein paras. 30t2 taas on erittäin vanha koneisto mutta ns idioottivarma ja vieläkin toimiva, helppo myös säätää kohdalleen ja pitää hyvin aikaa.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Ei nyt kuulu varsinaisesti rannekellojen jouukkoon, mutta kysytään nyt kumminkin arvon tietäjiltä jos vaikka osaisivat neuvoa.

Eli minulla on Junghans merkkinen taskukello ilmeisesti hopeakuorella. Kannen alla teksi: Chronometre, Grand Prix Paris 1900 Turin 1911, 15 rubis spiral breguel.

Osaako kukaan kertoa näillä tiedoilla kellon ikää, vai pitäisikö tutkia sarjanumeron perusteella? Uloimmaiseen kanteen on raaputettu joku pvm. ja vuosiluku 1937, sääli sinänsä, minkäs teet.

Nyt olisi tarkotus saattaa kello alkuperäiseen kuntoon, sekuntti viisari on hävinnyt johonkin, ei ole lasin ja kellotaulun välissä irrallaan !? Kellotaulussa roomalaiset numerot ja pienemmällä norminum.

Onko kellään kokemusta mihin kyseisen kellon voisi viedä huollettavaksi pääkaupunki seudulla, en oikein luota näihin kauppakeskusten kellomyymälöiden asiantuntemukseen tässä asiassa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei nyt kuulu varsinaisesti rannekellojen jouukkoon, mutta kysytään nyt kumminkin arvon tietäjiltä jos vaikka osaisivat neuvoa.

Eli minulla on Junghans merkkinen taskukello ilmeisesti hopeakuorella. Kannen alla teksi: Chronometre, Grand Prix Paris 1900 Turin 1911, 15 rubis spiral breguel.

Osaako kukaan kertoa näillä tiedoilla kellon ikää, vai pitäisikö tutkia sarjanumeron perusteella? Uloimmaiseen kanteen on raaputettu joku pvm. ja vuosiluku 1937, sääli sinänsä, minkäs teet.

Nyt olisi tarkotus saattaa kello alkuperäiseen kuntoon, sekuntti viisari on hävinnyt johonkin, ei ole lasin ja kellotaulun välissä irrallaan !? Kellotaulussa roomalaiset numerot ja pienemmällä norminum.

Onko kellään kokemusta mihin kyseisen kellon voisi viedä huollettavaksi pääkaupunki seudulla, en oikein luota näihin kauppakeskusten kellomyymälöiden asiantuntemukseen tässä asiassa.

Sarjanumero on melkein luotettavin lähde kellon iän määrittämiseen.
Tosin Junghans ei ilmeisesti käyttänyt osassa kelloistaan sarjanumeroita joten muilla tiedoilla pitää yrittää. Luulisin että kello on 1920-1930 ikäluokkaa. En ole tuon merkin harrastaja joten nopea veikkaus muistista.

Tässä yksi linkki pääkaupunkiseudulle.
Ota yhteyttä | Antiikki- ja vintagekelloliike Longitudi Oy

Toinen olisi sitten, mutta jyväskylässä
Kelloseppä Markku Tuomi ky

Sitten tulee kysymykseen millaiseen kuntoon haluat kellosi? Vain puhdistus ja huolto, kevyt kiillotus?

Kellotaulun käsittely lähes uuttaa vastaavaksi? jne. vaihtoehtoja on monia ja usein melko kalliita (etkä luultavasti saa kuluja peittoon jos joskus haluat myydä). Itse pidän sääntönä että en halua kovaa käsittelyä, vaan patina saa näkyä ja kelloa kunnostetaan vain lähelle alkuperäistä kuntoa, mutta niin että ikä saa näkyä.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Sarjanumero on melkein luotettavin lähde kellon iän määrittämiseen.
Tosin Junghans ei ilmeisesti käyttänyt osassa kelloistaan sarjanumeroita joten muilla tiedoilla pitää yrittää. Luulisin että kello on 1920-1930 ikäluokkaa. En ole tuon merkin harrastaja joten nopea veikkaus muistista.

Tässä yksi linkki pääkaupunkiseudulle.
Ota yhteyttä | Antiikki- ja vintagekelloliike Longitudi Oy

Toinen olisi sitten, mutta jyväskylässä
Kelloseppä Markku Tuomi ky

Sitten tulee kysymykseen millaiseen kuntoon haluat kellosi? Vain puhdistus ja huolto, kevyt kiillotus?

Kellotaulun käsittely lähes uuttaa vastaavaksi? jne. vaihtoehtoja on monia ja usein melko kalliita (etkä luultavasti saa kuluja peittoon jos joskus haluat myydä). Itse pidän sääntönä että en halua kovaa käsittelyä, vaan patina saa näkyä ja kelloa kunnostetaan vain lähelle alkuperäistä kuntoa, mutta niin että ikä saa näkyä.

Kiitos, jotain tälläistä ikää itsekkin veikkasin, sarjanumero kyllä koneistosta löytyy, täytyypi selvitellä sen perusteella. Kellon haluaisin alkuperäiseen kuntoon, eli uusi sekunti viisari, koneiston huolto, kevyt kiillotus. Ajan patina saa tottakai näkyä, kun kellokin käy, pakkohan toi on kuntoon laittaa.

Kiitos linkeistä.
 

Fordél

Jäsen
Omegoita on tällä hetkellä 4 vanhempaa ja yksi uusi - tarjoittaa siis 1998.
2 vanhaa Omegaa on tulossa postissa Ebayn kautta varmaan tällä viikolla.
Nyt näyttää sille että Omegoissa kiinnostus kohdistuu vahvemmin 40-60 lukujen malleihin, 30T2/30.10/2xx/3xx sarjan kelloihin, varsinkin tuon ajan "bumper" automaatteihin. Lisäksi noista vielä vielä ns small sub second mallit, joissa on siis klo 6 kohdalla pieni sekuntiviisari ja usein numerot ovat ns art deco tyylisiä, ovat ns se juttu.

Eli onko nuo eri asia kuin Omega Seamaster 30 -mallit? Itse olen viehtynyt niihin ja juuri samasta syystä eli ovat koneistoltaan ja kellotaulultaan yksinkertaisen kauniita. No Zenith ei jää pekkaa pahemmaksi. Koneistojen laatu on käsittääkseni todella korkealuokkaista, mutta hintataso on Suomessa Omegaa alempana, joten keskityn nyt jatkossa Zenithiin ja lähinnä Sportoon.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eli onko nuo eri asia kuin Omega Seamaster 30 -mallit? Itse olen viehtynyt niihin ja juuri samasta syystä eli ovat koneistoltaan ja kellotaulultaan yksinkertaisen kauniita. No Zenith ei jää pekkaa pahemmaksi. Koneistojen laatu on käsittääkseni todella korkealuokkaista, mutta hintataso on Suomessa Omegaa alempana, joten keskityn nyt jatkossa Zenithiin ja lähinnä Sportoon.

On oikeastaan. Nuo vanhemmat omegat ovat "vain" Seamaster merkillä, 30 ja 600 Seamasterit ovat vähän tuoreempia variaatioita.
Hienoa että olet löytänyt sen mitä keräät. Yksi vinkki, lue, lue ja lue. Eli tutustumalla perusteellisesti siihen mitä etsit, löydät parempia, sopivampia hinnaltaan ja joskus jopa harvinaisen mallin jota myydään tietämättömänä sen arvosta ns perusmallin hinnalla.
Nuo Omegat jotka tulevat minulle maksoivat alle 200€ kappale, mutta niistä pyydetään noin 500-600€ kpl netissä..
Ei noita kovin usein tule, mutta kun tarpeeksi väijyy netissä niin saattaa osua kohdalle. Omega vintage database on hyvä apu, eli löytyy koneistojen numerot, referenssinumerot ja kuvat joten voi verrata että ostettava kellon on sitä mitä pitääkin.
 

Fordél

Jäsen
On oikeastaan. Nuo vanhemmat omegat ovat "vain" Seamaster merkillä, 30 ja 600 Seamasterit ovat vähän tuoreempia variaatioita.

Jep, itsellä on tosiaan kaksi Omega Seamaster 30:stä 60-luvun alusta. Toinen on pikkuviisarilla ja toinen ei. Hienon yksinkertaisia kelloja!

Hienoa että olet löytänyt sen mitä keräät. Yksi vinkki, lue, lue ja lue. Eli tutustumalla perusteellisesti siihen mitä etsit, löydät parempia, sopivampia hinnaltaan ja joskus jopa harvinaisen mallin jota myydään tietämättömänä sen arvosta ns perusmallin hinnalla.

Näin se on tehtävä eli opiskeltava Zenithin historiaa ja eri malleja. Se onni on Zenithin kohdalla, että Suomessa sen arvostus ei ole vielä niin kovaa kun muualla Euroopassa, joten täällä niitä on hyvä ostella alemman hintatason takia. Tietysti yleisesti ottaen voidaan sanoa, että suomalaiset kellot eivät tunnu olevan yhtä hyvässä kunnossa kun vaikka muualla Euroopassa, mutta onneksi aina välillä tulee hienoja yksilöitä vastaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.

- Mitä arvelet ruodusta, kysyi Timppa-setä ylpeänä.
- Komea näky, huudahti Ilmari toiveikkaana.


- Veikko Huovinen, Viinankätkijä -

On tosiaan komea näky. Ei blingblingiä, dimangeja ja miljoonia viisareita minkä osoittamista asioista ei mitään tajua. Kyllä noista tohtisi minkä vaan ranteeseen laittaa, ei sentään kaikkia kerrallaan.
 

Fordél

Jäsen
Omegat saapuivat.
Cal 266, manuaalinen vuodelta 1952.
Nättiä iän tuomaa patinaa taulussa.
View image: Omega1.

Ihan totta, että tuo patina menee luokkaan "nätti". Sopii todella hyvin kelloon eikä millään tavalla häiritse vaan itse asiassa tuo siihen hyvää särmää.

Cal 332, bumper automaatti, vuodelta 1949.
View image: Omega4
View image: Omega5.

Tästä kellosta pidin erityisesti. Siis jos hinta on ollut alle 200 € niin olet tehnyt kyllä hyvät kaupat. Näyttäisi olevan hyvässä kunnossa ja taulu on mielenkiintoinen. Nuo pisteet ovat tyylikkäät ja erikoiseksi tekee omaan silmään tuo "12", joka on mielenkiintoisella "fontilla".

Ryhmäkuvaa...
View image: Omegat

Edit: toinen oikealta, Certina Bristol 230 sai uuden remmin ja linssin. Tuli varsin asiallinen.

Tuo Bristol on muuten todella tyylikäs. Mielenkiintoisen siitä tekee pikkuviisari ja todella selkeä numerointi yhdistelmä. Siihen päälle vielä taulun klassisen hieno väri niin ei voi muuta sanoa kuin että olen pikkasen kateellinen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tänään saapuu taas yksi vanha 50-luvun Omega. Kuvia kun perillä.

Nyt on päätös sitten tehty ja Speedmaster automatic reduced lähtee pian myyntiin ja alan metsästämään NOS eli uutta vanhaa varastoa, tai vähän käytettyä Speedmaster Professionalia. En ihan tavallista vaan joko "From moon to Mars" versiota
OMEGA Watches: Speedmaster Professional - Steel on steel - 3577.50.00

mutta vieläkin enemmän haluaisin ns 1957 mallista tehdyn reissue Speedmasterin. Hienot nuolimaiset viisarit ja erilainen hopean värinen kehä.
OMEGA Watches: Speedmaster Broad Arrow - Steel on steel - 3594.50.00

Onhan noita erikoisia ja haluttavia muitakin. Mielenkiintoisena Speedmaster "meteor" limited edition jossa kellon taulu on tehty meteoriitista ja jokainen kello on yksilöllinen... hinta vain on se isoin este... noin 8000€ on saakelin suolainen hinta.
 

Fordél

Jäsen
Itse hankin juuri Zenithin Sporto cal 40T:n, jota tehtiin vuosina 1958-1963. Kello ei ole mitenkään erityisen näyttävä tapaus vaikka on ihan hyvässä kunnossa. Vaalean harmaa taulu hopeilla viisareilla yhdistettynä vaaleanruskeaan hihnaan näyttää kuitenkin omaan silmään oikein hyvälle. Tärkeä palanen omaa alulla olevaa Zenith-kokoelmaa.

Täytyy varmastikin laittaa yksi Omega Seamaster 30 mustalla taululla myyntiin, jotta saa raivattua tilaa Zenitheille.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä on Adec Quartz merkkinen kello jonka sain kun olin päässyt riparilta, siis riparilahja isältä ja tossa se ranteessa on roikkunu jo kohta 14v. Ainoastaan ranneketju on joutunu vaihtaa muutamaan otteeseen, mutta itse kello tikittää edelleen. Kestävää sorttia. Ja paljon muistoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös