Mainos

Rallipelit

  • 71 673
  • 308

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
On vaan melko hävyttömän kallis. Lähemmäs 400e vaihdekepin kanssa ja vähän vähemmän ilman tikkua. En mene sanomaan, mutta seuraavan Gran Turismon ilmestyessä joskus ensi vuonna Logitech varmaankin pukkaa pikkuvelimallin tolle. Driving Force GT ilmestyi edellisen Gran Turismon "viralliseksi ratiksi". Se oli / on edelleen hintaisekseen erinomaisen asiallinen ratti paskoilla polkimilla, mutta ei ole PS4 tukea.
Tulee muuten hintaa rattisysteemille jos haluaa realistisen ajokokemuksen. Ennemmin ostaa sen OMP:n kuppipenkin olohuoneeseen ja siitä ohjaa ohjaimella... Voi morjes. :D
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Noita sorapätkiä on modeina ilmestynyt jonkun verran viime aikoina ja jotkut tuntuu niitä jopa kehuvan, että ilmeisesti jonkinlainen tuki löytyy jo. Itse olen saanut niistä irti lähinnä turhautuneisuuden tunnetta.

Joo noita toki olen itsekkin ajanut, mutta niinkuin itsekkin sanoit, ei noista iloa irti saa kun tietää esim. itsekin hieman rallia ajaneena että miltä sen rallin ajamisen kuuluisi tuntua. Itsekkin olen tuolla RTB:llä sorapätkiä hieman tehnyt (nyt tekeillä Ruoveden rallisprint pätkä), mutta jotenkin tuntuu vaan turhauttavalta sitäkin tehdä, kun en sitä missään pelissä pysty kunnolla testaamaan. Eihän tuossa Assettossa tietääkseni saa edes valittua mitään sora(ralli)renkaita?
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Tulee muuten hintaa rattisysteemille jos haluaa realistisen ajokokemuksen.

Joo ittelläkin menny rahaa noihin ratti+polkimet+vaihdekeppi+käsijarru- vehkeisiin lähemmäks 2000€, ettei se kyllä halpaa huvia ole. Ja jos oikein panostaisi, niin vieläkin parempaa laitetta markkinoilta kyllä saisi.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ei ole halpaa lystiä, jos tahtoo ratin hommata. Itse olen pienestä pitäen tykännyt kaiken maailman ajopeleistä ja PS3-aikana jätin sitten käytännössä kaikki ostamatta, koska ohjaimella ei vaan saa läheskään sellaista iloa irti kun ratilla. Nyt PS4:lle päätin sitten ostaa ratin, kun ensiksi tuli Project Cars, sitten F1 ja samoihin aikoihin oli puheita myös Assetto Corsasta ja DiRTistä. Ratiksi valikoitui Thrustmaster T300RS, jota kyllä suosittelen tuota G29:ää enemmän. En ole Logitechin rattia itse kokeillut, mutta aika monen suusta kuullut, että tuntuma on huomattavasti huonompi kuin Thrustmasterin rateissa. Ainoaksi paremmaksi puoleksi voi kääntää luotettavuuden, koska joillain Thrustmasterin ratin omaavilla on ollut jonkinlaisia ongelmia ratin kanssa. Itselläni näitä ei ole ainakaan vielä ilmennyt (kop kop jne).
Käsittääkseni tuo G29 on lähes vastaava kuin useamman vuoden vanha G27 sillä poikkeuksella, että se on uusille konsoleille sopiva.

Halvemmasta kaartista voisin ehdotella Thrustmasterin T150:aa. Olisin luultavasti itsekin tyytynyt tuohon, mikäli se olisi ollut markkinoilla oman ratin hankinnan aikoihin. Kaikkien arvosteluiden ja kommenttien perusteella varsin kelvollinen ratti ja edullisempi kuin muut "kunnolliset ratit".

Onkos täällä kenelläkään kokemusta muuten tuosta Thrustmasterin F1 add-onista? Vähän polttelisi senkin ostaminen, mutta se olisi taas uusi ~150€.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
PS-Storessa ladattavissa Sebastian Loeb Rallyn demo ilmaiseksi. Ihan ok ja lupauksia antava, mutta ei tämä kyllä ostoslistalle mene tämän demon perusteella.

Yhtä asfalttipätkää tässä saa hinkata, San Remo, ja sitten on Test Drive osio jossa saa päästellä hiekalla.
 
Viimeksi muokattu:

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Jokusen päivän nyt rallannut uudella Dirtillä PS4:lla ja on kyllä koko rahan arvoinen ostos. Jos vertaa SL Rallyyn ja WRC:n versoion niin tämä pesee nuo mainitut 100-0. Tosin noista kahdesta muusta olen pelannut vain demoa.

Ainoa miinus mitä nyt on tullut mieleen on etuvetoisten autojen käyttäytyminen varsinkin hiekalla. Ei tunnu luontevalta.

Uramoodia olen ajanut rallissa, rallicrossissa ja pikes peakissa. Noista kaksi ensimmäistä on varsin hulppeaa ajanvietettä. Viimeisin ei niinkään, ainakaanmun hermoille kun auto sinkoilee pitkin poikin.

Uramoodissa pitää palkata tallipäällikkö ja kasa insinöörejä säätämään ja fiksaamaan autoa. Mitä paremmin pärjää sen paremmin tienaa ja saa parempia inssejä. Urassa on viisi vaikeustasoa ja lähtö on luonnollisesti helpoimmalta tasolta, nousu seuraavalle tapahtuu jos sijoittuu kauden aikana kolmen parhaan joukkoon kaikkien kisojen yhteispisteissä. Kun kausi ja vaikeustaso vaihtuu, rallit pitenee ja tulee uusia pätkiä. Jos taas sijoittuu kauden aikana kolmen heikoimman joukkoon, tippuu alemmalle tasolle seuraavaksi kaudeksi.

Suosittelen jos kiinnostaa heittää vastaheittoja ja olla sladissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokusen päivän nyt rallannut uudella Dirtillä PS4:lla ja on kyllä koko rahan arvoinen ostos.
Aivan mahtava peli, siis aivan mahtava. Tässä nyt Xboxilla viikonlopun verran pelaillut ja koukussa ollaan. Ajotuntuma on oikein hyvä, vaikka vain ohjaimella ja tateilla tulee ajeltua. Saa kyllä kieli keskellä suuta ajella ja nuottien kuuntelemisella on oikeasti hemmetin iso merkitys. Tämän takia tulee pelattua kuulokkeet päässä, jotta ne kuulee oikein, koska ei niitä siinä härdellissä kerkeä yläruudultakaan katsoa. Muutama kisa aluksi etuvetoisella Lancia Fulvialla ja alkoi homma pysymään hanskassa.
Seuraavat kisat sitten 1970-luvun Lancia Stratoksella ja takavetoisella vehkeellä. Niissä oltiinkin sitten aluksi lähinnä matkustajan roolissa, kun auto halusi pysyä aivan muualla kuin ajoradalla. Pikku hiljaa oikealla kaasun käytöllä alkoi sekin sujumaan.
Onkohan se nyt Kailajärvi Ouninpohjan nimi tässä pelissä. Keltaisen talon hyppyyn kaasu pohjassa ja yritin tehdä Grönholmille kunniaa vetäen tuon hypyn jälkeen kaasu pohjassa koskematta jarrua. Ensimmäistä kertaa ajoin koko pätkää, mutta muistelin että Grönholm taisi painaa jonkun 40 sekuntia nasta laudassa keskinopeuden ollessa 170km/h, joten muistelin, että ehkä se on mahdollista. Kyllä muuten pelotti aivan pirusti sitä ajaessa. Koko ajan pieniä nyppylöitä ja Lancia haluaa lähteä metsään. Niinhän se sitten lähtikin viimeisen nyppylän kohdalla juuri ennen pätkän maalia...
Tuo Grönholmin suoritus löytyy Youtubesta, kannattaa katsoa.

Ainoa mikä hiukan harmittaa pelissä on suht heikko vauriomallinnus. Saat vetää hana pohjassa puuta päin ja autolla pystyy edelleen ajamaan. Maalissa sitten korjaat autoa huollossa ja eri osa-alueet siinä 93% tuntumassa, joten suurta damagea ei ole tullut. Kerran sain kyllä renkaan puhkottua ja vedin vanteilla maaliin.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Muutama kisa aluksi etuvetoisella Lancia Fulvialla ja alkoi homma pysymään hanskassa.
Seuraavat kisat sitten 1970-luvun Lancia Stratoksella ja takavetoisella vehkeellä.

Ajattelin itse, jos hermo kestää, ajaa jokaisella autolla kauden. Tosin jossain kohtaa ostan sen Evon ja sitten en enää muulla ajakkaan.

Olen noussut rallissa ja rallikrossissa professional tasolle ja nämä ihan Minillä, Lancialla ja Rellulla sieltä 1960-luvun valikosta.

Pikes Peak saa jäädä vähemmälle. ei ole meikäläisen hommia se.

Toki kuten aina, niin ralleja ja pätkiä saisi olla lisää ja enemmän. Mutta kyllähän näilläkin pärjää hienosti. Plussaa siitä että osa pätkistä on noilla hitailla autoilla 7-8 minuuttia pitkiä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Näin PC:llä tuota jo hetken hakanneena olen myös sitä mieltä että ihan viihdyttävä rallailu, ei realistisuudessaan modatun Richard Burnsin tasolla, mutta selkeästi edellä noita nykyisiä WRC-sarjan pökäleitä. Ja miinusta siitä että Ouninpohjan(kyllä, se löytyy pelistä, tosin jaettuna kahteen osaan kuten 2006 Neste Oil Rallissa) mutkat ovat liian loivia ja korkeuserot eivät ole vielä kaikilta osin täydelliset(jälkimmäinen tosin myös vaivasi RBR moditiimin Ounia).
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kysymys koskien Dirt rallia PS4:lla, pystyykö pelissä ajamaan kautta läpi niin että ajetaan samalla koneella kaverin kanssa peräjälkeen? Vai onko tämä pelkästään yksin peli?
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Rattia ja polkimia ei ikävä kyllä vielä ole mahdollista hankkia, mutta kyllä kai tätä kapulallakin vääntää.

Mä painan kapulalla ja ihan hyvin pelaa. Joskus rattia ja polkimia kokeillut, mut ei ollut mun juttu.

Kysymys koskien Dirt rallia PS4:lla, pystyykö pelissä ajamaan kautta läpi niin että ajetaan samalla koneella kaverin kanssa peräjälkeen? Vai onko tämä pelkästään yksin peli?

Tarkoitatko samalla koneella nyt autoa vai ps4 laitetta? En ihan 100%:n varma ole, mutta ainakin jokaisen pätkän jälkeen tulee mahdollisuus verrata omaa tulosta kaverin tulokseen ja olettaisin että tämä on mitä haet.

On siinä mielestäni myös mahdollisuus luoda oma ralli johon sitten varmaan voi lisätä frendejä linjoilta ja ajella sitten vastakkain.

Ainakin nettipeliä tuolla voi ajella. Vanhalla Dirtillä ainakin ajelin rallicrossia netissä muiden pelaajien kanssa. Eiköhän se uudellakin onnistu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voihan helvetin perhana, kun oli se ensimmäinen voitto niiiin lähellä!
Lancia Stratoksella kauden viimeinen kilpailu Saksan asvaltilla ja auto osui tiehen kuin liimattu. Tarkkaa ja hyvää ajoa ja huomasin silti vähän yllätyksekseni, että johdan koko rallia "huikealla" 0,8 sekunnin erolla, kun kaksi EK:ta jäljellä.
No toiseksi viimeinen EK menikin sitten aivan puihin, kun tiesin johtavani todella niukasti ja pää ei suoraan sanoen kestänyt. Ensin kiveen, kun ei olisi pitänyt leikata ja sitten vielä spinnaus U-käännöksessä. Sitten oltiinkin 14 sekuntia kärjeä perässä ennen vikaa pätkää.
Viimeiselle pätkälle sitten maximum attack, kaikki tai ei mitään. Ajo kulkee upeasti ja ajan ylivoimaiset pohjat. Silti häviän rallin 1,1 sekunnin erolla. ARGH! Pikkuisen söi miestä.

Vielä se voitto jää odottamaan itseään, muutaman pätkän saanut kuitenkin hoideltua. Loistoajoa seuraa rinteessä pyöriminen Akropoliin kukkuloilla.

Tänään tulee se voitto! Sillä ajatuksella lähdetään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tarkoitatko samalla koneella nyt autoa vai ps4 laitetta?

No itseasiassa tarkoitin samalla pleikalla peräjälkeen, en nyt muista varmasti mutta muistelisin että tuon toiminteen nimi olisi ollut hotseat, eli ajetaan ralli/kausi läpi pätkä kerrallaan niin että toinen ajaa ensin ja sitten toinen ajaa saman pätkän perään ja aika verrataan niin koneen kuskeihin kuin kaverin aikaan ja sijoitukset muodostuu näin, mm Colin McRae rally 2 oli tämä toiminto, ihmettelen että mikä siinä on niin vaikeaa saada se mukaan näihin nykyisiin rallipeleihin. Ja tarkistin itse, Dirt Rallyssa ei ole sitä toimintoa, voi ajaa joko yksin tai netissä 2-8 pelaajalla.

Harmi, kehuista huolimatta jää siis nyt tämäkin rallipeli ostamatta.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Onhan tämä kova. Todella kova.

Kyllä tätä nyt ohjaimellakin vääntää, mutta ratilla saisi varmasti vielä enemmän irti. Noh, näillä mennään.

Onko täällä muuten paljon pelaajia? Saataisko joku viikonloppu kisaa pystyyn? :)
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kokeilin tätä nyt ilmestynyttä Dirtiä tuossa muutama kuukausi sitten ja nyt voi viimeinkin sanoa, että RBR:lle on haastaja. Kunhan rahatilanne antaa myötä, tulee peli ostettua itsellekin. Kunnon vehkeillä tuo oli tietokoneella todella makoisaa ajettavaa. Autoissa oli oikeasta tuntumaa ja WRC-kaahaukset ovat todella, TOOOODELLA kaukana tuosta. Lisäplussaa aidoista pätkistä, josta itseasiassa en kokeiluhetkellä tiennyt. Kävin vaan ajamaan ja yhtäkkiä mietin, että onpas tutun oloista tietä. Ouniahan siinä ajettiin, joskin väärään suuntaan. Simuaktiivit naureskelivat, kun Dirt Rallyn missio julkaistiin. Nyt tehdään tosissaan simulaattoria. Mokomat yllättivät sitten todella ja seurasi hämmennys, että perhana, nehän ovat tosissaan. Todella virkistävä uutuus autopelimarkkinoille. Johan RBR onkin ehtinyt ikääntymään "muutaman" vuoden liian pitkään ylivoimaisena ykkösenä.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Ostin tuon Dirt Rallyn vielä silloin kun se oli Early Access ja onhan se kyllä messevä peli! Alkuun pidin sitä liian helppona, mutta kyllä sitä vaikeuttakin tästä löytää. Keskeytyksiä saisi kyllä tulla huomattavasti helpommin kun nyt saa ajaa sata kertaa täysillä kallioon ja meno vaan jatkuu. Alkuun ajoin RBR:n rattiasetuksilla ja se oli melko tylsää touhua, mutta nyt kun rukkasin asetukset uusiksi niin homma muuttuikin paljon hauskemmaksi. Ehkä tulee ajoissa tämän muutoksen takia takkiin, mutta ihan sama koska kivaa on.

Jos joku jaksaisi väsätä jonkun kilpailun niin olisi hauska osallistua.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pohjoiskalotin paskin Dirt Rally -kuski täällä, päivää! Turpaan tulee että tukka lähtee. Paitsi Ruotsin mm-rallin voitin clubman tasolla Opel Kadetilla, ajoin ihan hyvin ja viimeisellä pimeällä pätkällä kärkimies kakkasi ajohaalareihinsa jääden neljänneksi. Nousua ei tapahtunut kun itse puolestani töpeksin viimeisen kisan oikein huolella, Suomessa kynnettiin uutta perunavakoa metsiä myöten ja loppusijoitus sarjassa 4., kaksi pistettä kolmanteen sijaan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Clubman tasolla otin autoksi Renault 5 Turbon, mikä mättää kun ei se kulje mihinkään? Menee eteenpäin kyllä mutta turbon paineet ei nouse, startissa kyllä viisari liikkuu, kun liikkeelle lähdetään niin turbottomana mennään ja kyydit onkin sitten sen mukaiset. Kohtalaisen surkeaa ajaa kun tehoa ei ole, huippunopeus on ollut parhaillaan reilut 150 km/h, tehottomana neulansilmästä lähteminen on kohtalaisen tervaista. Tiellä se kyllä pysyy useimmiten ihan mukavasti kun vauhti on noin surkeaa, nokkaan vaan tulee tavallistakin törkeämmin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hmmm... Tsekkaapa jos ajat ratilla että kaasupolkimen asetukset ovat kunnossa. Itselläni ensimmäinen kausi meni pipariksi kun en ollut noita asetuksia katsonut ja kaasun polkaiseminen pohjaan antoikin vain n 75% täydestä tehosta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hmmm... Tsekkaapa jos ajat ratilla että kaasupolkimen asetukset ovat kunnossa. Itselläni ensimmäinen kausi meni pipariksi kun en ollut noita asetuksia katsonut ja kaasun polkaiseminen pohjaan antoikin vain n 75% täydestä tehosta.
Padilla ajan ja XBox One alustana. Testasin custom eventissa muutamaa turboautoa ja toimivat ihan normaalisti, kokeilin Relluakin ja sama vika. Muuten on kausilla käytetyt kesymmät autot toiminut ihan moitteetta, kuskissa on ollut vika jos ei ole kulkenut riittävästi ja tietä pitkin.

E: No niin, pitkällisen punnertamisen jälkeen löytyi vika ja se oli kaasun asetukset sittenkin, kiitokset Uuhis #97:lle. En ollut muuttanut asetuksia mitenkään sitten turbottomien autojen ajojen, niillä kulki noilla asetuksilla oikein komeasti ja välillä liiankin kovaa. Nyt kun kaasuliipasimen asetuksia sääti niin johan on virtaa turbovärkeissä, vittu mikä meininki! Pelottaa suorastaan lähteä Suomen soraränneihin, metsät tulee tutuiksi.

Eilen varmaan sekoilin jotain omiani toisten autojen testeissä, olisiko tehojen myötä muuten vaan lisääntynyt vauhti sokaissut silmät tai sitten kaasu vaan toimi normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Perhana, ajelin tuota Monte Carlon viikkokisaa ja viisi ensimmäistä pätkää menikin ihan mukavasti, jokaisella pätkällä turpaan keskimäärin n. 15 sekuntia.

Viimeisellä sitten heti alussa johonkin seinään ja rengas paskaksi. Pituuttahan tuolla pätkällä oli joku 10km ja oli hieman vittumaista painaa menemään 95% pätkästä ilman rengasta. Lopulta tuosta tuli turskaa melkein kolme minuuttia, höh.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei itsellä ole juuri pelejä PS4, mutta ei oikein Loebinkään peli demolla vakuuttanut joten tätä Dirt rallia harkitsen ostoon, mutta kysymys on että odottaako hinnan laskua vai ostaisiko jo nyt. Ei ole vain juuri koskaan yli 50 euroa peliin tullut pistettyä niin mietin ostaisiko vai ei :) polkimia toki ei ole. Saakohan tuohon jotain "omaa liigaa ym.." perustettua, että pystyisi vaikka jatkoajan muita huonoja rallikuskeja vastaan ajamaan? silloin voisi kiinostaa jos ei tarvitsisi pelkästään virtuaalikuskeja vastaan ajaan. Olkoon sitten hyviä tai huonoja kuskeja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävinkin kyseisen pelin sitten ostamassa ja todella jännältä ja kivalta vaikuttaa ohjaimellakin, haastetta sopivasti, mutta auto käyttäytyy sillein että jos malttia olisi enemmän niin tulostakin voisi tulla, se että ajaa heti kolmannessa rallissa järveen ja keskeyttää taas taitaa vaatia jo aika paljon :) muuten jopa ihan siedettävästi eka ralli meni siihen asti, tok tuleehan sitä jopa minuutteja turpaan, mutta lähtökohtiin nähden, yllättävän paljon kuitenkin virhe maksaa vaikka auto ei suoraan hirveästi hajoaisi
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Ei itsellä ole juuri pelejä PS4, mutta ei oikein Loebinkään peli demolla vakuuttanut joten tätä Dirt rallia harkitsen ostoon, mutta kysymys on että odottaako hinnan laskua vai ostaisiko jo nyt. Ei ole vain juuri koskaan yli 50 euroa peliin tullut pistettyä niin mietin ostaisiko vai ei :) polkimia toki ei ole. Saakohan tuohon jotain "omaa liigaa ym.." perustettua, että pystyisi vaikka jatkoajan muita huonoja rallikuskeja vastaan ajamaan? silloin voisi kiinostaa jos ei tarvitsisi pelkästään virtuaalikuskeja vastaan ajaan. Olkoon sitten hyviä tai huonoja kuskeja.

Ideasta tekoihin, PS4 alustalle tein tuossa liigan nimeltä Jatkoaika DRC, johon voi liittyä vapaasti. Kaikki kuusi rallia kahdeksalla EKlla aina viikon ajan ajettavissa maanantaista maanantaihin klo. 14.00. Kisat ja pätkät ilman restarteja. Luokkina nelivedot 00 ja 10.

Pätkät ja sääolot heitelty nopalla. Yöpätkät poistin suosiolla ja arvoin uudestaan. Jos sattui sama pätkä tulemaan kolme kertaa yhteen ralliin, niin otin vapauden heittää uudelleen.
https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/44187/jatkoaika-drc.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös