Rallipelit

  • 71 432
  • 308

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Noniin, nyt on saatu kunnon ensipuraisu B-ryhmäläiseen ja lumiränneissä paiskomiseen. Melko tuskaista puuhaa, eka pätkä melko sukkasillaan ja parin talon pihastakin käytiin hakemassa Quattrolla vauhtia. Maaliin pöllytettiin kellon pysähtyessä aikaan 03:50:640 - yllätyin voittaessani pätkän. Toiselle ek:lle päätin sitten hyökätä oikein huolella ja maximum attack päälle - tulos tai ulos. Nyt rykäistiin aivan limillä ja kello näytti pätkän maalissa 10:17:957 - jälleen pohja-aika. @Cocktus oli ilmeisesti pölisyttänyt auton johonkin tällä pätkällä oikein huolella, kun eroa tuli miltei 2 ja puoli minuuttia. Huollossa meni kivasti, tasan 30min käytettiin ja auto 100% iskuun rallin jälkimmäiselle puoliskolle. Lyhyt kolmospätkä tultiin virheittä, perusjouhevaa ajoa ja alkoi pääsemään pienten säätöjen kautta Audin kanssa sinuiksi: enemmän sladia, vähemmän vauhtia, mutta turvallisemmin perille. Neloselle sitten lähdettiin perinteisesti varmistelemaan, ja sehän nyt ei tietenkään IKINÄ mene niin kuin suunnittelisi. Niinpä hyvin sujunut erikoiskoe sai puolivälin jälkeen minusta irti JM Latvala-moodin ja vedin Audin komeasti lepikkoon pyörien neljästi katon kautta ympäri. Aivan karmea joulu ja auto suhteellisen ehjänä takaisin väylälle, loppu tultiin sitten parin spinnauksen saattelemana ajokoira-audia ajellen maaliin, yllättävän hyvää vauhtia ylläpitäen. Kellot seis ja rallin voitto taskuun, vaan on toi ruotsi ja b-ryhmäläiset ihan hirveä yhdistelmä. Onneksi penkat antaa anteeksi, seuraavissa ralleissa nimittäin tulee keskeyksiä tähän osoitteeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Liityin mukaan atk-puolen liigaan ja näköjään kolmas sija tuli taskuun Ruotsin puolelta. Pitää varmaan seuraavaan ralliin pudotella noita apuja pois, kun tuntui Lancia pysyvän ehkä himpun verran liian hyvin tiellä. Lyhyet pätkät olivat omalta osalta ihan hirveää kuraa, mutta pitkät pätkät menivät mallikkaasti, kun pääsi flow-tilaan veivaileen rattia.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Hyvä, lisää kuskeja sarjaan. Seuraavaksi kilpailukalenterissa oleva Wales polttelee jo, saattaa olla ns. käsiä kabiinissa sadekelillä mutaa sivuun paiskoessa. Metsäpätkillä pääsee varmaan nojaamaan puihin kylki edellä oikein huolella..
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
PS4 puolella on vieläkin vähän hiljaista. Onko tuo 8 pätkää liian pitkä yhdeksi ralliksi? Nyt kun alkaa tuo kesä, kärpäset ja kukkaset puskea päälle, niin huomaa, ettei se pleikka käynnisty aivan niin helposti, kun tuossa muutama viikko sitten. Enpä nyt ehtinyt Montea ajella läpi, vaikka tarkoitus oli. Taisikin olla jo toinen Jatkoajan ralli kolmesta, jota en ajanut loppuun. Kuuden pätkän rallin saisi ajettua noin puolessa tunnissa, niin ehkä silloin saataisiin useampi kuski maaliin saakka. Jää vähän tylsäksi ajella ralleja yksinään/kahdestaan läpi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
PS4 puolella on vieläkin vähän hiljaista. Onko tuo 8 pätkää liian pitkä yhdeksi ralliksi? Nyt kun alkaa tuo kesä, kärpäset ja kukkaset puskea päälle, niin huomaa, ettei se pleikka käynnisty aivan niin helposti, kun tuossa muutama viikko sitten. Enpä nyt ehtinyt Montea ajella läpi, vaikka tarkoitus oli. Taisikin olla jo toinen Jatkoajan ralli kolmesta, jota en ajanut loppuun. Kuuden pätkän rallin saisi ajettua noin puolessa tunnissa, niin ehkä silloin saataisiin useampi kuski maaliin saakka. Jää vähän tylsäksi ajella ralleja yksinään/kahdestaan läpi.

Tätä mäkin veikkaan että kannattaisi varmaan 6 pätkään tiputtaa, 8 erikoiskokeella kerkee jo autokin hajota niin ettei jaksa maaliin ajaa :)
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Tätä mäkin veikkaan että kannattaisi varmaan 6 pätkään tiputtaa, 8 erikoiskokeella kerkee jo autokin hajota niin ettei jaksa maaliin ajaa :)
Ei tässä oo enää ku kaks rallia jäljellä, joten ajetaan tämä kausi näillä ja tiputan seuraavalle kaudelle kuuteen pätkään. Ehkä vois myös laittaa jotku vähän helpommin ajettavat autot seuraavalle kaudelle, niin erot ei kasva niin suuriksi.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Wales osoittautui odotetusti Ruotsia haastavammaksi paikaksi. Pätkät käyty ajamassa läpi ja sanotaan nyt vaikka niin, että jonkin verran oli enemmän tilannetta ja toimintaa kuin edellisessä osakilpailussa..
 

Yarbba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Kävin liittymässä myös tuohon PC- puolen liigan loppuun, ihan vain nähdäkseni että mihin oma panos riittää.

Ja eihän se riitä.

Sanotaan, että suoraan 60-luvun etuvedoista rs200 puikkoihin, niin vauhti tuntui poimunopeudelta. Hiki tuli, mutta wales rypisteltiin läpi.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
PC-puolen Wales ajettu. Kaksi ekaa meni ihan hyvin vielä ja olin 6 sekunnin johdossa kunnes pätkällä kolme hölmöilin niin paljon, että lopulta jäin 13 sekunnin päähän kärjestä. Vikassa EK:ssa sitten käsijarrun kosketushäiriö pilas heti lähdössä mun ajan ja jäin todella kauas kärjestä. En tiedä paljon varaslähdöstä tulee takkiin, mutta ihan näemmä riittävästi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hmm... Ratti reistailee, toivottavasti pystyn ajamaan Walesin ajoissa.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Hmm... Ratti reistailee, toivottavasti pystyn ajamaan Walesin ajoissa.

Jos sulla on Windows 10, Logitech G25 tai GT ja olet ladannut uusimman Logitechin softan niin todennäköisesti ajurit on mennyt päin pyllyä. Poista ne softat ja asenna uudestaan 5.10 versio siitä softasta. Mulla kävi juuri tällä viikolla samanlainen moka kun Windows tuota päivitystä ehdotti ja noilla ohjeilla sain korjattua.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mulla oli samaa hommaa, piti asentaa G27:n kanssa Logitech profiler uudestaan. Jostain syystä Dirtti ei tunnistanut polkimia ym.

Jep, polkimista tunnistaa tällä hetkellä vain kaasun, mikä kyllä vaikeuttaa hiukan ajoa.

Jos sulla on Windows 10, Logitech G25 tai GT ja olet ladannut uusimman Logitechin softan niin todennäköisesti ajurit on mennyt päin pyllyä. Poista ne softat ja asenna uudestaan 5.10 versio siitä softasta. Mulla kävi juuri tällä viikolla samanlainen moka kun Windows tuota päivitystä ehdotti ja noilla ohjeilla sain korjattua.

Itseasiassa ajelin tuolla vanhalla softalla, kokeillaan auttaako tuon uuden asennus. Joku DLL-kirjasto näyttäisi kadonneen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
No niin, softan päivitys tosiaan pelasti tilanteen ja sain Walesin läpi. Eka meni lopun pientä spinniä lukuunottamatta kohtuullisesti, 8 sekkaa pohjista. Kakkonen meni myös viimeiselle splitille asti hyvin, kun eräässä nopeassa kohdassa oli omaa tyhmyyttä kokeiltava vetää vitosvaihde askiin, seurauksena kaato ja rengasrikko vanteelle asti...yllätyksenä kuitenkin 6 sekunnin pohjat. Kolmonen meni yliyrittämiseksi kun tajusin olevani iskuetäisyydellä johtavasta, kruununa vielä sain taas rengasrikon ja pamautin pöpelikköön 10 metriä ennen maalia. Siltikin tuloksena 7 sekunnin pohjat, eli ilmeisesti kaikilla muillakin oli ohjelmaa. Nelonen meni sitten virheitä vältellen ja taisi n 7 sekunnin pohjat tulla sinnekin.

Sanotaan, että suoraan 60-luvun etuvedoista rs200 puikkoihin, niin vauhti tuntui poimunopeudelta. Hiki tuli, mutta wales rypisteltiin läpi.

Pienenä vihjeenä isoja vaihteita ei kannata edes harkita käyttävänsä, näillä pätkillä ja fysiikka/automallinnuksella joku 2/3 pykälä vie jo B-ryhmäläistä simona ja neulansilmiä lukuun ottamatta autot jaksavat tulla mutkasta uloskin, ainakin 205. Jarrua ja kaasua saa annostella melkeinpä vain varvastuntumalla
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kävin jo pöristelemässä Saksan ekat 2 pätkää, mutta kolmosen maalissa peli ilmoitti ettei saa yhteyttä enää Racenettiin ja peli jäi loputtomaan looppiin, muilla ollut samoja ongelmia?
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Kävin jo pöristelemässä Saksan ekat 2 pätkää, mutta kolmosen maalissa peli ilmoitti ettei saa yhteyttä enää Racenettiin ja peli jäi loputtomaan looppiin, muilla ollut samoja ongelmia?

Mulla kävi samoin kolmisen viikkoa sitten. Joku bugi varmaankin kun ei siitä virheilmoituksesta pääse mitenkään eroon.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Välillä joo sekoilee, eikä suostu menee eteenpäin. Ei oo auttanut ku sammuttaa koko roska ja joutuu yleensä vielä ajamaan edellisen pätkän uusiksi. Meinas mulla Ruotsin kisassa loppua ajelut siihen, mutta ajoin lopulta maaliin saakka. Täytyy tuo Saksa ajella tässä lähipäivinä, jos vaikka porukka aktivoituisi.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Saksan rallikin on nyt käyty pöristelemässä Audilla maaliin asti. Aika paljon vähemmän turhaa actionia Walesiin verrattuna, mutta kuten sielläkin, oli Saksassakin jokunen keltaliivinen ukko taas aivan liian lähellä tien reunoja minun Colin McRaemaisiin ajolinjoihin nähden... Ja yleisökin voisi vähän miettiä, että missä sitä Audin kylkimyyryä haluaa oikein katsella.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sain nyt sitten ilman ongelmia pöristeltyä Saksan läpi. Ykkönen tuli jo aiemmin ihan mukavasti, kakkosella mentiin monta risteysmutkaa huolella pitkäksi, sillä tuppasivat olemaan sellaisia mitkä piti ajaa täysin nuotista, sillä risteysaluetta ei käytännössä nähnyt ennenkuin oltiin jo sisällä siinä, ilmeisesti johdin Streideriä n kuudella sekunnilla tässä vaiheessa. Mutta sitten pitkä kolmospätkä... Alku tuli virheittä ja jouheasti, mutta pätkän keskivaiheilla sitten tuli spinnaus pöpelikköön nopealla osuudella. Auto ei onneksi kärsinyt tästä pahemmin, mutta muutama seuraava paikka tuli sitten raakasti yliyritettyä ja taas mentiin risteyksiä pitkäksi ja pakkia haettiin. Tuloksena 27 sekkaa tukkaan Streiderille ja kilpailun voitto lipesi käsistä. Viimeiselle yritin sitten Alenmaista Maximum Attackia, mutta tuloksena vain 5 sekunnin pohjat.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Mulla meni mahdollisuudet kolmannessa EK:ssa kun harmittoman näköisessä tilanteessa tuli rengasrikko. Muutenkin se pätkä meni kyllä niin penkin alle ettei voitosta kannata haaveilla tuolla suoritusvarmuudella.

Pari inhottavaa kohtaa löytyi tuosta rallista missä kartturi heitti nuotit ilmoille liian myöhään ja tuloksena oli katastrofi. Olisi pitänyt jarrutella jo ennen kartturin nuotteja, mutta kukapa tuonne nyt himmailemaan lähtisi.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Mulla meni mahdollisuudet kolmannessa EK:ssa kun harmittoman näköisessä tilanteessa tuli rengasrikko. Muutenkin se pätkä meni kyllä niin penkin alle ettei voitosta kannata haaveilla tuolla suoritusvarmuudella.

Pari inhottavaa kohtaa löytyi tuosta rallista missä kartturi heitti nuotit ilmoille liian myöhään ja tuloksena oli katastrofi. Olisi pitänyt jarrutella jo ennen kartturin nuotteja, mutta kukapa tuonne nyt himmailemaan lähtisi.

Tosta nuottihommasta samaa mieltä, ainakin yhdellä nopealla osuudella aukealla tulee nelosen mutka oikealle joka on aivan saatanan väärä nuotti siihen. Aina leveäksi ja sinne pensaikkoon, yleensä joku perus rengasrikko siihen päälle. Muutamassa muussa paikassa nuotti tulee aivan liian myöhään, kun on 190km/h lasissa ja kaveri sanoo, että se ois sitten heti ysikympin risteys tossa hei. Moro.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tosta nuottihommasta samaa mieltä, ainakin yhdellä nopealla osuudella aukealla tulee nelosen mutka oikealle joka on aivan saatanan väärä nuotti siihen. Aina leveäksi ja sinne pensaikkoon, yleensä joku perus rengasrikko siihen päälle. Muutamassa muussa paikassa nuotti tulee aivan liian myöhään, kun on 190km/h lasissa ja kaveri sanoo, että se ois sitten heti ysikympin risteys tossa hei. Moro.

Olisi muuten jännä idea näihin että voisi tehdä nuotit itse näihin, ensin nuotitus ja sitten ajetaan.. ehkä joskus.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tosta nuottihommasta samaa mieltä, ainakin yhdellä nopealla osuudella aukealla tulee nelosen mutka oikealle joka on aivan saatanan väärä nuotti siihen. Aina leveäksi ja sinne pensaikkoon, yleensä joku perus rengasrikko siihen päälle. Muutamassa muussa paikassa nuotti tulee aivan liian myöhään, kun on 190km/h lasissa ja kaveri sanoo, että se ois sitten heti ysikympin risteys tossa hei. Moro.

Täytyy sanoa että itsellenikin varsinkin nyt Saksan kisaa ajellessa nuo puutteet nuoteissa tulivat karusti pinnalle. Varsinkin tuolla mainitsemallani Saksan kakkospätkällä oli muutamia mutkia jotka olivat suoraan jonkun nypyn takana tms, eli mutkaa ei voinut nähdä, jolloin nuotin olisi oltava kohdillaan. Mutkat jotka näkee eivät ole niin iso ongelma, mutta olen kyllä itsekin huomannut vaistomaisesti välillä himmaavani(varsinkin näillä B-ryhmäläisillä) kun en nopeissa paikoissa luota täysin luettuun nuottiin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Suomi pöristelty läpi, vain yksi merkittävä ulosajo, mutta "kohtuu" jouheasti menneen Saksan jälkeen B-ryhmäläisten paska alusta pääsi Suomen hypyissä taas tekemään ajamisesta todellista työtä ja sitoa sai taas urakalla. Mitenköhän sarjan säännöt menevät, mikäli minä voitan Suomen ja Streider on kakkonen, päädymme tasapisteisiin ja voittojakin on molemmilla 2, Streider voittaa koska voitti ekan kisan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös