Niin, eipä tuolla oikein taida olla paikkoja jäljellä kuin M-Sportilla. Tuossa taas kysymys kuuluu, että montako autoa M-Sport pystyy ajattamaan ilman RB:lin sponssia. Paddon on kai huhuissa yhdistetty M-Sportiin.
Toistoa on, mutta Citikalla ajavat ainakin Ogier ja Lappi. Loebillä on soppari voimassa PSA:n kanssa ensi kaudesta, mitä M-Sport tuskin pystyy ostamaan ulos, joten Loeb ajaa ensi kaudellakin hyvin todennäköisesti joitakin ralleja Citikalla. Kuka on sitten se kuski, joka ajaa ne kisat, joita Loeb ei aja? KassiAlma? Östberg? Breen? Täyttä kautta tuskin on siis kenellekään tarjolla.
Hyundailla on sopparit Neuvillen ja Mikkelsenin kanssa. Sordon on huhuttu olevan lähellä sopparia taas osasta kisoja. Täälläkin on siis tarjolla vain osa kisoista. Joku jo hyvän kokemuksen omaava kuljettaja tuohon sopisi, koska Mikkelsen on vedellyt aika mollivoittoisesti tämän kauden. Tämä auttaisi merkkitaistelussa.
Toyotan paketti on valmis. Tänak, JM ja Meeke ovat soppareissa.
Jäljelle jää M-Sport, jolla on varmasti vaan Sunisen pahvi valmiina. Ford tuskin lyö yhtään lisämasseja pöytään, joten montako autoa M-Sportin väreissä ensi kaudella sarjaa kiertää, on vielä kyssäri. Kuskeja on tarjolla kyllä ja varmasti sponssiraha auttaa sopparineuvotteluissa. Näyttää täysin varmalta, että M-Sportilla/Fordilla ei taistella ensi kaudella kummastakaan mestaruudesta.
Lähinnä nyt siis odotellaan M-Sportin ilmoitusta, millaisen kauden pystyvät vetämään läpi. Citikalla ja Hyundailla on tarjolla ilmeisesti vain noita pätkätöitä. Ei tuossa nyt suurta jännitettävää enää ole, ellei Loeb halua ajaa niitä vallikoituja kisoja M-Sportilla. Wilson on kyllä kiinnostunut Loebin ajattamisesta, mutta kun se vaatii tuon PSA-sopparin purkua ja sieltähän huomautettiin nopeasti tuon sopparin olevan voimassa, vaikka Pökötti rallicrossista lähtikin.
Kuskeja on tosiaan tarjolla kyllä noille kaikille paikoille. Östberg, Paddon, Evans, Breen ja ketä kaikkia muita niitä vielä onkaan. Voisiko joku uusi nimi nousta sitten yllärinä jollekin paikalle? Huttunen Hyundaille Sordon kanssa ajamaan osan kisoista? Onko muita mahdollisia nuorempia nimiä jollekin paikalle? Kalle se ei vielä ole.
Mielenkiinto kohdistuu tulevaan myös siinä, olisiko esim. Subaru palaamassa ladulle esim. parin kauden sisään? Tuokin voi riippua siitä Japanin kisan kohtalosta.
Ensi kaudesta veikkaan Toyotan ja Citikan välistä merkkitaistelua sekä sitä, joko Tänak tai Neuville pystyisi katkaisemaan ranskalaisten imperiumin. Suomalaista mestaria tuskin tullaan näkemään, kun Ogier on Esuppia nopeampi ja vastaavasti Tänak JM:ää. Meekekin voi olla vaikea pala Latvalalle, jos vaan Meeke pysyy ladulla. Josko ensi kaudesta tulisi myös jännittävä mestariuksien kannalta.