Pajarin kannalta pahin vastus lienee Grjazin, joka välillä väläytellyt aika vahvoja suorituksia, ja Citroenkin on asfaltilla ihan toimiva peli. Greensmithin ja Kajetanowiczin mahdollisuuksiin en jaksa oikein uskoa, mutta Jan Solans voi olla Toyotalla ihan vahva. Ei pitäisi kyllä tosin Pajarille olla mitään jakoa jos ei tule jotain ongelmia.
En minä kyllä usko, että mestaruudella Solberginkaan mahdollisen tallipaikan kannalta on mitään merkitystä. Kyllä hänkin on näyttönsä antanut ja tilannetta ei muuta mihinkään suuntaan, kävipä Japanissa miten tahansa. Eiköhän niitä keskusteluja ole jo käyty ja saattaa olla tarjouksiakin pöydällä, mutta Solbergin ajaminen pääluokassa saattaa lopulta olla kiinni rahasta.Tosin melkein toivon sarjan kannata että Solberg veisi ja nappaisi sitten vielä sen turvin tallipaikan. Pajarin kohdalla mestaruudella ei ehkä niin väliä tässä kohti kun rally1 pääsee joka tapauksessa koittamaan ensikaudella.
En minä kyllä usko, että mestaruudella Solberginkaan mahdollisen tallipaikan kannalta on mitään merkitystä. Kyllä hänkin on näyttönsä antanut ja tilannetta ei muuta mihinkään suuntaan, kävipä Japanissa miten tahansa. Eiköhän niitä keskusteluja ole jo käyty ja saattaa olla tarjouksiakin pöydällä, mutta Solbergin ajaminen pääluokassa saattaa lopulta olla kiinni rahasta.
Viimeisimmissä huhuissa Solbergia ollaan viemässä Toyotalla ajamaan wrc2 kalustolla ja samaan pakettiin saisi näytönpaikan Rally1 kalustolla. Taitaa olla sama lähde joka yhdistelee Rosselia M-Sportille.
Lähde: Jari-Matti Latvalan Toyota tekemässä yllättävän kuskikaappauksen
Mahtavan kauden WRC2-luokassa ajanut Oliver Solberg on yhdistetty huhuissa Rally1-luokan talleihin.sporttiuutiset.fi
“We’ve talked. From what we understand, Oliver has options and he needs to decide what he wants to do and where his priorities lie.”
“Like I said, Oliver has interest in Rally2 and he needs to decide if he wants to be in a Rally1 or a Rally2 car – we’re not interested in having people in the car if they’re not 100% committed to being there.”
Munsterin kylkiäisenä tulee sen verran sponssirahaa että hänestä ei MSport halua luopua. Lisäksi Malcolm oli uhonnut ettei Fourmauxin jatko "ole rahasta kiinni"..
M-Sportin kannalta ei kyllä niin hyvältä kuulosta, jos tallin ykköstavoite on Munsterin jatko. Sanoo Millener mitä sanoo "hyvistä pätkäajoista" niin ei Munsterin suoritukset kyllä ole vakuuttaneet millään tasolla.
Olihan tuo Heikille jo neljäs ralli Rally2 Yariksella.Maailman nopein Heikki myös mukana Rally2 Toyotalla. Vähän varmaan vielä hakemista uuden menopelin kanssa
Kohta on MM-sarjassa kaikki osa-aikaisia kuljettajista tallipäälliköihin.
Jari-Matti Latvalasta osa-aikainen tallipäällikkö
Jari-Matti Latvala ei toimi ensi kaudella täysipäiväisenä tallipäällikkönä.www.iltalehti.fi
Lisäksi Latvala pitkäaikaisena kuskina tuo media näkyvyyttä tekemiseen sen lisäksi, että mahdollistaa Lindströmin keskittymisen olennaiseen mediavelvollisuuksien sijaan. Taitaa nykyisellään myös Hyundailla rallipuolen operatiivista toimintaa tosiasiallisesti johtaa Loriaux vaikka toki Abiteboul on ihan oikea pomo Latvalaan nähden. Silti vähän samankaltaisuuksia siinä, että mediavastuut ei ole perinteisen tallipäällikön harteilla.Joo toki Latvala ei taida olla koskaan varsinaisesti tallipäällikkö olla, enemmän yhteyshenkilö tallin johdon ja kuskeille sekä medialle. Tuolla vältetty se ettei Lindströmin ja kumppanien tarvitse olla kokoajan jotain haastatteluja antamassa.
Vähän oli kyllä Millenerin taannoisessa lausunnossa rivien välistä luettavissa, että Fourmaux ei jatka. Toisaalta sanoi ettei M-Sportilla ole yhtään kuljettajaa kiinnitettynä ja toisaalta Fourmaux ja myös Millener tietää tietenkin missä ranskalainen ensi kaudella ajaa. Toki kerran jo tällä kaudella auton Rovanperälle Irlannissa järjestevä tyyppi ehti "paljastaa", että Rovanperällä tulee kiire testata autoa, kun tulee suoraan Japanin mm-rallista ajamaan hupikisan Irlantiin. Tuosta revittiin otsikoita, että lipsautti Toyotan pitämän salaisuuden kuskimiehityksestä Japanin kisaan, mutta myöhemmin selvisi ettei Kalle ole ajamassa Japanin kilpailua.Lisäksi Malcolm oli uhonnut ettei Fourmauxin jatko "ole rahasta kiinni".
Lisäksi Latvala pitkäaikaisena kuskina tuo media näkyvyyttä tekemiseen sen lisäksi, että mahdollistaa Lindströmin keskittymisen olennaiseen mediavelvollisuuksien sijaan. Taitaa nykyisellään myös Hyundailla rallipuolen operatiivista toimintaa tosiasiallisesti johtaa Loriaux vaikka toki Abiteboul on ihan oikea pomo Latvalaan nähden. Silti vähän samankaltaisuuksia siinä, että mediavastuut ei ole perinteisen tallipäällikön harteilla.
Hybrideistä ollaan todennäköisesti luopumassa jo ensi kaudeksi.
Se myös kiinnostaa, että lisätäänkö hybridin tilalle painot vai jätetäänkö tyhjäksi. Nimittäin 80 kg vähemmän painoa nopeuttaa autoja aika paljon.Olisi tietysti kiinnostavaa tietää kompensoidaanko Hybridin(ja sen antaman lisätehon) poistumista esim turbon imuilman kuristimen kokoa suurentamalla.
Päinvastoin, Dirtfish-sivuston mukaan meinaavat pienentää kuristinta 1mm:n 36->35mm. Auton minimipainoa toki on tarkoitus pudottaa 80kg, joka sitten kompensoi jonkin verran tehohäviötä.Olisi tietysti kiinnostavaa tietää kompensoidaanko Hybridin(ja sen antaman lisätehon) poistumista esim turbon imuilman kuristimen kokoa suurentamalla.