Mainos

Ralliketju

  • 1 867 974
  • 15 015

Gust

Jäsen
Tänakin lento se vaan jatkuu. Neuville ja Ogier eivät pystyneet yhtään vastaamaan aamun pätkillä ja lisäksi Ogierilta hävisi 1- ja 2-vaihteet laatikosta. Tänakin kannalta on vielä hyvä, että kärkiporukassa ajaa Latvalaa, Sunista ja Evansia, jotka voivat syödä pisteitä Neuvillelta ja Ogierilta. Ja Lappikin noussee vielä tuoloslistalla ylemmäs.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Tänakin lento se vaan jatkuu. Neuville ja Ogier eivät pystyneet yhtään vastaamaan aamun pätkillä ja lisäksi Ogierilta hävisi 1- ja 2-vaihteet laatikosta. Tänakin kannalta on vielä hyvä, että kärkiporukassa ajaa Latvalaa, Sunista ja Evansia, jotka voivat syödä pisteitä Neuvillelta ja Ogierilta. Ja Lappikin noussee vielä tuoloslistalla ylemmäs.
Se vaan, että Suninen sekä Evans tippunevat melko nopeasti Ogierin taakse, jos tilanne sitä vaatii.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko Evans jo pihalla? Just on lähtenyt ekat autot liikkeelle Brenig 2:lle, jolla on mittaa 29,13 km. Tällä pätkällä voisi olettaa vähän isompiakin eroja taas syntyvän. Katellaan. Yllättävän hyvin noi suomalaiset ovat vielä mukana, kun kukaan ei ole vielä edes pihalla. No, onhan tuossa vielä reilu 2 ajopäivää jonkun hoitaa ulkoilu...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Onko Evans jo pihalla? ...

On. Ilmeisesti jonkinasteinen sähkövika jätti Fordin siirtymätaipaleelle ennen ensimmäistä iltapäivän pätkää. Brenigillä Suninen spinnasi ja Latvala ajoi muuten huonosti, joten Neuville nousi kakkoseksi.

Tänak on omilla sekuntiluvuillaan, mutta sen jälkeen kaikki muut ovat puolen minuutin sisällä.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yllättäen ei tarvinnut sitä suomalaisen ulkoilua kauhean kauaa odotella. Suninen vetänyt ilmeisesti pihalle, joten siinä se Fordin tallimääräys nyt on lopullisesti toteutettuna ja Ogier on heistä ylimpänä tuloslistalla. Kalle nousi kymmenenneksi.

Kaksi päivää on vielä ajamatta ja erot on aika pieniä Tänakin jälkeen, joten kaikki on auki. Eikä tuo Tänakin n. 30s mikään iso johto ole, jos virheitä tulee. Kilometrejä piisaa ihan reilusti vielä, joten ei tuo lista tuolta tule näyttämään, kun kuljettajat maaliin tulee.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomenna sitten ajetaan koko päivä ilman huoltoa ja sadettakin on luvattu ainakin aamuksi. Hurjan jännä päivä tulossa.

Ainakin voisi olettaa että Ogier tuossa ainakin tulee tänään hyökkään, taitaa olla taktiikkana "tulos tai ulos". . Saa nähdä myös mitä tekee Toyotan suomalaiskaksikko, periaatessa ovat nyt juuri siellä sijoilla millä autetaan parhaiten mestaruuskamppailussa, pitäisi pysyä Neuvillen ja ogierin vauhdissa, mutta ei saisi missään nimessä keskeyttää. Ralli on pitkä ja vaikka jäisivätkin muiden vauhdista niin jokainen piste minkä tarvittaessa Tänäkille voi antaa ja viedä muilta auttaa, jopa powerin muutamat pisteet voivat olla arvokkaita.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Neuville tippunu sijalle 8 n. 1 min 23 sek perässä Tänäkkii. Ogier 2 ja sit ep ja jm.
Tänäkille tekis hyvää jos ep ja jm ohittais Ogierin.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Növil kävi vähän ojassa, mutta autoon ei tainnut tulla mitään isompaa hittiä. Tiukkaa tuossa on edelleen Tänakin takana, mutta ei siinä vielä kannata Esupin ja JM:n alkaa riehumaan. Pitkä päivä ja pahemmilla osumilla häviät kaiken, kun huoltoa ei ole. No, kai ne saa ite jotain vähän tehtyä, mutta mitään isoa remppaa ei kannata hommata. En ole renkaista lukenut/kuullut mitään, mutta ei tähän päivän alkuun kannata heti niitäkään tuhota. Suninen ei sitten näköjään lähtenyt tänään lenkille ollenkaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Suninen ei sitten näköjään lähtenyt tänään lenkille ollenkaan.

Turvakaaret saivat hittiä eilisessä ulosajossa, joten silloin kilpailuviikonloppu päättyy ennen aikojaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tänakin voittoputki katkeaa, kun Toyota hyytyy iltapäivän toiselle erikoiskokeelle. Keskeyttämisen syy ei vielä selvillä, ulkoisesti autossa ei näy mitään.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Pysyyköhän Jari-Matti ojien välissä loppuun asti - hyvin on kyllä saanut autonsa kulkemaan.

Ogieriin eroa siis 3.6 sekuntia ja Lappi 10.5 Ogierista jääneenä kolmantena. Rovanperä yhdeksäntenä lähes 1min 20s johdossa WRC2:ssa.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hieman vajaa 31 km jäljellä. Eihän tuosta pysty vielä mitään sanomaan, kun JM on kyseessä. Powerin pisteetkin saa vain, jos ajaa maaliin asti. Ja eikös Sebu näe JM:n splitit? Jos JM pysyy ladulla ja voittaa, niin saattaa Tänak tarjota JM:lle vaikka yhden olusen, mutta onhan tuossa vielä muutama kilometri jäljellä ja Sebu hyökkää kyllä. Tai sitten Esuppi voisi tehdä vielä isomman palveluksen Tänakille ja hurjastella Ogierin ohi. Növil tulee varmaankin vielä pari sijaa nousemaan, kun Mikkelseniin asti on vain n. 10s. Östberg on siinä välissä, mutta tuosta Növil saattaa ehkä jopa päästä ajamalla ja tuurilla vielä ohi.

Katsellaan, mitä kaikkea päästään vielä ihmettelemään.

E. Paddonista Növil tulikin jo 0,1s:lla ohi meneillään olevalla kolmanneksi viimeisellä pätkällä.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaahas. Sebulta aika kammosettiä EK21:llä! EK:lla pituutta 8,03 km ja vetää JM:lle jäljet selkään 3,4s pohjilla! Eroa onkin enää 0,2s JM:n eduksi...
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Nyt onkin jännät paikat kuinka JM:n kasetti kestää. Varmistella ei voi ja yliyrittämisellä JM löytänee itsensä viidakon valtiaana kisasta ulkona.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei riittäny Jartsan kyyti voittoon. Vaatisi Sebun ulkoilun, muuten ei aja ikipäivänä tuota 3,1s eroa kiinni noilla jäljellä olevilla 8 kilsalla, kun Sebu oli ekalla kerralla vielä 3,4s nopeampi. Hopealle jäi, jos ei kosahda kuuseen
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eihän JM:lla ollut mitään palaa taistella voitosta, kun tuo viimeinen, ja tietenkin myös kolmanneksi viimeinen, lyhyt pätkä oli assulla ajoa. Ja tämä viimeinen EK taisi vielä hieman lyhentyä, kun siellä oli mopopojat toheloineet ilmeisesti keskenään ja EK:n alku viivästyi aika paljon. Ekalla kerralla Sebun pohjat oli 4.22 ja nyt 3.59, joten tuo ero ei selity muulla kuin lyhentämisellä.

JM jäi lopulta 10,6s Sebusta ja Esuppi kurvaili kolmanneksi. Kalle oli yhdeksäs ja Tidemand hävisi Kallelle yli 1,5 min.

Kuljettajien pisteissä Tänak tippui taas kolmanneksi.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
MM-sarjassa on kyllä hurjan mielenkiintoinen pistetilanne ennen kahta viimeistä kilpailua. Kahden viikon päästä Espanjassa taidetaan jälleen ajaa ensimmäisenä päivänä etupäässä soralla ja la-su sitten asvaltilla, joten Tänak saa kyllä tuosta perjantaista etua.

Viimeisessä kilpailussa Australiassa sitten taitaa auraamisesta olla aika paljonkin perjantaina haittaa, joten saatetaanko Ogierin ja Neuvillen kohdalla nähdä jopa taktikointia Espanjan kilpailun PowerStagella riippuen toki kilpailun tilanteesta. Voisiko siis olla, että kumpikaan heistä ei mielellään MM-sarjan johdossa lähde viimeiseen kilpailuun, jos vaihtoehtona on olla 1-2 pistettä takana ja välttää auraaminen perjantaina?

Taistossa myös edelleen mukana Tänak, joka koki kovan kolauksen jo hyvältä näyttäneille mestaruushaaveilleen Walesissa. Tänakin vauhti oli kuitenkin Saksassakin asvaltilla koko joukon nopeinta, joten tiellä pysyessään ja auton kestäessä voi voitto Espanjassa olla hyvinkin mahdollinen. Viimeiseen kilpailuun saatetaankin siis lähteä aivan ennenkuulumattomista lähtökohdista, jos vielä kolmella kuljettajalla olisi tasaiset mahdollisuudet mestaruuteen. Siinä sitä olisi MM-sarjallekin parasta mahdollista mainosta. Vaikka Tänakilla kävikin huono tuuri Walesissa ja piste-eroa Neuvilleen on, niin kyllä hänenkin mahdollisuudet mielestäni edelleen yllättävän hyvät ovat. Se vain vaatii sen voiton Espanjasta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Vaikka Tänakilla kävikin huono tuuri Walesissa ja piste-eroa Neuvilleen on, niin kyllä hänenkin mahdollisuudet mielestäni edelleen yllättävän hyvät ovat. Se vain vaatii sen voiton Espanjasta.

Vaatii voiton ja vaatii melkein täyden potin myös powerstagelta. Tässäkin tapauksessa piste-ero voi kaventua minimissään vain 8 pistettä Neuvilleen jos skenaario on se Tänak saa 30 pistettä ja Neuville on kisan toinen sekä powerstagen toinen. Tänakin osakkeita laskee se, että kun Katalonia ajetaan suurimmaksi osaksi asvaltilla, ei muissa kuljettajissa ole oikein (ehkä Sordoa lukuunottamatta) ehdokkaita, jotka voisivat Neuvillen sekä Ogierin sijoitusta tiputtaa mikäli maaliin ajavat. Ja Sordokin luonnollisesti väistyy Neuvillen tieltä viimeisenä päivänä.

Autosport ja muutama muukin media uutisoi aika varmoihin lähteisiin vedoten, että ensi viikolla julkistetaan nämä pitkään huhutut siirrot Meeken menosta Toyotalle ja Lapin siirrosta Citröenille.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Autosport uutisoi suhteellisen varman oloisesti, että huomenna sekä Toyota että Citröen uutisoivat ensi kauden kuljettajistaan. Mitään yllätyksiä ei taida olla luvassa, mitä ei tässäkään ketjussa olisi jo puhuttu.
Ainoa jännitysmomentti liittynee siihen ilmoittaako Citröen kaksi vai kolme kuljettajaa koko sarjaan. Jos kolme, niin huhujen mukaan Östberg olisi vahvoilla kolmanteen autoon.

Toyotalle todennäköisesti siirtyvä Kris Meeke vaihtaa ensi kaudeksi kartturia. Paul Nagle väistyy ja huhujen mukaan Hayden Paddonin kartanlukija Seb Marshall olisi mahdollisesti siirtymässä Meeken vierelle. Myös Elfyn Evansin kartturi Dan Barritt on vaihtoehtojen joukossa, kun Evans on mahdollisesti jäämässä ilman tallipaikkaa ensi kaudeksi. Huhujen mukaan Fordilla ajaisivat ensi kaudella Paddon, Suninen ja Breen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös