Ralliketju

  • 1 700 130
  • 13 485

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kubicalta lähti pääsponssi eli Lotos lopetti rallin tukemisen kokonaan. Myös Kajetanovitsilta lähti tarrat kyljistä. Se voi olla yksi syy miksi jatko on epävarmaa...

Enko Evansin paikka DMackin Fiestassa julkistettu jossain? Ei ole omaan silmään osunut.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Enko Evansin paikka DMackin Fiestassa julkistettu jossain? Ei ole omaan silmään osunut.

Ei. Kun M-Sport tiedotti kuljettajistaan, niin WRC.comissa oli tiedottajan lausunto, jonka mukaan Evansin ensi kaudesta neuvotellaan vielä. Että ajaisi mahdollisesti joitain ralleja Fordille, todennäköisesti juuri DMackin väreissä. Jonka väreissä tullaan näkemään muuten Ketomaakin jossain ralleissa.

Nauratti muuten lukea Wilsonin lausuntoja Camillista, että on huikea tulevaisuudenlupaus jne. Olisi sanonut vaan rehellisesti, että ranskalaisella oli isoin rahasalkku.

Edit. Ei siis tietenkään Bartelli mennyt M-Sportille, vaan Camilli.
 
Viimeksi muokattu:

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Nauratti muuten lukea Wilsonin lausuntoja Bertellistä, että on huikea tulevaisuudenlupaus jne. Olisi sanonut vaan rehellisesti, että ranskalaisella oli isoin rahasalkku.

Eikös tuo Bertelli ole italialainen kaveri? Jonkun muotitalon (Pradan!!!) pääkihon poika.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nauratti muuten lukea Wilsonin lausuntoja Bertellistä, että on huikea tulevaisuudenlupaus jne. Olisi sanonut vaan rehellisesti, että ranskalaisella oli isoin rahasalkku.

Sen lauluja laulat kenen leipää syöt... Samanlaisia tiedotteita osataan tehdä myös suomessa erään ralli/ratamiehen toimesta... Mutta eihän niitä asiantuntijoille tehdäkään...

Malcolm on ottanut rahalla koko kuskikatraansa ensikaudelle. Östberg tuo rahaa ainakin oman palkkansa verran ja vaikea uskoa että Camili ottaisi paikkansa ihan nopeudella Tänakilta... Ja kun Tänakkin toi tänävuonna rahaa...
Eikös tuo Bertelli ole italialainen kaveri? Jonkun muotitalon (Pradan!!!) pääkihon poika.
Juuri näin...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Sorry. Bertelli toki italialainen ja legendaarisen Fuckmatie tiimin kuski. Ranskalaista Camillia tarkoitin, joka meni rahasalk... lahjakkaana tulevaisuuden kuskina siis M-Sportille.

Tuli tuosta kirjoitettua uutinenkin aiheesta, mutta niin ne vaan silti nimet menee välillä sekaisin : )

Linkki: UrheiluUutiset.com
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nauratti muuten lukea Wilsonin lausuntoja Camillista, että on huikea tulevaisuudenlupaus jne. Olisi sanonut vaan rehellisesti, että ranskalaisella oli isoin rahasalkku.
Samaa nauran itsekin. Camillin otteista tulee mieleen ensin tämä virhe.

Ihan niinkuin muutenkaan ei ois noita öljysheikkejä (ja muita joilla on rahapussi kunnossa...) rallaamassa mm-tasolla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Vuoden 2014 lopulla VW teki kahden vuoden diilit nykyisten kuskien kanssa: http://www.wrc.com/en/wrc/news/october/ogier-simple-contract/page/1878--12-12-.html linkki WRC.comin sivuille uutiseen aiheesta.
Eli JM:n ja Ogierin sopparit on katkolla ensi vuoden jälkeen.

Aivan. Eli mielenkiintoiseksi menee. Tosin dominopalapelihän menee todennäköisesti niin että ensin Ogier ottaa parhaan tarjouksen päältä pois (lienee myös Toyotalla kiinnostusta) ja sitten muut menee mihin menee.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkä muuten suomalaisten tilanne on, ei kai tuon Latvalankaan jatko kovin kiveen ole hakattu. Voidaanko olla ensikauden jälkeen tilanteessa ettei yhdessäkään huipputallissa ole suomalaista?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mitenkä muuten suomalaisten tilanne on, ei kai tuon Latvalankaan jatko kovin kiveen ole hakattu. Voidaanko olla ensikauden jälkeen tilanteessa ettei yhdessäkään huipputallissa ole suomalaista?
Voidaan, mutta en usko. Kait Latvala nyt jonkun 1-2v jatkopestin vielä saa, koska aika varmoja loppujenlopuksi otteet on. Toyotahan nyt ei huipputalli vielä ole mutta melkeinpä tekisi mieli lyödä vetoa jonkun tekstiilin syömisestä jos Suninen ei ajaisi Toyotalla 2017. Kuitenkin Toyotan pääpaikkana pysyy Jyskälä ja monessa haastattelussa on spekuloitu sitä että Suninen olisi Toyotan tuleva lupaus.

Lappi nyt on pienehkö kysymysmerkki. Skodalla on aikalailla koko uransa ajanut mutta koska VW on se vaggilaisten ykkösteami niin jos nousee ylempiin luokkiin niin aika varmasti jää Ogier-Latvala-(Mikkelsen?) - kombon varjoon.

Jos pitäisi veikata ensikauden jälkeen suurempia putoamisuhan alla olevia kuskeja (tähän en sitten ota huomioon noita Bertellejä yms joilla rahaa löytyneepi), niin varmaan menee Tänak-Evans-Meeke-Mikkelsen. (Tänak ihan vaan sen takia että on virolainen, pappa-Wilson ottaa varmasti ennemmin Walesilaisen kuskiksi kuin eestimeesin, vaikka tuntuu vähän siltä että Tänakilla vauhtia on paremmin, siitäkin huolimatta että Evansilla oli enempi pisteitä.) Meeke taas alkaa olla vanhin ja virheherkin kuski (McRae-moodi aina välillä tuntuu olevan päällä), Mikkelsen taas siitä että varma 3. kuski Ogierin ja JML:n rinnalla, mutta kuinka kauan? Kiinnostaako jatko VW:llä vai haluaako kenties parempaa virkaa...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Mitenkä muuten suomalaisten tilanne on, ei kai tuon Latvalankaan jatko kovin kiveen ole hakattu. Voidaanko olla ensikauden jälkeen tilanteessa ettei yhdessäkään huipputallissa ole suomalaista?

Voidaan, ja todennäköisesti ollaankin, jos ei Lappi saa autoa jo 2017 kaudelle. Mikkelsen tulee ensi kauden aikana viemään tuon Latvalan paikan lopullisesti, ja Volkkarilla on kuitenkin nuoria kavereita kehittymässä Skodan puikoissa, jotka pitäisi kohta jo nostaa porrasta ylemmäksi. Latvalan mahdollisuudet menestykseen ovat menneet jo monta vuotta sitten, joten tuskin tuota pyörimistä enää kovin kauaa katsellaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä olen erimieltä Latvalan tulevaisuudesta. Mikkelsen on nopea jo nyt mutta 2017 on aika monta jakkaraa täytettävänä. VW, Sitikka, Tojota, Huihai, ja ehkä vielä Ford. Ja kolmella autolla/team. Niihin paikkoihin pitää löytää nopeita ukkoja. Ja JM on sitä. Hän ei ole yhtä tasainen kuin Odier, mutta edelleen ainoita joka pystyy Ogierin haastamaan. Mikkelsen ei siihen pysty kuin muutamassa kisassa. Vielä. Nimetkää joku joka on yhtä nopea kun JM mutta varmempi? Ei niitä montaa ole. Se ero siitä kolmen-neljän kärjestä taaksepäin on todella iso. Ja JM kaikesta huolimatta kuuluu siihen kärkiporukkaan joten kyllä hänelle paikka löytyy vielä 17:sta eteenpäinkin... Lappi on tulevaisuuden nimi, kunhan managementti ei ala painaa häntä alaspäin oman pojan kustannuksella. Ja ei tässä montaa vuotta mene kun Rovanperän Kalle pääsee WRC:n rattllin...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hyvä, että Meeke sai sopimuksen. Nopeutta kaverilta löytyy, ja hän edustaa perinteistä rallimaata eli Britanniaa. Toki ikää on jo aika paljon mittarissa eli tämä sopimus on aika lailla viimeinen mahdollisuus Meekelle voittaa MM-titteli.

Sitikka teki myös odotetun ratkaisun ensi kauden suhteen eli DS3 WRC kulkee ensi vuonna yksityistiimin voimin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Monte Carlon MM-rallin alustava osallistujalista WRC-kuskien osalta on vuotanut julkisuuteen:

VW: Ogier, Latvala ja Mikkelsen
Hyundai: Neuville, Sordo ja Paddon(ajaa ainoana kolmikosta vuoden 2015 Huihaita siinä missä Sordolla ja Neuvillella on uudet Hyundait)
Citroen: Meeke ja Lefebvre
Ford: Östberg, Camilli, Tänak, Kubica, Bertelli ja Bouffier

Ogier ja Volkswagen kokonaisuudessaan lienevät vahvimmat Montessa, minä nostan esille myös nimet Sordo ja Bouffier, jotka ovat vuosien saatossa ollet vahvoja Monten vuoristoteillä.

http://www.iltasanomat.fi/ralli/art-1451013959441.html
Linkki IS:n sivuille, alustavaan osallistujalistaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
(ajaa ainoana kolmikosta vuoden 2015 Huihaita siinä missä Sordolla ja Neuvillella on uudet Hyundait)
Mä oisin kyllä Sordon vaihtanut tän tilalle. Paddon veti viime kesäkauden alkaessa aikalailla parhaimman kuskin virkaa Huihailla. Toivoisin kyllä että Neuville saisi jonkinsortin ajorytmin kuntoon heti kauden alkupuoliskolla, viimekausi meni vielä enempi vituiksi mitä M-Sportin "junnuvuosi". Vai onko tää keino jolla Paddon saisi vähemmän paineita ja tykittäisi parempaa tulosta?

Fordin teamista en sano mitään kummoisempaa. Jos halutaan sijoja 5-7 havitella ja loput superrallin turvin niin tuo teami tuntuu siihen olevan optimaalinen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän tuossa ole kyse ihan vaan siitä että Paddonilla ei ole minkäänlaista kokemusta Montesta, ja muutenkin alusta ja olosuhteet soveltuu paremmin Neuvillelle ja Sordolle. Sordollahan on muutama podiumikin Montesta joten näyttöjäkin löytyy. Montessa nuo olosuhteet tuppaa olemaan aina sellaiset että kokemus auttaa paljon, joten kyllä minusta Hyundai ihan oikeat valinnat on tehnyt.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Voi perkele, että veti taas vihaiseksi, kun tätä videota katsoi. Eikä varmaan tarvitse kertoa erikseen, että miksi. Miten tyhmiä ihmiset voikaan olla. Ei riittänyt pari varoitusta, vaan sinnikkäästi piti jatkaa samassa kohtaa katsomista. Kohdasta 4.09 eteenpäin tekee jo pahaa katsoa. Tossa meinasi tulla rumaa jälkeä, ei olisi paljon tarvinnut mennä oikealle...

Linkki: YouTube ja peltiä menee ryttyyn, onneksi ei kuitenkaan ihmisluita.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja sitten kun sattuu jotakin niin ollaan vaatimassa vastuuseen kisajärjestäjä, kuljettajia, yhteiskuntaa ja kaikkia asiaan liittymättömiäkin tahoja. Ihan käsittämätöntä että aikuisella ihmisellä ei ole sen verran tervettä päättelykykyä ja järkeä että ulkokurvi tai ison hypyn jälkeinen alue ei ole koskaan turvallinen katselupaikka vaan auto saattaa singota todella kauas.

Kyllähän tuossa videossa ihmetyttää toki järjestäjänkin osalta se että on noin selkeä ulosajopaikka mutta paikassa ei näy yhtään toimitsijaa. Vaan toisaalta kun itsekin on useissa ralleissa/sprinteissä ollut toimitsijana niin olen kyllä huomannut että vaikea noita idiootteja on pitää yhden-kahden toimitsijan voimin pois noista paikoista. Kyllä sitä on pari kertaa itsekin joutunut melkein painiotteluun ja saanut kuunnella vittuilua oikein kunnolla kun on vaan tiukasti ajanut ihmiset pois vaarallisilta paikoilta kerta toisensa jälkeen. Kun ei näille idiooteille yleensä kerta, kaksi eikä kolmekaan riitä, eikä mitkään lippusiimat, vaan moneen helvetin kertaan pitää ajaa pois siitä ulkokurvista.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Ja sitten kun sattuu jotakin niin ollaan vaatimassa vastuuseen kisajärjestäjä, kuljettajia, yhteiskuntaa ja kaikkia asiaan liittymättömiäkin tahoja. Ihan käsittämätöntä että aikuisella ihmisellä ei ole sen verran tervettä päättelykykyä ja järkeä että ulkokurvi tai ison hypyn jälkeinen alue ei ole koskaan turvallinen katselupaikka vaan auto saattaa singota todella kauas.

Kyllähän tuossa videossa ihmetyttää toki järjestäjänkin osalta se että on noin selkeä ulosajopaikka mutta paikassa ei näy yhtään toimitsijaa. Vaan toisaalta kun itsekin on useissa ralleissa/sprinteissä ollut toimitsijana niin olen kyllä huomannut että vaikea noita idiootteja on pitää yhden-kahden toimitsijan voimin pois noista paikoista. Kyllä sitä on pari kertaa itsekin joutunut melkein painiotteluun ja saanut kuunnella vittuilua oikein kunnolla kun on vaan tiukasti ajanut ihmiset pois vaarallisilta paikoilta kerta toisensa jälkeen. Kun ei näille idiooteille yleensä kerta, kaksi eikä kolmekaan riitä, eikä mitkään lippusiimat, vaan moneen helvetin kertaan pitää ajaa pois siitä ulkokurvista.

Joo paikalla tuli oltua, harvinaisen rajuja tilanteita näin talviralliksi. Tuossa paikassa oli yhteensä 4 sulkumiestä, muttei yhtäkään järjestyksenvalvojaa. Sulkumiehet kävivät ohjaamassa yleisöä kaksi kertaa ennen tuota Kadetin ulosajoa pois ulkomutkasta, mutta ei kuitenkaan tuolta kohdin mihin Kadett syöksyi. Yleisö totteli hyvin sulkumiehiä ja siirtyi heidän osoittamaan suuntaan. Tuossa Kadetin kaadossa oli mukana tuuria että auto ei osunut kenenkään, mutta tilanteeseen vaikutti myös se että jo aikaisemmin ulosajanut bemari jätettiin juuri tuonne aukkoon, mihin tie hämäästi ajatti. Kun bemari oli siellä aukossa, auton ympärillä oli vielä ihmisiä kuvaamassa/ihmettelemässä auton vaurioita ja vieläpä kun tuo Kadett oli ensimmäinen auto joka tuli tuon bemarin kaadon jälkeen ilman varoitusta, ei yleisö ollut vielä kerennyt siirtyä takaisin omille katselupaikoilleen. Mikäli bemari olisi viety tien laitaan niin kuin muut raadot, poislukien tuo valkoinen Megane, olisi aukko ollut tyhjä ihmisistä ja tuon kaltaista vaara tilannetta ei olisi syntynyt, mutta tämä on vain omaa pohdiskelua.

Eniten ihmetystä kuitenkin aiheutti että tuota paikkaa ei oltu merkattu huomiolla, ja se mikä tekee siitä vielä erikoisemman oli se että paikkassa oli vielä aamulla huomiomerkki, mutta se päätettiin ottaa pois. Huhujen mukaan järjestäjä oli aamulla todennut lumimäärän olevan riittävä, joten merkkiä ei tarvittu. Mutta kun otetaan huomioon että lunta ei kuitenkaan ollut paljoa ja koko ulkomutka oli täynnä kivijä ja kantoja olisi paikkaan mielestäni merkki kuulunut. Lisäksi paikka oli muutenkin kovavauhtinen. Jos lunta olisi ollut puoli metriä ja paikassa olisi ollut pelto takana ei merkkiä olisi tässä tapauksessa välttämättä tarvittu. Loppupelissä kuljettaja kuitenkin on se joka päättää kuinka kovaa ajaa nypylle, jossa ei ole varmuutta mihin tie kääntyy.

Vielä tuohon järjestysmies asiaan. Kansallisen tason ralleissa, poislukien SM-sarja ei ole monesti varaa hommata järjestysmiehiä näihin kunnon ulosajopaikkoihin tai oikeastaan juuri mihinkään muuhunkaan paikkaan, koska rahat ovat muutenkin tiukassa. Koska näissä kisoissa suurin osa katsojista on niin sanottuja ammattikatsojia he hoitavat monesti järjestyksenvalvojan tehtäviä. Tosin heillä ei niinkään turvallisuus ole aina motiivina. Tässäkin paikassa pidettiin huoli siitä että tuo aukko mihin Kadett syöksyi pysyi pääsääntöisesti tyhjänä, koska jos siellä olisi ollut ihmisiä näkyvissä olisi se varoittanut kuljettajia ja he olisivat mahdollisesti tajunneet tien kääntyvän nypyltä. Kuulin monta kertaa huutelua jo ennen autojen tuloa jos joku sattui menemään seisomaan tuonne aukkoon näkysälle. Ammattikatsojien pääsääntöisenä motiivina on nähdä ulosajoja ja silloin yleisö täytyy saada pois näkyvistä. Itsekin 13 vuotta kisoja kiertäneenä olen nähnyt kaikenlaisia likitilanteita ja myös vakavia onnettomuuksia, mutta yleensä onnettomuuksissa yleisö ei ole ollut osallisena. Tämäkin tilanne on taas median liioittelua ja josta lajia seuraamaton katsoja vetää turhan vahvoja johtopäätöksiä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Olihan tuossa viimeisessä kaadossa kuljettajaparillakin tuuria matkassa, ettei puu osunut hiukan keskemmälle kattoa. Olisi saattanut muuttua kaato kertaluokkaa vakavammaksi samantien.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olihan tuossa viimeisessä kaadossa kuljettajaparillakin tuuria matkassa, ettei puu osunut hiukan keskemmälle kattoa. Olisi saattanut muuttua kaato kertaluokkaa vakavammaksi samantien.

Toisaalta siinä oven kohdalla on kaaret joten se katto ei pääse samalla tavalla notkahtamaan kuin siitä oven takapuolelta. Mutta toki tuo on ollut aika kova isku ja vaikka kaaret ei periksi antaisikaan niin onhan siinä ihmisruhot kovilla tuollaisessa myllytyksessä. Ja onhan se juuri niin että nuo kilpa-autot ovat haavoittuvimmillaan silloin kun auto osuu puuhun katto tai pohja edellä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Justiinsa. Puhdasta idiotismia mennä ulkokurviin vahtaamaan. Tälläisten takia sitten kun tapahtuu jotain niin muuttuukin homma pian siihen pisteeseen että yleisökarsinoihin vain pääsee vahtaamaan (= paskimmat paikat, jos olet viimeisten joukossa paikalla).

Eniten ihmetystä kuitenkin aiheutti että tuota paikkaa ei oltu merkattu huomiolla, ja se mikä tekee siitä vielä erikoisemman oli se että paikkassa oli vielä aamulla huomiomerkki, mutta se päätettiin ottaa pois. Huhujen mukaan järjestäjä oli aamulla todennut lumimäärän olevan riittävä, joten merkkiä ei tarvittu.
Miten tuli tästä mieleen case Torittun ek:lla Jyväskylän mm-rallissa 2012 jossa kuulemma joku porukka oli kaivanut pätkänvarrelle kuopan ja laittaneet kiven sinne saadakseen vähän actionia...
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten tuli tästä mieleen case Torittun ek:lla Jyväskylän mm-rallissa 2012 jossa kuulemma joku porukka oli kaivanut pätkänvarrelle kuopan ja laittaneet kiven sinne saadakseen vähän actionia...
Torittu ajettiin -13. Ja se oli niin paska ja pehmeä tie ettei sinne tarvinnut kiviä piilotella. Niitä oli siellä paljon ihan muutenkin.

Merkki oli Jaripekka-rallissa järjestäjän toimesta otettu pois. Olivat ilmeisesti katsoneet että lumitilanteesta johtuen paikka ei merkkiä vaadi. Virhe tulkinta jälkeen päin mutta jälkiviisaus on aina helpompaa... Yleisö ei nykysin merkkejä niin vain poista koska niillä on järjestäjän puolesta määrätty "vahti" jonka tehtävä on huolehtia ettei merkit lähde teille tietymättömille niin katsojien kuin muiden kilpailijoidenkaan toimesta.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Torittu ajettiin -13. Ja se oli niin paska ja pehmeä tie ettei sinne tarvinnut kiviä piilotella. Niitä oli siellä paljon ihan muutenkin.

Merkki oli Jaripekka-rallissa järjestäjän toimesta otettu pois. Olivat ilmeisesti katsoneet että lumitilanteesta johtuen paikka ei merkkiä vaadi. Virhe tulkinta jälkeen päin mutta jälkiviisaus on aina helpompaa... Yleisö ei nykysin merkkejä niin vain poista koska niillä on järjestäjän puolesta määrätty "vahti" jonka tehtävä on huolehtia ettei merkit lähde teille tietymättömille niin katsojien kuin muiden kilpailijoidenkaan toimesta.

Jep, erittäin harvinaista että yleisö menisi muutenkaan merkkejä poistamaan. Tosin ei siitä kovin kauaa ole kun yksi sankari käänsi valtionmutkan merkin väärinpäin jotta sai synnytettyä runkipaikan. Koska kyseessä oli normaalissakin liikenteessä oleva tiemerkki ei paikalla ollut merkkivahtia. No, kaveri sai haluamansa ulosajot, mutta jäi tempustaan kiinni ja makselee vieläkin korvauksia kilpailijoille. Muistaakseni silloinkin kisa oli Heinolassa, oisko vuosi ollut 2010.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Huomenna se sitten starttaa, Rallin MM-sarja 2016 ! Latvalan aika kuten Nelonenproo leikkisästi mainostaa. Eiköhän se Jari-Matin aika ala ikävä kyllä oleen taputeltu. Mies on ajanut useamman vuoden aivan MM-sarjan huipulla. Kaveri veti monta vuotta Fordilla ja nyt ehdottomasti sarjan parhaimmalla autolla, volkkarilla. Joka kerta on tullut turpaan ja huolella. Vauhtia riittää aika-ajoin, mutta edelleenkään ei sitä luotettavuutta. Sitä mitä mestarilta vaaditaan. Kauden alku olisi pakko onnistua. 3-4 kisaa kun vetää vihkoon heti alkuun, niin turha on mestaruudesta haaveilla. Uskallan väittää, että tämän kauden mestari on jälleen Sebastien

tuossa vielä tän kauden

kisat:
Rallye Monte-Carlo 21.01. - 24.01.2016 Next Rally
Rally Sweden 11.02. - 14.02.2016
Guanajuato Rally México 03.03. - 06.03.2016
Rally Argentina 21.04. - 24.04.2016
Vodafone Rally de Portugal 19.05. - 22.05.2016
Rally Italia Sardegna 09.06. - 12.06.2016
73rd LOTOS Rally Poland 01.07. - 03.07.2016
Neste Rally Finland 28.07. - 31.07.2016
ADAC Rallye Deutschland 18.08. - 21.08.2016
Rally China 08.09. - 11.09.2016
Tour de Corse - Rallye de France 29.09. - 02.10.2016
RallyRACC Catalunya - Rally de España 13.10. - 16.10.2016
Wales Rally GB 27.10. - 30.10.2016
Coates Hire Rally Australia 17.11. - 20.11.2016

kuskit
Tallit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös