Ralliketju

  • 1 705 305
  • 13 531

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllähän nytkin rallista tuotetaan tavaraa ainakin tuonne WRC:n nettipuolelle, mutta liekö niin että Sanoma ei halua laittaa pelimerkkejään peliin koska rallikansalla ei pysty tarpeeksi lypsämään rahaa maksu-tv pakettien muodossa? Tässäkin taas ehkä näemme perinteisen esimerkin kun itketään TV-lupamaksuista/YLE-verosta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta nykyisin nuo illan koosteet on jo vanhan toistoa. Tiedonvälityksessä on tapahtunut niin paljon kymmenessä vuodessa että kaikki tahtoo olla yleisessä tiedossa kaikkien saatavilla melko nopealla aikataululla ja siksi kooste lähetysten aika alkaa olla ohi. Youtuben ja vastaavien kanavien hyödyntäminen on halvempaa ja ne on myös pätkien varrella olevien saatavilla saman tien joten perinteiset telkkarikoosteet on siksikin jäämässä paitsioon. Näytti noita koosteita ja pikaraportteja nytkin tulevan aika nopeaa tahtia WRC:comin kautta. Kunhan tekniikka kehittyy ja saadaan autoista kunnollista live-kuvaa niin sitten aletaan olla jo nykypäivässä lopullisesti. Väliajat, nettiradiot ja live-onboard... Muutapa ei oikeastaan noiden lisäksi tarvittaisikaan...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
ja ne on myös pätkien varrella olevien saatavilla saman tien...
Vielä kun ihmiset älyäisi sen että netti / ig / wrclivetext yms sivut ei ois kokoaikaa päällä. Koko reissulla Jukojärven pätkä oli ainoa jossa netin voi sanoa toimineen kohtalaisesti. Satapäinen lauma käyttää mobiiliverkkoa niin tietäähän sen miten siinä käy.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Vielä kun ihmiset älyäisi sen että netti / ig / wrclivetext yms sivut ei ois kokoaikaa päällä. Koko reissulla Jukojärven pätkä oli ainoa jossa netin voi sanoa toimineen kohtalaisesti. Satapäinen lauma käyttää mobiiliverkkoa niin tietäähän sen miten siinä käy.

Juu, Päijälässä ei toiminut yhtään mikään koko päivänä. Surkeessa taas 4G:kin toimi vallanmainiosti maalipään pikkutien osuudella. Tosin tuohon saattoi tosiaan vaikuttaa se, että Päijälässä oli ympärillä ihmisiä kuin konsanaan Senaatintorin MM-juhlissa, kun taas Surkeessa ei ollut kuin kourallinen kanssakatsojia.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Juu, Päijälässä ei toiminut yhtään mikään koko päivänä. Surkeessa taas 4G:kin toimi vallanmainiosti maalipään pikkutien osuudella. Tosin tuohon saattoi tosiaan vaikuttaa se, että Päijälässä oli ympärillä ihmisiä kuin konsanaan Senaatintorin MM-juhlissa, kun taas Surkeessa ei ollut kuin kourallinen kanssakatsojia.

Myöskin Ouninpohjassa ja Horkassa ainakin Elisan tukiasemat olivat täysin tukossa kun lähistölle tuli vähän tavallista enemmän liikennettä.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Tänään ja huomenna ajetaan SM-sarjan pisteistä Turun seudun sorateillä. Linkistä osakilpailun omille kotisivuille, josta paljon lisätietoa: http://ralli2015.turunua.net/

Omana suunnitelmana mennä tänä iltana EK1:lle ja aamulla sitten EK3:lle, jonka mahdollisesti katson iltapäivällä toistamiseen. Osanottajamäärä osakilpailuun reilu sata autokuntaa, joista osa ajaa vain huomenna ilman ennakkotutustumista.

Tervetuloa seuraamaan tiukkaa taistoa Varsinais-Suomen maisemiin!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
EK1:lle myöskin menossa. Perinteinen Saukonojan koulu mutkineen on meikäläisen osoite. Saas nähdä miten toimii tällä kertaa, paikassa on kyllä nähty monenlaista ajosuoritusta vuosien varrella.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä nyt parin viikon aikana on pari kuskia kuollut Italiassa, Ranskassa, ja nyt tämä.

Tehonnostoa jos meinaavat vielä niin voi aika rumaa jälkeä tulla jos auto lipsahtaa yleisön joukkoon...

Toisaalta millähän autoilla nuo onnettomuudet on tulleet ja olisikohan lian huonosti näissä muissa ralleissa sitten yleisön turvallisuudesta huolehdittu, nesterallissa tuo on aina hoidettu hyvin vaikka ei voi estää jos auto lähtee käsistä mihin suuntaan menee.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Australian rallia pukkaa viikonloppuna. Mads Östbergin kisa meni piloille jo nuotituksessa, kolarointi kuorma-auton kanssa tarkoittaa sitä että pari kylkiluuta murtui ja turvallisuusseikkojen takia Mads ei osallistu kisaan, vaan Stefane Lefrebre siirtyy kuskinpaikalle. Saa nähdä saako Stefane selkoa kun skandinaavisella murteella tuleekin fläät raiktit ja taightens extra longit...

Kuvakollaasin tarjoaa Twitter.

Editointia. Lefrebre saakin oman kartturinsa. Se mikä tässä rupesi mietyttämään on se että Nikaran Jarkkohan joutui istumaan Ketomaan kartturin kanssa NORFissa... Säännöt samat kaikille jne?

Ja missä Ketomaa WRC2-luokan lähtölistalta, NORFissa ainakin huhuili Jypinkylän ralliradiolle että Australiassa palaa teille...?
 
Viimeksi muokattu:

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Lefrebre saakin oman kartturinsa. Se mikä tässä rupesi mietyttämään on se että Nikaran Jarkkohan joutui istumaan Ketomaan kartturin kanssa NORFissa... Säännöt samat kaikille jne?

Ketomaan kartturi oli NORFissa Nikaran kyydissä siksi, että Ketomaan oikeudet ajaa WRC2-luokan pisteistä säilyi ja näin ollen hän ei menettänyt mahdollisuutta mestaruuteen. En tiedä sitten, miten WRC-luokassa tuo sääntö menee, kun siellä lasketaan pisteisiin kaikki osakilpailut kun WRC2:ssahan taisi olla mahdollisuus tiputtaa huonosti ajettu kilpailu pois laskuista (eli tyyliin kuusi parasta kisaa seitsemästä).
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voihan se Andessonkin olla "loukkaantunut"... FIA:n luvalla noita vaihtoja voi tehdä vähän miten milloinkin... Mutta eihän ne säännöt kaikille samat ole...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
FIA:n luvalla noita vaihtoja voi tehdä vähän miten milloinkin... Mutta eihän ne säännöt kaikille samat ole...
Mulla tuli vähän sama fiilis. FIA = Ranskalaispulju ja Östbergin korvaa ranskalaiskuski. Ilmeisesti molemmat kummiskin saaneet kipeää mutta silti herää tämmöiset ajatelmat. Tulee muutama tapaus mieleen FIAlta jossa sääntöjä on katsottu läpisormin. (esim. joskus Loebin kartturi pätkällä ilman vöitä -> tuliko ees aikasakkoakaan, sitten taas NORFissa 2006 Hänninen, Aava ja muutama muu kuski hylkyyn ajoasun takia joka ei ollutkaan tulenkestävä.. kumpikohan vaarallisempaa?).

Shakedownissa Seb Ogier näytti maastoajotaitojaan, linkki juutupeen. Eka pätkä alkaa tuossa 1:17 maissa yöllä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hiukan Off-topic, mutta noin tuo tuolla Ranskassa ja Italiassa moottoriurheilussa vain toimii. Konkreettisin esimerkki saatiin tällä viikolla Slovakiassa järjestetyssä Six Days Endurossa(MP-Enduron MM-joukkuekisa) jossa Ranskan joukkue menetti voittomahdollisuutensa yhden kuljettajan tultua hylätyksi. Mutta yllätys yllätys, kilpailun Juryn Ranskalainen puheenjohtaja perui koska se takasi Patongeille Maailmanmestaruuden.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hiukan Off-topic, mutta noin tuo tuolla Ranskassa ja Italiassa moottoriurheilussa vain toimii. Konkreettisin esimerkki saatiin tällä viikolla Slovakiassa järjestetyssä Six Days Endurossa(MP-Enduron MM-joukkuekisa) jossa Ranskan joukkue menetti voittomahdollisuutensa yhden kuljettajan tultua hylätyksi. Mutta yllätys yllätys, kilpailun Juryn Ranskalainen puheenjohtaja perui koska se takasi Patongeille Maailmanmestaruuden.
Oliko tämäkin osittain syynä siihen että Vatasen sijaan Todt pääsi FIAn johtoon...

Juupajuu. 3 rallia ois tiedossa vielä mm-tasolla, WRC2-luokka nyt vielä jotenkin kiinnostaa mutta asvalttirallit ei. En tiedä mikä tekee tämän. Onko tää sitten wanhaa tottumusta ranskalaisten ylivoima + suomalaisten epäonni-kombosta... Wales taas on kisa jossa ei taida juurikaan olla mitään panosta.

Btw, äskettäin tuli 8v Flying Scotshmanin eli Colin McRaen kuolemasta. Ja perjantaina 10v Michael "Beef" Parkin kuolemasta. Ja siihen pariviikkoa niin Richard Burnsinkin kuolemasta samanverran...
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Onpahan muuten melkoinen määrä autoja viivalla Korsikan rallissa, reilusti toistasataa. Tosin yli puolet noista on paikallisia patonkeja, mutta kuitenkin. Toivotaan että meidän pojilla, JM, Esuppi ja Suninen, vauhtia löytyy ja pelit pysyy tiellä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Korsikan vesiralli päättyi lopulta Latvalan voittoon ja Lappi oli kakkonen WRC2-luokassa joten suomalaisittain ralli sujui erittäin hyvin. Kunniamaininnat myös toiseksi ajaneelle Evansille ja F1:ssäkin ajaneelle Stephane Sarrazin'ille, joka oli yhdeksäs.

Hyvin on Latvalalla mennyt Jyskälän jälkeen, kantaisikohan vire ensi kaudelle ...?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Katastrofi uhkaa taas lähiaikoina MM-sarjaa ? Näin voisi joku päätellä tuon linkin takaa, jossa on puhetta MM sarjan parista osakilpailuista ja sotkuista niiden ympärillä sekä rallin osakilpailujen kokonaismäärästä. Sarja ei kyllä kaipaa enään yhtäkään sotkua juuri kun vähän valoa on tunnelin päässä Toyotan paluun myötä. Ymäärään että autotehtaille on tärkeää saada markkinoitua autoja "uusilla" markkina-alueilla, mutta onko se järkevää että viedään kisoja maihin jossa se ei välttämättä kiinnosta yleisöä ? "Eihän kamelikuskejakaan kiinnosta Kalaharissa jääkiekko" ?



LINKKI
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Monte Carlon ongelma on se, että he tuntevat arvonsa ns. liian hyvin. He voivat ihan oikeasti jäädä WRC:n ulkopuolelle ja järjestää kisan käytännössä normaaliin tapaan, katsojat ja osa kärkikuskeista löytää kyllä tiensä vuoristoteille. Ja kun tähän yhdistetään se, että FIA haluaa aloittaa WRC-kauden juuri Montessa, järjestäjillä on kyllä aika hyvät kortit käsissään.

Kunhan nyt WRC ei ajautuisi uuteen kriisiin, niitä on ollut ihan liikaa viime vuosina.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jaa, ajetaanks tänäviikonloppuna ralliakin?

Alkupäivästä näytti siltä että vihdoinkin tulee vaihtelua tuloksiin. Paskan marjat. Ogier johtaa:
1.Ogier 1:24m58.4s, 2.Latvala +4.0s, 3.Tanak +11.3s, 4.Sordo +26.9s, 5.Østberg +29.7s.

WRC2-luokassa Lappi 39 sec jäänyt kärjessä. Näyttää vahvasti siltä siis ekan päivän jälkeen että EP ei mestaruuspystiä saa, mutta Skodalla kyllä hyvä tulos. Etenkin kun ottaa huomioon että liittyi vasta suunnilleen kauden puolivälissä mukaan kisailemaan.

Max Vatasen DMACK Cup ei myöskään näytä hyvältä. Jos en ihan väärin lueskellut niin 1.5min menetti jollain pätkällä teknisten ongelmien takia... Hopeaa näkyy tulevan joka luokassa finskeille. Noh, katsellaan vielä 2. pv että mihin homma lutviutuu.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapin edellä on vain tehdasteamin tallikaverit jotka on helppo aurata tarvittaessa tallimääräyksellä edestä. Nyt tärkeää vain pitää Al-Attyah tarpeeksi kaukana takana että tarvittavat manööverit saadaan suoritettua...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös