Muutenkin päivä meni ihan putkeen suomalaisten osalta. Lappi veti pihalle, auto ei nyt pahemmin kolhuja tainnut saada ainakaan kuvien perusteella mutta WRC2-luokan mestaruus meni siinä. Ja Latvala.. rengasrikko. Jotenkin ei jaksa ees vittuuntua. Nesterallin jälkeen tuntuu olevan Saksa ainut poikkeus jossa ei olisi ongelmia ollut...Ja lappi ajanut ulos... Perkele...
Oho... Ogierin sipuli pettää viimeisellä pätkällä... Ei olis ihan äkkiä uskonut...
Ja tämäkin rengasrikon myötä.Joo ja kun olisi Latvalan mahdollisuus niin jää 3 sekunttia voittajalle :)
Ja tämäkin rengasrikon myötä.
.
Niih tai sitten se virhe tulee just samaanaikaan suomikuskin ongelman kanssa.Toki kai se usein enemmän tai vähemmän kuskin moka jos rengasrikko tulee, yllättävän vähän näitä Ogierille tullut. Jotenkin vaan niin tuskallisen ivallista se että aina kun joku kärkikuski tekee virheen niin suomalaiset joilla mahdollisuus siihen niin ei pysty noita hyödyntämään :)
Samat sanat. Saapi sanoa jo tämän vuoden puolella että "heinä-elokuun vaihteessa ei sitten mua hommissa näy".. Samalla saa vilkuilla aurinkoisessa säässä vähäpukeisia gimmoja.. ja nauraa kun kännissä olevat jätkät kaatuilee telttojen päälle... eiku?Tämän voi siis jo nyt lyödä myös omaan kalenteriinsa. Heinäkuinen Jyväskylä on mitä mainioin paikka viettää viikko kesälomaa seuratessa nopeiden miesten etenemisiä suomalaisessa maaseutumaisemassa.
Niinhän sen piti olla Hirvosmikollekin aikoinaan. Vissiin JML:n keskeytys johtui siitä että moottori "kuoleentui" jarrutuksessa jotenkin kuten videolla näemme: WRC - Wales Rally GB 2015: Stages 7-10 - YouTubeNo niin, lyhyesti virsi kaunis. Taas vaihteeksi JM veti pihalle. Tällä kertaa pääsi EK 2:sta n. 600 metriä. Ilmeisesti melko mutaiset olosuhteet tuolla Walesissa, mutta silti. Eikö tämän pitänyt olla kuin tehty JM:lle?
Harmillinen tapaus tämä Citroenin välivuosi, tehdasautoja kun ei hirveämmin ole(ensi kaudella ainoastaan Hyundain ja VW:n tiimit täysverisiä tehdastalleja), niin yhtäkään ei olisi varaa menettää edes vuodeksi. Onneksi ranskalaiset ovat kuitenkin palaamassa 2017 hulinoihin.
http://yle.fi/urheilu/tommi_makinen...ton_rakentaminen_kolnissa_lopetettiin/8456529(Linkki Ylen uutiseen Toyota-asiasta)
Saas nähdä myös sen, että kuinka pitkälle nuo muotikeisarin rahat riittäisivät. M-Sportille kuitenkin lienee aika kova paikka(noin taloudellisesti) 2017 voimaan tulevat uudet säännöt, kun Fordin panostus WRC-sarjaan on aika vähäistä.Jostakin olin lukevinani että Bertelli saattaisi pistää vähän pelimerkkejä M-Sportin suuntaan.
Saa nähdä että onko tuosta hyötyä vai koheltaako tuon seurauksena sarjassa lisää öljysheikkejä...
Östberg voisi olla Toyotalle ihan realistinen kuski. Tasaisen varma suorittaja, jolta löytyy suhteellisen paljon kokemusta MM-ralleista. Muuten on kyllä aika hiljaista.Kuten epäilen Timo Jouhkin tavoin Toyotan iskukykyä ensimmäisinä kausina jolloin tulevat mukaan. Testiä päästään ajamaan paljon vähemmän kuin esim VW ja huippukuskeja tuskin pystytään naaraamaan.
Meekestä ei tietoa - ehkä euroopansarjaan?
Vuoden 2014 lopulla VW teki kahden vuoden diilit nykyisten kuskien kanssa: http://www.wrc.com/en/wrc/news/october/ogier-simple-contract/page/1878--12-12-.html linkki WRC.comin sivuille uutiseen aiheesta.Jos mennään vielä pidemmälle tulevaisuuteen, niin on mielenkiintoista nähdään pistääkö Citikka Ogierille eurot jonoon ja yrittävät naarata hänet johtotähdekseen Volkkarilta (ei tarkkaa tietoa Ogierin sopimustilanteesta Volkkarin kanssa)