Mainos

Ralliketju

  • 1 846 303
  • 14 888

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ja lappi ajanut ulos... Perkele...
Muutenkin päivä meni ihan putkeen suomalaisten osalta. Lappi veti pihalle, auto ei nyt pahemmin kolhuja tainnut saada ainakaan kuvien perusteella mutta WRC2-luokan mestaruus meni siinä. Ja Latvala.. rengasrikko. Jotenkin ei jaksa ees vittuuntua. Nesterallin jälkeen tuntuu olevan Saksa ainut poikkeus jossa ei olisi ongelmia ollut...

Lapin suoritus kyllä parasta a-ryhmää kun ottaa huomioon että noin kauden puolessavälissä tuli mukaan, mutta liekkö vähän yliyrittämistä / nuoruuden intoa liikaa kun kahdessa viimekisassa omasta ajovirheestä vetänyt pihalle.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oho... Ogierin sipuli pettää viimeisellä pätkällä... Ei olis ihan äkkiä uskonut...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joo ja kun olisi Latvalan mahdollisuus niin jää 3 sekunttia voittajalle :)
Ja tämäkin rengasrikon myötä.

Tuli kyllä hyvä fiilis tästä Ogierin virheestä. Niin monta kertaa on naureskeltu Latvalan virheelle Puolan tynnyrinpyörityksellä 2009.. nyt saakin naureskella Ogierin moalle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja tämäkin rengasrikon myötä.
.

Toki kai se usein enemmän tai vähemmän kuskin moka jos rengasrikko tulee, yllättävän vähän näitä Ogierille tullut. Jotenkin vaan niin tuskallisen ivallista se että aina kun joku kärkikuski tekee virheen niin suomalaiset joilla mahdollisuus siihen niin ei pysty noita hyödyntämään :)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Toki kai se usein enemmän tai vähemmän kuskin moka jos rengasrikko tulee, yllättävän vähän näitä Ogierille tullut. Jotenkin vaan niin tuskallisen ivallista se että aina kun joku kärkikuski tekee virheen niin suomalaiset joilla mahdollisuus siihen niin ei pysty noita hyödyntämään :)
Niih tai sitten se virhe tulee just samaanaikaan suomikuskin ongelman kanssa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tommi Mäkisen ralliprojektista vähän uutta "tietoa". Kirriin ei aletaakkaan vielä rakentamaan uutta toimitilaa vaan tilannetta "tarkkaillaan". Linkki iltasanomiin
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tämän voi siis jo nyt lyödä myös omaan kalenteriinsa. Heinäkuinen Jyväskylä on mitä mainioin paikka viettää viikko kesälomaa seuratessa nopeiden miesten etenemisiä suomalaisessa maaseutumaisemassa.
Samat sanat. Saapi sanoa jo tämän vuoden puolella että "heinä-elokuun vaihteessa ei sitten mua hommissa näy".. Samalla saa vilkuilla aurinkoisessa säässä vähäpukeisia gimmoja.. ja nauraa kun kännissä olevat jätkät kaatuilee telttojen päälle... eiku?

Loppukaudesta tulee olemaan aika kiireellistä - mutta Australian ralli on jotenkin kiva nähdä taas kauden lopussa. Vielä kun saataisiin tuo Iso-Britannian kisa Saksan/Kiinan jälkeiseksi. Ois tuolla kisalla mahdollisesti jotain panoksiakin...
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
No niin, lyhyesti virsi kaunis. Taas vaihteeksi JM veti pihalle. Tällä kertaa pääsi EK 2:sta n. 600 metriä. Ilmeisesti melko mutaiset olosuhteet tuolla Walesissa, mutta silti. Eikö tämän pitänyt olla kuin tehty JM:lle?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
No niin, lyhyesti virsi kaunis. Taas vaihteeksi JM veti pihalle. Tällä kertaa pääsi EK 2:sta n. 600 metriä. Ilmeisesti melko mutaiset olosuhteet tuolla Walesissa, mutta silti. Eikö tämän pitänyt olla kuin tehty JM:lle?
Niinhän sen piti olla Hirvosmikollekin aikoinaan. Vissiin JML:n keskeytys johtui siitä että moottori "kuoleentui" jarrutuksessa jotenkin kuten videolla näemme: WRC - Wales Rally GB 2015: Stages 7-10 - YouTube

Neuvillekin veti aika rajut lipat Kevin Harris | Facebook

Linkit menöö juutupeen ja faseen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Se kausi oli sitten siinä. Latvala hopealautaselle ja niinpäinpois.

Jos positiiviselta kantilta kattoo tämän viikonlopun kisaa niin Suniselle tuli WRC2-luokan voitto. Camillin turbo-ongelmat tiputti sen verran viimeisellä pätkällä että Suninen nousi kisan voittoon.0
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ogier nappasi voiton kauden viimeisessä rallissa, Meeke oli kakkonen ja Mikkelsen kolmonen, mutta Latvalapa vei MM-sarjan kakkostilan eli ihan positiivinen loppu JM:n kaudelle, vaikka Wales olikin Power Stagea lukuunottamatta hukkareissu.

Btw; Tommi Mäkisen painoarvo Toyota-projektissa lisääntyy, sillä Kölnissä toimiva Toyota Motorsport GmbH on vetäytynyt omasta WRC-projektistaan siirtyen Mäkisen tallin avuksi.

http://yle.fi/urheilu/tommi_makinen...ton_rakentaminen_kolnissa_lopetettiin/8456529(Linkki Ylen uutiseen Toyota-asiasta)
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Autosportin mukaan Citroenin tehdastiimi jättää ensi kauden väliin. Ranskalaisvalmistaja aikoo kuitenkin palata kaudelle 2017, jolloin uudet säännöt astuvat voimaan.

Citroen on kuitenkin kaavaillut tukevansa jotain yksityistallia, joka ajattaisi, tehtaan tukemana, DS3:sta osassa ensi kauden kilpailuista. Mutta se on jo nyt varmaa, että Mads Östberg ei jatka Citroenilla, sen sijaan Kris Meeken tilanne on vielä auki.

Harmillinen tapaus tämä Citroenin välivuosi, tehdasautoja kun ei hirveämmin ole(ensi kaudella ainoastaan Hyundain ja VW:n tiimit täysverisiä tehdastalleja), niin yhtäkään ei olisi varaa menettää edes vuodeksi. Onneksi ranskalaiset ovat kuitenkin palaamassa 2017 hulinoihin.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/121870?source=mostpopular(Linkki Autosportin uutiseen Citroen-kuviosta)
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Harmillinen tapaus tämä Citroenin välivuosi, tehdasautoja kun ei hirveämmin ole(ensi kaudella ainoastaan Hyundain ja VW:n tiimit täysverisiä tehdastalleja), niin yhtäkään ei olisi varaa menettää edes vuodeksi. Onneksi ranskalaiset ovat kuitenkin palaamassa 2017 hulinoihin.

Toki, mutta itse mietin heti välittömästi uutisen luettuani, että yksi kausi menee kuitenkin nopeasti. Ja jos tämä "uhraus" tietää sitä, että Citroen pystyy valmistamaan paremman paketin kaudelle 2017 ja sitä kautta haastamaan VW:n paremmin (joka on jo muuten testannut 2017 sääntöjen mukaista kalustoa parin kuukauden ajan...) niin sehän on vaan kilpailun kannalta hyvä asia.

Itselläni on ainakin fiilikset korkealla, kun odottelee rallin MM-kautta 2017. Siitä tulee huikea vuosi! Ai kun vielä YLE nappaisi tv-oikeudet tuolle kaudelle niin avot, elämä olisi lähes täydellistä : )
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jostakin olin lukevinani että Bertelli saattaisi pistää vähän pelimerkkejä M-Sportin suuntaan.

Saa nähdä että onko tuosta hyötyä vai koheltaako tuon seurauksena sarjassa lisää öljysheikkejä...
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Tietysti tuossa on mennyt mielestäni resursseja hukkaan kun japsit eivät kunnolla alistaneet tuota Kölnin pajaa Mäkisen johtoon heti. Ja kun ottaa huomioon että Kölnissä olisivat olleet tilat ja infra paremmassa kuosissa kuin Jyväskylässä, niin ihmettelen että Toyota hukkaa nyt osittain aikaa siihen että Mäkisen tiimi kokoilee autoa Puuppolan nyrkkipajassaan(kun alkuperäinen rallitehdas on päiväkotina) ja osittain energiaa haaskaantuu myös siihen että ne uudet tilat pitää nyt polkaista pystyyn. Kuten epäilen Timo Jouhkin tavoin Toyotan iskukykyä ensimmäisinä kausina jolloin tulevat mukaan. Testiä päästään ajamaan paljon vähemmän kuin esim VW ja huippukuskeja tuskin pystytään naaraamaan.

Tuo Citroenin ilmoitus oli valitettava, mutta ei odottamaton. Tiedossa on että DS3:sta ei oikein saa enää Volkkarille haastajaa tehtyä, joten parempi laittaa kaikki munat uuteen koriin. Ja todennäköisestihän Citikka operoi jonkun yksityistiimin kautta(pidetään mekaanikot sun muu henkilöstö hommissa) kuten 2006 kun vetäytyivät vuodeksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kyllä siellä Toyotalla on paljon muitakin ongelmia ollut, mutten niitä lähde kyllä avaamaan mitenkään. Sinänsä sääli, mutta toivotaan, että aikaa on riittävästi kilpailukykyisen kaluston saamiseksi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kölnin ongelmahan on ollut tilanpuute kun Le Mans- ja muut kestävyys rataprojektit vie tilaa niin paljon... Toivotaan että saavat sen koneen edes tehtyä...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jostakin olin lukevinani että Bertelli saattaisi pistää vähän pelimerkkejä M-Sportin suuntaan.

Saa nähdä että onko tuosta hyötyä vai koheltaako tuon seurauksena sarjassa lisää öljysheikkejä...
Saas nähdä myös sen, että kuinka pitkälle nuo muotikeisarin rahat riittäisivät. M-Sportille kuitenkin lienee aika kova paikka(noin taloudellisesti) 2017 voimaan tulevat uudet säännöt, kun Fordin panostus WRC-sarjaan on aika vähäistä.

Kuten epäilen Timo Jouhkin tavoin Toyotan iskukykyä ensimmäisinä kausina jolloin tulevat mukaan. Testiä päästään ajamaan paljon vähemmän kuin esim VW ja huippukuskeja tuskin pystytään naaraamaan.
Östberg voisi olla Toyotalle ihan realistinen kuski. Tasaisen varma suorittaja, jolta löytyy suhteellisen paljon kokemusta MM-ralleista. Muuten on kyllä aika hiljaista.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hetki on hengähdetty.. Jauhetaas nyt vähän ensikauden kuljettajakuvioista @ WRC:

VW - ei mitään muutoksia ilmeisesti.
Citroen pitää välivuoden -> Östberg takaisin M-Sportin Fiestalla ajamaan, teamikaveriksi Eric Camilli ranskanmaalta. Meekestä ei tietoa - ehkä euroopansarjaan?
Ex-M-Sport-kuskit eli Ti-Tänak ja Evans Dmackin ralliteamiin eli Fiestalla pörräävät.
Hyundai.. 3 autoa + Kevin Abbring uutena naamana kuskiksi eli Paddon, Sordo ja Neuville. Paddon luultavasti ykköskuskina?

Bertelli jatkaa yksityisteaminsa voimin. Prokop tekee vissiin saman? Kubica vielä ilmeisesti miettii, haastatteluista päätellen intoa ois mutta turhautumistakin on havaittavissa...

WRC2-luokasta ei tietoa, kait siellä suurinpiirtein samat naamat jatkaa mitä viimevuosinakin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Meekestä ei tietoa - ehkä euroopansarjaan?

Olin ainakin lukevinani jostain että Meeke ajaa muutaman kisan sen ohessa että keskittyy kehittämään tätä 2017 kauden autoa. Eli jatkaa Citikan leivissä.

Jos mennään vielä pidemmälle tulevaisuuteen, niin on mielenkiintoista nähdään pistääkö Citikka Ogierille eurot jonoon ja yrittävät naarata hänet johtotähdekseen Volkkarilta (ei tarkkaa tietoa Ogierin sopimustilanteesta Volkkarin kanssa)
 
Viimeksi muokattu:

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Jos mennään vielä pidemmälle tulevaisuuteen, niin on mielenkiintoista nähdään pistääkö Citikka Ogierille eurot jonoon ja yrittävät naarata hänet johtotähdekseen Volkkarilta (ei tarkkaa tietoa Ogierin sopimustilanteesta Volkkarin kanssa)
Vuoden 2014 lopulla VW teki kahden vuoden diilit nykyisten kuskien kanssa: http://www.wrc.com/en/wrc/news/october/ogier-simple-contract/page/1878--12-12-.html linkki WRC.comin sivuille uutiseen aiheesta.
Eli JM:n ja Ogierin sopparit on katkolla ensi vuoden jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös