Mainos

Ralliketju

  • 1 841 443
  • 14 853

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy sanoa, että Solbergin mestaruus on erittäin mieleinen, niin mukavan oloinen kaveri, ja perkeleenmoinen kuljettaja. Innolla odottelen illan Ruutulippua ja rallilähetystä, voi olla Petter aika iloista poikaa haastatteluissa.

Eikä tosiaan huonosti ajanut myöskään Loeb, jolle olisin myös mestaruuden suonut. Asfalttispesialisti ajeli vasta uransa toista Britannian rallia, mutta pystyi varmistelemisesta huolimatta pitämään toisen sijan täysin ongelmitta. Mm. täysillä painaneet Mäkinen ja McRae olivat täysin aseettomia Loebin vauhtiin nähden. Ranskalaisella vauhti on huippuluokkaa kaikilla alustoilla, asfaltilla jopa omaa luokkaansa, joten ensi kauden mennessä Citroënilta nappiin on Loeb varmasti jälleen taistelemassa mestaruudesta.

Nousee muuten arvoonsa se Solbergin hurja loppukiri Jyväskylässä, jossa mies ohitti viimeisellä pätkällä Burnsin ja nappasi pari arvokasta pistettä lisää. Ei turhaan Petter ilakoinut ja hyppinyt silloin, ne pisteet muodostuivat lopulta enemmän kuin tärkeiksi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Onnittelut ensinnäkin Solbergille maailmanmestaruudesta. Todella mukava ja sympaattinen heppu. Ja jos kaikki sujuu, varmasti Petter ajaa vielä useita vuosia. Loebin ja Märtinin ohella uuden rallisukupolven kärkinimiä.

FIA:n pelleilyn ansiosta nuorten kuljettajien esiintulo estetään kyllä varsin loistavasti.Ensi kaudella suomalaisia täyden sarjan ajavia kuskeja taitaa olla tasan yksi, eli Marcus Grönholm. Rovanperä ja Gardemeister ajavat vajaan sarjan. Ei hyvältä näytä.

Tosin pakan saattaa täysin sekoittaa Burnsin mahdollinen ajo-uran loppuminen. Tosin ensimmäisenä kärkyllä Rikun paikalle lienee Colin McRae.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tämän kauden analysointi on vielä kesken, mutta jo nyt: Kiitos Tommi! Säilytät paikkasi ainakin tämän rallifanin sydämessä! :)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todellakin "iso käsi" Tommille.

Huikea ura takana, aivan ylivertainen kuljettaja parhaina aikoinaan, kun Mitsubishikin kulki ja kovaa. Muistan lukuisia kisoja jotka vaikuttivat olleen jo menetettyjä, kun Mäkinen oli kisan ensimmäisenä päivänä jäänyt syystä tai toisesta parin minuutin päähän kärjestä. Mutta tavalla johon vain Tommi pystyi, ukko latoi tauluun rallin viimeisenä kahtena päivänä sellaisia pohjia, että voitto oli kuin olikin jälleen taskussa.

Loistava kuljettaja.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Aamen.

KIITOS TOMMI! Upeita hetkiä suomalaisille tarjonnut sympaattinen Puuppolan jätkä siirtyy oloneuvokseksi ralliuransa osalta.

Ja muuta asiaa. Tämän päivän IS:ssä oli "Yleisradio luopuu rallista". Mutta ilmeisesti uutinen kuitenkin tarkoitti sitä, että Radio Suomi ei enää tarjoa ralliraportteja paikan päältä.
Ylen TV-urheilu jatkanee, vai kuinka? Jos ei jatka, niin sitten kyllä syö. Kuitenkin ralli hakkaa mielenkiintoisuudellaan formulat mennen tullen.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tommille kiitosta pitkästä ja menestyksekkästä urasta ja onnittelut sen suorituksesta!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Richard Burns joutuu jättämään ensi kauden rallit väliin, britillä todettiin tutkimuksissa hyvälaatuinen aivokasvain, astrosytooma.

Ikäviä uutisia, ja vaikken ikinä ole ollut Burnsin kannattaja, niin toivottavasti mies vielä rallipätkillä nähdään. Ja vaikka ei nähtäisikään, niin pääasia on, että mies paranee.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Burns sivussa ensi kauden

Riku joutuu jättämään ensi kauden väliin sairauden vuoksi. Näin kertoo ylen teksti-tv . Ei muuta kuin pikaista paranemista Rikulle.

Subaru ei ole vielä ilmoittanut Burnsin korvaajaa. Vahvimmin tyrkyllä taitaa olla Colin McRae. Ilmeisesti Rovanperänkin tilanne on vielä epäselvä, samoin Fordin kuljettajien tilanne.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tsemppiä Rikulle. Tuo aivokasvain on sellainen, jota ei toivoisi edes pahimalle vihamiehelleen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Re: Burns sivussa ensi kauden

Viestin lähetti Aleksi
Riku joutuu jättämään ensi kauden väliin sairauden vuoksi. Näin kertoo ylen teksti-tv . Ei muuta kuin pikaista paranemista Rikulle.

Subaru ei ole vielä ilmoittanut Burnsin korvaajaa. Vahvimmin tyrkyllä taitaa olla Colin McRae. Ilmeisesti Rovanperänkin tilanne on vielä epäselvä, samoin Fordin kuljettajien tilanne.

Kyllä minäkin epäilisin että Colin on tyrkyllä aika vahvasti. Peugeotille Colinilla ei liene asiaa, koska Grönholm on antanut sen verran myrkyllisiä kommentteja kaverista. Pösöllä on suullinen sopimus Roviksen kanssa, mutta jos Ford ei aja koko MM-sarjaa, epäilisin että Märtin on Peugeotin haluama mies. Markko varmasti haluaa taistella mestaruudesta ja ilman koko MM-sarjaa se ei ole mahdollista. Märtin voi tietysti siirtyä myös Subarulle. Katsellaan, kahden-kolmen viikon sisällä asiat selvinnevät..
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Tuosta Peugeotin tilanteesta vielä sen verran, että lauantain Aamulehdessä oli juttua, jonka mukaan Roviksen sopimusta ensi kaudelle ei uusita vaan Freddy Loix ajaa toista Pösöä. Loixhan on kuljettajana melko heikko, mutta tuo tallille mukavasti Marlboron sponsorirahoja.

Mikäli Ford kuitenkin jättää ensi kauden väliin tai ajaa vajaan sarjan ja Märtin siirtyy vapaille markkinoille, voi mieli vielä muuttua Peugeotillakin. Mutta eiköhän nämä spekulaatiot parin viikon päästä selviä. Uusi kausikin alkaa jo tammikuun puolivälin tietämillä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mikko Hirvonen

Päivän Keskisuomalaisessa oli suoraan sanottuna varsin yllättävä uutinen: Subarun valinta Burnsin korvaajaksi on kallistumassa suomalaislupaus Mikko Hirvoseen. Syynä on Colin McRaen neljän miljoonan euron palkka, johon Prodrivella ei tunnu olevan varaa. Hirvosen managerin Timo Jouhkin mukaan korvaaja julkistetaan viikonloppuna, koska Monte Carlon ilmoittautuminen päättyy maanantaina. Jouhki arvioi Hirvosen pääsyn Subarulle olevan 60-prosenttisesti todennäköistä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Mikko Hirvonen

Viestin lähetti Köpi
Jouhki arvioi Hirvosen pääsyn Subarulle olevan 60-prosenttisesti todennäköistä.
Ja siinä olisi taas varsin iloinen uutinen. Taitaa tuo Jouhki olla tosiaan maineensa veroinen ukko neuvottelemaan sopimuksia suojateilleen. Tuskin kuskitkaan ovat hallaa itselleen tehneet näytöillään, mutta silti.

Viime vuonna tähän aikaan tuli täytenä yllätyksenä, kun Ford julkisti Hirvosen kanssa tehdastallisopimuksen. Ja jos 22-vuotias Hirvonen nyt jo nousisi Subarulle Burnsin korvaajaksi, niin urakehitys olisi varsin vikkelää.

Vauhdikas on tosin Hirvonenkin, viime kaudella Korsikan asfaltilla ajettu pätkän pohja-aika oli jo jonkinlainen merkki vauhdista, silloin kun mies vaan antaa palaa. Oikeaa kuvaa Hirvosen vauhdistahan ei MM-sarjassa vielä olla saatu, sillä miehellä oli kaikissa kisoissa käsky ajaa maaliin, ja kerätä kokemusta. Edellisellä kaudella EM-sarjaa ynnä muita kisoja kiertäessään Mikko oli jatkuvasti lähes ylivoimaisessa vauhdissa, vaikka ajoi vasta tuon kauden puolessa välissä ensimmäistä kertaa nelivetoisella rallipelillä. Kyä on huikee nuari kaveri. Aivajjäätävä.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pikaisella lukemisella tulkinnaksi tuli, että tehdasautoilla
ajaisi Bosse ja Toni. Runner-up'eista ykkösenä hirven ja
hevosen kombinaatio eli Hirvonen ja sitten Roviksella
olisi vielä hieman sarkaa.

Onko Rovis muuten joskus osoittanut oikeasti olevansa
keskivertokusekia parempi?

Toivottavasti Touhu-Toni ainakin pitää paikan, koska sillä
on ainakin Neste Rally'ssa parhaat kommentit omasta
suorituksestaan.

Alkaakos Kankkusella muuten 50v lähestyä?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti nedomansky
Toivottavasti Touhu-Toni ainakin pitää paikan, koska sillä
on ainakin Neste Rally'ssa parhaat kommentit omasta
suorituksestaan.
Tonilla on aina hyvät kommentit. Pitää kunnioittaa miestä, jolla on aina yhtä leveä hymy naamalla haastatteluissa. Ajoi Toni sitten pätkän top-5:n joukkoon, tai jäi viisitoista minuuttia teknisten ongelmien takia, niin aina löytyy samanlainen virne naamalta.

Jari-Matti Latvala saisi myös päästä ajamaan vaikka Jyskälään tehdas-WRC:llä. Eikä mitään varmistelua, vaan aivan täysillä tällä kertaa. 18-vuotias tuurilainen ajaa ensi kauden junnujen MM-sarjaa, kannattaa seurata pojan otteita. Hirvosen ohella huikea lupaus rallimaailmassa. Viime kauden Britannian mestaruussarjan koosteita Urheilukanavalta kun katsoi, niin ei perkeles, ei ihan heti olisi uskonut että kuvissa hurjasteleva kuski täytti juuri 18 vuotta. Taisi sijoittua lopulta neljänneksi siinä sarjassa, joka on jo kelpo suoritus WRC:llä kovassa ja kokeneessa seurassa. Ja mukaanhan mahtui mm. keskeytys johtopaikalta uransa ensimmäisessä asfalttirallissa...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti nedomansky
Alkaakos Kankkusella muuten 50v lähestyä?

Ei vielä, Laukaan suuri mies on syntynyt 2.huhtikuuta vuonna 1959.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti nedomansky

Onko Rovis muuten joskus osoittanut oikeasti olevansa
keskivertokusekia parempi?
Olihan Harri aika vakuuttava silloin aikoinaan etuvetoisten MM-sarjassa Seatilla. Niillä näytöillähän Rovis sitten myöhemmin "nostettiin" Seatin WRC:n kuljettajaksi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Hirvonen Subarulle

Pakko myöntää, että on se Jouhki aikamoinen velho.
http://www.swrt.com/469797.html

Jospa sitten Grönholm ei olisi ainoa suomalainen ensi kaudella palkintopallilla..
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä. Loistava kuljettajakaksikko Subarulla kaikin puolin, Solberg ja Hirvonen. Maailmanmestari ja huippulupaus.

Onneksi kauden alkuun ei ole kuin reilu kuukausi, mielenkiintoista seurata Hirvosen vauhtia. Tällä kaudella kun tuskin on pelkoa siitä, että Mikko joutuisi varmistellen ajamaan kisat maaliin. Nyt on täysi MM-sarja jo takana täysverisellä WRC:llä, joten Markku Alénin sanoin, se on nyt maximum attack.

Toivottavasti kaveri laittaa Subarun lentämään.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Melkoinen yllätysveto subarulta. Itselleni mieleen on jäänyt vain mikon melkoisen vaisut esitykset fordin ratissa. Ajoi aina varman päälle ja sijoittui sinne 10. tietämille. Ei ainakaan minua vakuuttanut tämä mikko. No ensi kausi taitaa olla sitten näytön paikka ja luulisinpa että tulos tai ulos meiningillä mennään. Tosin ihan kiva että suomalainen paikkasi tommin, mutta hiukan epäilyttää. Toivotetaan kuitenkin onnea!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Eddie
Ei ainakaan minua vakuuttanut tämä mikko. No ensi kausi taitaa olla sitten näytön paikka ja luulisinpa että tulos tai ulos meiningillä mennään. Tosin ihan kiva että suomalainen paikkasi tommin, mutta hiukan epäilyttää. Toivotetaan kuitenkin onnea!
Viime kauden suorituksiin ei kannata kiinnittää tulosliuskan osalta juurikaan mitään huomiota. Korkeintaan siihen Korsikan pätkäpohja-aikaan, muttei juurikaan muuhun.

Viime kausihan oli pelkkä, korrrostan pelkkä harjoittelukausi, jolloin Mikolta oli kova vauhti hyvinkin pitkälti kielletty. Tämänhän Malcolm Wilson varsin selkeästi sanoi. Siitä Hirvonen itsekin puhui useasti, että alkaa rasittaa hitaasti ajeleminen, sillä tulosliuskan hännillä oleminen syö väistämättä fiilistä, ja antaa aiheetonta huonouden tunnetta omasta itsestään ja tekemisestään.

Tuolla muutaman päivän takaisessa viestissäni jo Hirvosesta sen verran jaarittelin, etten viitsi toistaa samoja juttuja. Sen kuitenkin vielä kertaan, että miehen suorituksia SM/EM-ajoilta asti tarkasti seuranneena voin todeta, että vauhdin kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia. Sitä löytyy kyllä.
Ja huom. Hirvonen oli erinäisiä eurooppalaisia ralleja hallitessaan juuri aloittanut ralli"harrastuksensa"...

Edit: tarkennus
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Iker
Viime kausihan oli pelkkä, korrrostan pelkkä harjoittelukausi, jolloin Mikolta oli kova vauhti hyvinkin pitkälti kielletty. Tämänhän Malcolm Wilson varsin selkeästi sanoi. Siitä Hirvonen itsekin puhui useasti, että alkaa rasittaa hitaasti ajeleminen, sillä tulosliuskan hännillä oleminen syö väistämättä fiilistä, ja antaa aiheetonta huonouden tunnetta omasta itsestään ja tekemisestään.

Samaa mieltä tässä kohdin Hirvosesta. Viime kausihan oli täydellinen opettelukausi, jonka totesi muistaakseni Hirvonen itsekin. Mies ei tainnut ajaa juurikaan edes testiä Fordilla. Nyt Subarulla mies saa ajaa testiä ihan riittämiin ja saa ajaa todellakin kilpaa. Eri asia on sitten mitä tavoitteita Hirvonen itse sekä Prodrive ovat asettaneet

Muuten mielenkiintoinen sopimusmalli: 1+1+1+2. Optiota option perään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös