Viestin lähetti Shayne
Shane (tai joku muu Ouninpohjan pätkää nuohonnut): onko muistikuvaa Rapsulan välitien lähimaastosta?
...
Entäs jos tunkee Hämepohjasta välille?
Sorry myöhäinen vastaus, en ole juuri netin ääreen viime aikoina päässyt..
Kyllähän tuossa heti 300 m Rapsulan välitieltä lähtöön päin on ihan potentiaalinen paikka. Hyppyvasen pellon laidalla, jossa on dokumentoituja kaatoja nähty aina 1960-luvulta lähtien :) Monet rallimiehet varmastikin muistavat tv:stä nämä aina Suurajojen historiasta puhuttaessa näytettävät nauhat mm. suoraan ojaan hyppäävästä ja tämän jälkeen tielle kaatuvasta Amazonista.. Viime vuonna paikassa suistui vastaavalla tavalla, tosin pystyssä pysyen, Kosti Katajamäki, Ouninpohjan toisella kierroksella. Ekalla kiekallakin oli kuulemma jonkinlaisia tilanteita ollut.
Välitieltä 1,7 km lähtöön päin löytyy puolestaan "Rådiksen paikka", eli hämäävä oikea-vasen, jossa on hyppy keskellä. Thomas Rådström suistui tässä '99. Itse olin paikassa seuraavana vuonna ja kyllähän siinä kahdella pyörällä ajoa nähtiin, kaikki pysyivät kuitenkin pystyssä. Yleisöä aika vähän ainakin silloin.
Alkuosuudella en ole ikinä ollut katsojana, mutta kyllähän siellä paikkoja on. Mm. heti alussa kaksi pitkää vasenta, joista toisessa Loix kaatoi '99, sekä huima hyppyri kahden kilometrin kohdalla, jossa mm. muuan Teukka Salama teloi aikoinaan autoaan.. Myös Ounin talon läheisyydessä on tiukkoja mutkia.
Hyvä paikka löytyy myös aivan pätkän lopusta ison tien osuudelta. Pudottava vasen kilometri ennen maalia, jossa on vähintään yksi auto kaatunut lähes joka vuosi. Ja onhan sitä Kakaristossakin suistuiltu, mm. Kuistila toissa vuonna hyvinkin rajusti, mutta enpä kyllä itse tuonne yleisömereen suuntaisi..